automoto.ee foorumid

Täisversioon: Laepolster lahti.. liimimine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Audi C3 on laepolster õhemast riidest, mille all on porolooni kiht.
Lahti on tulnud see kuhugi poole autoni.

Kas äkki on mingeid mõtteid kuidas seda tagasi liimida ja ehk isegi soovitada mingit norm liimi antud tööks?

Põhiline probleem on ajaga rabedaks muutunud poroloon riide all, mis kipub ära tulema.
Tsiteerides üht tuntud autotaastajat: pidage meeles, mehed, see kõik on imelihtne.

Koorik välja, vana riie maha, uus spreiliimiga (või värvipüstoliga) peale ja lagi tagasi.

Vana riiet, loomulikult, tagasi ei liimita.

Kui autol tagaluuki pole, on samuti lihtne: esi- või tagaklaas maha saagida, lagi välja, pärast klaas tagasi liimida.
(C3 vist oli juba liimitud klaasidega?)
c3 on jah liimitud klaasiga... mul selles suhtes küll, et univ kere saab tagant luugi lahti teha.
Ja taastamisel loomulikult sellist porri ei teeks: porri saab ka elioni digi-tv'st piisavalt. Kuid vaja oleks mingit ajutist lahendust, mis vähegi vastu peaks.
Mägkimisväärselt ilus ei pea olema, karjuvalt kole võiks mitte olla... ja pähe kukkuda ei tohiks. Toungue
Antud auto näol on siiski tegu tarbeesemega.
(02-06-2009, 20:32 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]...Koorik välja, vana riie maha, uus spreiliimiga (või värvipüstoliga) peale ja lagi tagasi...
Mis asi see "spreiliim" veel on? Või mis liimi sinna värvipüstolisse panna?

Mul vaja ka üks "rippuv lagi" ära teha. Küll traktori T-16 oma, sellel aga selline Ziguli-tüüpi aukudega must vakstu, vahel on õhuke poroloon mis samuti pudiks muutunud.
Porolooni vast leiaks aga praegu ongi küsimus millega liimida? Tavalisest poest näiteks mingit "Moment Kraftkleber" liimi ostes läheks asi metsikult kalliks, sest neid tuube läheks ikka kõvasti.
Tartus on Turu tänaval mööbli restaureerimisvahendeid müüv kauplus (Jazz pesulast vastaspool teed kvartali sees), mille nimi ei tule praegu meelde.
Nende käest ostsin sellist laepolstri riiet, millel riide tagumisel kihil on poroloon.
Miskit 100.-/jm oli hind.
Lae kooriku külge kleepisin selle 3M pihustiliimiga. Tulemus jäi väga originaalilähedane, tähtis oli vaid liimiga ettevaatlikult ümber käia. Sunnik kippus jubedasti kõikevõimalikesse kohtadesse kleepuma ja pindu jäädavalt kinni kleepima.
(03-06-2009, 19:51 PM)kavalpea Kirjutas: [ -> ]Lae kooriku külge kleepisin selle 3M pihustiliimiga. Tulemus jäi väga originaalilähedane, tähtis oli vaid liimiga ettevaatlikult ümber käia. Sunnik kippus jubedasti kõikevõimalikesse kohtadesse kleepuma ja pindu jäädavalt kinni kleepima.
Ei tea, kas see liim ka vana kaltsu lakke kinni tõmbaks.
Kust muidu ostetud, ~hinnaga?
Igasugu mööbli restaureerimiseks ja sadulsepatöödeks vajalikku kraami müüb ka selline firma nagu Nevotex.
(03-06-2009, 19:57 PM)ullivilli Kirjutas: [ -> ]
(03-06-2009, 19:51 PM)kavalpea Kirjutas: [ -> ]Lae kooriku külge kleepisin selle 3M pihustiliimiga. Tulemus jäi väga originaalilähedane, tähtis oli vaid liimiga ettevaatlikult ümber käia. Sunnik kippus jubedasti kõikevõimalikesse kohtadesse kleepuma ja pindu jäädavalt kinni kleepima.
Ei tea, kas see liim ka vana kaltsu lakke kinni tõmbaks.
Kust muidu ostetud, ~hinnaga?

Liimi ostsin Tallinnast Tondi ärkeskusest Pärnu maanteel (Ordi arvutipoe vastas). Hind oli miskit paarsada krooni pudel.
Kuna peale lae katsin autol kangaga ka A- ja C- piilarikatted ning katuseluugi katte kulus mul üle pooleteise pudeli (katsetuste peale kulus ka enne parjalt liimi).
Too liim jääb muideks peale kuivamist elastne, mistõttu ei tule see temperatuuri kõikudes kanga küljest lahti, seega kui "kalts" sul õline ei ole, siis peaks pidama küll.


Nevotex see koht küll ei olnud. Tallinnas Silikaltsiidi tänava poes käisin, laepolstririiet (riie koos porolooniga) neil polnud.
Tere!


  Tarvis pealkirjas mainitud sõidukil korralik laepolster paigaldada. Vana riie hakkas ripnema kuni tuli lõplikult lahti. Riide all on papp vms mitmekihiline isoleeriv materjal, mille all omakorda katuseplekk. Töö hõlpsamaks teostamiseks soovitati see nn laepapp eemaldada, et sellele saaks korralikult uue riide peale panna ja siis tagasi paigaldada. Eemaldasin kõik detailid, mis peaksid takistama papi eemaldamist. Servadest on papp lahti küll, kuid näib et katusepleki külge on see liimitud. Kuidas saan papi katusepleki küljest lahti?
(17-06-2018, 23:23 PM)rajaleidja Kirjutas: [ -> ] Töö hõlpsamaks teostamiseks soovitati see nn laepapp eemaldada, et sellele saaks korralikult uue riide peale panna ja siis tagasi paigaldada. 

Mida see hr. Soovitaja soovitab? 
Või võttis omale kuuma kartuli suhu ja on vait, kui esimest korda elus kuulis, et C3-el on laepolster lakke lliimitud?  Toungue Toungue Toungue

.
liitsin üle-eelmise ja eelmise postituse siia vanasse teemasse: mõlemad räägivad C3 laepolstrist ja ehk saab uuel ringil siia ka väärt õpetusi Wink

küsin omaltpoolt: kust pärineva ja millise liimiga soovitavad ksf-d õhukest polstririiet liimida aastal 2018? Mul on nimelt vaja kahel VectraA-l (ühel juba lähinädalatel...) see tüütu tegevus ette võtta. Lage maha võtta ei soovi - olen kord sedaankererga masinal seda teinud ja ei isuta rohkem Wink
Kui ikka kuidagi lage autost välja võtta ei taha. No siis tuleb autol rattad taeva poole keerata. Ja ongi lagi töö tegemiseks õiget pidi. Iseasi kui mugav sedasi on. Siin arutelus on jäànud üks oluline asi mainimata. Lagi tuleb enne uue riide liimimist vanast surnud porolonist ära puhastada. Meie kasutame aastal 2018 MAH toodet 800×213 .spezial klebstoff. Kuumakindlus 100 kraadi.
(18-06-2018, 13:57 PM)13piisab Kirjutas: [ -> ] Lage maha võtta ei soovi - olen kord sedaankererga masinal seda teinud ja ei isuta rohkem Wink

Mis seal siis nii keeruline on? Kõik asjad harutad eest ära ja alla ta kukub. Opelil ta vist ei olnud lakke liimitud. 
Ja asi siis see mingi klaas eest ära lõigata on, 15min tööd hea noaga. (ühel sedaanil kunagi ajasin ka tagaukse kaudu lae välja-sisse, aga mis masin see oli, krt ei mäleta.)
Pärast klaasiliim 10€.

Siiani olen kasutanud seda tavalist Noore tehniku liimi, 7€ purk, on kestnud küll. 
Ükspäev sain targaks, et neil on ka 100 kraadi kannatavat SPRAYLIIMI, aga seda pole ise proovinud.
Eks nad täna kõik on paremad, kui 90ndatel kasutatud asjad, keemiatööstus ju areneb.

Aga kui kooriklagi laes on, sinna ma küll ei kujuta ette, kuidas riiet ilusti paika saada. Suht võimatu vist.
Igal juhul tuleks ta enne ikka välja võtta. 

(18-06-2018, 17:10 PM)Seping Kirjutas: [ -> ] Meie kasutame aastal 2018 MAH toodet 800×213 .spezial klebstoff. Kuumakindlus 100 kraadi.

Kesse meie on? teping we?

.
Teping neh
oo - asjast räägivad mehed, kes teavad (mitte ei arva)! Smile
jah - teoorias on klaasi äravõtt ja tagasipanek imelihtne. Olles seda praktikas teinud mõned korrad 10+a tagasi ja erinevate tulemitega ja olles viimasel ajal jätnud nt klaasivahetused heaga sellega igapäevaselt tegelejatele, ei isuta kohe mitte polstrit välja katkuma. Mida muide sai nt kadettE sedaanil hunniku jopematide abiga ilma klaasi ära võtmata teha.
...aga mis on viga (diletandi) kujutelmas / kus on reaalsus teistsugune:
- puhtaks saab alused ka laes surkides
- kontaktliimi-tüüpi liim sobib
- sobiv liim on saadaval aerosoolina (mugavam vahele ajada)
- kontaktliim ei vaja abiks gravitatsiooni ega oma probleemi, kui see ka vastu töötab - polstririide pingsuse-jõud on kordades suuremad

(ilmselt on probleem just viimases punktis - vaja on toestada ja alt üles tehes on see üpris tüütu?)

lihtsalt endale tehes on andestatav nii mõnigi pisike viga tulemis - mida hea renomeega tegija (nt Teping) endale ei luba. Sellest ka mu soov lähenemine lihtsaks jätta.
No mis ma oskan kosta. Teades kui töömahukas ja kohati keerukas on korraliku tulemuse saavutamine, siis mina seda tööd auto peal teha küll ei taha. No kuidagimoodi saab aerosool liimiga kinni osaliselt lahti tulnud laeriide, aga tulemus saab olema vilets, kuumaastik.
 Auto peal seda vana porolooni maha nühkida pole ka teab mis õnn, kogu see kleepuv sodi pudiseb autosse laiali ja kleepub kõikjale kinni.
1. C3 Audile vana porolooni peale uue riide liimimine on võimatu.

2. Lagi on jah katusepleki külge liimitud. Kui katuseluugiga sedaan, siis katuseluugi tagant u. 300x1000mm liimitud osa. Kui Avant, siis rohkem. Katuseluugita variandil väga suures osas kinni liimitud. Veel on liimitud eest päikesesirmide tagant väikeste tugevast vahtkummist vms jalgade külge.

3. Kõige lihtsam on lage välja saada Avandist. Sedaanist saab kõige valutumalt kätte siis kui esiklaasi ees pole.
Tegelikult saab ka niisama kätte, kui julged lage natuke painutada, et see kõrvalistuja uksest välja saada. See meetod nõuab esiistmete eemaldamist. Hea oleks ka kõrvalistuja uks eemaldada, siis tuleb sisuliselt niisama välja.
(19-12-2018, 16:16 PM)twist Kirjutas: [ -> ]1. C3 Audile vana porolooni peale uue riide liimimine on võimatu.
Opel VectraA-ga sama lugu. Kuna proovimine on lihtne, proovisin ma ära. Hoolimata ülelolevast valdkonna-praktiku viitest:
(18-06-2018, 17:10 PM)Seping Kirjutas: [ -> ]Siin arutelus on jäànud üks oluline asi mainimata. Lagi tuleb enne uue riide liimimist vanast surnud porolonist ära puhastada. Meie kasutame aastal 2018 MAH toodet 800×213 .spezial klebstoff. Kuumakindlus 100 kraadi.
(19-12-2018, 17:42 PM)13piisab Kirjutas: [ -> ]Opel VectraA-ga sama lugu. Kuna proovimine on lihtne, proovisin ma ära. Hoolimata ülelolevast valdkonna-praktiku viitest:

Mis sel praktiku viitel viga oli? Õige ju, et vana saast tuleb papi küljest enne uue liimimist maha saada. Uuel riidel on ju proloon juba küljes, olen seda ka lihtsalt poroloonina vahel kasutanud, kui õhukest porolooni pole käepärast olnud; näiteks armatuuri õhusuunajate klappide tihendina:

[Pilt: IMGP1535a.jpg]

Seal liimisin kaks kihti riided vastakuti selle sama sprayliimiga kokku, et pisut paksem saaks.

Ja esimene auto, mille peal lage teha proovisin, oli aastal 2004. 
Seisab siiani; pähe pole kukkunud.... Toungue

.