automoto.ee foorumid

Täisversioon: Aidake seada Dnepril süüde
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere. Panin süüte paika Arseni Palu motopiibli järgi:
Tsitaat:Süütehetke reguleerimine on vastutusrikas toiming, sest sellest sõltub suurel määral mootori võimsus, töötamise täpsus ja kütusekulu. Eelsüüte automaatregüleerimise korral («Uraal-3») on süütehetke kontrollimiseks karteril ja hoorattal seademärgid. Kummikorgiga suletud ava serval (õli täiteava lähedal) on kaks kriipsu märgenditega BMT (ü. s. s.) vasakul ja P3 (varane süüde) paremal. Hooratta pinnal, mida näeb läbi karteri ava, on kaks noolt. Nendest üks on teravikuga märgendi BMT, teine—P3 suunas. Süütemomendi õiguse kontrollimisel pööratakse käivituspedaaliga väntvõlli kuni karteri märk P3 ja sellele suunatud hooratta nool asetuvad kohakuti. Sel puhul on kolb 9,5... 10,5 mm kaugusel ü. s.- seisust, mis vastab eelsüütenurgale 40°. Sel hetkel peavad lahutuma katkesti kontaktid, kui eelsüüteregulaatori vihid on lükatud oma varaseima süüte asendisse.
  • Kord märkasin, et sõites parem pütt kuumemaks läheb. Mõõtsin surved- vasak 7bar, parem 8,5bar.
    Võtsin pütid lahti. Silindrid olid visuaalselt OK. Sisse panin tutikad uued kolvid, mis ei olnud absoluutkõrguselt kõrgemad, küll aga täitsid ruumi paremini. Ümara =) otsaga kolvi asemel on nüüd kandiline =]. Seega saavutasin kõrgema surveastme. Ka kolvirõngad said uued.
  • Nüüd mõõtes surveid on vasak 9 bar ja parem 11 bar. Ja parem läheb endiselt kuumemaks. Klapid on tihedad ja reguleeritud. Kes seletaks mulle selle müsteeriumi. Topeltimelik on see, et seoses määrimise iseärasusele peaks parem pütt (kuumem) olema paremini määritud (-väntvõlli pöölemise suund).
    Jõudu tuli juurde ja minek oli hea.
  • Võimalik, et see oli kohe nii, aga märkasin seda mingi hetk, et käivitamine on vaevaline. Eelnevalt läks ilusasti käima, nüüd ujutan, 2x süüteta ja siis löön süütega, aga ei luba ka mitte. Peale mõningast katsetamist läheb siiski tööle. Varemalt oli reegel et käivitus kohe.
    Käimisel, just tühikäigul olen kuulnud pauke, tundub, et summutis, justkui oleks segu kõva. Omastarust reguleerisin peale remonti karpad uuesti.
    Mure on selles, et mootor kõvasti vibreerib ja minuarvates pole ka hääl kõige ilusam. Kui hoian madalatel pööretel sarvist, siis tunnen, kuidas mootor pillutab ratast tika-taka. Usun, et see on detoneerimine. Samas käivitamisel vänt kunagi ei kakle (aga ei luba ka).
    Panin süüte hilisemaks (lähtudes loogikast, et surveaste on kõrgem), aga mootor ikka töötab samamoodi. Keerasin eelsüüdet niipalju hilisemaks, kui sealne reguleering võimaldas (poldi vao lõpuni).
    Bensiin on 92, järgmine paagitäis kavatsen 95 sõitma hakata.

Millest alustada? Kuidas detoneerimisest lahti saada ja mille järgi määrata süütehetk.
Masin MT-9 73 aasta
Tegemist võib olla kas nukkmuhvi veaga(1silindris säde varasem)või pole karburaatorid sünkroonis.
Igatahes 1 silinder teeb rohkem tööd.
Süüdet peaks kontrollima kontrollambiga ja lamp peab süttima 2ringil täpselt sama märgi juures kus esimeselgi.Kui erineb,siis midagi kõver või kulunud.
Karburaatorist niipalju,et kui järsku gaasi andes kaob 1 silinder tagant siis tõsta sellel pool nõela.
Detonatsioon tekib ikka keskmistel pööretel avatud segusiibritega suurel koormusel ja tekib terav tilin,mille tunneb igaüks ära.
Kas küünlad on peale sõitu ilusad pruunid ja ühesugused?
Eeldan,et karburaatorid on ikka sünkroniseeritud?
Põlemiskambrite mahud erinevad.Erinevate Dnepri mudelite sililindrikõrguste vahe kuni 1,5 mm.Kui paned madala silindriga kõrge kolvi,võib klapi kõveraks lüüa.Natuke kõvera klapiga silinder ei tööta tühikäigul .võngutab mootrit ja ei käivitu sooja mootoriga .Põlemiskambri mahu saad mõõta süstlaga 1cm3 jaotusega ü.s.s,erinevus max 0,5 cm3.
Tasub mõõta ka silindrite ovaalsust ja koonilisust,käinud mootoril max 0,05mm,uuel 0,015mm.
Kui käivitusvändast on silindrite erinevus tunda,siis ei maksa karbusse ja süüdet näppida,tuleb mootori ülemine pool laiali võtta ja uurida,uurida,uurida...
Jutus oli näha et vahetasid ära kolvid. Surve aste ei ole ühtlane aga kui vahetasid ära kolvid kas kaalusid mõlemad kolvid ja kebsud ära ka kui ei siis sellisel juhul hakkab ka ratas värisema