automoto.ee foorumid

Täisversioon: pobi mootor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tekkis küsimus et kas gaz 20 ja gaz 69 on sama mootor või ei? ja milles neil see erinevus on?
mootor ise sama,erinevad on õlivannid
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=1154361
idee kohaselt peaks olema see pobi mootor millel on käigu kast küljes teine peaks või on siis gaz 69 mootor
Mootor numbriga 20 1002015 on Pobeda oma.Gaz 69 oli vist 21 1002015.Pobil kolvid 82 mm, Gaz 69 -l 88 mm.
(30-03-2009, 14:45 PM)trajet321 Kirjutas: [ -> ]Mootor numbriga 20 1002015 on Pobeda oma.Gaz 69 oli vist 21 1002015.Pobil kolvid 82 mm, Gaz 69 -l 88 mm.

Tavalisel 69 mootoril on sees harilikud GAZ-51 kolvid, st 82 mm. Suurendatud läbimõõduga (88 mm) olid GAZ-21 esimese põlvkonna autode mootorid (millel polnud veel rippklappidega mootorit), samuti oli selline mootor peal varajastel UAZidel (nt sellel, mille Vene miljonär Oktjabrski Saaremaalt oma erakogusse ostis).

Väliskujus need mootorid üksteisest ei erinenud.
mul on ühel mootori nr 69 93266
ja teine on 258287
(30-03-2009, 18:32 PM)mnja Kirjutas: [ -> ]mul on ühel mootori nr 69 93266
ja teine on 258287


Kas 258287 või 20 258287?

Üldiselt Pobi jaoks valmistet mootorid markeeriti viisil 20 XXXXXX. Vanemad ka lihtsalt 20 XXXX või lihtsalt XXXX, aga need puudutavad vaid vanemaid mootoreid (enne 1950).

69 jaoks markeeriti aga mootoreid viisil 69 XXXXXX.

Seda, et 69 peale pandi (tehases) 20le mõeldud mootor ja vastupidi, juhtus väga harva, sest 1958 lõpetati Pobide tootmine, aga enamike 69te valmistamine seisis siis veel ees (kestis 1972. aastani).
Kas 258287 või 20 258287?


ma sealt seda 20 enam välja ei lugenud igatahes
(31-03-2009, 12:56 PM)mnja Kirjutas: [ -> ]Kas 258287 või 20 258287?


ma sealt seda 20 enam välja ei lugenud igatahes

Siis võib olla kapi mootor. Paljud neist tulid turule hoopiski tühja numbriplatsiga - klobi pealepanemisel või enne seda numbriraudadega sisse, mis parajasti vaja on. Mina olen vähemalt viit sellist mootorit näinud.

Nõukaajal pidi aga siis ka tihti klobima (st tühjaks jätta ei võinud), sest mootorinumber loeti siis sõiduki strateegiliseks parameetriks, mille vastavust ülevaatusel (ja tihti ka mujal) kontrolliti.