automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 559
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist. Sain umbes aasta tagasi vana 250-se Jawa endale, maksis ta mulle ainult õlleraha, sest pidin onule ju kuidagi välja tegema. Aeg-ajalt olen teda garaazis nokitsenud, aga nüüd mõtlesin, et kui talutööde ja kooli kõrvalt aega jääb, siis tahaks ta suveks ikkagi sõitma saada.
Aga nüüd on tekkinud paar küsimust. Kuidas ma silindri seest puhtaks saan, olen kasutanud roostesurma, aga selle tulemus ei ole eriti silmapaistev. Teine üsna muret tekitav küsimus on, et kuidas käituda puruks keeratud poltidega?
Veidi pildimaterjali: http://fotoalbum.ee/photos/v2ikemiku/sets/404333
Silinder jah remontmõõtu, leotamisel ei ole mõtet. Need poldid mu esimeselt jawalt sai mutri otsa keevitamisega välja võetud. Sorts vett peale ja tulid. See muidugi töötab siis kui pooleks olev osa väga sügaval ei ole ja hea keevitaja ka olemas on. Ühele poldile sai kolm korda ennem otsa keevitatud kui välja tuli lõpuks aga tuli ikkagi. Pärast keerme korrastamist soovitan sul uued poldid kas grafiitmäärde või siis mingi lääne-analoogiga sisse keerata. Siis tulevad tulevikus ka lahtiWink noh, kui on vaja lahti võtta.
http://fotoalbum.ee/photos/v2ikemiku/45890895
Mida selliste täkketega teha?
Ega täketega tegelikult midagi teha polegi. Kõrgemad kohad võid ära lihvida. Tee põlemiskamber atsetooni ja peene liivapaberiga puhtaks ning sellest peaks piisama.
Häbi tunnistada, aga kahjuks jawa samas seisus, mis 3 aastat tagasi Sad. Sai suure usinusega laiali lammutatud ja sinnapaika ta jäigi (nagu ikka, lammutamine kordades lihtsam, kui pärast kokku panek). Kuna hetkel vaba aega liigagi palju, mõtlesin, et võtaks vaikselt asja jälle käsile. Õnneks maakodus piisavalt rauakola tekkinud, mille realiseerimisel ehk saab vajalikud vahendid ka.
Esmalt viin vist silindri tegemisse, kui keegi teab Viljandi või Põltsamaa kandis kohta, kus saab puurida/hoonida, võib teada anda. Samuti küsiks kolvi markeeringute kohta, hetkel on peal kolb tähisega AX, kaasa sain veel AY tähisega ja nr.2 remontkolvi, A peaks vist olema täpsusklass, aga X ja Y?

Igaksjuhuks panen hetkel puudu/vahetust vajavate juppide nimekirja ka, ehk on kellegil üle:
*Tagumine porilaud
*Esitule reflektor ja klaas
*Spidomeetri klaas
*Küljeplekid (küljes olid millegi pärast 360 omad)
*Tagaratta velg
Võib ka muid juppe pakkuda

Tervitades,
Mihkel.
Mine Võhma.Otsi Arno Jõemaa sealt ja saad kõik jupid.
Nüüd saan aru, miks 360 küljeplekid küljes, ratas ongi enne 360 olnud, lihtsalt mootor ära vahetatud. Ma ei saa aru, kuidas ma enne seda birka peal tähele ei pannud. Siit ka küsimus, et mis erinevused peale küljeplekkide 1970-ndate 360 ja 559 vahel olid, karbid, porikad ja muud plekid peaks vist samad olema?
Olen kahevahel, kas jätta 559 mootor või otsida kuskilt 360 mootor. 100% originaalsust taga ei aja, seega selle poolest nagu vahet pole. Sisimas eelistaks 250-st, tundub kuidagi erilisem Big Grin

Mihkel.
Õhupuhasti, küljeplekid, eesmiste jalaraudade kinnitused raamile, piduripedaal koos kronsteiniga, leegitorud. elektrisüsteemis ka juhtmekesega vahe.