automoto.ee foorumid

Täisversioon: Delta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
On siis selline probleem Deltaga, et nagu kõik peaks pmst korras olema, säde on, kompressioon on, süüde paigas jne, aga käima ei lähe, ja isegi ei luba.
Ja kas silindri ülemise ja alumise osa vahele peab mingi tihend vms käima?
nägu mina mäletan et mingi tihend ikka peab olema
aga võib selles tihendis siis viga olla, et käima ei lähe ja ei luba ka?
Aga loomulikult, sinna käis alumiiniumist või vasest tihend, mis on soovitav peale iga lahtivõtmist uus panna. Vastasel korral on kompressiooniga raskusi! Smile
Võid veel enne käivitamist küünlaavast mõne piisa õli silindrisse valada, saab tihedam. Ära ainult palju pane! Õli ei anna kokku suruda nagu õhku. Kui põlemiskambris õhu asemel vedelik on, lõhud midagi ära. Pane ainult nii palju et rõngaste piirkonna ära täidaks.
Kui käima läheb, on alguses sinist õlisuitsu terve hoov täis, aga masinameest see häirida ei tohiks. Küll õli ära põleb ja suits järgi jääb.
Käisin garaazis ja leitsin mingi vana mootori seal on näha veek jaanud mingi tihendi tükk
see on vist silindri ja mootori vahel, aga ma mõtlen seda ülemise ja alumise silindri osa keskmist kohta.(kus silindri osad kokku lähevad)
(03-06-2009, 12:28 PM)TonisP Kirjutas: [ -> ]see on vist silindri ja mootori vahel, aga ma mõtlen seda ülemise ja alumise silindri osa keskmist kohta.

Vabandust Sad No aga ülemine kaa peab seal seisma,ja ta on alumiiniumist
Ei tahaks tähte närida, aga silindril ei ole "ülemist" ja "alumist osa". On silinder ja silindripea. Nende vahele käib metallist tihend. Levinuim on alumiiniumist, aga mäletan oma lapsepõlvest ka vasest varianti. Võibolla oli see tavalise võrri oma? Silindri ja karteri vahele käib samuti tihend. Vanasti oli ta papist, praegu ei tea millest tehakse. Mina nägin vaeva ja tegin paraniidist või mis selle materjali nimi oligi. Sai igavesti hea tihend.
Kui emb-kumb tihend on katki, siis võrr käima ei lähe. Ülemisest tihendist sutsub surve välja, alumisest kisub lisaõhku.
Ah jaa, lisaõhku võib tulla ka vigase karteripoolte tihendi või väntvõlli simmerlingi vahelt. Lisaõhuga peaks küünal üldiselt suht kuivaks jääma. Vaata järele.
Asi võib ka väntvõlli simmerites olla (eriti geneka poolne).
Kas bensiini silindrisse tõmbab üldse? Kas vaakumi tekib silindris- sõrme küünlaavast ees hoides tunneb kas imeb või mitte.
Alusta algusest. Esmajärjekorras vaata vända simmerlingid kriitilise pilguga üle. Vajadusel vaheta paakunud simmerling uue vastu. Järgmisena vali paraja paksusega paraniit ja tee sellest korralik tihend silindri ja mootori ploki vahele. Osta/tee ise silindri ja silindripea vahele korralik aluminiumtihend. Kui siis kaa käima ei saa, siis hakka süütehetke ajatama.

Olen selle tee miniga juba läbi käinud. Sai mootoris kõik kulunud ja mineku peal laagrid, simmerlingid ja tihendid uued pandud. Panin süüte tehase märkide järgi paika, kuid käima ei saanudki. Säde oli, küte tuli kaa peale, kuid käima ei läinud. Tehase märgid ja õige süütenurk ei klappinud lihtsalt. Sai süüde paika pandud ja oh imet. Üks vända vajutus ja mootor töötas.
ma pole kunagi tehase märkide järgi süüdet deltal paika pannud sest mul ei klappinud tehase märgid Big Grin paika saab nii et lugeja (magneti all olev kahe juhtmega mähis) peal olev plekist jupp ( Sad ei oska õieti öelda) peab olema paraleelne magneti sees oleva soonega sest kui magneti soon läheb üle plekist jupi tuleb säde. Toungue ning mina sain alati niimoodi süüte õigeks
Kindel värk on selles,et Süütepoolne simmer on läbi! Ise olen selle jamaga kokku puutunud küll ja küll.
Tere,lugedes postitusi mopeedide teemadel, siis kompressiooni mõõtmine kodustes tingimustes ilma kellata on täpselt nii nagu igaüks heaks arvab.Ammustel aegadel kui ise mopeedidega tegeletud sai (15 a. tagasi),defekteerisime ilma kellata mopeedi kompressiooni järgnevalt:eemaldad süütemängu keerad magneetost mootorit ringi ja kui ülemisest surnud seisust üle keerata ei jõua siis on kompressioon hea.Selliseid mootoreid leidus külapealt 1/25-st ülejäänud olid lihtsalt veskid.Töökäik:väntvõlli,karteri,silindri ja pea tihendid sellised nagu on ette nähtud õiges mõõdus kolb ja silinder(kodune kontroll:kui kolb kukub silindrisse siis on kulunud või vale mõõt,kui kiilub kinni siis liiga suur, õige mõõt silmaga vaadates teed hülsi õliga kokku ja lased kolvi hülssi,kolb peab vajuma põhja mitte kukkuma ega kinni kiiluma.) rõngaid ei tasu ka unustada.Analoogselt käitudes peaks täitsa hea saama,võrdluseks võin tuua kus ise nägin kuidas 80 kg meesterahvas seisis 60 a. krossi izh-i käimalöömis vända peal ühe jalaga ilma et vänt alla oleks vajunud,väike nõks põlvega ja tsikkel käis nagu "Antsu viiul".
(03-06-2009, 20:38 PM)lauren Kirjutas: [ -> ]ma pole kunagi tehase märkide järgi süüdet deltal paika pannud sest mul ei klappinud tehase märgid Big Grin paika saab nii et lugeja (magneti all olev kahe juhtmega mähis) peal olev plekist jupp ( Sad ei oska õieti öelda) peab olema paraleelne magneti sees oleva soonega sest kui magneti soon läheb üle plekist jupi tuleb säde. Toungue ning mina sain alati niimoodi süüte õigeks

hea kui teil tehase märgid peal on.mu deltal polegi süütemängul üldse tehase märke peal.
Te näete liiga palju vaeva deltadel ja minidel selle syyte paika ajamisega. Alustage siis otsast:
1. kompressioon, säde kütuse kättesaamine, korralik küünal, korralikud ühendused juhtmeotstes.
2. Väntvõlli sõrmega genekapoolsest otsast üles-alla loksutades ei tohi lõtku käega tunda olla, sama kehtib ka kolvist kinni hoides üles-alla liigutades(kolb üss)
3.Tihendid käivad IGA lahtikäiva mootoridetaili vahele(soovitan ka genekapoolsele kaanele õhuke papptihend alla teha).Silindri ja karbussi vahele läheb 2 tihendit! Seal PEAB olema ka see vaheplaat.
4.Kõik kohad kust simmerlingi(ka *kaelustihend* ehk siis kummist ymar tihend väntvõlli otstes, ketiratta all, siduri lingi all, käiguvõlli ümber jalgkäikude puhul) ära võtsid, pead ka selle uuega asendama.
5. Poldid peavad olema terved, iga polt omal kohal ja õige pikkusega. Kui keerasid silindripea mutreid kinni ja ühte neist saab lõpmatuseni keerata, siis on sealt keere maas ja edasine nikerdamine on suhteliselt mõtetu.
6. Siduri detailid lähevad kokku ainult ühes õiges järjekorras-siis ka sidur töötab. Enne kui laiali võtad, tee omale lauapeale ruumi ja lao mahavõetud osad mahavõtmise järjekorras ritta-siis ei teki hämmingut. Kasvõi kirjuta/joonista üles, sest asjad lähevad segamini ja mälu on nagu seep-piisavalt kaua vees ligunedes haihtub ära.
7. Geneka poolses väntvõlli otsas PEAB olema kiil!!! muidu genekas ei tööta. Kui genekat maha võttes see kiil muru sisse kukkus ja sa kavatsed seda *hiljem* otsida, siis on pahasti. Kiil säilib kõigeparemini genega magneti kyljes koos geneka keskmise poldiga(raske leida uusi kui nurgas pole kastidekaupa osi)


Ja syyte sättimisest: Seda ma ei oska kirjeldada aga kuu aja jooksul proovin teha pildi seeria, kui saan oma mootori kokku. Korras mootor käivitub pea alati kui ka süüde ei ole 100% õiges asendis.

Kui veel tekib moment kus kõik on õigesti ja *Mootor ei tööta* siis loe eelnev läbi uuesti, kontrolli teistkorda kõik üle, ja kui siis ka ei tööta, siis kirjuta mulle privaatsõnum.

PS: korrigeerige mind, mul on pikk paus olnud sees mini ja delta mootori kruvimises.