automoto.ee foorumid

Täisversioon: võrr (V-902)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sain sõbra isa käest vana vörri. Tahaks teda väheke korda putitada. Oskate äkki öelda, kui kaugel siin asi originaalist on. Mootor ja tuli kindlasti valed aga kas ka ülejäänud on erinevate rataste kompott? Kui vaja , siis saan veel pilte juurde teha.
Algselt on see masin olnud V-902(B-902). Raam, rattad, sadul, paak, veoketi ketikaitse ja võibolla midagi veel paistavad V-902 originaalid olevat. Mootor on vist D-8(E?), V-902 orginaal on D-4.
Ketiratas on samuti õige, kuid natukene kahtlen, kas tagumine velg õige on?

Kevin.
(21-06-2009, 14:03 PM)Kevin68 Kirjutas: [ -> ]Ketiratas on samuti õige, kuid natukene kahtlen, kas tagumine velg õige on?

Tagumise VELJE kohta ei tea (tavaline V-profiiliga kroomitud 26x2" velg), aga tagumine RUMM ei ole kindlasti õige. V-902-l peab käima tavaline Torpedo-tüüpi jalgratta tagarumm, millele kuue M6 poldi ja kolme kaarsektoriga kinnitub mootori hammasratas.

Vale on ka esikahvel - isendil on küljes ülavedrudega Gauja kahvel, peab olema aga alumiste õõtshoobadega kahvel.

Õige ei ole kindlasti ka pakiraam - õige isend ei kinnitu sadulapoldi alla, on plekist stantsitud kuue ovaalse auguga ning selle all on plastmassist riistakast. Kui satun kaamera juurde, lisan foto(d) oma isendist, millel peaks õige pakiraam ja tagarumm olema küljes.

Tõenäoliselt ei kuulu algsesse komplektsusesse ka paak - must oli see abimootoriga jalgratta komplektidel, V-902del aga kerevärvi. Muidugi, selle annab üle värvida ja siis seda algsest enam ei erista.

Tugevalt kahtlen ka porilaudades - need peavad olema nn Diamant-jalgratta profiiliga (N.Liidus võeti see 1950.a. paiku üle Progress-jalgratta tarbeks ja oli kasutusel kuni 1980ndateni). Tõsi küll, piltidelt see hästi ei paista, kuid ma kardan, et tagaporilaud on Gauja ja esiporulaud pagan teab mille oma.

Diamant-tüüpi porilaua profiilist veel niipalju, et nt 1980ndate masslevinud 24" noortejalgratas Saljut kasutaba sama profiili ja neid viimaseid peaks veel igas külas lademes leiduma/liikuma, et ðnitti võtta. Veidi vanemaid Diamant-tüüpi porilaudu näeb ka hetkel Palmse mõis-muuseumisse deponeeritud minu 1950.a. Diamant'i küljes ning võrri V-901 küljes, mis on minu erakogust hetkel deponeeritud Kurtna mootorrattamuuseumisse (kui endal eramuuseumit ei ole, siis on paratamatu, et enda asjad on laiali teistes muuseumites või seisavad kuurides).
V902-st on siin praktiliselt ainult raam, ka sadul pole õige...jne.
Aitäh Valdo, et mind parandasid.. pidasingi silmas tegelikult tagumist rummu. Smile

Kahtlustasin ise ka algul, et sadul on vale kuid ei julgenud seda siia kirja panna.. sest tean, et kaasfoorumlase Tiidu V-902 sadul oli natukene teistsugusem.

Kevin.
minu b-902 sadul on vedrudega ja nahast,meenutab paljuski vana jalgratta sadulat .kuid bensiinipaak on musta värvi olnud algusest peale.
V-902 paak oli ikkagi raamiga sama värvi ning külje peal ka vastav logo (V-902).

FOTO

Üldiselt on komplektsus üsna vilets - õnnelik võid olla raami ja ketikaitsme üle.

Kui siiski on komplekteerimise plaanid, siis hetkel on näiteks osta.ee-s saadaval V-902 raam koos õige esihargiga:

Link

Eks selliste aparaatidega ongi nii, et mõne puuduva detaili pärast tuleb vahel hankida mõnigi teine doonoreksemplar lisaks...
Kuna olen täitsa tume, siis mis aastast see V-902 võib olla ja kui haruldus see ratas üldse on?