automoto.ee foorumid

Täisversioon: Üks vana mõistatus - bensiin pidurivõimendis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Meenub üks minu jaoks mõistatuslikuks jäänud probleem ajast, kui sai veel Datsuniga ringi käulatatud. Mul oli Datsun 120Y. Sellel läks igal aastal pidurivõimendi membraan läbi. Võimendi kopsikut maha võttes oli see alati poolest saadik bensiini täis. See membraani ära tappiski. Mõistatuseks jäi, mismoodi bensiin sinna sai? Ega tal peale vaakumivooliku mujalt tulla polnud, aga miks? Õhk ei tohiks ju kollektorist võimendi poole liikuda, ikka vastupidi, kui võimendi tööle hakkab. Rahuolekus seisab õhk paigal. Kas tõesti pressis bensiiniaur nii kangesti võimendisse ja kondenseerus seal? Kui see oli nii, siis miks teistel autodel sellist probleemi ei ole olnud?
Pidurivõimendi säilitab rõhku paari pidurduskorra tarvis ka seisva mootori korral. Ilmselt sel korral võimendis (ala)rõhku hoidev klapp ei hoidnud piisavalt või töötas ebareeglipäraselt, nii et mingil hetkel muutus vool vastupidiseks ja tõmbas vaakumiga sisse rasvast küttesegu... Teoreetiliselt võimalik, kuid tehniliselt korras võimendi puhul ei juhtu.
Kõlab küll loogiliselt, aga võimendi vahetamise järel oleks pidanud viga kaduma. Mina "küpsetasin" neid vist 3tk ära, enne kui sellest saanist lahti sain.
Mu mersul oli kunagi sama rõõm, täpselt enam ei mäleta mida see klapike tegi, aga asus sisselaskekollektori peal ja reguleeris vaakumiga midagi küttesüsteemis. Vaakumi ja kütuse vahel olev membraan oli katki ja kühveldas kütte igale poole.

Dad.