automoto.ee foorumid

Täisversioon: M-412 siduri libistamisel vibra
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Retroautoks on peres Iþevski 412. Kui siduri survelaager hakkas häält tegema, vahetasin ära. Oli grafiittald ehk n.n. "süsi" mis oli puruks läinud. Asemele panin laagri. Vahetamine ise oli ¤&#"@£ ! Mootor tuli patjadelt lahti lasta ja tungrauaga nii palju väänata, et klapikambrikaas vastu kajutit toetus, et käigukasti kuidagi kätte saada. Tagasipanek oli veel hullem. Vandusin ja märatsesin üksi kanalis. Sajatasin auto disainerit. Aga eks mosseomanikud teavad...
Lühidalt - asi toimib, sidur töötab juba üle aasta, aga kohalt võttes vibrab. Kas panin midagi valesti kokku või tegin millelegi haiget? Enne oli kõik korras. Kohaltvõtt oli väga sujuv.
Kui kasti koos sidurikojaga vahelt välja kangutasid siis võis vabalt midagi kõveraks minna.
Kui enne kast ja siis sidurikoda maha võeti,siis on viga ilmselt kõveras survelaagris.
Kui mina viimati ketast vahetasin,siis sai 35 minutiga hakkama.
Mossel minuarvates Vene autodest kõige lihtsam vahetada.
Ei ole seal miskit #¤&" .
Siduri jõnksutamine kohaltvõtul on suht tavaline nähtus. Eriti vene veokatel.. See on siduriketta võnkeleevendi toimimise küsimus ja vahel ka mootoripatjade oma...
(27-04-2009, 11:09 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Kui kasti koos sidurikojaga vahelt välja kangutasid ...

Sportlikust huvist küsin, et on see üldse võimalik...?

Mis jõnksutamisse puutub, siis ei tea ju keegi, mis Sa selle ¤&#" -käigus seal korda saatsid või kõveraks tagusid...Tavalisel sõiduautol on ju tõepoolest surveka vahetus suht rutiinne töö.
Tavalahendus on see, et uus korv ja uus ketas. Niikuinii vana asjaga tegemist ja need on hooldusosad.
Ja kui üks neist on vigane, siis ikka vahetatakse paaris.
On küll võimalik koos sidurikojaga käigukasti moskvich-il alt ära võtta, kuigi endal on peavalu tunduvalt rohkem, eriti just käigukasti tagasi alla panemisega.
Aga tõesti tavaliselt vahetatakse terve siduri komplekt korraga välja, ehk siis survelaager, siduri ketas ja siduri korv, ning vaadatakse üle ka väntvõlli sees olev sidurivõlli laager. Kardan, et käigukasti alla pannes sa rikkusid ära siduriketta südamiku, ning nüüd siduriketas viskab ning selle tagajärjel on koostöö sidurikorvga ebaühtlane, kui muidugi sõit rikutud survelaagriga ennem ei rikkunud ära sidurikorvi lamelle või survelaagri ja sidurikorvi vahelist tööpinda. Arvan, et sa ise kasti paigaldades ikkagi rikkusid ära siduriketta südamiku ja seda seetõttu, et koos sidurikojaga käigukasti paigaldades ei saa sa käigukast kuidagi otse paigaldada ning see murrab väga palju siduriketta südamikku. Vägapalju takistavad käigukasti otse pagaldamist sidurikoja küljes olevad starteri tikkpoldid.
Kohapelat autoga sõitma hakkates, kui on tunda rappumist või vibrat, siis on enamasti põhjuseks ebaühtlane tööpind siduriketta ja sidurikorvi vahel. Ehk siis võib olla kõver siduriketas või sidurikorvi tööpind. Vanematel Nõukogude autodel aga lisaks eelpool öeldule veel ka sidurikäppade ebaõige reguleering. Moskvich-ide puhul kasutati käppadega sidurit sellistel mudelitel millele oli paigaldatud 408-sa mootor.
Võibolla on see harjunud inimesele tõesti lihtne, aga mina kakkusin mossel küll esimest korda käigukasti maha. Kogu jama oli selles, et käigukasti korpus läks enne kere vastu kui võlli ots korvist välja tuli. Ruumi pole! Noh hea küll, ära veel kuidagi sai, väikese jõu kasutamisega. Ega see vägistamine hea asi ei olnud, kahjatsen pattu...
Tagaveolistest olen käigukasti vahetanud Bedfordil ja Datsunil. Maas ja laiali käis ka sidur. Probleeme polnud.
Esiveolistest Audi 100-l. Sellel ka ju mootor pikuti peal ja ei olnud selles mõttes problat, et oleks ruumi vähe. Ainult raske oli raip! Sidur käis ka maas ja laiali. Pärast töötas kõik OK.
Mossega sügeles käsi juba relaka järele. No ei saa kasti enam otsa, lihtsalt ei lähe! Kast läheb vastu auto põhja ja nurk veitsa vale. Mootorit rohkem kallutada ei saa, seegi on ülevalt vastu keret. Täpselt ei mäleta, kaua mässasin, aga umbes pool päeva läks ära.
Härrastel, kes sama asja väidetavalt 35 minutiga teevad, paluks oma meetodeid lähemalt valgustada.
Ai kurja, muidugi võtsin kasti maha koos sidurikojaga! Ja tagasi ka...
Ei tulnud nagu selle peale, et asi pooleks käib. Käib ta ikka? Kas õli ka välja tuleb? Teistel autodel alati ühes tükkis maha võetud ja tagasi pandud. Kõikidest nendest vahetamistest hulga aega möödas, ei mäleta enam detaile. Lahti olen käigukasti võtnud ainult korra elus, vahetasin laagreid. Bedfordil siis. Nii et käigukastinduses olen nõrk. Smile

Siduriketta südamiku vigastus tundub kõige loogilisem. Küllap nii ongi. Kui rohkem aega saan, võtan asja uuesti lahti. Kui suur on oht, et ketas lõplikult laguneb ja tee peale jätab? Tõsi küll, mosse on linna vahel sõiduks, pikki otsi ei sõida.
Kaldun arvama, et päris 35 minutiga ikka sidurit ära ei vaheta.
Aga käigukasti saab kõige paremini maha nõnda, et lased käigukasti sidurikoja küljest lahti, ta kinnitub sidurikoja külge nelja poldiga. See järel eemaldad malmist käigukasti. Hiljem võtad motori küljest ära sidurikoja. Et pärast oleks lihtsam sidurikoda paigaldada, võib lõigata lühemaks ka koja küljes olevad kaks starteri kinnituse tikkpolti, nad on liiga pikad, ainut tuleb täpselt mõõta, et pärast, starteri paigaldamisel jätkuks poltidel pikkust, et koos vedruseibidega saaksid mutrid otsa ning starteri korralikult kinni keerata. Seejärel puhastad käigukasti ja sidurikoja vahelise ühenduspinna, paned uue tihendi ning käigkast otsa!
(27-04-2009, 15:04 PM)carrec Kirjutas: [ -> ]Kaldun arvama, et päris 35 minutiga ikka sidurit ära ei vaheta.
Aga käigukasti saab kõige paremini maha nõnda, et lased käigukasti sidurikoja küljest lahti, ta kinnitub sidurikoja külge nelja poldiga. See järel eemaldad malmist käigukasti. Hiljem võtad motori küljest ära sidurikoja. Et pärast oleks lihtsam sidurikoda paigaldada, võib lõigata lühemaks ka koja küljes olevad kaks starteri kinnituse tikkpolti, nad on liiga pikad, ainut tuleb täpselt mõõta, et pärast, starteri paigaldamisel jätkuks poltidel pikkust, et koos vedruseibidega saaksid mutrid otsa ning starteri korralikult kinni keerata. Seejärel puhastad käigukasti ja sidurikoja vahelise ühenduspinna, paned uue tihendi ning käigkast otsa!

Tänud asjalike nõuannete eest!Cool
Mossedel oli ikka kombeks peale esmakordse (see ainus vaevanõudvam kord) käigukasti eemaldamise toimingut starteri pendiksit kattev osa koja pealt maha lõigata. Edaspidised siduri remondid muutuvad tänu sellele hulga hõlpsamaks.
Moskvich-ide puhul kasutati käppadega sidurit sellistel mudelitel millele oli paigaldatud 408-sa mootor.
Siiski kasutati esimestel 412-l käppadega sidurit, mis oli samas mõõdus uuema taldrikvedruga siduriga. Ketas oli mõlemal sama. Olen ise omanud IZ-412 1969a. millel oli käppadega sidur.
(27-04-2009, 22:30 PM)rollfix Kirjutas: [ -> ]Mossedel oli ikka kombeks peale esmakordse (see ainus vaevanõudvam kord) käigukasti eemaldamise toimingut starteri pendiksit kattev osa koja pealt maha lõigata. Edaspidised siduri remondid muutuvad tänu sellele hulga hõlpsamaks.

Täpselt nii!Ma ka alguses ei taibanud seda asja ära ja krt küll sai jamatud.Õnneks oli teine mosse hoovis millel oli see ära lõigatud ja siis lasin kah ketaslõikuriga selle mõtetu asja minekit.Kast läks kenasti peale seda alla.Cool
Ei hakanud ka kohe seda lõikamise varianti pakkuma,kuna kartsin selle jutu pärast siinsetelt kõvasti kerepeale saadaBig Grin
(28-04-2009, 00:13 AM)velts Kirjutas: [ -> ]Moskvich-ide puhul kasutati käppadega sidurit sellistel mudelitel millele oli paigaldatud 408-sa mootor.
Siiski kasutati esimestel 412-l käppadega sidurit, mis oli samas mõõdus uuema taldrikvedruga siduriga. Ketas oli mõlemal sama. Olen ise omanud IZ-412 1969a. millel oli käppadega sidur.
Mul on uuem IÞ. Aastat peast ei ütle, aga 80-ndad. Sidur oli minu mäletamist mööda ikka taldrikvedruga. Oleksin kindlasti märganud kui midagi teisiti oleks olnud.
Jah, muidugi võib starteri otsa katte maha lõigata sidurikoja küljest, kuid jällegi tuleb täpselt vaadata, et mitte liiale oma lõikamistega ei läheks, sest ikkagi kinnitub starter kahe tikkpoldi abil sellesama kõrgenduse külge. Starteri kinnituse tikkpoldid on ka ju selle kõrgenduse küljes. Lõikamisega liialt hoogu sattudes, tekib oht, et starteri kinnitus jääb nõrgaks ning võib koja küljest tikkpoldid lahti murda, alumiinium koda on kohati päris rabe. Endal on selline asi juhtunud ja sellepärast ei käinud algses postituses seda varianti kohe välja ka. Aga selle kumeruse tipu võib kindlasti maha lõigata, see lihtsustab sidurikoja maha võtmist ning monteerimist!
No seda lõikamist on aastakümneid tehtudSmile. Originaalsuse säilitajad võivad muidugi rohkem higistada.
Volgal viskas kunagi sama moodi sõitu alustadaes juhi kõrvalistuajale sülle. Õudne vastik vibra. Probleemiks oli siis siduri "käppade" (ma ei tea õiget nimetust, need 3 tk, mida survelaager pressib, uuematel on lamellid) erinev kõrgus. Seega hakkas siduri lahti laskmisel kõigepealt taha üks kinnitus, siis teine ja lõpuks kolmas. Ideaalis peavad nad kõi korraga surve vastu võtma.
Lahenduseks:
1. märkisime korvi asendi hoorattal (et pärast õiges asendis ja tasakaalus tagasi saaks)
2. Panime korvi sirgele tasapinnale
3. reguleerisime "käpad" ühele kõrgusele (joonlauaga mõõtsime)
4. Panime korvi ja ketta tagasi.
Kõik kokku ja sõitma, elu oli jälle ilus.
Nonii, siduriketas kulus lõpuni ja vahetasin ära. Olin seekord targem ja võtsin käigukasti sidurikoja otsast ära. Probleeme ei olnud. Asi käis kiiresti ja elegantselt. Tänud kõigile nõuandjatele! Vahetasin ainult ketta, kuigi soovitati ka korv korraga vahetada. Otsuse põhjus - "taskutiisikus". Korvi eest taheti hulga raha. Tulemus oli siiski igati ok. Moskiito võtab nüüd kohalt sujuvalt nagu mersu. Cool Küllap olingi eelmise ketta südamikku vigastanud.
Korvi pärast pole küll põhjust muretseda.
Kestab see nii rallit sõita kui ka turbomootorit.
Autobaasis peeti nii pirukat kui 2140 ja 412.
Läbisõidud ikka üle 500 000 km ja sidurikorvi probleeme küll keegi ei mäleta.
Pigem hoiduks nüüd poes müüdavate korvide eest.
Et siduri koja maha võtmine ja paigaldamine sujuvamalt läheks oleme lõiganud lühemaks starteri 2 kinnitus tikkpolti... kui algselt vaatate siis on seda polti natuke liiga pikalt mutri tagant välja ulatumas... kui mutriga tasa lõigata on paigaldamine tükk maad lõbusam.ja samuti koja kumerus tasaseks lõigata kuna soojenduse radika voolik siseneb kajutisse just selle koha pealt.
Sellised väiksed vibrad vana masina puhul normaalsed.Kui tahate tõelist vibrat siduri lahutamisel siis võin õpetada,kuidas seda saab...
Kunagi aastaid tagasi lagunes mul siduriketas ära.Muidugi auto mark oli teine,kuid see ei muuda asja.Olin sõidust tulnud ja hommikul oli vaja Valka onu juurde sõita,sest 60 aasta juubeli pidu tuli ikka ära pidada. Sai võetud aidast seina pealt vana GAZ AA siduriketas,mis muidugi oli ilma leevendusvedrudetta ehk täitsa plank. Ei jäänudki muud üle,kui istutada inglise asi vene asja sisse.Ketta käiasin ka mõõtu,kuna oli sentimeetri jagu suurem.Öösel lõpetasin remondi ja hommikul sõitu.Alles siis sain tõelist sõidumõnu tunda.Kohapealt liikus auto minema nagu Gaz AA. Buss värises nii mis jube,kui pedaali üles lasksin. Vaat see oli tõeline vibra...Pikapeale harjusin vanamehe kombel sidurit libistama ja asi läks paremaks.Sõitsin selle kettaga hulga aega, ennem kui uue poolepiduse siduriketta leidsin. Ajas asja ära.Nii et ega need ise aretatud asjad nii head polegi.Ja kes on sõitnud hulga aega korraliku vaikse autoga,see kuuleb igasugu imelikke hääli...Aja möödudes asi paraneb ja kõrv harjub igasuguste kilinate ,kolinate ja vibradega.