automoto.ee foorumid

Täisversioon: Päike, tuul ja vesi - need me sõbrad kolmekesi
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, sellest mootorist saab geneka teha küll, ainult tuleb rootorisse õige arv magneteid panna, kui palju sõltub mähisest (pooluste arv). See mootor peaks olema kahe kiirusega, geneka jaoks peab kasutama väiksemat kiirust , siis on rohkem pooluseid, minu mäletamist mööda on sellisel mootoril aeglasel kiirusel 12 poolust ehk 6 pooluspaari. Sa vajad ilmselt 12 magnetit, mis mahuvad ümber väiksemaks treitud rootori üks ühtepidi, teine teistpidi. Kui asi rohkem huvitab küsi julgelt, ma olen paar mootorit ümber ehitanud.
Tänud vastamast. Smile

Hetkel, ma arvan, ei hakka sellest suurest midagi aretama, läheb alguse kohta liiga keeruliseks. Mõni väiksem mootor mul peaks ka kuskil olema, proovin vast esialgu nondega. Selles suures on muidugi päris hulga traati sees, seda saaks kunagi hiljem kasutada teoreetiliselt millegi suurema ehitusel. Juhul kui sobivaid magneteid leiab muidugi.
Ise nikerdasin ühe RIGA 13 presumasina mootori genekaks aga ei olnud hea mõte. kasulike mähiseid vaid 4 ja 1 faas andsid kokku suure pöörete vajaduse ja kogeleva junni. andis välja 50v pinget ja 1A lühis voolu. Pole just suurem asi kui arvestada, et pöörded olid paarituhande ligi.

Välismaa foorumlased väidavad, et 380v, 3faasi 1400pööretr mootor pidi olema magnetitega varustamiseks kõige sobilikum.

Alustuseks sobib kõige paremini mingi madalapöördeline või suure pingega püsimagnetitega mootor. Ei pea ülekandega jamama. Omal on pisikese tuuliku küljes 24v 700p/min mootor. Ilmselt tingitud magnetvälja nõrkusest paneb tuulik suurema tuulega jooksu aga muidu toimib väga kenasti ja seda siin kaugel lõunas kus väidetavalt ei ole tuuliku ehitamisel mingit mõtet.

VAWT-i küljes on 22v 780p/min pesumasina mootor ja ülekanne on 1/16 et saada mingi kasutatav pinge kätte.
Seda mootorit on saada ma arvan et kõigi pesumasina remontijate käest. ma ei tea mis täpselt saama hakkab aga kui panna sellele mootorile külge u. 1,2m 3 laba HAWT ja 1/2,33 ülekanne siis peaks toimima 12v süsteemis küll.

1,88m HAWT-i küljes on pesumasina mootor mille pöörded on siis nii suured nagu pesupesemisel trummel käib.

Kõik peale RIGA on algselt püsimagnetiga.

RIGA andis ka ilma magnetitega voolu aga pöörded oli jälle probleem.
(18-06-2012, 13:20 PM)reuter Kirjutas: [ -> ]Enda küttekollektor on plaanis teha omatsirkulatsiooniga, st isoleeritud paak asub pennide peal ja kollektor paagist pisut allpool. Mingi termokontroll juurde, et kraan automaatselt kinni läheks, kui paneeli temperatuur enam paagi oma ei ületa
Omatsirkulatsiooni puhul pole mingit lisaklappi tarvis. Kui kollektor jahtub paagiga sama temperatuurini või on jahedam, seiskub ringvool iseenesest. Parem muretse selle pärast, et see omatsirkulatsioon libedalt tööle läheks, kui päike kütab! St. torud piisava jämedusega ja paagiga õigesti ühendatud. Kui kuum vesi peab paaki läbi peene kõrre või ussi emmi ronima, siis kannatab efektiivsus. Ja mida kõrgemal on paak kollektorist, seda paremini vesi ringi käima hakkab.
Edu!

(18-06-2012, 13:20 PM)reuter Kirjutas: [ -> ]Pumpadest on enda pilk peale jäänud rahvavabariigi toodangule
http://www.goodluckbuy.com/dc50b-24130-d...-3-6a.html
üks näide nendest. Pakutakse alates 5V isenditest kuni 24V. Tõstekõrgus kuni 15m.
Sedasorti pumbad on jahutuseks mõeldud ega pruugi keeva vett kannatada. Küttesüsteemis peab keemamineku võimalusega arvestama. Enne ostmist peab selle asja kindlasti järele vaatama/küsima. Teine tähtis näitaja on lubatud pidev tööaeg. Osad pumbad ei ole mõeldud pidevaks tööks, kuumenevad üle ja vajavad puhkepause. Kindla peale minek on 24/7 töötama mõeldud pumba ost. Siis võib selle ära unustada.
(20-06-2012, 22:46 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(18-06-2012, 13:20 PM)reuter Kirjutas: [ -> ]Enda küttekollektor on plaanis teha omatsirkulatsiooniga, st isoleeritud paak asub pennide peal ja kollektor paagist pisut allpool. Mingi termokontroll juurde, et kraan automaatselt kinni läheks, kui paneeli temperatuur enam paagi oma ei ületa
Omatsirkulatsiooni puhul pole mingit lisaklappi tarvis. Kui kollektor jahtub paagiga sama temperatuurini või on jahedam, seiskub ringvool iseenesest. Parem muretse selle pärast, et see omatsirkulatsioon libedalt tööle läheks, kui päike kütab! St. torud piisava jämedusega ja paagiga õigesti ühendatud. Kui kuum vesi peab paaki läbi peene kõrre või ussi emmi ronima, siis kannatab efektiivsus. Ja mida kõrgemal on paak kollektorist, seda paremini vesi ringi käima hakkab.
Edu!

Krt, mul vennal küttesüsteemis on boiler talvel katla otsas, aga suvel elektri peal. Katel on väljalülitatud, kuid, kui tsirkulatsiooni kraan on lahti, siis temp on ikka üleval. Boilerist millegipärast läheb soe vesi katlasse ringlema.

Kuna mul EE juhtmeid majja hetkel ei tule ja võimalik, et ei hakka tulema ka, siis ei tahaks pumpamisele energiat kulutada...

Tootja lubab, et sobivad kuni 100 kraadi pumpamiseks ja väidetavalt tsirkulatsioonipumpadeks, peaks seega kestev töö olema lubatud.
Selleks, et pumba temp madalam oleks, tuleks pump panna süsteemi küla poole peale, nii peaks ka väiksem võimalus olema, et pump kuivale jääb. Kui pump soojaks peaks minema, siis tuleb uputada, need peaks olema kõik hermeetilised.
Kuna ise veel ei ole kasutand, siis ei oska lähemalt rääkida
(23-06-2012, 00:35 AM)reuter Kirjutas: [ -> ]
(20-06-2012, 22:46 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(18-06-2012, 13:20 PM)reuter Kirjutas: [ -> ]Enda küttekollektor on plaanis teha omatsirkulatsiooniga, st isoleeritud paak asub pennide peal ja kollektor paagist pisut allpool. Mingi termokontroll juurde, et kraan automaatselt kinni läheks, kui paneeli temperatuur enam paagi oma ei ületa
Omatsirkulatsiooni puhul pole mingit lisaklappi tarvis. Kui kollektor jahtub paagiga sama temperatuurini või on jahedam, seiskub ringvool iseenesest. Parem muretse selle pärast, et see omatsirkulatsioon libedalt tööle läheks, kui päike kütab! St. torud piisava jämedusega ja paagiga õigesti ühendatud. Kui kuum vesi peab paaki läbi peene kõrre või ussi emmi ronima, siis kannatab efektiivsus. Ja mida kõrgemal on paak kollektorist, seda paremini vesi ringi käima hakkab.
Edu!

Krt, mul vennal küttesüsteemis on boiler talvel katla otsas, aga suvel elektri peal. Katel on väljalülitatud, kuid, kui tsirkulatsiooni kraan on lahti, siis temp on ikka üleval. Boilerist millegipärast läheb soe vesi katlasse ringlema.
Isevoolsele tsirkulatsioonile saab tagasivooluklapi (ilma vedruta!) vahele panna, siis ei hakka asi valepidi käima.
Nagu selline:
http://www.google.ee/imgres?imgurl=http:...Q&dur=3273

VAWT südamiku kokkupanek. Tegemist on küll valmis kit´i kokkuladumisega, aga kindlasti saab iseehitaja sealt palju häid mõtteid http://www.youtube.com/watch?v=0jLA2u_G4...ure=g-vrec
Üks valmis VAWT. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=CjLK...ature=fvwp
Õhtust.
Miskise kaadervärgi sain ma siiski kokku. Smile
[Pilt: Foto0341.jpg]

Propelleri südamikuks on Golf Mk2 salongivendi tiivik ja laba pikkuseks oli vististi 43cm kui õigesti meeles on. Ringi käib juba üsna nõrga tuulega. Voolugenereerimisega veel lood üsna pooleli, käib sobiva mootori otsing, midagi väga võimast esialgu ei tahakski... saab veel ise ka mingi matsu ära. Hetkel seal midagi siiski otsas toodab, kuigi üle 10 voldi pole sealt tulemas näinud. Samas pole õiget tuult ka olnud aga siiski uut mootorit vaja kuna praegune ainult 2 poolusega, mis ei kõlba kuhugi. Toodab aga mis tootmine see on... Rolleyes
Aga eks õige asjani on aega, hetkel saigi asi peamiselt propelleri katsetamiseks püsti pandud.
(25-06-2012, 22:16 PM)oovi1220 Kirjutas: [ -> ]...hetkel saigi asi peamiselt propelleri katsetamiseks püsti pandud.
Millest labad tegid? Kiibitseks pisut, silma järgi tunduvad labad õige kitsad, võiks 2 x laiemad olla. Aga kui hub`iks on väike plastpropeller, siis ei ole vist jah, mõtet väga karmilt panna, murrab ära. No mis siis, et ainult 10V, mõne ledi ikka särama paneb! Tähtis on põhimõte. See on OMA elekter, E-vaba pealegi! Big Grin
Edu!
Vene mehe originaalne idee VAWT´ile labade tegemiseks http://www.youtube.com/watch?v=_mhKmyjSg...creen&NR=1
Pole just Hi-Tech, aga see eest iga põõsa alt korjatav materjal. Smile
(26-06-2012, 00:02 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(25-06-2012, 22:16 PM)oovi1220 Kirjutas: [ -> ]...hetkel saigi asi peamiselt propelleri katsetamiseks püsti pandud.
Millest labad tegid? Kiibitseks pisut, silma järgi tunduvad labad õige kitsad, võiks 2 x laiemad olla. Aga kui hub`iks on väike plastpropeller, siis ei ole vist jah, mõtet väga karmilt panna, murrab ära. No mis siis, et ainult 10V, mõne ledi ikka särama paneb! Tähtis on põhimõte. See on OMA elekter, E-vaba pealegi! Big Grin
Edu!

Labad ikka puit. Kusjuures edasised katsetused näitasid, et laiemaid labasid oleks vaja küll. Smile
Miskit asjalikku mootorit pole ma veel leidnud. Lähipäevil saan loodetavasti veel ühe pesumasina lammutamiseks oma võimusesse, tegemist pealtlaetava isendiga. Sealt hea juhuse korral saab päris arvestatava mootori. Tuujuubist tuule kohta uurides on sellised pealtlaetavad relvad tavaliselt päris paljude poolustega püsimagnetmootoritega varustatud. Nendega juba toodaks nii mõndagi... või noh, rohkem kui 10 volti Toungue
(27-06-2012, 20:11 PM)oovi1220 Kirjutas: [ -> ]
(26-06-2012, 00:02 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(25-06-2012, 22:16 PM)oovi1220 Kirjutas: [ -> ]...hetkel saigi asi peamiselt propelleri katsetamiseks püsti pandud.
Millest labad tegid? Kiibitseks pisut, silma järgi tunduvad labad õige kitsad, võiks 2 x laiemad olla. Aga kui hub`iks on väike plastpropeller, siis ei ole vist jah, mõtet väga karmilt panna, murrab ära. No mis siis, et ainult 10V, mõne ledi ikka särama paneb! Tähtis on põhimõte. See on OMA elekter, E-vaba pealegi! Big Grin
Edu!

Labad ikka puit. Kusjuures edasised katsetused näitasid, et laiemaid labasid oleks vaja küll. Smile
Miskit asjalikku mootorit pole ma veel leidnud. Lähipäevil saan loodetavasti veel ühe pesumasina lammutamiseks oma võimusesse, tegemist pealtlaetava isendiga. Sealt hea juhuse korral saab päris arvestatava mootori. Tuujuubist tuule kohta uurides on sellised pealtlaetavad relvad tavaliselt päris paljude poolustega püsimagnetmootoritega varustatud. Nendega juba toodaks nii mõndagi... või noh, rohkem kui 10 volti Toungue

Mina ei hakkaks laiemaks tegema ja ma ei tea kui raskelt tuulik ringi käib aga kui piisavalt kergelt siis hoopis võtaks labasi vähemaks. Saaks pööret juurde.
Esialgu prooviks kolmega ja siis edasi kahega.
Võimsust sellega ei kaota.
Kuus laba ja kolm laba on juba üüratu vahe pööretes.
Labade arv on sisuliselt käigukast mitte gaas.
Võimsus sõltub peamiselt läbimõõdust.
(27-06-2012, 22:38 PM)karvik Kirjutas: [ -> ]Mina ei hakkaks laiemaks tegema ja ma ei tea kui raskelt tuulik ringi käib aga kui piisavalt kergelt siis hoopis võtaks labasi vähemaks. Saaks pööret juurde.
Esialgu prooviks kolmega ja siis edasi kahega.
Võimsust sellega ei kaota.
Kuus laba ja kolm laba on juba üüratu vahe pööretes.
Labade arv on sisuliselt käigukast mitte gaas.
Võimsus sõltub peamiselt läbimõõdust.
Jah, muidu õige, aga labade pindala ei saa päris ära ka kaotada. Kõik peab ikka proportsioonis olema. Sellise käepärastest materjalidest kokkuklopsitud tuuliku puhul on minu arvates kõige õigem ikka katsetada. Selle pildi järgi on labade laiust üsna raske hinnata, suht külje pealt on võetud. Järsku viitsib härra Oovi1220 veel pilte teha, lähemalt ja nii eest- kui külgvaadet? Video oleks veel parem. Võib olla laiusest piisab tõesti? Laba profiil huvitaks ka, kas on lihtsalt nurga alla keeratud sirge laud või on viitsitud ka mingit kuju anda.
Kui genekas on ainult kahe poolusega, siis kolmele labale üleminek on hea mõte küll. Ainult et suuremad pöörded sunnivad üle vaatama labade profiili, muidu "sööb" suurenenud õhutakistus saavutatud võidu ära ja tulemus on sama. Nagu öeldud, katsetamise küsimus.
Soovin edu!

Labadel laiust 4cm. Olemuselt on nad jah, tavalised sirged lipid. Ääred lasin raspli ja liivapaberiga natuke ümaramaks ainult.
Kuid hetkel külmutasin selle väikse tuuliku ehituse. Alustasin natuke paremaga. Uut objekti hakkab käitama 3 labaline propeller. Labal pikkust 72cm, laiemas otsas haarab tuult 10,5cm ning kitsamas 4.
Üks pilt labade ®evolutsioonist:
[Pilt: Foto0361.jpg]

2 laba on valmis hetkeseisuga. Kolmanda saab homme ning loodetavasti jõuan südamiku ka valmis. Laba kaldest ei osanud pilti teha täna aga minu arvates sai päris hea. Kui kogu kupatuse kokku ja laki alla saan siis üritan midagi teha.

Käisin ka täna seda teist pesumasinat vaatamas. Ikkagi on ta rihmülekandega ja mootor saadanas tundub sama olevat nagu eelmine! Big Grin Päris jama, tuleb otsinguid jätkata.
Jajaa, sellised labad on juba täitsa õige asja moodi! Anna minna!
laba laius ikka määrab asja aga näiteks minu 80cm tuuliku laba ots on ainult 25mm. 40mm on alles kusagil keskel

see golf mk2 tuuliku 40mm on vast hea 2 laba lahenduses.

Rootori keskosa töötab põhiliselt käivitumise juures ja laba ots hakkab tööle pöörete juures. Seetõttu on ehitatud ka tuulikuid kus ainult laba ots ongi ja muud ei ole. Siis küll peab nurka valima et ta käivituks.
See tuulik on aga üleni üsna tugeva nurga all mis annab talle hea käivituse, aga pöörded kannatavad sest töötab ainult pööretega sobiv osa labast ja ülejäänu on takistuseks.

Kui laba otsa nurk on 0 või lausa miinus x kraadi siis ta ei saa lihtsalt enne töötada kui on antud mingi edasi liikumine.
et asi segasem tunduks siis näiteks jääpuhjekas liigub alla tuult u. 2,5 korda kiiremini kui tuule kiirus. samal põhjusel on ka laba negatiivne otsa nurk reaalne asi.
põhjust ei oska ma eestikeeles selgitada aga http://club.cycom.co.uk/vertAxis.html (leht tõrgub tihti)on päris hea teoorja ja leht ise on väga hea juhend tõste tüüpi VAWT-i ehitamiseks(mis juba hoolega käib)

golf mk2 juhul see 40mm on ilma profiilita kus see asi eriti hästi ei kehti aga üldiselt on sedasi.

muide profiili tegemine nendele labadele annab ka pööret juurde

aga edu ja tuult tiiba
(29-06-2012, 01:09 AM)karvik Kirjutas: [ -> ]...Rootori keskosa töötab põhiliselt käivitumise juures ja laba ots hakkab tööle pöörete juures. Seetõttu on ehitatud ka tuulikuid kus ainult laba ots ongi ja muud ei ole. Siis küll peab nurka valima et ta käivituks...
Vat seda nüanssi ma ei teadnudki! Tegelikult väga loogiline jutt ja muutub ka minu jaoks täiesti klaariks, miks tööstuslikel tuulikutel on laba pisut "väänatud" kujuga.
[quote

Käisin ka täna seda teist pesumasinat vaatamas. Ikkagi on ta rihmülekandega ja mootor saadanas tundub sama olevat nagu eelmine! Big Grin Päris jama, tuleb otsinguid jätkata.
[/quote]
Kas jutt käib pildil keskmisest mootorist see harjadega?See ostas praegu saadaval.
Mitte see, lootsin leida sellist:
[Pilt: 8585d1155357206-6ft-fast-electric-mono-t...er-amp.jpg]

Miskise püsimagnetmootori võib-olla saan, aga sellega läheb veel natuke aega. hetkel tuult kah niikuinii pole.Smile