automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tuula 200 1961
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere kõigile siinsetele foorumlastele!

Kätte on jõudnud aeg kus vanaisalt päranduseks saadud tuula veereb, mai kuu alguses, garaazi. Eesmärk oleks ta taastada nii originaali kui võimalik, ratas on täiesti komplektne puudu vaid käigunäidiku klaas. Ratta ajaloost niipalju, et ostetud on ta 61 aasta ja uuena, minu vanaisa poolt, viimased kolmkümmend aastat on ta lihtsalt seisnud alguses 10 aastat soojas garaazis ja nüüd viimased 20 aastat plekkkuuris. Kahjuks 2 aastat tagasi roostetas kuuri katuse plekk läbi ja sai ka natuke vihma kaela.
[Pilt: 2009%5C04%5C13%5Cbikepics-1633378-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C04%5C13%5Cbikepics-1633377-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C04%5C13%5Cbikepics-1633376-800.jpg]



Vähekene erinevatel saitidel ringi käinud ja uurinud, olen näinud väga paljusid tuulasid niiöelda suva värvides. Võib tunduda rumal küsimus aga kui uunikumi taastada siis värv peaks olema ikka tehase värvivaliku toonides?
Kui ma lõpuks pihta hakkan siis kajastan siin teemas progressi ja eks siis tuleb küsimusi juurdegi.
Ehk oleks mõtekas taastada täielikult originaaliks ja esimene roller musta numbriga kaunistada? Sel juhul oleks mõistlik enne taastamise algust siinsete asjatundjatega tõsisemalt konsulteerida...
(19-04-2009, 12:15 PM)Ishijupp Kirjutas: [ -> ]Ehk oleks mõtekas taastada täielikult originaaliks ja esimene roller musta numbriga kaunistada? Sel juhul oleks mõistlik enne taastamise algust siinsete asjatundjatega tõsisemalt konsulteerida...

See mu plaan ongi, lõpuks must number saada. Ma ei tunne kahjuks veel hästi seda foorumit, asjatundjaid ka ei tea.
pane otsingusse "must number" (koos jutumärkidega), sealt tuleb teemasid päris uhkelt. Üsna värskelt sai kasutaja Siimlane oma projektile musta numbri külge- ehk oskab tema soovitada kelle poole pöörduda.
Kas tõesti ei ole Eestis ühtegi musta numbriga tuulat? Miks, kas see on tõesti nii ülemõistuse raske teostada või ei ole huvi musta numbri vastu? Ma olen kuulnud paljudest tuula projektidest, et keegi kuskil teeb ja tegi.

Mis minupuhul hea on, on see et mul on vägahea juurdepääs kere ja värvitööde vahenditele pluss kogenud maarlid nõustamas. Probleemsem osa on kindlasti nende pisidetailidega, näiteks täna uurisin tuulat natuke lähemalt tal on raam hall ja gondlid on sinakas rohelised, veljed on vist valged olnud, et oleks vaja just teada mis detail mis värvi oli, näiteks piduri hoovastik rummu juures kas see oli üldse värvi all, kas rumm ise peaks olema alumiiniumi karva. Vanaisa on kunagi ohtralt pintseldanud seda ja nüüd raske aru saada. Kas venelased kroomisid või nikeldasid lenksu, heeblid, ja tule ümbrised? Kas mitte kurtnas ei olnud üks vanade mootorrataste muuseum, äkki saan sealt mõnda tuulat lähemalt uurida, või lausa mõne asjasse pühendunud mehega rääkida. Ükski selline aparaat ei tulnud tehasest täiesti sirgena välja, näiteks on see mootorit ümbritsev ja ka tagaporika osa tätev gondel, kahest jupist tehases kokku keevitatud ja sealt on väga hästi näha värvi alt halvasti pahtliga varjatud vagu jooksmas, ma tahaks teha kõik hästi sileda ja ideaalse, kas see üldse on lubatud? Küsimusi on tegelikult palju, olen lugenud määrusi musta numbri saamiseks aga sealne tekst on liiga pealiskaudne.
Väljakutsed mulle meeldivad.
Jaa-jah,ikka musta numbrit vajaSmile Asjatundjana võtan ka sõna (nimelt on ka minul olnud musta numbriga masinaid, tõsi küll, siis olid kõigil mustad numbridSad)
Kurtnas Urmas Teearu muuseumis on T200 täiesti olemas, sõitnud ainult mõned kilomeetrid. Omal on näiteks T200M, millel veljed on tõesti alumiiniumvärviga kaetud. Muidugi võib eesmärgiks seada musta numbriga vääristamise, aga seda on mõneti keeruline saada, eriti kui tegu pole mõne vanema/eksklusiivsema masinaga, mille puhul ise loed kõrgele komisjonile ette, et see polt pole päris õige mul ja nemad asjalikult takka noogutavadToungue.
Siimu/Siimlase puhul on küll tegu tõsise ja pühendunud mehega, kes järjest seda Pannoonia rida arendab ja väga põhjalikult ja hästi. Mehel on huvi, püsivust ja vahendeid.
On ju meil ka taastatud Tulasid, miks nad pole taodelnud või saanud seda musta numbrit, ei mina tea. Eks ta selline tunnustamise ja vääristamise asi ole, praktilise poole pealt leian, et kui on muidu dokumendid ja valge numbri võimalus, siis pole nagu luguRolleyes
Ülerestaurerimise teemat on ka siin veidi arutatud, mitmeid arvamusi on, aga liiga hästi tegemise pärast Sul tume number saamata küll ei jää.
Üldiselt Euroopas mindi kusagil alates 1930-ndast aastast nikeldamise asemel üle kroomimisele, mõningad erandid küll on, näiteks jalgrataste juures mõned lätlased ja ka eesti tootjatel mõned mudelid, rootsi Husqvarnade Novo-tüüpi tagumised rummud jne.
Nii et Tula ikka kroomi alla ! Edu !!!
1960.nenda aasta Tuula täitsa olemas. Minu kätte jõudes ei olnud sellega veel sõidetud, st. need 7 km, mis odomeeter näitas olid kogunenud tehase stendis ja poest käekõrval koju lükates. Kõik on täpselt nii, nagu tehasest. Ideaalne võimalus tõsisel restauraatoril malli võtta. Muuseum statsionaarselt lahti alates 01.maist. Kui on tahtmist varem tulla tuleb ette helistada.
Restauraator tahab võimalikult "ilusat" tulemust. Kui nüüd vaadelda vene tehnikat, mis on toodetud peale DKW järgi toodetud 125 ja 350 ccm rattaid, siis nende kvaliteet ja oh seda jubedust, disain , ei rahulda arenenud tehn. ilumeelega taastajat. Võrrelge 60-ndate Jawade või kasvõi Pannoniatega. Nende mudelite puhul juba tahtmist midagi muuta ei tule, rääkimata raspli kättevõtmisest.
Nii juhtubki, et just vene rattaid võib kergesti "üle"restaureerida. Rollerite puhul on probleem kere kokkukeevituse kvaliteediga. Pahtlikihi alla peita ja saada siledam tulemus ?
Kokkutulekutel on silma riivanud veel mõned pühademunana läikiva värvkattega militaarsõidukid. Lahingolukorras päikese käes särades ikka märklaud missugune!
Head taastamist ! Veteran.
Aitäh vastuste eest, oli palju abiks. Aga praeguse seisuga ma arvan et tuleb lihtsalt ühest otsast peale hakata, ja käin kaen sealt muuseumist selle tuula üle. Samm sammult edasi minna küll ta siis valmis saab.
Nii täna siis sai lõpuks peale hakatud, kõigepealt üritasin käivitada, valasin kütuse sisse panin korralikult laetud aku külge uputasin natuke ja 25 aastat seisnud läks paarist pöördest käima nagu nalja Toungue. Kaks takti on ikka mugav küll, kuna õli on bensiiniga segamini siis polnud paak seest roostes ja rõngad liikusid täitsa vabalt. Kusjuures bensiini paak oli kuivalt seisnud. Jõudsin täna pool rollerit juppideks võtta ja ilusti ära pakkida, kroomi vajavad detailid, liivapritsi minevad detailid ja klaaskuulpritsi minevad detailid kõik eraldi. kui nüüd kõik need eritöötlust vajavad jupid on suuremast sodist puhastatud võib nad töötlusse saata ja saab alustada plekk gondlite keevitamise-puhastamisega ja siis jälle kõik kokku, et veenduda detailide sobivuses. Üritan hiljem siis detailidest enne ja pärast pilte teha.
Olen siinses foorumis teema väga soiku jätnud.

Kirjutada hetkel ei "viitsi", aga pilte jagan küll!

[Pilt: 2009%5C05%5C26%5Cbikepics-1678630-800.jpg]


[Pilt: 2009%5C05%5C26%5Cbikepics-1678631-800.jpg]


[Pilt: 2009%5C05%5C26%5Cbikepics-1678632-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C05%5C15%5Cbikepics-1667569-800.jpg]


[Pilt: 2009%5C05%5C15%5Cbikepics-1667570-800.jpg]


[Pilt: 2009%5C05%5C15%5Cbikepics-1667571-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C06%5C29%5Cbikepics-1712865-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C06%5C29%5Cbikepics-1712868-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C06%5C29%5Cbikepics-1712870-800.jpg]

[Pilt: 2009%5C06%5C29%5Cbikepics-1712872-800.jpg]

Teha on jäänud veel.....palju, aga juuli lõpu poole peaks saama gondlid värvitud ja kroom detailid tagasi siis saab arki minna, esialgu valge numbri järele. Musta numbri saamine on raskendatud, läksin veidi hoogu =) Raami värv on veidike tumedam ka, ratta hõbedase värvi asemel kasutasin "vanakooli" valget, täna neid värvikambrist välja võttes ja kokku monteerides oli ikka hea tunne, väga kenad ja sobivad nagu valatud.
Ja siin siis raam alguses, võrdlemiseks

[Pilt: 2009%5C06%5C29%5Cbikepics-1712863-200.jpg]
Igaks juhuks ütlen, et keera silindripea 90 kraadi. Jahutus tuleb ju küljelt Smile
Tean juba jah =) Vana harjumus vist ribisid sõidusuunda sättida, aga õnneks pole pea veel kinni pingutatud, vajab veel tegemist.
huvitav mul ei näita neid pilte mu eelmsie posti lõpus.

Ja siin siis raam alguses, võrdlemiseks

[Pilt: OgAAAHPUMTcDwRlRfMUnXoRXpjyUK9mcT9qRGNgH...rVrhIh.jpg]
[Pilt: OgAAAM8sk_-Sq_61G4RBLeO_F2iShZgPa8OQzUXs...-ZcPB1.jpg]
viimane pilt siis väga udune, ruum oli esimese käivitamise suitsu täis.
(18-06-2009, 17:33 PM)janis Kirjutas: [ -> ]huvitav mul ei näita neid pilte mu eelmsie posti lõpus.

Aga lisasid selle orkuti kaudu? Peab avalik lehekülg olema vast, orkut tahab kasutajat vaatamiseks. Smile
See üks hunnik pilte mis ma siin lisasin on endale küll nähtav ja samuti orkuti pildi aadressid, kas teised neid ei näe siis ? Bikepics on natuke ebamugav, orkut tundus kordades lihtsam üles riputamiseks.
Mina ei näe samuti pilte.

Kevin.
Vahetasin mõned pildid mis ma paar postitust tagasi lisasin, nüüd siis kasutasin ülesalaadimiseks taaskord bikepicsi, kuna orkut jäi osadele nähtamatuks. Bikepics link muidu järgmine http://www.bikepics.com/members/6sway6/ näeb ka mu teist tsiklit, kel huvi, kawasaki on aga ammu müüdud. Pilte on tegelikult kõvasti veel, aga kõike ei raatsi ka üles laadida =)
Pikk vaikus, aga nüüd on mingitki tulemust näidata, muidu sai vahepeal pisitöid tehtud, lihvitud ja poleeritud alumiinium detaile, parandatud elektri skeemi osasid, puhastatud igasuguseid pisi detaile jne jne, aga nüüd siis on juhtunud ka midgai suurt, enamvähem pildi saab valmis rollerist, kuigi teha on veel palju aga need kõik sellised pisemat sorti nokitsemised.
Pikalt ei hakka kirjutama, kuid pilte jagan küll. Mainiksin veel niipalju, et asi on veel poolik, paljud detailid veel külge keeramata. Ja esiratas, bikeri foorumis arutati, et kord on ühtepidi siis jälle teistpidi kahvel, no ma siis pöörasin teistpidi kuna alguses tundus ratas kuidagi liiga ees, nüüd siinsetel piltidel näha, et kui kahvel suunaga taha siis jääb esiots nii kõrge, teiseks esivedrustus ei tööta korralikult vaid hakkab "põrkama", kavatsen ratta pöörata siiski tagasi algsesse asendisse. Sellest saab aimu kui vaadata esimesi pilte ja nüüd viimaseid.

[Pilt: 2009%5C11%5C19%5Cbikepics-1833849-full.jpg]

[Pilt: 2009%5C11%5C19%5Cbikepics-1833850-full.jpg]

[Pilt: 2009%5C11%5C19%5Cbikepics-1833851-800.jpg]


Vabandan ebakvaliteetsete piltide eest ja silmariivava segaduse eest mis ümber rolleri.
Kui asi täiesti valmis palun kellegil parema kvaliteediga pilte teha!
(19-11-2009, 18:29 PM)janis Kirjutas: [ -> ]Ja esiratas...

Nii '64 kui '66 a raamatud näitavad teistpidi esiharki... nii et keera tagasi nii kuidas asi ikka projekteeritud oli ja saab hea.
Korralik töö muidu.Big Grin


Edit: Ka vanal kullininaga muraveil on hark nõ teistpidi.
ammeco autos värvitud?
Lehti: 1 2