automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kompressioon külma- ja sooja mootoriga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Rattaks Dnepr MT10 mootoriga. Avastasin täna kummalise anomaalia- kompressioon külma mootoriga (7 mõlemas silindris) on suurem, kui sooja mootoriga (6 mõlemas silindris). Peaks ju olema vastupidi? Klapid kontrollisin üle- sisselase 0,1mm ja väljalase 0,15, mis on pisut rohkemgi, kui tehas ette näeb. Kas oskab keegi oma kogemustele tuginedes seletada ära selle anomaalia põhjuse?
miks ta vastupidi peaks olema?
Külma mootoriga on õli paksem ja silinder väiksem. Ongi kompressioon suuremToungue
(02-05-2009, 15:45 PM)pannkook Kirjutas: [ -> ]miks ta vastupidi peaks olema?
Külma mootoriga on õli paksem ja silinder väiksem. Ongi kompressioon suuremToungue
Hea, et kolb ja rõngad on temperatuurpaisumisele immuunsed Wink

Et kas mu küsimus oli liiga loll, liiga lihtne või on tõepoolest tegemist nii kummalise anomaaliaga, et ka siinsed kogenud mootorihundid ei oska midagi arvata?
Mul on mõned 70-ndate alguse tsiklite remondimanualid, milles kästakse mõõta kompressiooni just külmal mootoril. Põhjuseks asjaolu, et temperatuurist sõltuvalt (õhkjahutusega mootoril on "töösoe" suht lai vahemik) on kompressiooninäit liiga ebastabiilne.
Ehk on põhjuseks komprimeeritava gaasi temperatuur ... pole süvenenud.
Mõõtsin üht oopli C20XE R4 mootorit (surveaste 10,5). Külma mootoriga oli ühe silindri puhul madalavõitu - kas põhjus saab olla muu, kui mõõteviga? Sel silindril tegin külmana ka korduse (vahepeal kruvisin nn baromeetri lahti+kinni), tulem jäi samaks.
Tulemid (külm vs soe):
1. 8,5 vs 12,5
2. 11 vs 12+
3. 11,7 vs 13
4. 11 vs 12+
Kunagi sai lasta mõõta ühe Bmw 525e surveid, kell näitas 19! Mõõtja kiitis, et see nagu uus mootor. See oli üldse kummaline mootor, tegelik kubatuur oli 2,7L ja võimsus ning pöörded olid alla viidud, tahhomeetril algas punane ala juba 4000 kandis. 
Samas sai mõõdetud ühte Golf l diislit, selle surved olid 14 kanti, mõõtja kiitis, et see on hea bensumootor!
Võimalik, kuigi vähetõenäoline, et rõngad on mingil põhjusel sedapalju rohkem kulunud, et annavad läbi liigse rõngapilu paljuvõitu läbi.

Seda eeldusel, et kompressomeetri ots läbi ei andnud (ei kujuta ette, kui hästi seal I silindri kinni saab).

Klapid peaks teistpidi mõjutama. Algav tihendileke ei tohiks kompressiooni sedapalju mõjutada.
(08-03-2020, 15:35 PM)Romka Kirjutas: [ -> ]Kunagi sai lasta mõõta ühe Bmw 525e surveid, kell näitas 19! Mõõtja kiitis, et see nagu uus mootor. See oli üldse kummaline mootor, tegelik kubatuur oli 2,7L ja võimsus ning pöörded olid alla viidud, tahhomeetril algas punane ala juba 4000 kandis. 
Sama mootorit pandi ka kolmesele ja nimetati 325E, kõige lihtsam oligi vahet teha tahoka järgi.