automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: M400 kere
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Plaanis lasta üks m400 kere liivapritsist läbi. Probleem on aga tinapahtliga, mis kogu kerele peale kantud. Kas kellegi oleks võimalik märkida sellele pildile need piirkonnad, kus seda kõige rohkem leidub?link





Sander
Eks see on peale liivapritsi ju näha, kus tinapahtel, Pind veidi teise värvi ja karedusega .Kogu kere ju pahtliga kaetud pole !

Terv. Veteran.
sander65 Kirjutas:Plaanis lasta üks m400 kere liivapritsist läbi. Probleem on aga tinapahtliga, mis kogu kerele peale kantud. Kas kellegi oleks võimalik märkida sellele pildile need piirkonnad, kus seda kõige rohkem leidub?

Kahjuks ei saa neid piirkondi üheselt kindlaks määrata. Tean omist kogemusist Pobi detailidega, et 1940ndate lõpu kerestantside töö oli kõike muud kui täpne ja kerede valmistamise algusaastatel tihtipeale neid veel nn "sobitati".´Pluss suurte detailide kokkukeevitamine väikestest. Eks siis tegi tinapahtel selle töö ära, mis stantsidel valesti läks ja see oli eri ajastul ja eri partiidel erinevates kohtades.

Usun, et varajaste Mossedega polnud lugu palju teistsugune.

Reeglina on rohkem on pahtlit igasugustes servades, nurkades jm paikades, kus oli vaja mitu detaili omavahel sobituma panna. Aga ka mitte kogu serva ulatuses, vaid seal, kus seda ikka reaalselt vaja läks.
sander65 Kirjutas:Probleem on aga tinapahtliga...

Mis probleem sis sellega on?
Pisut karedam jääb, kui plekiosa, aga muud ei midagi...

Tõeline probleem on Sul alles siis, kui selgub, et kogu kere on pärast vaja ka ära kruntida ja värvida.
Plekitöödest rääkimata.
OK tänud info eest. Kui ettevaatlikult lasta, ei tohiks probleeme tekkida.Smile
Lasta võid liivapritsiga julgelt, haavlipritski ei tee tinapahtlile viga, pind veidi karedam on, kuid paar kihti krunti katab kõik ära.Oskaja pritsimees peab aga olema, kellel kogemus kere puhastamisel, seepärast--ettevaatust!

Terv. Veteran.
Suuremalt osalt Valdo juba kirjutas kus ja miks kasutati kõige rohkem tinapahtlit. Lisaks veel nii palju, et enamus kumerusi tehti kah tinapahtliga ja nendes kohtades võib teda olla ikka hulgim. Oma 59-nda aasta gaz 21-e taastamisel olin sellega päris-päris hädas, sest keevitada ja kruntida oli ikka jube töö küll.
Arvata võib, et mossel on kasutatud sama tehnoloogiat!
Kui ikka tahad korralikult asja teha, siis gaasipõletiga võta tina kaa maha. Hetkel olen ühe GAZ-21 juures püsti hädas selle tinaga. Omanik arvas, et tinapahtel võiks ikka külge jääda. Proovi siis keevitada, kui tina koguaeg õmbluse vahele sulab.
Kuhu kohta on mosu plaanis liivapritsi viia ja palju see maksma läheb?Täna küsisin ühest kohast ja öeldi 401 kere pritsi eest umbes 2000 krooni.See siis muidugi ainult ääred ja sellised kohad mis kõveraks ei lähe pritsimise käigus.Plekkidelt peab keemiaga värvi ära võtma siis ilmselt.
Plaanis viia VV Autosse Tallinnas. Tunnihind 350+ käibemaks ja aega võtab 8-10 tundi. See hind peaks olema terve kere kohta.
urmet48 Kirjutas:Kui ikka tahad korralikult asja teha, siis gaasipõletiga võta tina kaa maha. Hetkel olen ühe GAZ-21 juures püsti hädas selle tinaga. Omanik arvas, et tinapahtel võiks ikka külge jääda. Proovi siis keevitada, kui tina koguaeg õmbluse vahele sulab.

Ma ei näe mingit mõtet korralikult pealolevat tinapahtlit võtta maha kohtadest, mida (või mille lähiümbrusi) keevitama ei pea. Reeglina vajavad keevitamist uste ja plekkide alaääred, põhi, lävekarbid jms asjad. Tinapahtel on aga avade (külg)servades ja osalt ka keskel õigete kumeruste andmiseks, tavaliselt keevitamist vajavates kohtades teda eriti palju ei ole.

Kui ma Pobi kere tegin, siis küll aegajalt sulas teda siit-sealt maha. Aga seda ka vaid max 1 cm kauguselt keevituspaikadest - kaasaja traatkeevitus ju ei eelda, et kogu kere on keevituspiirkonnas üles kuumutatud.
Valdo jutt jumalast õige! Aga mis liivaprits see VV Autos siis on ,mis nii lahjalt võtab? Mingi pritsike-ääred lasta ja 8-10 tundi ! Või saad lihtsalt petta seal? Ja ikka kardetakse kogu kere puhtaks lasta mis ilmselt tähendab seda, et eesti liivapritsimeestel on veel, mida õppida...

Terv. Veteran.
Mis saab aga sellest tinast, mis kereõnarustesse jääb? Kuna see peaks ka pliid sisaldama, siis seda puru sisse hingata ei tahaks. Ainus võimalus tolmuimejaga hoolikalt puhastada?
(03-04-2009, 19:14 PM)sander65 Kirjutas: [ -> ]Mis saab aga sellest tinast, mis kereõnarustesse jääb? Kuna see peaks ka pliid sisaldama, siis seda puru sisse hingata ei tahaks. Ainus võimalus tolmuimejaga hoolikalt puhastada?
1. Ära sääsest elevanti tee. Kui plii nii ohtlik oleks, siis oleksid kõik elektroonikud juba ammu surnud. Õnneks aurustub plii väga halvasti, nii et kuhugi õnarusse jäänud puru ei satu mingil viisil Sinu hingamisteedesse.
2. Korralikult puhastama pead nii ehk naa, kui keret hiljem värvida tahad. Ma eeldan, et ikkagi tahad Smile Värvipüstol tekitab õhukeeriseid, mis kõik lahtise puru hea meelega Sinu värskele värvile kannab.