automoto.ee foorumid

Täisversioon: Voshod - 2 ja Kavrovez 175 cc
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere automoto inimestele kõigepealt.

Kuna käsil on 2 Ida ratta taastamise protsess, siis mõtlesin, et asjakohane on ka targematelt nõu küsida.

Nimelt need 2 ratast peaks olema Voshod 2 ja Kavrovez. Mootorid on neil väga sarnased 175 kuubikulised. Mis minu teada on Voshod 2, see liigub juba omal jõul ja on komplektne (tuled viled kõik töötavad ja masin sõidab). Nüüd tõime ära 5 aastat juppidena seisnud Kavrovezi (???), mida esialgselt lihtsalt kokku laduma asusin. Mootor eelnevalt läbis uuenduskuuri siduri, kolvirõngaste ja käigukasti poolt. Mootori peale tõstmisele järgnes aga hulk tagasilööke - paagis oli aastate pikkuse seismisega bensiin lahti leotanud värvi või muu olluse, ning esialgu kulus pea terve päev, et kraani ja karburaatorit puhtaks saada. Kuid peale pikki ponnistusi tuleb bensiin ilusti silindrisse ja düüsid ning kraan on puhtad.

Aga minu õnn oli üürike - nimelt ei sõida masin mitte ega lähe ka käima. Mitte grammi ka ei ole seda nägu, et lubama hakkakas. Süüte (kontaktidega) panin paika järgnevalt - silindri pea maha, kolb peaaegu ülemisse surnud asendisse, ja kontaktid kokku selleks ajaks. Küünal on kenasti säde (küünal on teadmata vanusega ja neid oli 2 tk, oma suures õhinas unustasin proovida töötava masina küünalt), kuid vänta andes ajab küünla märjaks ja isegi "suss" klapiga ei luba mitte midagi.

Siit minu küsimused:

1. Lapates siin fooumit (u 60 lk teemasid) jäi mulle silma mehi, kes teavad kuidas surve all küünalt testida, kuid vastavad ainult privaatsõnumi kaudu kuidas. Ma oleks väga tänulik kui keegi õpetaks.
Kindlasti esimese asjana lähen täna poodi ja muretsen uue küünla, kuid ma kardan, et ka kondensaator või süütepool võivad olla vigased. Voshod 2 originaal raamat mul on, seal väidetavalt peab olema kondendsaatori mahtuvus kuni 0,35 mF. (Kui keegi teab, kus sellist kondensaatorit saada oleks tore)

2. Kas süütemäng on õigesti ühendatud? (pilt ei ole minu tehtud). Punase ringiga tähistatud kontakti ühendasin süütepooli ja muud juhtmed (tulede ja signaali jaoks) on ühendamata. Süütepooli valesti ühendades ilmselt sädet ei oleks. 1 juhe süütepooli tuleb esilaterna seest, teine süütemängust (punase ringiga).

[Pilt: voshod2syyde.jpg]

3. Kus on veel müüa vene ratastele varuosasid? Reduktori kaitse-kummid on läbi, ketilukke oleks tarvis, korralikku kraani (ilmselt leian enda kuuri alt) ja veel täiendavaid varuosi, et häda korral midagi uut kohe oleks leida.
Masin tänaseks on käima saadud. Viga oli selles, et süüde oli 180 kraadi valesti. Neil mootoreil on 2 kiilu asendit, mis erinevad teineteisest 180 kraadi.

Kuid mootor käib ilma tühikäiguta st. peab kogu aeg gaasi peale andma, et üldse käiks. Käima läheb suhteliselt hästi, kuid nö. pöördesse ei lähe üldse ja märgab küünalt. Kas keegi oskab nõu anda, milles asi võib olla?

Asjad minda proovisin:

1. Käiva mootoriga vahetasin süütemängu asendit (muudatust märgata ei ole).
2. Seadistasin kontaktide vahet (0,3 mm ei käi, 0,4 mm käib aga ei lähe pöördesse, 0,5 mm ei lähe käima).
3. Karburaatoril on 1 kruvi, mis minu andmetel peaks reguleerima tühikäiku st hoidma seguklappi kas kõrgemal või madalamal. Kruvi keerasin lahti, et vähem bensiini peale saaks mootor, kuid sellest ei ole kasu. Ise kahtlustan, et ma ei oska seda kruvi seadistada.

Kas asi võib olla vales süütes või bensiini reguleerimises?
Vaata, kas ujukinõel on tihe,segusiibri nõel õiges asendis,kas düüs pole välja kukkunud,kas parempoolne vända simmerling on tihe (muidu võtab õhku juurde), kas parempoolne vändalaager ei loksu (võtab õhku juurde, kontaktivahe muutub mootori töö ajal). Kas küünal pole õline (vända vasakpoolne laager läbi) ? Samuti tasub vaadata, kas karpa ja silindri vaheline ühendus ei ahmi õhku juurde. Mootori pöörded ei tohiks muutuda, kui pihustada sinna bensiini natuke mootori töö ajal.



daniil
Aitäh Danii,

1. Ujuki nõel on kontrollimata, kuid karburaatori ujuki kaane mitte sulgemise korral peaks tihendi vahelt immitsema bensiini kogu aeg peale, kui nõel ei ole tihedalt kaanes.

2. Düüs on kindlalt oma koha peal ja puhas. Düüsi all on peenike seib (tundub olevat originaal).

3. Karburaatori ja silindri vaheline ühendus on tehtud bensiinikindla hermeetikuga ja on täielikult vaakumis ning karburaator on flantsile kinnitatud tugevalt.

4. Mootor on kap-remonditud, simmerlingid, laagrid, tihendid on uued. Valaisn käigukasti punast (ATF) õli, et märgata koheselt lekkeid nii silindrisse kui ka maha. Kas selle automaatkastiõliga võib sõita või peaks selle peale lekete kindlakstegemist välja vahetama?

Ise olen nüüd hakanud kahtlustama karburaatori kruvi, mille asendis ma ei ole absoluudselt kindel. Kui ma masina ühel päeval pöördesse sain, siis oli kruvi asend mulle teadmata. Edasi keerasin kruvi täitsa lahti, sest minu nägemuse kohaselt reguleeris see segusiibri asendit. Nüüd kui ma asjale mõtlema hakkan, võib-olla tuleb see kruvi ikka täiesti kinni keerata. Ilmselt oleks hea, kui keegi oskaks seletada, mida karburaatori see 1 vedruga kruvi reguleerib? Kas bensiinivoolu läbi düüsi või segusiibri asendit?
oletan, et sul kovrovetsi originaalne K-50 karburaator.

See kruvi reguleerib segusiibri asendit e. mootori tühikägu pöördeid, minu teada tühikäigu segu reguleerimise kruvi sellel karburaatoril ei ole.

Kui sul on natke uuemat sorti karbuss (kahe trossiga), siis üks trossidest on "toore" tross, seal otsas on nõel, mis trossi tõmbamisel annab "toorest". vaata et see nõel oleks omal kohal, ja vedruga alla surutud. Kui nõela pole või ta on ülemises asendis, siis segu on väga rikas.

Kui sul on selline alumiinumist kastekannu otsiku kujuga filter, siis vaata kas see on avatud (avaneb keerates) või võta filter hoopis maha.

Kui sul on poroloonelemendiga filter (sadula all), siis võta poroloon välja testimise ajaks..

tasub ikkagi kontrollida segusiibri nõela asendit, korras mootoril peaks seib olema keskmises soones.

veel tasub vaadata kondensaatorit, poolpekkis kondekaga mootor võib käivituda, aga pöördeid üles ei võta.

Edu !
Tegemist on vana karburaatoriga, st ainult 1 kruvi. Seega ma eeldasin õigesti, et tegemist on tühikäigu kruviga.

See segusiibri nõela asi on minu jaoks natuke arusaamatu, sest segusiiber läheb sisse ainult 1-s asendis, seda tõsta, langetada saab ainult gaasitrossi pingutades. Seib? Kus seda otsida?

Õhufilter on vana "kastekannu" otsik, mis on kenasti lahti ja puhastatud ka.

Eks ma kindlasti kontrollin üle selle karburaatori 1 korra veel. Olen seda juba 2 korda laiali võtnud ja puhastanud. Ma ise kartsin, et tuure ei võta ülesse süüte pärast. Kuigi kondensaatorilt murdus juhe ära küljest, koorisime natuke maha pealt ja tinutasime uue juhtme külge.

Peaks siis selle ka igaks petteks uue otsima.
Segusiibri küljes peab rippuma pikalt kooniline " nõel", mille ülemises otsas rõngassoontes on fikseeriv plaat mille teistesse soontesse ümbertõstmisega saab reguleerida nõela kõrgust. Mida kõrgemal nõei, seda rikkam segu ja vastupidi.

Terv. Veteran.
Oi kuradi kurat Big Grin siis ma arvan, et te lahendasite just minu probleemi. Mul seal nõela küljes ei ole mitte mingisugust seibi. Aga samas siis minu vaimusilmas tekib jälle teine probleem, kas seibi puudumisel ei peaks masin mitte vähem kätte saama, sest nõel vajub düüsile ette ja ei anna bensiini enam peale?

Kas fikseeriva plaadi puudumisel saab nõela asendit kompenseerida gaasitrossi pingutamisega karburaatori pealt? Kas seda puuduvat seibi kannatab ka ise teha või on originaali kuskilt saada?

Ma siin Tallinna kandis kunagi Tondil teadsin ühte motopoodi, kuid seal on nüüd selle asemel toidupood ja autode varuosad (mis muidugi ka enne oli). Kui keegi teab, kus Tallinnas (või lähedal) saab mootorratta varuosasid soetada, oleks hea teadmine nii mulle kui võibolla ka teistele vähemteadjatele.
[attachment=30464][attachment=30463]Gaasitrossi pingutamisega segunõela asendit ei muuda.
Piltidel on näha üks variant nõela fiksaatorist. Annab ise teha küll. See fiksaator jääb segusiibri " lae " ja vedru vahele ja hoiab niimoodi nõela soovitud asendis.

Terv. Veteran.
Suurimad tänud, selgitan kohe esimesel võimalusel olukorra välja, kas see fiksaator on mul korras ja ilusti olemas ning annan teada kuidas masin käima hakkab.

Suur tänu veelkord, et viitsite minusuguse amatööriga tegeleda Big Grin.
Oligi asi nõelas ja siibirs. Siiber oli kulunud ja nõela stopper pooleks. Sain uued asjad ja masin töötab nagu peab.

Käisin ka esimesed sõidud tegin ära, kuid nüüd peale nädalat seismist masin läheb ikka hästi käima, kuid käigukast veab tagurpidi.. Sättisin natuke süüded ja lükates sain masina ka edaspidi liikuma, kuid ragin on tagaja üle 10m ei julenud liikuda.

Kas keegi oskaks öelda, milles asi võib olla?

Uurisin siin ka Voshodi raamatut, kuna neil on K-175-ga sarnane mootor, raamat nagu väidab, et siis on tavaliselt õliviga kui hääl juures on, kuid tagurpidi käivat mootorit siin kahjuks kirjeldatud ei ole.

MA ei saa seda käigukasti poolset kaant ka hetkel maha, kuna 2 kruvi on kinni totaalselt kiilunud (silindripea poolses servas 2 lähestikku kohakuti olevat kruvi).
Teil on süüde niivõrd varane, et mootor töötas tagurpidi. Seda "ragin taga" on raske siinkohal mõista. Kui midagi lausa ragiseb, siis on viga küll
Ragin tekkis ilmselt lõdvast ketist, kuid kui varajase süütega mootor käima lükata, siis sõites oli raginat ka nagu käigukasti juures tunda.

Panin süüte õigeks ja kontaktivahed nii küünlal kui kontaktidel õigeks (0,35 ja 0,4), nüüd käib jälle õigetpidi ilma raginata.

Hakkasin tulesid ühendama, kuid jällegi suur tagasilöök - proovisin erinevate 6V pirnidega, kuid tulemus oli 1 - ei saa pirnile voolu peale. Proovisin nii süütepoolist kui ka süütemängust erinevate otste pealt otse voolu võttea pannes pirni massi vastu raami, kuid selle peale kadus säde ära, kui küünla pealt võtta voolu ja muudel juhtudel lihtsalt ei midagi.

Kui kellelgi on hea idee, kust plussi saada pirnile või teab, kuidas otse saaks süütemängust tule põlema (esialgu, sest juhtmed on vaja kõik uued vedada), oleksin tänulik.

Ja lõpetuseks minu sügav lugupidamine hr. Veteranile.
vaata se klemm mis sa oma pildil punase ringiga näitad se on ainult süüte klemm seal on ka vasakul üks teine klemm mis on mutriga kinni keeratav se on tulede oma
Mis sealt klemmist tuleb? "+" ? igatahes pirni külge ühendades 1 ots ja teine keresse, siis ei juhtu midagi. Mul on 3 vana pirni, mida olen proovinud, võib-olla on need 3 kõik läbi.
Sai siis mõlema rattaga suurem ring tehtud, nagu vene tehnikale kohane, siis enamus aega sai siiski veedetud parandades ja käima ajades. Kvarovetð töötab ilusti, kuid gaasitross andis otsad ja tundub, et segusiibri liigutamisel jääb see kohati kinni. Samamoodi on tunda, et alati ei taha gaas korralikult peale tulla, nö poob hinge kinni. Süüdet võibolla annaks veel varasemaks keerata, kuid masin kipub varase süütega tagurpidi käima minema.

Siit esimene küsimus: kuskohast saaks uue korraliku gaasitrossi, millel oleks korralik kinnitus (stopper trossi lõpus), sest isetinutatud versioon ei kesta?

Teine küsimus on, kuidas seadistada Voshod 2 karburaatorit? Ma ei leia hetkel ühtegi pilti, kuid seal küljeapeal on väikese nurga all jämedam reguleerkruvi, millest tundus, et saab reguleerida tühikäiku. Teine vertikaalne peenem kruvi jäi aga müsteeriumiks, kohati läks kõrgetel pööretel liikumine paremaks, kuid mitte eriti. Masin korralikult ei võrnud hoogu ülesse ja kui võttis, siis gaasi maha lastes hakkas välja surema ja siis jälle käima minema (tõmblema) nagu kütust ei saaks korralikult peale.

Kui kellelgi on õpetsussõnu kuidas Voshodi karburaatorit reglueerida, siis oleksin tänulik.
Kas kellelgi oleks jagada Kovrovetsi elektriskeemi, tänud[/u]
antsa, isejoodetud ots kestab küll, kui seda õieti teha. Uuri tehnoloogiat natuke, esiteks pead joodetava koha rasvavabaks saama ja sinna pole asja trükiplaadile detailide jootmise kolviga, see on liiga pisike sinna.
Eks siis teeb veelkord proovi selle tinutamisega, kuid ilmselt on asi ka selles, et ilmselt segusiiber loksub oma pesas ja mõnikord ei taha korralikult avaneda. Sellega kaasneb trossi rebimine ja tinutus katkeb.

Panin ühe uue karburaatori likku, eks näis, kas olukord paraneb, kui see ära vahetada.
Trossi otsa käiv nippel peab olema pea poolt suurema avaga mõni mm. Enne kinnijootmist tõmmake trossiots niplist veidi välja, ajage trossikiud veidi laiali, et tekkiks midagi pintslitaolist ja see " pintsel "tõmmatuna niplipea avaramasse ossa korraliku jootmise korral peab ikka küll.

Terv. Veteran.
Lehti: 1 2