automoto.ee foorumid

Täisversioon: lennukidetail?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Meie peres on olnud läbi aegade-niipalju kui mina mäletan,selline plastikust kuppel.Seda on kasutatud põhiliselt vihmavee kogujana.
Materjaliks plastik.Paksus u.6-7 mm,läbimõõt u. 1m.Kuju poolest ovaalne.
Kadunud vanaisa sõnul oli see pärit lennukilt.Ilmselt sõjaaegne.Ehk oskab keegi täpsustada-mis see olla võiks?
http://static1.album.ee/files/777/33/ori...5_UrMM.jpg
http://static1.album.ee/files/777/33/ori...9_q5z4.jpg
http://static1.album.ee/files/777/34/ori...7_xLGT.jpg
Selliseid kupleid kasutati pommitajatel kas kere sabapoole külgedel või peal pardalaskuri(te) " töökohal". Kahurite juhtimine toimus distantsjuhtimisseadme abil, üks laskur võis juhtida ka mitme kahuri tuld.
Antud kupli kuuluvust ei oska paugupealt öelda.

Terv. Veteran.
Kuidagi kahtlane tundub lennikudetailiks, või siis vähemalt sõjalennuki puhul. Kuulipildujakuplid on ikka suuremad ja koosnevad eraldi osadest ja pealegi kinnisest kuplist sa relva niikuinii läbi ei suru.
See arvatavasti ongi ainult "üks osa". Konkreetne kupel on ainult ju sõduri "vaateaken" kus sees on ta pea. "kuuliprits" tavaliselt mingi liikuva aluse küljes mida juhib seestpoolt ümbrust jälgiv sõdur.
Ma suuremat pilti präegu kiirelt ei leidnud aga pildilt ka ju näha tagaosas terviklik klaaskuppel kõige peal.
[Pilt: lancaster.gif]
Lendava Superkindluse B-29 analoogil TU-4-l oli taolisi kupleid neli, kaks kere peal ja kaks keskmise kabiini külgedel.Legend räägib, et ühe küljekupli purunemise tagajärjel 9000 m kõrgusel lendas sealt välja pardalaskur. Samiti hukkus hermeetilises tunnelis ( see polsterdatud umbes meetrise läbimõõduga toru ühendas esimest kabiini keskmisega, ja seal sai pika lennu ajal puhata) maganud teine piloot.Nimelt lendas too vennike kui kahurist lastu vastu keskmise kabiini ülemist kuulipritsitorni. Viimane ulatus laest alla just selle tunneli ette.
Kas see ikka tõsi on , mine tea. Müüdimurdjad uurisid vist ka taolist teemat .
Terv. Veteran.

PS. Eestis "pesitsesid " TU-4 pommitajad Tartus, kus neid ka maha kanti ja tükkideks lõigati, sealt siis ka tõenäoliselt see kuppel.
jah.täiesti võimalik.kui aega leian,astun sealt läbi ja pesen kupli puhtaks.äkki leiab miski markeeringu.lihtsalt sportlikust huvist.
siin pildil on TU-4 esiosas analoogne asi.võibolla n.ö. ribid on selle tugevduseks
http://www.aviation.ru/jno/Monino98/tu4.1.jpg
[attachment=29704]
(11-04-2009, 18:17 PM)zxr Kirjutas: [ -> ]jah.täiesti võimalik.kui aega leian,astun sealt läbi ja pesen kupli puhtaks.äkki leiab miski markeeringu.lihtsalt sportlikust huvist.
siin pildil on TU-4 esiosas analoogne asi.võibolla n.ö. ribid on selle tugevduseks
http://www.aviation.ru/jno/Monino98/tu4.1.jpg

Räägime nüüd eri asjadest, kui jutt on ribidest, siis mõtlete lennuki nina arvatavasti. See oli ikka päris suure kerega lennuk, võis lausa jalutada kabiinis ja see sarnane ninaosa on palju suurem.
Pildil on need kuplid tumedat värvi, kaks kere peal ja külgmine on eraldusmärgist eespool tume ring.

Terv. Veteran.