automoto.ee foorumid

Täisversioon: Saunabuss KAVZ
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Mõtlesin kirja panna ka oma bussi loo – mineviku kuni tänaseni ja vastavalt edasistele arengutele täiendaksin jooksvalt. Algus on selline:


Veel ammustel aegadel, kui Muuseumipapat oli näinud ainult pildilt ja tema saunabussidest olin kuulnud vaid legende, kasvas minus armastus saunabussi vastu. Minustki peab saama saunabussiomanik! Kohe algusest peale oli selge, masin peab olema ninaga ja toodetud armsa idanaabri juures. Minu tehnikateadmistele vastas ainult ühe bussitehase toodang ja see tehas asus Kurganis. Õnneks oli Eestimaa teedele KAVZe jõudud päris mitmeid. Oli aasta 2004.
Saunapede olen olnud juba pikemat aega ja kuna plaanis oli uue maja ehitus, mis pidi tulema ilma saunata (plaaniga kunagi saun ehitada kõrvalhoonena), siis buss pidanuks korvama vahepealse saunata aja. Nüüdseks pool aastat uues majas elanud ja buss on selle ajal jooksul enamjaolt ainult roostetanud… Kuid ärgem tormakem ajast ette.

Algus oli täiesti pimeduses kobamine, ei teinud ma vahet isegi GAZ-53 ja 52 ðassiil. Tahtsin teada ARKist, mis saab masina margiks, kui tõsta KAVZ 3270 kuudi osa saadaval olnud GAZ52 raamile. Nii sain teada, et 52 raam on lühem kui 53 oma ja sealt kasvas välja veendumus soetada sõidukorras buss ja see vastavalt oma soovile ümber ehitada.
Nõukogude riigikorda näinud inimesena on mul pidevalt hirm, et mingi asi saab kohe otsa ja mõne aja pärast ei pruugi midagi enam saada. Uskusin, et nõuka tehnika kaob lähiaastatega kõik metalli kokkuostu ja ma jään kõigest ilma. Seega tuli buss koheselt valmis vaadata. Esimene koht, kust masinat tahtsin saada oli TTTK, kus üks isend seisis pikemat aega. Kellegi Johannesega sain jutule, kuid munitsipaalettevõttena oli vastus konkreetne – osta.ee pea ainus koht soetamiseks, andis ka orienteeruva aja, millal müüki võiks minna. Ma ei kannatanud oodata - järgmise sammuna läks kuulutus Maalehte. Tuli kaks pakkumist – üks kaugemal kui teine. Tabasalust vaadates diagonaalis üle Eesti – Vastseliina ja Pala. Vastseliina oma käisin esimesena vaatamas, buss oli heas korras ja kogu aeg töökojas seisnud, peale esimest kap remonti 5000 km sõitnud, olnud kohalik koolibuss. Leppisime hinnagi kokku, 8000 krooni. Mõni aeg hiljem tuli Pala pakkumine, kuid sellel oli tagauks plekitahvliga asendatud, sammalt oli rohkem kui värvi. Teine buss lubati kaasa anda, hind 10 kilo. Omal jõul selle masinaga ära sõita ei oleks julgenud. Valik langes Vastseliina omale. Pärast sekeldusi, omaniku haiglasolemist ja ülevaatuste, kindlustuste kokkuleppimist määrasime ARKis registreerimise aja – kauplesin ta endale veidi veel lähemalegi, Tartusse. Kuna oma lubadel peale B tähe midagi kirjas ei olnud, sai isa klassivend nõusse räägitud rooli pandud. Ümbervormistamine oleks peaaegu ebaõnnestunud – masin oli firma nimel ja firma asutamisel arvestatud buss mitterahalise sissemaksena osakapitali, mistõttu tehnilises passis ei olnud omaniku registreerimiskoodi. Õnneks sai asi korda ja uude dokumenti tekkis minu nimi. Kojusõidul vahejuhtumeid ei esinenud, igas tanklas peatusime. Eks oma 30 toopi sajale läks ära.

Algusajast eriti pilte ei ole, ühe väikseformaadilise leidsin. Järgmises postuses püüan jutustada sisustuse väljalammutmaisest.
Edu ja paksu rahakotti sellel raskel ajal.Wink
Päris hea mõte. Kui kaugel Sa selle ehitusega juba oled? Kas teed alles plaane või ehitus juba käib?
Soomlaste paistab ratastel SAUNU ikka üksjagu olema. Miks mitte ei võiks neid eestiski rohkem olla, kui need mõned, mis siin-seal näha olnud.
Ehitus sisuliselt käib, praegu ootan vaid veidi soojemaid aegu. Plaan selle aasta jooksul valmis saada, siiagi hakkasin kirjutama vaid selleks et lõigata endalt igasugune taganemisetee... Eks varsti kirjutan pikemalt
kris Kirjutas:Nõukogude riigikorda näinud inimesena on mul pidevalt hirm, et mingi asi saab kohe otsa ja mõne aja pärast ei pruugi midagi enam saada. Uskusin, et nõuka tehnika kaob lähiaastatega kõik metalli kokkuostu ja ma jään kõigest ilma. Seega tuli buss koheselt valmis vaadata. Esimene koht, kust masinat tahtsin saada oli TTTK, kus üks isend

Tunnistan,et sama tunne oli ka minul Ikarust otsides.
Jõudu KAVZ-i ümberehitamisel!
Edu Sulle kris!
Mitu ruumi Sa sinna sisse plaanid? No leiliruum, see on selge Smile aga veel ? Kas mingi eraldi duðð või pesuruum tuleb ka ? Missugune see eesruum saab olema, kas lihtsalt bussi istmed või mingi ümber laua istumine?
Katsu ikka ehitusest pilti ka teha, nagu näiteks SIIN on tehtud. Pärast omal hea vaadata ja teistel ka huvitav.
Joonised olemas, kuid teises arvutis. Panen lähitulevikus üles
kris Kirjutas:Ehitus sisuliselt käib, praegu ootan vaid veidi soojemaid aegu.

Ei midagi halvustavat, aga selle lausega sobib see ülihästi Smile

http://www.youtube.com/watch?v=p7MlqWdw1AI

Edu ehitamisel.
Edu ka minu poolt.Väärt ettevõtmine
Jätkan olnust ülevaate andmist, varsti ka plaanidest

Kõige valusam oli täiesti töökorras bussi seest lagedaks tegemine, kuid oli rõõm näha eesmärgipärasust. Rattakoopad läbiroostetanud, vineergi läbi ussitanud mõnest kohast. Soojustus oli olematu jne. 2005 sai ära lastud teha vajalikud keevitustööd – tagauks ja rattakoopad ning sisemine roostetõrje koos müramattide paigaldamisega. Puhastasin seest kõik metallpinnad mehhaaniliselt, töötlesin roostemuunduriga ja katsin krundiga. Põhja alla jäävad kereplekid katsin lisaks mastiksiga. Müramattidena kasutasin katusekattena kasutatavat bituumenpappi (sarnane tõrvapapile, kuid paigaldatakse kuumutades). Kinnitamiseks kasutasin leeklampi, et koledate sõnade arvelt kokku hoida, ei hakkaks kirjeldama papi lakke kleepimist.
Järgmise sammuna lasin valmis teha veepaagid – üks suur puhta vee jaoks (ca 200 liitrit) ja kaks väiksemat reovee tarvis. Paagid paigaldasin põhja alla, seal on müstiliselt palju ruumi.
Siin on koht, kus masin mitmeks aastaks seisma jäi, kuniks eelmine aasta bussi vanast kodust uude tõin. Omal jalal, ise sõites. Valge buss oli seksikalt roheliseks tõmbunud, taga polnud ühtegi tuld ja gaasipedaal oli kinni kiilumas. Alla said vajutada, kuid üles tuli käega tõmmata. Esiklaas sai puhtaks hõõrutud ja väiksemate viperustega sai mööda Klooga maanteed ja Vääna-Jõesuu-Vääna teed mööda kulgetud.
Vahepealse aja ma muidugi käed rüpes ei istunud, uues kodus ehitasin bussile kuuri valmis – ikka selline kuhu buss täissuuruses sisse mahuks ja tööd saaks teha. Kuid siis tuli vahepeal Volga kiiks ja nüüd seisab suures ja kõrges kuuris volga, bussile ehitasin kuuri kõrvale uue katuselause….
2008 jooksul sai bussi kere värvi matistada ja aastatega juurdetulnud roosteauke lappida. Alustasin ka pahteldamisega, suuremate aukude tarvis kasutasin klaaskiudpahtlit. Esitiibades olnud logarid olid fataalselt mõjunud tiibadele, vasak esitiib läheb vahetusse, parempoolsel saavad mõned roosteaugud kinni pahteldatud.
No vot see on, et kohe kõike avalikult ei tehta!
Meil oleks saunabussi toorikuid palju paremaid pakkuda olnud, kui KAVZ, nimelt on jumala peaaegu tutikas kontaktliinimeeste vana KAVZi kujuline buss alles. Taga topeltuksed, et vajadusel otse järve hüpata.
Kui huvi ja tööd liiga kaugel pole siis võiksime ehk ka vahetust teha.

Liikuvate saunade ja muude kaminasaalide ehitusega on meil üksjagu kogemusi ja võime neid ka vabalt jagada.
Meil oma Kavzile plaanis järelkäruna saun taha ehitada, sest buss on seest liiga orikas ja korralik ning ei taha lõhkuma hakata. Isegi toorik juba olemas. Paraku on ehitamise juures suurimaks takistuseks kujunenud tööjõu-teema, st pered-värgid sõpradel tekkinud, aega pole ning ka võõrastel ei tahaks teha lasta. Aga eks paistab, ega sellega kipita. Aga sinu projekt on küll vägev, äkki näitad jooniseid-pilte ka?
Coger Kirjutas:Meil oma Kavzile plaanis järelkäruna saun taha ehitada, ... Isegi toorik juba olemas.

Milline see toorik on, kui saladus pole? Kas ehitad vanast haagis-suvilast sauna või hakkad nullist käru peale maja ehitama?
Nüüd natuke plaanidest. Tehnilise poole pealt midagi muutma ei hakka, lahutan vaid salongi olemasolevast elektriskeemist ja lisan täiendava aku salongi tarvis. Salongiaku tarbijateks saavad valgustus, makk, pump. Siiski ühendan salongi skeemi üldise skeemiga nii, et auto salongi aku tühjenemisel lisavoolu auto akult ei võeta, kuid auto käivitamisel laetaks ka salongiakut. Tehnilistesse üksikasjadesse ei hakkaks laskuma, üks sõber teeb valmis ja ainsa märksõnaga jäi meelde sõna diood.

Salongi tuleb kolm ruumi, eesruum, pesuruum ja leiliruum, joonis tuleb ka kunagi (vsd faile ei saa manusesse panna ja PDF konverterit käesolevas arvutis ei ole ning ka ei tule). Kui algselt mõtlesin teha pesuruumi duðði, siis nüüd kaldun traditsioonilise kausi ja kahe kraani poole. Esiteks on seda veidi lihtsam teha ja teiseks ei ole ma kindel elektrilise veepumba suutlikkuses pumbata vett läbi boileri. Samuti meeldib mulle vanamoodne lähenemine – kui kunagi omale sauna ehitan, siis tuleb sinna eraldi köetav pada sooja vee tarbeks. Kui keegi suudab ümber veenda, siia argumenteeritud väidete puhul on see täiesti võimalik. Sooja vee saamiseks tuleb korstna ümber käiv veepaak, juhul kui siiski teen duðði, siis keris koos veesärgiga ja boiler juurde.

Eesruumi tuleb kaheksa kohta, kasutan originaalistmeid, mis lähevad seina äärde küljega sõidusuunas. Põranda keskele tuleb laud, kinnituse üritan kuidagi nii teha, et oleks tagatud ka laua kiire eemaldamine nt magamisasemete tarvis ruumi tegemisega.

Pesuruumi ja leiliruumi põrandale kavatsen selle tekitada:
http://www.line-x.ee/

Katusele tuleb pakiraam, redel sinna tagumiselt küljelt. Auto värviks saab arvatavasti kollane nagu USA koolibussidel, kuid see idee ei ole veel kivisse raiutud.

Olen kätte saanud ka ARKist ekspertiisi suunamise kirja ning paari nädala eest kutsusin kohale eksperdi, härra Taklaja, et ta annaks hinnangu mu plaanidele. Põhimõtteliselt andis rohelise tule, vaid turvavöid nõudis salongiistmetele. Kui keegi ei ole veel ekspertiisi suunamise kirja näinud, siis panin ka selle manusena juurde. Sisuliselt saab bussist M1 kategooria (sõiduauto) sõiduk, mille juhtimisel on vaja C kategooria juhiluba. Seetõttu sain eelmise aasta lõpus autokoolgi läbi tehtud ja vastav kategooria omandatud.

Välja ei ole veel mõelnud mida teha tagavararattaga – kas jätta põhja alla tehes ümber veidi trossisüsteemi või viita tagumisele uksele, mis eeldaks suuremamahulist kronsteinide ehitamist. Kuna taha tuleb ka redel ning tulede asukohta muuta ei kavatse, siis läheb veidi kitsaks.

Riputasin netti üles ka mõned pildid:

Buss oma pelgupaigas 2009 talv
Puhta vee paak paigaldatult
Tagumine reoveepaak paigalduse ootel
Salong enne roostetõrjet ja müramattide paigaldust
Salong peale kereplekkide roostetõrjet ja müramattide paigaldust
korvimees Kirjutas:
Coger Kirjutas:Meil oma Kavzile plaanis järelkäruna saun taha ehitada, ... Isegi toorik juba olemas.

Milline see toorik on, kui saladus pole? Kas ehitad vanast haagis-suvilast sauna või hakkad nullist käru peale maja ehitama?

Tegemist mingi GAZ-i üheteljelise käruga, millel kuut juba peal olemas. Päris ruumikas asi igatahes.
Uuendan veidi teemat ja panen kirja eelmisel nädalavahetusel tehtu. Tegelikult on praegu endiselt eesmärk maja II korruse välja ehitamine, kuid materjal sai otsa ja tellimisel lisasin veekindla vineeri bussi põrandaks. Paraku lähim koht vajalikes mõõtemetes vineeri saada oli Läti ja tarnimine võttis aega. Seega ehitamisest ei tulnud midagi välja ja näppisin veidi bussi.

Alustasin veepumba testimist, püüdsin visuaalselt survest aru saada, kas antud pump suudab töötata hüdroforiga. Katse andis julgust hüdrofori soetamiseks.

Nymmik lubas lahkelt eemaldada oma kopika tagatiivalt bensiiniluugi, millest saab uues elus veepaagi luuk. Rela abil tekitasin küljele sobiva augu ja sobitasin luugi uuele kohale. Varsti peab naabrimehe kutsuma keevitama.

Lisaks eemaldasin päevinäinud esituled (uued olemas) ja alustasin pakiraami kinnituskronsteinide paigaldamisega.

Järgmise sammuna alustan reoveee paakide vahelise, ülevoolu ja äravoolu torude-voolikute paigaldamisega ning veesüsteemi testimisega survelüliti ja hüdroforiga. Samuti on plaan lõpetada kõikide kronsteinide paigaldus.
kris Kirjutas:Nymmik lubas lahkelt eemaldada oma kopika tagatiivalt bensiiniluugi, millest saab uues elus veepaagi luuk. Rela abil tekitasin küljele sobiva augu ja sobitasin luugi uuele kohale. Varsti peab naabrimehe kutsuma keevitama.
Täpsustan, et tegu oli doonorilt võetud luugiga, mitte minu kalli rallika küljest Smile
kris Kirjutas:Alustasin veepumba testimist, püüdsin visuaalselt survest aru saada, kas antud pump suudab töötata hüdroforiga. Katse andis julgust hüdrofori soetamiseks.


Mismoodi see veesüsteem siis hakkab välja nägema? Kõigepealt on külmaveepaak, edasi läheb sellesama veepumbaga hüdrofori ja sealt edasi segistisse?
Aga mismoodi see soojaveesüsteem hakkab välja nägema? Kas vett hakkad kerisega kütma ja soojaveepaak on samuti surve all?
Millegipärast ma veits kahtlen selle pumba võimekuses koos hüdroforiga töötada. Hüdrofori jaoks sobiks rohkem vast Selline pump. Samas, ega ma päris kindel ka pole, kuna hüdroforiga pole katsetanud.
Täpselt nii on praegu plaan teha. Kui ei õnnestu, siis püüan hankida võimsama pumba. Kui siis ka ei õnnestu, teen ilma segistita - kaks eraldi kraani ja kauss all. Nagu vanasti.

Praeguse pumba soetasin ca 4 aastat tagasi, kui oli kinidel plaan teha ilma duððita - ajas on soovid täpsemalt paika loksunud. Tol hetkel midagi võimsamat ei leidnud.
Lehti: 1 2 3