automoto.ee foorumid

Täisversioon: õlitaseme tuli põleb, aga õli on piisavalt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
kas siin foorumis on keegi analoogilise probleemiga kokku puutunud? Tegemist on alla aasta vanuse autoga, mida seni suht sihipäraselt kasutatud - sõidetud ikka neljal rattal ja teid mööda. Firmateenindus paraku on seisukohal, et sõitmine on vist mitte päris õige tegevus selle automargi puhul. Nimelt leiti, et probleemi peaks lahendama õlivahetus, mis toimub kliendi kulul, kuigi korralise hoolduseni on veel piisavalt kilometraaþi. Sisuline külg (probleem ei peaks vist uues, tehases sissevalatud õlis olema) on aga lahendamata ja ilmselt mõne aja pärast on uus õlivahetus ootamas.
Õlitaseme tuli???

Minuteada on vähemalt 99,999% autodel olemas siiski ÕLIRÕHU tuli, mis mõõdab survet õli peamagistraalis, st tagapool õlipumpa (hammasrataspumpa) ja enne surve all õlitatavaid mootoriosi.

Nimelt mootori väntmehhanismi olulisimad laagrid - väntvõlli raam- ja kepsulaagrid - toimivad surveõlitusel ehk siis libisevad õlikilel, mida tekitab ploki ja väntvõlli kanalites surve all olev õli. Kui õlisurve kaob, riknevad töötaval mootoril liugelaagrid (saaled) mõne minutiga, sest surve poolt tekitatud õlikile kaob ja metall hakkab hõõrduma vastu metalli. Maakeeles öeldakse selle kohta, et mootor jookseb kokku. Vanasti tähendas see mootori kapitaalremonti, kaasajal tähendab see aga reeglina vanarauda minekut, sest uued saaled + väntvõlikaelte remontmõõtu lihvimine on tihti üüratult kallis.

Kui õlirõhutuli mootori käivitumisel ei kustu, siis on kaks võimalust. Esimene võimalus on anduri või tule(skeemi) rike, st õlirõhk on tegelikult küll olemas, kuid miskipärast kontrollsüsteem seda ei fikseeri. Teine võimalus on tõepoolest õlirõhu puudumine magistraalis. Kui õlitase on karteris normaalne, siis tekitab puudulikku/olematut õlisurvet nt purunenud või lahti tulnud õlivõttur, miski purunenud/ummistunud/lahti tulnud õlitoru, õlipumba reduktsioonklapi purunenud vedru, mingi soditükk õlipumba reduktsioonklapi detailide vahel vms.

Üldiselt on ELEMENTAARNE REEGEL mittekustuva õlirõhutulega mootor KOHESELT seisata, kui ei ole soovi mootorit hiljem vanarauda viia, st et on soov autoga veel hiljem edasi sõita. Kui hiljem tuvastataksegi (nt anduri asemele ajutiselt mehaanilist manomeetrit lülitades), et viga peitus siiski anduris/juhtmetes ja õlisurvega on siiski kõik korras, tuleks siiski õlisurve märgusüsteem võimalikult kiiresti korda teha. Muidu võib juhtuda, et ollakse põleva õlirõhutulega harjunud ja hiljem, kui õlisurve tõesti ära kaob (nt ebapiisava taseme tõttu karteris), siis juhti sellest ei hoiatatagi ja mootor jookseb kokku. See viimane olukord tekib nt siis, kui ei viitsita karteris olevat õlitaset piisavalt jälgida ning õlitase vajub karteris nii madalale, et õlivõttur ei saa seda enam korralikult kätte.

Vabandan kaasfoorumlaste ees, et paiskasin siia jupikese üli-üli-üli-elementaarset juttu, kuid paistab, et kaasajal ei viitsi mõningad autokoolid juhiloa taotlejatele enam auto materjaliosa algtõdesid õpetada, mida iga juht peaks une pealt teadma...
suuremal osal uutest autodest on siiski olemas ka õlitaseme tuli. See hakkab põlema siis , kui õli tase on allpool miinimumnormi. Valdo vanakooli mehena seda võibolla tõesti ei tea.
Ma pole kindel, kas dacia kvafilitseerub kõikide meelest siia alla, aga KVALITEETSE (osad siin armastavad hingematvalt suuri tähti) auto puhul, mis on aasta vana, kehtib tootja garanatii. Vaevalt, et aastaga sellele õle 100 000 otsa aetud on, et garantii kaoks?
Auto läbisõit on veidi vähem, kui aastase kasutamisega ca 15000 km. 15 aastat tagasi oleks 1. õlivahetus juba ajalugu olnud, aga uued autod arvestavad õlivahetuse välpa ise ja see kipub normaalse ekspluatatsiooni korral 30000 km kanti tulema (sõiduautodel ja kaubikutel). Seega õli justkui must ei peaks olema. Aga, nagu eespool öeldud, pealesunnitud õlivahetus probleemi lahendajana on autoesinduse poolt kunde kaele riputatud. Eksperiment igal juhul käib - mis õlituli tegema hakkab...
Kas enam seda reeglit pole et vähemalt kord aastas tuleks õli vahetada? Ja uuel autol esimese õliga kaks aastat ja 30 tuhat?Rolleyes
Õlivahtuse välpa enamus autodel vist enam täpse kilometraaþiga ette ei anta. Sõltuvalt sõidustiilist, auto koormamisest, õli puhtusest ja mitmetest muudest näitajatest arvestab pardaarvuti välja teekonna järgmise hoolduseni. Sõiduautodel on välp 30000 kanti, veokatel lubatakse reklaamides kuni 100000, reaalselt 60000 km kanti jääb. Aga tundub, et auto liigsele tarkusel tuleb ka lõivu maksta, kui masin aru ei saa, et õli sees piisavalt. Aga see on pool häda. Hullem, kui teenindus ja tootja veast jagu ei saa ja probleemi kasutaja selga lükkavad.
Kas see on 46 protsendi ulatuses Quandti perekonnale kuuluva firma poolt toodetud sõiduk? Kui nii, siis eeldaks lihtsalt esinduse soovi lisaraha teenida.

Vigadest rääkides võiks õlitaseme anduri valetamise puhul eeldada anduri riket või siis probleemi andurist tuleneva signaali tõlgendamisel. Kuigi antud tehase mootorid on kahjuks tuntud ka kohati väga isukate õlitarbijatena, seda sõltumata läbisõidust.

A.
vw bussil sama probleem õli tuli jääb põlema kui natuke aega pööret anda siis kustub ära.
Nimelt viga laadimises ja õli tuli on seotud kuidagi laadimisega, ometi on ka eraldi laadimis tuli mis ei jää põlema.
(19-06-2009, 23:19 PM)renee Kirjutas: [ -> ]õli tuli on seotud kuidagi laadimisega
kui 'õlituli' 'õlirõhuks lugeda, siis eelmise kümnendi Opelitel kohtab sama nähtust.
Teemas jutuksolev õlitaseme märguanne on aga teine asi.

esinduse lähenemine on aga mugav: õlivahetus võib ju tõesti aidata ja miks mitte kliendi kulul proovida? Hoolduse lähenedes ei tee see eduka tulemuse korral ka kliendile liiga, aga see ei ole ju siiski kliendi muret esiplaanile seadev lähenemine. Ja järgmine 'mittekorraline' õlivahetus lähitulevikus on väga tõenäoline - ei huvituta ju tõesti nii põhjusest vaid püütakse tüütut tulukest vaigistada.
(19-06-2009, 23:07 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Kas see on 46 protsendi ulatuses Quandti perekonnale kuuluva firma poolt toodetud sõiduk?
A.

Tegemist on küll Saksa firmaga, aga Quandti perega seotud firma naaber-liidumaalt. Rahateenimise soov on aga neil ilmselt sarnane. Paraku on neil kokkuhoid praegu 2K suuruses summas, aga info levib ja vaevalt, et see kasuks tuleb. Nädalavahetusel on meil eri võidusõiduüritustega seoses plaanis pikemad sõidud, eks ole näha, kas esmaspäeval peab jälle minema õli vahetama...
Vbolla see õlitaseme tule imelik käitumine annabki teada õli vahetuse soovist? Nagu ntks diislil küünalde tuli näitas ka vett küttefiltris ja mt.
Kui tuli põleks pidevalt, ei olekski probleemi - sissetöötamise ajal ikka tuleb ette, et auto võtab rohkem ja kiiremini mustub õli ka. Aga siinsel näitel kipub tuli süttima pigem pikema tee, ehk siis soojenenud mootori korral. Ja ka mitte alati. Ja õlivahetuse arvesti ei ole veel vajalikust hooldusest hoiatanud. Tundub, et probleem on tehasele ja siinsele esindusele ka teatud peavaluks, kuna vastused kipuvad venima ja ega keegi väga rääkida ei taha. Olen saanud juba tagasisidet ka mujalt, et nii samal kui ka mõnel teisel margil on esinenud sedalaadi anomaaliat. Konkureeriva tootja kliendid on paraku seni paremini käsitletud - esindus on probleemi enda kanda võtnud ja kulud seni ka. Meie margi puhul on kõigile sama põhjendus - nagu mitteõige sõitmine või nii. See näitaski, et probleem sügavamal, kui seni arvasin. Meil tuleb tõesti sõit põhiliselt lühikestest otstest kokku ja mingi loogika võiks ju olla, et see ei mõju sissetöötamisel hästi. Üks kaaskannataja paraku sõidab üle päeva Tallinna ja Tartu vahet, seega ikka pigem pika otsa sõitja. Aga probleemi selgitus esinduses sama. Aga eks ole näha, mis saab edasi. Arve tasun loomulikult ära, aga pretensioon läks ka teele.
võiksid proovida tiba tummisemat õli panna,kui õlivahetus käes.
endal e21-ga oli probleem õli survega, mida üles ei saanud.
Sai peale pandud 2,5L moto filter, millel olid kõiksugu tagasivooluklapid ja imevigurid küljes ja õlisurve probleem lahenes nagu naksti.
Inimestel on raskusi lugemisvõimega

Teemaalgatajal on mure ÕLITASAPINNA näiduga

Pooled siinsed vennad kiunuvad ÕLISURVE teemal


tehke endale selgeks, need on kaks täiesti erinevat asja.
Lugu jõudis täna teatud määral vahefiniðisse, kuna sain kätte maaletooja tehnikaosakonna poolt koostatud poolteisel A4 lehel laiuva vastuväite minu pretensioonile ja soovimatusele probleem oma kanda võtta. Tuleb välja, et selleks, et seda marki UUE auto õlitussüsteem normaalselt töötaks (tsiteerin): " Probleemi vältimiseks edaspidi edastame tehasepoolse soovituse lühemate linnasõitude vahele iga 500 km tagant sõita pikem distants mootori ühtlasel koormusel (maantekiirusel ca. 20-30 minutit või 50 km), mille käigus saab ilma tõrgeteta toimuda kübemefiltri järelpõletusprotsess". Ehk siis maakeeles ei ole sedasorti sõiduk lühikesteks otsteks mõeldud. Paraku unustas müügimees sellise iseärasuse tutvustamata. Soovitan seega soojalt kõigil, kes edaspidi autot ostavad, müüja käest uurida, kas tegemist on pika- või lühimaa-autoga. Aga võib-olla on see vaid Emil Jellineki tütre järgi nime saanud autode probleem. Big Grin
Võiksid siiski avalikustada auto margi ja selle esinduse kes selliseid vastuseid välja kirjutab. Nii saame teada mis on uued suunad hilisemate tulude teenimisel. Ebakvaliteetsed kuluvelemendid on juba ammu teemaks. Hiljem selgub et iga margi jaoks on laagrikorpusedki tehtud nii et neid ei saaks asendada ega kopeerida.
Ranno, võta vaevaks Google'sse trükkida nimi Emil Jellinek ja saad päris selge vihje sõiduki margile Wink

Aga Järvevana tee ja Pärnu maantee ristis asuv firmaesindus mainit margile küll ühelgi viisil enam aastaid au ei tee. Pigem peletab veel viimased lojaalsed kliendid.

Kuigi minu kõrvu jõudnud info kohaselt on ka nii mõnedki teised autohooldused viimastel aegadel unustanud kuldreegli, et klient on kuningas ning asunud käivet võimalikel ja võimatutel viisidel tekitama. Ja mütsi vähepädeva kliendi silmadele on äärmiselt lihtne sikutada.

Konkreetsel juhul ma küll ei usu, et Emil Jellineki tütre nime kandva sõiduki lugu sellega lõppeb. Ma usun, et sellist toredat põhjendust loetakse huvitatult ka firma kodumaistes kontorites.

A.



(26-06-2009, 21:12 PM)Ranno Kirjutas: [ -> ]Võiksid siiski avalikustada auto margi ja selle esinduse kes selliseid vastuseid välja kirjutab. Nii saame teada mis on uued suunad hilisemate tulude teenimisel. Ebakvaliteetsed kuluvelemendid on juba ammu teemaks. Hiljem selgub et iga margi jaoks on laagrikorpusedki tehtud nii et neid ei saaks asendada ega kopeerida.
(26-06-2009, 22:13 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Konkreetsel juhul ma küll ei usu, et Emil Jellineki tütre nime kandva sõiduki lugu sellega lõppeb. Ma usun, et sellist toredat põhjendust loetakse huvitatult ka firma kodumaistes kontorites.

A.

Kohapealne kontor tegelikult viitab tehase näpunäidetele, ka selles osas, et sõitmisest tulenevad erikulud on sõitja ehk siis kliendi kanda. Aga mis minu arvates põhiline probleem - tehas ei leia veale tegelikult õiget ja asjalikku lahendust, sellest tulenevalt ka sellised "asjalikud" soovitused. Aga Aspelundil õigus, et see lugu vast veel lõppenud ei ole. Päris juriidilist kantseliiti ei tahaks siinse esindusega vahetama hakata, maksab palju ja tulemust ei pruugi kiirelt saada. Katsun esialgu ise hakkama saada ja nö. mõistlikule kliendisuhtele üles kutsuda.
Lehti: 1 2