automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawale uustoodangu jupid?!?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Küsimus oleks järgmine: kuidas elavad "vanade" Jawa-de küljes erinevad türgi toodangud nagu summutid ja leegitorud ja muidugi kõik muu ka?
On keegi neid paigaldanud minevikus ja oskab kommenteerida nende detailide istuvust raami/mootori külge ja selle läikematerjali püsivust?
Sadulad, eriti katted väga meelitavad ei ole, mõningad plekidetailid on ka kindlasti teise kujuga, sadula alune raamikene (värgendus mille külge kinnitub sadul tagantpoolt) näituseks.
Siin seal teemades on ka kahtlemata midagi mainitud aga äkki saaks siis siia kokku koondada need teadmised. Võib-olla keegi teine kaalub praegu/tulevikus ka erinevaid versioone mida oma igapäeva liikurile külge kruvida uusvalikust. Praegu kratsin kukalt ja mõtlen surutise tingimustes, et mis 559-le külge läheks või mille poole püüdlema peaks (Tðehhi vs. Türgi).
Oma Jawale ostsin ka algul mõned Türgi osad, summutid, leegikad, sadula jne. Hiljem rändasid nad ikkagi riiulisse ja sinna ka jäävad, leegikad ei ole siledad, sadul on päris nõme. Summutite kvaliteet tundub päris hea aga häirib tuletoru kinnitus, mis teistmoodi kui Jawa originaalil.
Üldiselt kehtib Türgi, India, Taiwani, Hiina jms Jawa-reprojuppide kohta lööklause - viska nii kaugele kui võimalik! Ainuke, mis vähegi kriitikat kannatab, on Taiwanis toodetud süütelukud, aga see tehas toodab neid ka enamikele jaapani klassikalistele tsiklitele.
Samas, vanadele Jawadele peaks ju olema piisavalt kasutatud plekk-kraami saadaval, et mitte Türgi osi kasutada. Kroomiga on muidugi olukord kehvem, sest hinnavahed türklasega suured. Teisalt, miks mitte kasutada muidu restaureeritud tsiklil senikaua vanu kroomjuppe, kuni eelarve lubab uued osta/vanad ära kroomida? Kahvlitorud ja tagumine käepide (ning kroomitud paak) on siin muidugi erandiks, sest neid pole mõttekas enam lahti kiskuda.

Muidu on silma jäänud, et just 559-l on Türgi leegikate paindenurk vale ja nende kinnisaamine paras vägistamine.
Pleki ega raskema rauamaterjaliga mul endal probleeme ei ole. Seda manti ikka on. Just see kroomipool teeb natuke murelikuks. Kui esi amortide alt otsad on olemas ja ka tagumiste kroom osadega saab hakkama siis suurim defitsiit on mul praegu just leegitorud ja summarid. Nii 559-l kui ka 353-l. Kui 559-le mul on veel kroomivabad leegikad olemas (kuna vasak on alt mõlkis siis ei ole mõtet seda paari ka taastama hakata- ma mõtlen) siis näiteks 353-le ei ole mul midagi külge riputada. Kui kellegil muidugi on üle vasakut sigarit siis võib ps-is pakkuda, parem ok versioon nõuka ajast on mul olemas, kuid vasakut mitte, eks neist osad said hapet ju ka.
Nende tðehhi leegikate ja summarite kvaliteet on ok igatpidi?
Tsehhi leegikad ja summutid on väga korralikud. Endale tõin Tsehhist Jawamarkt.com, seal oli päris palju kvaliteetset Jawa nodi. Kahjuks on osa detaile, mida kohapeal ei olnud, siiamaani saamata(natuke üle aasta).
Jawamarkti bisnes on hetkel suhteliselt kahtlane, Petril käib see üksinda üle jõu ja abimehi pole ta omale sebinud. Mis teha, korrektne klienditeenindus pole veel temani jõudnud ... seega suht riskantne sealt tellida.
Sumpse ja leegikaid toodab Tðehhis sama töökoda, kus neid ka vanasti tehti, kvaliteet on väga korralik. Hinnaklass on sealmail selles suurusjärgus, et igasugune vanade juppide ülekroomimine on rahaliselt tublisti kahjulikum.
Millegipärast on Tðehhis toodetud 559 leegikatel silindrikülge käiva osa uus lahendus pisut veider. Originaalis on see rant, mis mutri ja silindri vahele jääb, pressitud; uutel aga on külge keevitatud eraldi rõngas. Keevitatud rõnga asukoht kusjuures on erinevatel torudel erinev, mistõttu võib nende pidama saamisega probleeme tekkida. Minule igatahes sattusid sellised torud. Õnneks on paindenurk vähemalt õige.

Enne Tðehhi torusi ostsin loomulikult ikka Türgi omad ka, hästi odavad ju.
Nende paindenurga kohta mainiks ainult seda, et näiteks vasakpoolset mina kinni ei saanudki. Milleks neid üldse toodetakse aru ma ei saa.
Mnjah, nägin nüüd kah türgi torud ära. Emotsiooni ei tekkinud, hämming oli. Paine tundus kuskil 1,5 cm silma järgi vale olevat. (see oli siis paremal torul, vasakut ei hakanud uurima) Ei garanteeri silma õigsust aga minu meelest nende torudega summareid eest küll kinni ei saa panna ja võimalik, et ka tagant mitte kahe poldiga. Kaks suuremat volti torude sisekülgedel olid kah hämmingut tekitavad. Tundus nagu toru oleks isegi keskelt mõnevõrra peenem kui otstest.. Vanad torud on tõesti paremad. Põllule käiks ka need türgi torud aga ma põllul ei sõidaCool
Olen minemas 04. aprillil Tsehhis, Brno-s toimuvale tsiklilaadale. Kui kellelgi konkreetne huvi mingite osade vastu, võtke ühendust, võibolla saan aidata.
Urmas Teearu
tel.5087150