automoto.ee foorumid

Täisversioon: Planeta turtsub sõites
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Murelapseks siis seekord IZ Planeta 4 mootor, mis ühel hetkel pärast käivitamist turtsuma ja paukuma hakkas. Käima läheb endiselt ilusti ja kohapeal pöördesse ka. Samas sõites ning eriti just gaasi andes hakkab turtsuma ja paukuma. Oma kõrv kiivri alt pakuks, et paugub nagu ikka summutisse. Ehk siis nagu oleks ärapõlemata rikas segu.

Samas juhtus laupäevasel (mil see pull algas) läbi-häda kojuveeremisel (no loomulikult TÜV-lt tulles) see, et lõi õhupuhasti korpuse puruks. Ja mitte niisama prao sisse, vaid küljelt kinnituskõrva juurest tüki välja. Järelikult oleks nagu segu lahja - karburaator aevastab.

Sai proovitud:
Vahetada küünalt (tutikat ja äraproovitud töötavat)
Piip oli nagu veidi seest sulanud/kärssanud - sai vahetatud
Aku oli veidi tühi (11,5V) - sai täis laetud
Võetud karburaator algosadeks, puhastatud-läbipuhutud ja düüse atsetoonis leotatud.
Tõstetud nõela 1 aste kõrgemale, et rikkamat segu saada.

Tulemus - ikka sama.

Nüüd paar küsimust:
1) süüte seadmisel - mitu mm enne ü.s.s peava kontaktid avanema? erinevad allikad räägivad numbritest 2,5-3,0-3,5. Päris Planeta 4 manuaali pole veel leidnud

2) milline on õige küünal? vanemate IÞ-ide manuaalid räägivad A11Y, uuemad A17?
Kas oleks mõistlik kasutada ikka Vene küünlaid, mille kohta ei tea tihtipeale ka uuena, kas ta töötada soovib? Või mõnd NGK vms tootja oma?

3) kas vastab tõele, et Jupiteri karburaatorid Planetale hästi ei sobi?
selle PDF lk 90 väidab, et K62D (mis mu rattal peal) oleks nagu Jup-3 karburaator. Lõõri mõõt 28mm, Planetadel peaks olema 32mm. Ise oma targa aruga mõõtsin ja sain 30 mm, aga ju ma siis ei osanud õigest kohast mõõta. Igatahes tundub, et see kehvasti pealelöödud täht ikka on kirillitsa "D"
Ka enne seda suutis ratas täisgaasi peale ainult "böööö" teha. Peaks vist mõtlema karpa vahetuse peale?

Muud keerulist ei tohiks vist olla? Kui süüde paigas ja küünal sädet teeb ning karpa suudab adekvaatset segu koostada, peaks ratas töötama nagu muiste. Karpal ju peale nõela tõstmise/langetamise ei saa muud moodi koormuse all töötamist reguleerida? Selline turtsumine peaks ikka toiteahela häda olema?
Nõelaga reguleeritakse ainult keskmisi pöördeid,põhjagaasiga toimetab ainult peadüüs.Tühikäik ja sellest keskmistele pööretele minek veel omaette teema.