automoto.ee foorumid

Täisversioon: Minsk M1M ´58
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tõsisemad plaanid mootorrattaga M1M. Kui õigesti meeles, siis väljalaske aasta 1958.

Teema alustuseks üks väike video, mida tasub kindlasti koos häälega kuulata. Käivitamiseks kulus koos bensiini sissevalamisega 1 minut.

[Pilt: th_P3080180.jpg]

2009.a plaan on võtta masin pulkadeks ja teha ära suuremat sorti tööd: raami ja plekkide puhastamine liivapritsiga ning kruntimine. Värvimine tulenevalt finantsvõimekusest või selle puudumisest.
Edaspidi kõik muu takkajärgi: peenemad osa, elektrisüsteem, kroomimine. Mootor on metamorfoosi juba läbi teinud- väntvõlli tihendid on aastaid 6 tagasi vahetatud aga vahpeal üle 10 km kindlasti sõidetud ei ole. Lekked tuleb kindlasti ära likvideerida. Lõpuks peaks mootori ka klaaskuuli pritsi alt läbi laskma, et veidi viisakam välimimus saavutada.

Mõned pildid kah, kunas ei ole kindel, kas kõik jupid on ikka need mis peaksid olema.

Paagil stantsitud kirju pole, võimalik et kunagised embleemid on hetkel kehtiva värvikihi alla jäänud:

[Pilt: P3080183.jpg]

Kahtlusi tekitab tagarumm. Kas peaks olema selline või siis see, mis üheltpoolt peenemaks muutub.

[Pilt: P3080178.jpg]

Sumbuti- kas see on OK või peaks olema ikkagi kalasaba?

[Pilt: P3080177.jpg]

Signaal puudub. Esituli on sisse ehitatud spidomeetriga.

[Pilt: P3080176.jpg]

Veel mõni pilt mootorist jne.

[Pilt: P3080174.jpg]

[Pilt: P3080175.jpg]

[Pilt: P3080185.jpg]
Väga kihvt ratas! Vana 125cc tuksub kenasti.

Isiklikult vahetaksin mootoris tihendid ja teostaks kõik ülejäänud hooldustööd. Õhufiltri sisu vahetaksin õlitatava porolooniga. Pseksin korralikult puhtaks! Teeksin väiksed värviparandused ja jätaksingi ratta selliseks nagu ta on. Paberid korda, uued numbrid külge ja sõitma. Mis sest, et pole 100% originaal ja ei läigi igast küljest. See ees saaksin sõita eheda ja uhke rattaga. Aga see olen mina.

Aga edu sulle ratta pulkadeks võtmisega! Smile
Edu ehitamisel!Loodan,et kajastad oma tegemisi siin edasi,hea oleks ju näha kuidas ratas edasi areneb.
Signaal on laternakorpuse sees/küljes nagu ta peabki olema, sumps õige, tagaratas hilisema mudeli oma (kui muidugi jälle mingi ülemineku tema ei ole).
Oma vanuse kohta küllaltki kobe masin ja sobib suurepäraselt nokitsemiseks.Kahju, et keegi on jõudnud masina ahjulakiga üle võõbata.
Tagarummu kohta ei oska täpselt öelda, kuna ei tunne M1M-i tehnilisi muudatusi läbi aastate.Kuid siiski kaldun arvama, et praegune tagarumm võib olla 58.a isendile iseloomulik (ees väike, taga suur).Summuti on uutematele M1M-idele iseloomulik, omasin ise sellise summutajaga isendit.
Hästi ei saanud aru ma fraasist "signaal puudub".Kas sa mõtlesid selle all seda, et signaal ei tööta?Signaal ise asub laterna kere parema külje sees (pildil hästi näha).
Soovin omaltpoolt edu projekti valmimisel!
Edu!
Signaali jutuga panin puusse, vahtisin liialt teiste pilte, kus signaal peal. Tegelikult peaks signaal isegi töökorras olema nagu ka tuled, spidomeeter jne.
Värvi ja plekitöö on paratamatu, ahjulakk ei sobi kohe üldse ja väike rooste ka kallal.
Mootori peab tõenäoliselt jah lahti võtma, just lekete kõrvaldamiseks. Töödest ja tegmistest annan teada, siis kui midagi toimub. Sõltub palju vabadest nädalavahetustest. Puuduvad jupid katsun leida töö käigus.
Videost: kas silindrist peabki kostuma sellist kõrisevat häält?
kas oleks võimalik üks pilt lenksust vasakult poolt juhi kohalt pildistatult ?
tänud ette
Rohkem pilte hetkel ei ole. On sul mingi konkreetne asi, mida näha soovid?
speedsta Kirjutas:Puuduvad jupid katsun leida töö käigus.
Videost: kas silindrist peabki kostuma sellist kõrisevat häält?
Võiksid riputada ülesse nimekirja puuduvatest juppidest. Ma tean mitmeid "endiseid" M1M-e, mis on nüüdseks juba juppideks sõidetud (saan ehk mõne jupiga aidata?)
Silindrist tuleva kõriseva hääle kohta: see peaks olema iseloomulik kulunud kolvisõrmele/pronkspuksile. Mul endal M106 silindrist kostab enam-vähem samasugust sirinat, kuigi mootori läbisõit on väike.
Puuduvaid juppe hetkel otseselt taga ei aja. Rohkem hakkan tähelepanu pöörama sellele, kui "keretööd" on tehtud. Tõenäoliselt on kõige suurem puuduv jupp vanemat tüüpi tagaratas. Teoorias käis lenksu külge ka peegel? mingi aas on seal olemas. Kummist jalatoed jms on juba tulevikumuusika.
Hetkel siis varastatud!
Suur lumi möödas ja kaherattalised poevad vaikselt urgudest välja. Ehk kuuleb kusagil ka minu kahetaktilist ringi pläristamas?

Siiani kadunud veel? Õige tagaratta või õigema oleks muidu minult saanud.