automoto.ee foorumid

Täisversioon: Lääne Autod Ärkamisajal 1988-1991
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Need on need masinad mis viisid eestist minema palju unikaalseid sõidukeid .
Kui vahetati oma väärtuslik vanatehnika ja kinnisvara: Datsuni, Opeli , Mercedese, Fiati, Zastava ja jumal teab mille vastu . Aga inimesed olid õnnelikud nad said tunda , et on Õnnelikud ja sõidavad välismaa masinaga . Oleks need inimesed teadnud ka seda, et need välismaa masinad võiks panna kuuri seisma siis oleksid nad praegu veelgi õnnelikumad Smile

Hea tehing .
Isiklikult isa sõber kes oli meremees vahetas oma Ford Consuli Muugal suvila vastu .
Paha tehing.
ZAZTAVA mille minu kallis ristiisa soetas endale vahetades 40.000 km läbinud GAZ 21 vastu .
Ei suuda siiani ära kiruda kui kahju mul poisikesena oli vaadata kuidas väärtuslik kraam vahetati mingi saasta vastu . Kuidas soomlased irvitasid ja käsi hõõrusid .

Et teema oleks huvitavam siis võiks tuua need ärkamisaja masinad kokku ja teha siis :
Nõukogude Autod, millega valitseti maailma VS Lääne Autod mis andsid vabaduse tunde, ühise paraadi ja näituse .

Tingimused siis lääne masinatele, et viimane tootmis aasta 1984 ja ideaalses korras . Ja riietus vastavalt 90 algusele ning kes tahavad ässa panna neil peaks olema vähemalt telliskivi MobiraCityman või lihtsalt NMT kohver.
Mõte päris näritav.
Mida Sa kül jood,et öösel sellised mõtted pähekipuvad.Kas ikka veel Rock-i.

Tingimused siis lääne masinatele, et viimane tootmis aasta 1984 ja ideaalses korras .


Ideaalseid masinaid tollelajal küll vägapalju Eestisse ei sattunud.Ikka rohkem pahtli,pintsli ja shokolaadi hõbepaberi remondiga isendid.Talvel veel jääst meisterdatud küljekarppidega....Külmal talveõhtul tõid Soomest uhke ja sileda Datsuni kui oli ööotsa kodus soojas garaages seisnud siis hommikul oli ikka väganukker vaatepilt.Mida ka paaril tuttaval autokaugel inimesel juhtunud.
aksel73 Kirjutas:Mõte päris näritav.
Mida Sa kül jood,et öösel sellised mõtted pähekipuvad.Kas ikka veel Rock-i.

Tingimused siis lääne masinatele, et viimane tootmis aasta 1984 ja ideaalses korras .


Ideaalseid masinaid tollelajal küll vägapalju Eestisse ei sattunud.Ikka rohkem pahtli,pintsli ja shokolaadi hõbepaberi remondiga isendid.Talvel veel jääst meisterdatud küljekarppidega....Külmal talveõhtul tõid Soomest uhke ja sileda Datsuni kui oli ööotsa kodus soojas garaages seisnud siis hommikul oli ikka väganukker vaatepilt.Mida ka paaril tuttaval autokaugel inimesel juhtunud.


Aga nad ju ostsid ideaalses korras auto ... see mis juhtus hiljem ... kliima oli halb Smile
Sarnast teemat olen siin foorumis kohanud. Kas mitte polnud Lääne autod ENSVs?!
Ei-ei, need on kaks eri asja.

See kel sügaval Vene ajal oli Lääne auto, oli tehtud mees. Smile

Aga siis algas aeg (mälestustes kuskil 1988 ja edasi), kui esialgu Soomest, hiljem ka muudest naabermaadest hakati siia vedame nende ronte. Datsunid, vanad Saabid, Talbotid, aga ka kurvasilmsed mersud, Sierrad ja Kadetid. Igasugu imelisi masinaid liikus, milleks kahjuks enamus on tänaseks mädanenud.
Ühe esimeste pääsukeste hulgas tulnud rondiga veereksin kohale küll.
Peaks ainuke omasugune kohaliku ajalooga hetkel veel liikuv isend olema.
Volgat küll vastukaubana ei läinud.
Kahjuks ühte 90 aastal ja teist 91a peresse tutikana ostetud kapitalisti rämpsautot enam teada olevate inimeste omanduses pole ja see isend on minu tuttavatelt pärit.
[Pilt: HPIM3569.JPG]
Tuli meelde, et veel üks paari aasta vanusena soetatud 91a auto on siiamaani prillikivina peres alles ja valmis kohale tulema. Samuti midagi vastu ei läinud, olime nii rotid, et polnud midagi "väärtuslikku" anda.
Samuti oli pere punasel ajal võimudele ja rahajagajatele nii ebapopulaarne, et korduvalt vaadatud 170 mersu käis kaheksakümnendate alguses üle jõu.

Kui viitsiks tõsiselt tegeleda siis võibolla õnnestuks Eesti esimene Porsche 911 kohale saada. Pole küll enam selleaegse omaniku käes, aga ta on seda siiamaani liikumas nänud, nüüd pidi küll väsimuse märke märgata olema.
ennww Kirjutas:Soomest, hiljem ka muudest naabermaadest hakati siia vedame nende ronte. Datsunid, vanad Saabid, Talbotid, aga ka kurvasilmsed mersud, Sierrad ja Kadetid. Igasugu imelisi masinaid liikus, milleks kahjuks enamus on tänaseks mädanenud.

Just just .

Mitu sõitvat selle ajastu hitti Datsunit, Talbotit , Saabi , kurvasilmset Mersut , Honda Civic/Prelude , Opel Commodore jne , BMW haid ,viimasel ajal hulgi liikumas näinud olete ?
Mõned üksikud . Volvosid 200/700 liigub veel aga 343 üksikud .
Jaguarid olid üksikud tõesti . Citroenid mmm , Renault 5 , Fiat , Peugeot (sittuv lõvi) lauge tagumikuga sedaanid. Ford Capri, Consul, Granada ...

Kivipesu teksad , Jenkki näts , Hawaii särk neoonvärvides selga ja NMT tellikas näppu ning Linnahalli kaile helistama Smile
kalacompany Kirjutas:Kivipesu teksad , Jenkki näts , Hawaii särk neoonvärvides selga ja NMT tellikas näppu ning Linnahalli kaile helistama Smile
Toungue See oleks lahe..

Mis veel oleks huvitav, oleks esimesed uuena müüdud (Lääne) autod Eestis. Nad veel küll kahjuks isegi youngtimeri staatusse ei pääse...

Aga kunagi hoolega reklaamitud Fiat Unod on ilmselt tänaseks kõik ära mädanenud.
Ja mis siin veel oli? Silber oli kohal ilmselt esimeste hulgas, Helkama oma Mitsude ja Skoda Feliciatega. Ja Baltmotors Oopelitega. Ja Vikingi Jaguarid ja kandilised Volvod.

Ja veel on huvitav kas kusagil on veel alles originaalsena säilinud Oettingeri Audit või VW Caravellet? Kapitalismi esimene tuuleõhk Nõukogude Eestis Smile
1989-90. aastate kandis reklaamis usinasti end üks Pärnu mnt. 232 tegutsenud seltskond (kahjuks enam firmanime ei mäleta), kelle põhiampluaa olid uued Subarud ja Chrysleri margid. Varane pääsuke oli ka Peugeot (mäletamist mööda 1989 tehti Tallinna vanalinnas näitus, asja eestvedaja toona Finest Motel Group eesotsas Toomas Sildmäega, oli ka tollastes TjaT-des juttu). Samuti alustasid 1990 kandis Belesta (tegeles ka Fordidega) ning Fakto (ikka Nissan).

Veel tuli selline asi meelde, et 1989 loositi ühe Eesti ralli pealtvaatajate vahel välja tutikas Mitsubishi Colt (Helkama tollel ajal üritas end ka rallidel reklaamida).
see colt käis isegi veel mingi 10 aastat tagasi minu isa juurer remondis veel, võitjaks oli keegi tädi orisaarest ja kohe alguses tagurtatti sellele gaz veokaga sisse
Baltmotors oli ka suht varajane, reklaamis igasugu USA päritoluga kraami, aga kas kaubaks läks seda ma ei tea.

Mul on kuskil alles terve ports selleaegseid Autorevüü-sid, need artiklid ja reklaamid on täna lugedes ikka tase omaette (kusjuures paradoksaalselt üldine ajakirjanduslik kvaliteet on võrreldes tänase harju keskmisega väga kõrge). Peaks äkki organiseerima nende digitaliseerimise ja netti riputamise, vaevalt et kellelgi nii palju aega hiljem enam selle vastu midagi on (loe: kas on vabatahtlikke)?

Selle Subaru/Chrysleri müüja nimi oli mingi vahva ingliskeelne punnitamine, ma täpselt ka ei mäleta aga mingi "trading" vist oli, ja loomulikult lõpus oli "limited" või "ltd", mis siis et tõenäoliselt keegi ei teadnud mida see lühend tegelikult tähendab Smile

NMT kohver langeb natuke Datsunite-Sierrade bändist välja, see tuli natuke hiljem kui kohvrite asemel olid juba "kännukad" ja natuke paremal järjel rahva sekka - kohalikku päritolu NMT vennal oli ikka vähemalt Scorpio istumise all ja igapäevakasutuses tuli tegelikult suht kiirelt GSM peale, NMT niðð oli pigem suvilatelefon või muidu backup kehva levi puhuks. 91. aastal ei olnud ikka praktiliselt kellelgi kohalikest selliseid vidinaid, ma ei tea kas mastegi üldse oli või tuli levi üle mere?
Ja kui siis veel magnetantenni katusele panid !

Terv. Veteran.
Jesper Kirjutas:NMT niðð oli pigem suvilatelefon või muidu backup kehva levi puhuks. 91. aastal ei olnud ikka praktiliselt kellelgi kohalikest selliseid vidinaid, ma ei tea kas mastegi üldse oli või tuli levi üle mere?

Esimene levi tuli üle mere sellepärast ka jutt linnahalli kaist kasutati ju siis alguses soome numbreid . Kui esimesed mastid tulid ja vanemate kohvriga sattusid mereäärde siis pidevalt viskas soome roamingu peale.
Lisaks pidi soomest toodud NMT telefone soome dekodeerimisele saatma. Lepingu said eestis sõlmida aga telefon saadeti soome mudimisele Smile hiljem juba hakati ka eestis neid dekodeerima . Maksis mingi 500 krooni see mudimine + transport Smile
ennww Kirjutas:Ja veel on huvitav kas kusagil on veel alles originaalsena säilinud Oettingeri Audit või VW Caravellet? Kapitalismi esimene tuuleõhk Nõukogude Eestis Smile

Trehvasin sellist Pärnus vist novembris:
[Pilt: orig_19195541_1l7W.jpg]
mrali Kirjutas:Veel tuli selline asi meelde, et 1989 loositi ühe Eesti ralli pealtvaatajate vahel välja tutikas Mitsubishi Colt (Helkama tollel ajal üritas end ka rallidel reklaamida).
supp Kirjutas:see colt käis isegi veel mingi 10 aastat tagasi minu isa juurer remondis veel, võitjaks oli keegi tädi orisaarest ja kohe alguses tagurtatti sellele gaz veokaga sisse
Kas see ralli ei olnud mitte kuskil Keava taga?
Mingeid jutte mäletan et mingid mehed olid enne rallit sellega saanud raja läbi sõita, olevat 160 kergelt läinud. Veel meenub nende suust et uks erilise kujuga- "läheb katuse sisse" ülevalt Big Grin Ja kas see auto ei olnud mitte kollane või beezikas?
See ralli kimas päris sügavale Raplamaale. Ise käisin vist kusagil Järvakandi kantis või säält Rapla poole, kaemas. Musta värvi Colt oli vist. Vägev oli. Omad paremad sõitsid null-kaheksatega, tagumised vanemate VFTS -ide ja viitega, sommidel olid vist ka Colte ja Golfe rajal.
Romka Kirjutas:
mrali Kirjutas:...1989 loositi ühe Eesti ralli pealtvaatajate vahel välja tutikas Mitsubishi Colt.
... kas see auto ei olnud mitte kollane või beezikas?

Hele oli ta igatahes, kas oli valge, kollane või helebeeþ, seda enam täpselt ei mäleta 20 aasta taha.
ennww Kirjutas:
kalacompany Kirjutas:Kivipesu teksad , Jenkki näts , Hawaii särk neoonvärvides selga ja NMT tellikas näppu ning Linnahalli kaile helistama Smile
Toungue See oleks lahe..

Mis veel oleks huvitav, oleks esimesed uuena müüdud (Lääne) autod Eestis. Nad veel küll kahjuks isegi youngtimeri staatusse ei pääse...

Näituste paviljonis Pirita teel olid väikesed angaarid kus müüdi Forde, Fiate ja kidagi veel . Tänasel päeval tean ühte Scorpiot mis seal ostetud uuena ühe kanada eestlase poolt kes käis iga suvi eestis . Auto läbisõit on tänaseks 50.000 km .
colt oli valge ja seda eksponeeriti enne rallit saarema kaubamajas, järgmise ralli auhinnaks oli aga lancer (vist oli punane) aga mitte uus aga vanem kandiline mudel. siiani on meeles aare elleri sõnad: "lancarei puhul on tegemist juba luksusautoga, mitte tavamasinaga nagu eelmise aasta colt"
Lehti: 1 2 3 4 5