automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad jalgrattad.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Hei!

Täna käisime kaasfoorumlase Tiiduga minu vanavanaema juures, lootes leida sealt Gazi mootorit, mida seal kahjuks polnud. Seejärel kui hakkasin võtmeid aita panema, mõtlesin et astun rehe tuppa ka sisse kus ma viimati käisin ca. 5 aastat tagasi. Nii kui ukse avasin avanes eest poolt rippuv esihark koos ratta, sikutasime selle välja ning seejärel leidsime ka teise jalgratta. Naiste jalgratas on Dürkopp ning pärit arvatavasti 1930'ndatest kuid mis aastast on päris see meestejalgratas ning millega võib tegu olla? Leidsime ka sadula, millele oli peale kirjutatud "Windkopp" vist, täpselt ei mäleta ning pilti ei taibanud ka teha, kas see võis kuuluda Dürkoppile?

Pildid Dürkopp'ist.

[Pilt: 047465325cc31f.jpg]
[Pilt: 0474653373b822.jpg]
[Pilt: 04746533941928.jpg]
[Pilt: 047465579cadb7.jpg]

Ning pildid sellest teisest jalgrattast.

[Pilt: 047465569156df.jpg]
[Pilt: 04746557566dd6.jpg]
[Pilt: 047465583fe755.jpg]


Ettetänades,
Kevin.
Dürkopp raaminumbriga 1694386 pärineb 1938. aastast.

Sadulast olen VÄGA huvitatud, kuna mul on üks sama aastakäigu samasugune naiste Dürkopp, millel sadulat pole.

Ja sadula mark on siiski Wittkop Smile
Raami number on siiski ilma üheta. Big Grin Digikas kuidagi ära petnud.
(14-04-2009, 22:56 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]Ja sadula mark on siiski Wittkop Smile
Ja sinna komplekti kuulunud pump oli... oh, ma parem ei ütle Toungue! Sulle (teemaalgatajale) ka midagi koduseks ülesandeks!

Teine isend on Minski tehase jalgrattaliinilt 74. aastal maha tõstetud.
(14-04-2009, 23:19 PM)Kevin68 Kirjutas: [ -> ]Raami number on siiski ilma üheta. Big Grin Digikas kuidagi ära petnud.

Dürkoppi nr siiski "ühega", digikas on just tõe päevavalgele toonud! Dürkopp oli nii vana ja kõva tegija, et juba 1936 olid raaminumbrid üle 1,5 miljoni. Ja see raam sellest ajajärgust on. Enne alumiinium silti olid hõbetatud messingsildid, enne neid emaileeritud vasksildid, enne neid üldse teise kujuga jne.....
694386, ma olen päris kindel, et täpselt see number seal kirjas on. Sest see teite poolt väidetud üks on nii rivist väljast ning see peaks olema rooste, varsti lähen taas sinna ning uurin järele ja teen korraliku pildi sellest numbrist. Aga kui seal tõesti üks on, siis peaks kruvikeerajaga see roostepuru sinna sellise samasuguse sissepressitud koha ka ju tegema, seal seda aga polnud.. aga eks seda näha saab!

Kevin.
Kustutasin siin oma eelmise postituse äraRolleyes, sest mine tea. Üldiselt selle mudeli number seda ühte eeldaks ja midagi on nähe ka justkui, aga kuna 1928 läks numeratsioon jälle algusesse (ühest???), siis mine tea. Kuna oled väidetavalt jalgrattahuviline, siis võta kasutusele alljärgnev saksa tootjate mõningaid mudeleid ja raaminumbreid/tootmisaastaid kajastav leht, vahel saab sealt veidi abi !
http://www.fahrradsammler.de/nummern/duerkopp.pdf
Selle saksa tabeliga on segane lugu, 3 aastaga nad kindlasti ei saanud 1 miljonit ratast toota. Sinu ratas jääb ikkagi 30-ndate keskele/teise poolde. On mul üks messingsildiga naisteratta raam, kui ligi satun, siis vaatan huvi pärast numbrit.
Tervitus, loodan et teemaalgataja ei pahanda kui kasutan tema teemat, nimelt sattus pihku selline vidin http://f.imagehost.org/view/0239/P4090047
http://f.imagehost.org/view/0796/P4090046
http://f.imagehost.org/view/0341/P4090048
http://f.imagehost.org/view/0605/P4090049
http://f.imagehost.org/view/0684/P4090050 ,militaaris teadis üks kamraad selle kuuluvat jalgrattale Nauman, ei suutnud ise netist ühtegi nimetatud ratta pilti leida(olen arvutis suht äpu). Siin tõsised rattahuvilised koos, äkki keegi aitaks pildi või lingiga sellele. Vidin ise on ära anda, kui kellegil huvi. Kamraadil mil.netist pidi üks selline kodus vedelema, seisukord on mulle teadmata.
(15-04-2009, 11:53 AM)Kevin68 Kirjutas: [ -> ]694386, ma olen päris kindel, et täpselt see number seal kirjas on. Sest see teite poolt väidetud üks on nii rivist väljast ning see peaks olema rooste, varsti lähen taas sinna ning uurin järele ja teen korraliku pildi sellest numbrist. Aga kui seal tõesti üks on, siis peaks kruvikeerajaga see roostepuru sinna sellise samasuguse sissepressitud koha ka ju tegema, seal seda aga polnud.. aga eks seda näha saab!

Kindlalt ei ole ilma üheta! Aga see üks on üsna ära roostetanud ja seetõttu ei näi olevat number.

Tõestuseks toon fotod oma erakogus olevast sama marki rattast raaminumberiga 1770958.

Muud vahet minu rattal Kevini poolt leitud rattaga pole, et kui minu oma on tema omast veidi hilisem. Kui kevini oma on valmistet veel 1938. aastal, siis minu oma juba 1939. aasta alguskuudel ja raaminumber suurem. Ja kui Kevinil on üsna tühi raam, siis minul on üsna paljude pisidetailidega jäänus, kuigi tugevalt roostes ja raam osalt kõver. Sh on minu rattal küljes Continentali rantrehv koos algse lohviventiiliga ja selle ketiga, algne riistakott koos mõne tööriistagagi, mil Dürkopi kiri peal, üks poolmurenenud leistangiots jms).

Minu isendil on praktiliselt puudu ainult esiratas, kell, tagahelkur, pump ja sadul ning pooleks on murdunud porilauakaunistuse "nool". Muu on nagu olemas, iseasi, kui heal kujul. Kui isendit kunagi tulevikus taastada, siis osa raami tagaosast tuleks nagunii vahetada, sest torud on kõverdunud ja neid ei õgvenda (aga mis see keevitustöö siis nii ära ei ole). Iseasi on, et mul on sama ajastu Dürkopi toorikraame kindlasti vast veel...

Aga nüüd lubatud fotod:
[Pilt: dyrkopp_n_1939_1.jpg]

[Pilt: dyrkopp_n_1939_2.jpg]

[Pilt: dyrkopp_n_1939_3.jpg]

[Pilt: dyrkopp_n_1939_4.jpg]

[Pilt: dyrkopp_n_1939_5.jpg]
Ma ei tea kui vana asjaga tegu ja kas see on midagi väärt, aga siin müüakse midagi: https://www.osta.ee/7335414
(16-04-2009, 01:18 AM)jackpuuk Kirjutas: [ -> ]http://f.imagehost.org/view/0684/P4090050 ,militaaris teadis üks kamraad selle kuuluvat jalgrattale Nauman, ei suutnud ise netist ühtegi nimetatud ratta pilti leida(olen arvutis suht äpu). Siin tõsised rattahuvilised koos, äkki keegi aitaks pildi või lingiga sellele. Vidin ise on ära anda, kui kellegil huvi. Kamraadil mil.netist pidi üks selline kodus vedelema, seisukord on mulle teadmata.

Metsakohina Siedel & Naumann rattal võib selline vedrukahvel ju küljes olla, kuid üldiselt peaks see olema nn lisaseade, mitte standardvarustusse kuuluv. Nii et pildilt seda naljalt ei leia ka, ma arvan.[/b]
Tänud kass vastuse eest, huvi muutus selle tõttu veel suuremaksSmile, otsin edasi. Ma ei saa täpselt aru, kuidas see kahvel sinna külge käis, äkki keegi valgustaks mõne sarnase lahendusega aparaadi pildiga mind.
Pilti pole, keerutaks kavalat juttuSmile. No see klamber vedrude vahel käib ehk kahvliharu külge, kogu kaadervärk jääks ettepoole esiharki/kahvlit, aukudega otstesse käiks vastavalt esihargi/kahvli rattavõlli augud/lõhed poltidega ja teise auku ratavõlli ots. Et ratas jääks kahvli otsa "liigendiga" ja vedru leevendaks seda ratta liikumist. Ehk midagi niimoodi, proovi iseCool
Tänud vastuse eest, näed kus inimesel võib vahepeal kinni kiiluda, mingil põhjusel üritasin seda tahapoole kahvlit sobitada, sellest ka minu arusaamatus. Sinu poolt kirjeldatud versioon peaks toimima küll.
Tere!

Kas keegi teab äkki midagi allolevast rattast. Mina tean niipalju et arvatavasti II maailmasõja aegne kas rootsi või saksa sõjaväejalgratas.
Sadulal on viisnurk ja seal sees W
[Pilt: 1]

Esimene hammasratas on väga omapärane ja tundub et sisaldab tähti WAM

[Pilt: 1]

Ainuke number mis leidsin oli see H 13369
aga 69 aasta see kindlasti ei ole sest selle rattaga õppis sõitma minu vanaema.

[Pilt: 1]

Ja natukene suuremas plaanis pilte:
[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]
Tegu on rootsi Wiklundi (vms, ei hakka üle kontrollima hetkel) sõjaväerattaga, mis ilmselt on olnud kasutusel Eesti Vabariigi Kaitseväes. Igatahes need rattad seal kasutusel olid ja lenks on sõjaväeratta oma, sinelirulli kinnituse "kõrvadega". Eesti jalgratta ja militaarajaloo kontekstis tegu vaga hea asjaga. Foorumlane Valdo tahaks seda kindlasti oma erakogusseSmile , mina tahaks kaBig Grin

Rootslaste lehelt mõned pildid
http://www.cykelhistoriska.se/cyklarn.htm
Need Wiklundi tehase Nordstjernani mudelid?. Pole nende nimede vahekorda uurinud, aga Wiklund peaks tootja ja Nordsjernan mudeli nimi olema? Põhjatäht vist eesti keeles, oli veel mingi sarnase nimega mudel?, polaartäht vb.
Aga kui otstarbekas või tark tegu oleks sellist ratast reustareerida, või kaotaks ta jupikese oma omapärast kui ta uuesti üle värvida ja lenksud ja pedaalid uuesti nikeldada? Kuna hakkan ka vana tuulat taastama siis võiks see kõrvalprojekt olla. Väga stiilne värvilahendus on olnud sellel rattal, must ratas ja porilaudadel on jooksnud punased küljed.
See restaureerimise teema on samasugune, nagu ülerestaureerimise teema. Üldiselt sõltub see objektiivselt sellest, millisel kujul asi on säilinud, subjektiivselt sellest, mida omanik hindab - autentset vanaasja hõngu või kiiskavat /läikivat aparaati. Asi on igal juhul huvitav, tahaks kohe näha seda , kas on ikka sõjaväe ratas (kuigi lenks üheselt viitab sellele, samas kroom ja puna-must nagu ei sobiks . Tallinnas raamatukogus on EW aegne Kaitseväe rataste hooldamise raamatukene, meil Türil on kaasvõitlejal koopia olemas. Olid meil muidugi ka Wiklundi tsiviilrattad, omalgi mõni väike pudin olemas.
Saadan privaatsõnumi.
(20-04-2009, 08:43 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Olid meil muidugi ka Wiklundi tsiviilrattad, omalgi mõni väike pudin olemas.

Mul on terve 1939. aasta naisterahva-Wiklund olemas. Tsiviilvariant muidugi. Värv-kroom kadunud, sadul vahetatud, aga muus osas kõik algne.
Osta.ee-s saada oleval pildil näha sarnane lisavarustus:

http://www.osta.ee/7552521

(16-04-2009, 08:36 AM)kass Kirjutas: [ -> ]
(16-04-2009, 01:18 AM)jackpuuk Kirjutas: [ -> ]http://f.imagehost.org/view/0684/P4090050 ,militaaris teadis üks kamraad selle kuuluvat jalgrattale Nauman, ei suutnud ise netist ühtegi nimetatud ratta pilti leida(olen arvutis suht äpu). Siin tõsised rattahuvilised koos, äkki keegi aitaks pildi või lingiga sellele. Vidin ise on ära anda, kui kellegil huvi. Kamraadil mil.netist pidi üks selline kodus vedelema, seisukord on mulle teadmata.

Metsakohina Siedel & Naumann rattal võib selline vedrukahvel ju küljes olla, kuid üldiselt peaks see olema nn lisaseade, mitte standardvarustusse kuuluv. Nii et pildilt seda naljalt ei leia ka, ma arvan.[/b]
Lehti: 1 2 3 4