automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tuuleveskid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Sai hakatud siis ehitama tuuleveskit oma kätega , ja see väga kerge polegi kui tegema hakata , Kõige suurem töö on ikka tiibade valmistamine , koos keskmise muffiga. Tiivad viisin ma vastavasse kaldesse , et tuul saaks käima lükata.
Esimesena hakkasin ma majakat ehitama

Majaka ehitus
materjali sain vanadest laudadest ja voodilippidest . Pusimist oli küllagaBig Grin
[Pilt: picture004fph.jpg]

Tuuleveski tiibade ehitus
[Pilt: picture025a.jpg]

Majal sai siis juba aknad ette tehtud ja äralöödud laudadega , hiljem saan anda viisaka välimuse.
[Pilt: picture033you.jpg]

[Pilt: picture035x.jpg]

[Pilt: picture034f.jpg]

Homme hakkan tuuliku tiibu majale külge aretama , peagitulevad ka pildid sellest.

Töö on põnev ja aeganõudev!
Jõudu tööle!

Päris hää näeb välja jubaSmile Labad jätadki katmata(st raamina) või paned mingi laudkatte ka peale? Edu, ja ära asja pooleli jäta! Ise ehitan praegu üht laeva, see küll seisab.

Terv, Timo.
Edu! Hea mõte oleks veel tuuliku sisse generaator ehitada Big Grin
Eheh generaator mis voolu toob majjaWink aga siis peaks koguaeg hea tuul ka olema
Tiibade kohapealt mõtlen veel mis teha annabSmile , panen ta laagrite peal käima
Tiibadele pannakse riie peale, siis saab tugeva tuulega rehvida.
Ikka genekas ka külge, kui juba nii suureks tööks läks. Saab kenasti toa valgeks. Smile Vähemasti veski toa. Toungue Nii kena pimedas vaadata, et veskimees ikke tööd teeb.
(19-05-2009, 22:18 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Ikka genekas ka külge, kui juba nii suureks tööks läks. Saab kenasti toa valgeks. Smile Vähemasti veski toa. Toungue Nii kena pimedas vaadata, et veskimees ikke tööd teeb.

Mõte on hea aga mis genekas sinna reaalselt sobiks? Mõne sõiduki oma rihmülekandega ja otse mingi madala võimsusega alalisvoolupirn järgi?
Ehk keegi selgitaks. Milline lahendus toimiks reaalselt?
Ratta dünamo. Mul peaks mõni kuskil vedelema. Kui järgi tuled, saad omale.
Päris head ideeBig Grin see dünamoga värk , see oleks täiesti teostatavSmile
Palju dünamo eest tahaksid , selle kogu pulli eestSmile siis saaksin veskitoa valgeksBig Grin
Ma paneks oma veskisse vene aegse traktori geneka. Need olid ilma harjadeta ja ergutusjuhtmeta. Lükkad trakatasil (veskil) massi sisse ja genekas annab voolu. Tablett oli kohe geneka sees. Mingi vana aku leiab ka sinna sisse, mis enam autot käima ei pane. Pirne aga toidab veel uhkelt. Isegi õuevalgustus on mõeldav selle pealt teha.
Paistab, et võll on sul üleval sarika nurgas. Sealt tuleb võimalikult suure rihmaratta pealt ülekanne alla. Kuskile allapoole saab kidlasti mingi geneka kronsteini teha.
Teksti kirjutades juba mõtlesin väheke ringi. Sinna võib panna suvalise auto geneka (trakatsi oma pole vast enam liikumas), mis käepärast om. Mingi relee leiab ka kindlasti vahele. Sellist kraami on tänapäeval hulgaliselt saada. Kui mitte mujalt, siis romulast ikke.
Dünamo värk ei pea vast kaua vastu. Dünamod on enamuses pukside peal. Tootlikkus ka väike. No toa saaks valgeks küll, muuks aga ei jätku.
Seda kraami jah mul endalgi leidub , bemmi genekasSmile ntx Rolleyes
aga joonisfilmi kujundusena siis väike ettekujutus kuidas veskis tööd tehakse öösel

[Pilt: picture033o.jpg]
Vabandan oma võhiklikkust, kuid endal oli plaanis ehitada tuulegenekas millega õuevalgustust toita. Sain jutust üsnagi hästi aru, kuid kui ma võtan T-16M-i geneka ja relee mis sinna sobib( mõlemad detailid olemas), kas siis pean ikka aku järgi panema ja genekale massi tekitama?
No ei ole akut ilmtingimata vaja. Vene ajal sõitsid enamus traktoreid ringi, ilma akuta, just akude suure defitsiidi pärast. Nüüd neid vedeleb ikka kuskil teeninduse taga.
Aku annaks valgusele stabiilsuse. Ka siis, kui tuult pole, on valgus olemas. Tuulepuhang annab jälle piisavalt palju voolu, et tunnikese vasta pidada. Ja kui saabki päris tühjaks, mis siis. Vana aku enam hullemaks ikke minna ei saa.
Nüüd jälle koorus see traktori geneka hea külg välja. See oli võimeline voolu tootmist alustama eimillestki. Tänapäeva asjad tahavad mingit algtaset saada. Seal on aku kasutamine kohustuslik.
Muidugi on see katsetamise värk. Labad peavad olema piisavalt suured, et jaksaksid voolu toota.
Ei ole kursis T-16M genekaga, aga voolu tootmiseks peab püsimagnet olema. Saab ka mähise magnetiks muuta (usun, et nii mõnelgi generaatoril on nii.).

Teemasse.. Tiivikult tulevat jõudu saab kasutada ära misiganes alalisvoolu mootoriga. Alalisvoolumootoritel teadagi püsimagnetid ning töötab täitsa efektselt generaatorina. Näiteks rihmülekanne suurelt rattalt ühele/kahele generaatorile(, millel on siis väike rihmaratas). Valgustuseks sobivad veidi suuremad ledid, või siis tilluke hõõgpirn(siiski eelistatum - lihtsam). Ledi puhul muidugi häda, et vajab täpset voolu. Tuleks siis normaalse tuulega genekate vool ära mõõta ja vastavalt sellele ledid jadamisi panna.
Huh, keeruline jutt tuli, aga loodan, et saite aru.

Kokkuvõte siis selline, et väiksemad generaatorid on tõhusamad, ei aeglusta tiivikut liiga ära. Pealegi, kui suurt seda voolu ikka sinna vaja on.
(19-05-2009, 23:41 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]See oli võimeline voolu tootmist alustama eimillestki.
Täiesti OT. Ei saand targutamata jätta. Muusikamaailmas ühe albumi pealkirjaks:

"Alustasin eimillestki ja enamus sellest tänaseni alles." Toungue
Kunagi olid dünamod alalisvoolu tootvad masinad ja generaatorid vahelduvvoolu andvad. Või ma eksin?

Terv. Veteran.
Sellest on siin foorumis ka põgusalt juttu olnud, aga sellise suurusega tuulikule ei soovita auto genekat panna. Üleüldse ei soovitata tuuliku puhul auto genekat kasutada. Auto genekas on loodud lähtudes eeskätt väikestest mõõtmetest. Vajab suuri pöördeid ja omab väikest kasutegurit. Pakun lambist et selline väike veski ei jaksa hästi kiilrihmaga ülekande hõõrdetakistustki ületada. Kui jaksab, siis paneb vähimgi koormus veski hetkega seisma. Olen autoelektrikuna töötades autogenekaid stendis katsetanud ja seal oli vaja päris võimsat elektrimootorit, mis neid täiskoormusel ringi ajada suutis.
Auto/traktori genekas vajab reeglina akut ergutuseks. Traktori genekal ei ole jah, harju. Seda nimetatakse induktorgeneraatoriks. Paraku ei tähenda see, et ta ergutust ei vajaks. Ergutusmähis seisab lihtsalt samuti paigal, nagu peamähiski, mitte ei käi ringi. Vahelduv magnetväli peamähises tekitatakse tähekujulise rauast südamiku pöörlemise abil. Ergutusmähis, mis autogenekal asub pöörleva südamiku ehk ankru sees, magneedib selle konstrui puhul südamikku eemalt. Seda tugevamat ergutusvoolu ta vajab ja seda väiksem on kasutegur. Genekas ise on selle võrra suurem ja raskem. Ilma harjadeta on traktori genekas tehtud seepärast, et tolmuses keskkonnas kuluvad harjad kiiresti. Kui see oleks nii hea lahendus, siis kasutataks seda autodelgi.
Vanad, alalisvoolugenekad andsid jah, käivitamisel ka ilma ergutuseta pisut voolu, millest piisas tagasivoolurelee tõmbumiseks ja vist ka enese üles ergutamiseks. Nähtus põhines ankru jääkmagnetismil. Alalisvoolugenekal on omad puudused. Piiratud võimsus, kiiresti kuluvad suured söeharjad ja kommutaator ning suurem hõõrdetakistus kui vv genekal. Ühesõnaga - vähe võimu ja väike töökindlus.
Aku on auto/traktori genekaga süsteemi puhul alati soovitav, kuna pingeregulaator ei ole arvestatud ilma selleta töötamiseks ja võib ilma koormuseta läbi põleda. Vähemalt nii räägitakse, ise pole katseid teinud.
Tuulikule sobib ülikerge jooksuga, väikeste pööretega, püsimagnetitega genekas. Kes valdab inglise keelt ja soovib asjast rohkem teada - http://www.otherpower.com/otherpower_wind.shtml
Kõik see jutt ei ole paha pärast või idee mahategemiseks. Ma lihtsalt ei taha, et inimene näeb vaeva, asi ei hakka tööle, inimene pettub ja viskab oma idee nurka. Idee tasub kindlasti arendamist, ainult veitsa teadmisi tuleb enne koguda ja ehitada siis juba korralik asi, millest nii endal kui teistel rõõmu oleks!

Basilio, veneaegne III kategooria autoelektrik ja alternatiivenergiahuviline.
(20-05-2009, 08:47 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Kunagi olid dünamod alalisvoolu tootvad masinad ja generaatorid vahelduvvoolu andvad. Või ma eksin?

Terv. Veteran.

eks nad on siiamaani, aga just see võlusõna "tablett" teeb vahelduva alaliseks (sisaldab dioodsilda seal sees).
(20-05-2009, 09:52 AM)taavi Kirjutas: [ -> ]eks nad on siiamaani, aga just see võlusõna "tablett" teeb vahelduva alaliseks (sisaldab dioodsilda seal sees).
Eip. Dioodsild ja nn tablett ei ole samad asjad. vv gene sisaldab kindlasti dioodsilda, mis vv alaliseks muudab. "Tablett" on pingeregulaator mis enne elektroonika arengut oli kontaktidega ja asus väljapool generaatorit.
(20-05-2009, 08:47 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Kunagi olid dünamod alalisvoolu tootvad masinad ja generaatorid vahelduvvoolu andvad. Või ma eksin?

Terv. Veteran.
Minule õpetati koolis nii et mõlemad on generaatorid. Alalisvoolu generaatorit võib nimetada dünamoks.
Täna siis sai poes käidud ja muretsetud armatuur mis läheb tiiviku vardaks keskele.Ja samuti sai ostetud ka katusematerjali.

Läks mööda poolteist tundi kui sain majaka külge tiiviku pandud. Mõnus vaatepilt oli kui tuul tiibasid lükkas. Siinkohal siis jäi panemata see kurikuulus genekas , sest see mõll poleks sinna mahtunud ja läksin teist tee pidi säilitasin vana tava . Siin ka siis pildid , tänasest tegemisest.

Kasutasin vanu laagreid mis autode pealt maha kakutud , sain nad kenasti liikuma ja külge pandud. Olen ise rahul
[Pilt: picture046e.jpg]

[Pilt: picture045.jpg]

Eemalt vaadatuna

[Pilt: picture047y.jpg]

[Pilt: picture044a.jpg]

Homme hakkan majaka katust ehitama ja täiustan keret!
Kena! Hea et mõnel on ikka aega ja viitsimist midagi niisugust teha.
Üks idee veel tuule jõudu kasutada: http://www.youtube.com/watch?v=XA5hIhw5Onk&NR=1

Mida rahvas arvab, kas teeks foorumisse taastuvenergia huvilistele oma teema? Või läheb foorumi põhiteemast AUTO-MOTO liiga mööda? Basilio oleks nõus algatama ja vedama. Mul on ka hulga huvitavaid ja kasulikke linke inimeste sellealastest tegemistest mujal maailmas. Olen neid mõnele juba privas jaganud, nii et mõni huviline ikka foorumis on! Smile
Lehti: 1 2 3