automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vana diisel mersu küünlad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere.

Tüütaks siis teid oma murega:

Ostsin täna endale siis vana Mercedes benz 207D aastast -82(2,4D R4). Tõmbasime käima, (aku nõrk ja omaniku jutu järgi küünlad ei töötanud) ja sõitsin temaga koju ära 80km.

ostes mootorikatte alla vaadates hakkas mulle selline asi silma, et eelsüüteküünaldele läks peale +, viimasele küünlale oli aga peale veetud ka miinusjuhe mis otse mootori külge läks. kusjuures + juhtme klemmiking oli lähemal mootorile kui see - juhtme oma. kas see ongi loogiline, või on seal miskit valesti. Ei ole antud masinaga kursis, aga ei ole veel kohanud diislit millel küünaldele nii + kui - juhtmed peal.
kusjuures ainult viimasele küünlale läks see - peale ja teiste küünalde vahel ei paistnud üle ühe silla(ilmselt siis +)olevat.
Tavaliselt saab küünal ju maanduse otse plokikaanest ja ainult + tuleb peale
homme hakkan asja uurima lähemalt, aga mõtlesin, et küsin siit ka nõu.

ja teiseks: kas mootori välja suretamine toimub mehhaaniliselt või vaakumiga? Mul toimub suretus mehhaaniliselt ja arvan et vist päris õige see asi ei ole.

Starter ja küünlad on juba veetud eraldi nuppude alla. Ilmselt on viga süütelukus? Ja pidurivõimendi ka ei tööta. ilmselt vaakumpump saba andnud. arvan et ka suretus seetõttu mehhaaniline, kuna vaakumit pole.

Igasugune info teretulnud...
http://foorum.clubmb.ee/index.php

Sealt vast abi rohkem
Järelikult on sellel küünlad jada ühenduses. S.t., et kui üks läbi, siis kõik tummad. Vanemal tehnikal oli see skeem levinud.
Ja vanematel diiselmersudel oli suretus tõesti mehhaaniline, starteri jaoks oli juba tehasest eraldi nupp pandud mõnedel.Minu 508 mudelil on igatahes sama moodi.
Minu omal siis ka tõepoolest nii küünlad kui ka starter eraldi nuppude all. võtmest keerad lihtsalt süüte sisse ja muud ei miskit. ja suretus ka trossiga. küünlad on korras, kuna nuppu andes tõmbab voolu maha. Proovisin ka ilma ühe küünlata ja proovilambiga. siis vooluahel töötas, selle ühe küünla kontrollisin laadija pealt ära.

praegast aga küsimus, et kuna vaja niikuinii ilmselt mootoriremonti teha kuna -5 kraadi juures käima ei läinud, siis mõtlen et kui keeruline oleks paigaldada talle w124 R5 diiselmootor(vajab samamoodi remonti aga 10 aastat uuem ja 66kw). Loogiliselt peaks ju vahele istuma, pikem ta vast ka väga palju ei ole. Mootor lihtsalt võtta kohe õuest teise auto pealt ja remonti peab tegema ju niikuinii, miks siis mitte teha juba võimsamat mootorit. R5 puhul pääseks ilmselt esialgu vast ülemise poole remondiga, kuna surved seal remondi tegemise piiri peal(loe: natuke ülespoole).

edaspidi katsun ka masina kohta teema teha...
Küünlad on jadaühenduses. Kui üks ei tööta, on kõik tummad.

Küünalde korrasolekut saab näha ainult neid akult otse proovides. Kui hõõguma hakkavad, siis on korras. Kui ei hakka üldse või hakkavad poole minuti jooksul, siis võivad need voolu läbi lasta, kuid kasu pole neist midagi.

Muide, on müüa suure keermega, kuid rööpühendusele mõeldud küünlad. Just asenduseks vanale mootorile, mida ei soovita hoida originaalina. Need vähe käbedamad kah.

Mootori vahetamine on võimalik, kuid ümber tuleb teha vähemalt käpad pluss veel õige mitu asja. OM616 ja OM 602 on selleks piisavalt erinevad, et lihtsalt vahele tõsta.