automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 559. Sportlikust huvist üks küsimus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Istusin mina siis eila päikse käes ja jäi objektiivi ette järgmine "element"Wink
[Pilt: IMG_4193.jpg]
See omakorda tekitas minu suures, kuid ilmselt mõnevõrra tühjas peas ühe väikese küsimuse. Mis aastatel kadus ära see tagant poritiiva helkuri tagune plekk? Nimelt osadel tiibadel mis mul leidub on helkuri taga (s.o. seespool) metall-lapakas mis takistab helkuril koos kummiga ratta poole välja kukkuda tiivast. Sellel tiival ja mu 360-l (67 aasta) see lapakas puudub. Mitte, et see mind seal häirib nüüd aga .. sportlik huvi nohBig Grin
Olen ka omanud 67 aasta 360-t ja sellel oli küll see metalllapakas seal olemas.Kes krt seda teab miks see nii on.
Senini pole ühegi 559 ja 360 peal seda plekilapakat näinud, arvatavasti kuulub teema varasemasse aega.
Sportlikus huvist tuleb veel küsimusi...
Ma mitte suurest frustratsioonist ei tahtnud eile õhtul haakta liitrise piimakannuga Jawa paaki vett täis valama hakata. Bensiin tundus veel kehvem plaan köögiakna all olevat. Nimelt nagu see pildike seal ülevalpoolgi näitab toimub praegu ühe 559 kerge remont. Remont- olgu siis ükskord veel öeldud. Ühesõnaga sain väärt õppetunni, et alati tuleb kõik ennem kokku laduda kui värvimiseks läheb..
Seis siis selline: nimetet Jawa on tegelikult 1964.a. raami peal kuigi välimuselt jääb ta viimaste aastate sisse. Sai siis ilusti kõik ülevärvitud, jalaraudasid ja muud sai ka ennem kokku passitatud - paaki aga esitulekorpusega mitte...
Ja see virutas nüüd vasta näppe- nimelt äärmistes asendites keerab tulekorpuse vastu paaki kolaki. Kui piirajale nüüd kuskil jämedalt 6 mm otsadesse keevitada siis kaoks see probleem ära. See poleks aga nagu mõistlik. Sest sellisel juhul jääks piiraja ebaloomulikult laiaks - uue raami pealt mõõtsin ära. Sättisin siis erinevaid paake raamile ja kõige parema mulje jättis vanatüüpi kroomitud paak sobivuse koha pealt.
Seejärel hakkasin mõõtma "ülemiste prillide" torupukside pikkust. Erinevused 353 ja kindlalt 360 prillide torupukside pikkustel olid mõtlemapanevad. Samas, küljesolevatel prillidel ei ole välimisi servi maha lastud nagu 353-lRolleyes Nüüd tundub, et ainukene reaalne lahendus on nendel torupuksidel kuskil 3 mm maha treida ja siis uuesti sobitada. Ja siis uuesti värvida. Selle tagajärjel peaks alumine lambiplekk tõusma piisava maa üles poole, et "kokkumäng" kaotada.
Nüüd kokkuvõtvalt: kui nende paakidega ringi jooksin siis jäi nagu mulje, et paagid ei ole päris samasuured ja mitte päris sama kujuga. Ons keegi neid mõõtnud? Kui paaki järgmine kord näen siis ehk hakkan mõõdistama - tuleviku tarbeks. Ise pakuksin, et vanem, kroomitud paak on kuskil 0,5 liitrit väiksem ehk? Toetun osaliselt mingi vene tellise andmetele mis pealkirja järgi on midagi sarnast: Справочник по мотоциклам и мопедам и мотороллерам. Põhiliselt muidugi lahkab kõik kolme-käigulisi sajakaid ja mõnda Iþ-i koos "M-idega". Jawadest ja Pannoniast ainult üks pikem tabel. Seal paak 13 liitrit ja Palu raamatus oli 13,5 liitrit. Palun kommentaare selle kohta.

Ja seda tahtsin ka veel öelda, et kui kellegil on vaja veel kukkumata raame mõõta või torude paindeid uurida siis saan lahkelt seda teenust osutada - nimelt sain nädalavahetusel tuliuue (loeme: s.t kasutamata) Jawa raami omanikuks. Ostutõend tuli ka kaasa. Pilte saab nädalalõpu poole kui soovi on.
Nii, paagi ja lambikorpuse probleem lahenenud tänu lõikekettale. Mõlemad torupuksid kaotasid jupikese oma pikkusest, selle tagajärjel tõusis lambikorpus tagant kõrgemale ja paagi vastu enam ei käi.
Siin siis paar pilti ka sellest raamist:
[Pilt: 15mai002.jpg]
[Pilt: 15mai006.jpg]
[Pilt: Untitled-1copy-1.jpg]
Sellisena siis hakkab paistma minu "uhiuus" 559Big Grin
[Pilt: IMG_4342.jpg]
Külge on vaja kruvida veel mõningad detailid (peamiselt elektrisüsteemist) ära oodata ikka veel kroomimises olevad leegitorud ja paagipooled ja siis peaks olema ehk piisavalt kõlbulik ka tänavale minekuks. Disainteipi peaks ka otsima, et ära triibutada- pintslit ei julge küll kätte võtta, vähemalt mitte värvisenaCool
Korra oli ka mõte minna kindral Laidoneri memoriaalile aga selle idee lõpetas kroomdetailide puudumine ratta küljest. Millal need jupid ükskord uuesti minuni jõuavad ma ei teagiSad ehk järgmine nädal...
Varsti hakkab lõpp paistma.
Läikivaid asju ei tahaks kommentaa-aarida, praeguse seisuga kahtlemata parim valik. Muidu nibin-nabin töötab ja liigub. Ära on vaja vahetada veel: signaal; esipidurimäng koos kaanega; valmis trugida ketikaitsme luuk; sõbralt ära rääkida originaal numbrialusToungue; puhtaks pesta esiratta piduritrummel ja seisuhark; tagaratta piduri kaas; hankida ikkagi kuldset värvi (oskab keegi nimetada mõnda hästivarustatud kauplust??) ja pintsel ja siis peale 500-600 kilomeetrist tesitsõitude seeriat võiks öelda, et on kerge värskenduskuuri kätte saanud ja kõlbulik kaugemateks sõitudeks. Puhkuse ajaks juulis peaks sinnamaale jõudma ühesõnagaSmile
[Pilt: Jawa012.jpg]
[Pilt: Jawa026.jpg]
[Pilt: Jawa010.jpg]
gaasikäepide oleks ka kena, kui oleks originaal. Üldmulje ikka hea.
Eks ta kenam oleks aga kuna lenksudel seda võimalust ei ole siis ongi Pannonia gaas peal. Jupp oli lenksudel otsast puudu ja pikkuse taastamise käigus kelgusoon tagasi ei tekkinud. Mulle see liuguriga gaas eriti ei meeldi ka, kui aus olla. Ratas niikuinii "mustale numbrile" ei mahu ja sõitmise jaoks nagu mugavam pealolev gaas. Alustatud komplekteerimisega 353-le aga läheb küll originaal peale.
Võrdluseks: selline näeb välja 1961.aasta Jawa 250.

[Pilt: jawapisike.jpg]

Parimat
Asp
(15-07-2009, 05:42 AM)miilits Kirjutas: [ -> ]Mis Jawa ka see on?
http://photofile.ru/users/maxahi/3317058/71474104/


Jawa 250 Special
Austet kaasfoorumlane, kes sa olid Pärnu- Jaagupi lauluväljakul ning rääkisid pikemalt minu isaga sellesama, eeloleva, Jawa kõrval. Palun võta ps-is ühendust.
Vaevalt, et keegi täpselt teab... aga no ikkagi proovin. Miks osadel 559-tel on küljepleki (vasaku) allosas sissestantsitud triibud? Mis aastate ratastel? Ülevaloleval rattal pole aga sellel seal: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29743 on. Need on ainukesed triibuga plekid mida ma näinud olen, kas keegi on veel?

Ja siis hõikan veelkord: austet kaasfoorumlane kes sa olid Jaagupi lauluväljakul ja kes sa rääkisid, et sul on nii vana Jawa juppe kui ka üks uus, kasutamata, 634 sigar. Äkki õnnestuks kaubale saada selle sigariga või vahetada see mingi vana Jawa osa vastu vmt. Kui viitsid võta ühendust.