automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ergutus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Vana Opel Omega genekas laeb kehvasti.Ergutus 4,9V,aga kui otse läbi kontrolllambi panna on pinge ca 8V ja genekas laeb korralikult.Armatuuri lamp korras.Kui suur peab pinge olema mittetöötava mootoriga? Bosch genekas vaakumpumbaga.Võib olla on kuskil kehvad ühendused kuna see rohkem selline seenelkäimise masin ja seisab enamus ajast.Oskab keegi midagi õpetada?
Läbi kontrolllambi tekibki pingelang,sest muidu ju lamp ei põleks.
Läbi kontrolllambi tuleb ainult algergutus ja peale ergutumist toidetakse ergutusmähist läbi lisadioodide ja lamp kustub.
Paistab,et mõni lisadiood on läbi või lühises,sest ergutusklemmile voolu andes
laeb?
Arvestada tuleks,et kui kontrolllambi pirn seisva mootoriga ei põle siis ei kakka ka generaator laadima.
Seletan asja täpsemalt lahti:eelmine aasta käis kaks korda genekamehe juures remondis,vahetas just neid lisadioode.Esimesel korral töötas paar nädalat,siis hakkas vaikselt laadimistuli hõõguma,teisel korral nädalajagu.Kevadel ostsin terve täiega uue dioodploki,aga sellega laadima ei saanudki.Süüte sisse keerates laadimistuli ei põle ja käivitades madala tuuriga ainult hõõgub,aga ei lae.Tuuri andes hakkab mõõtes laadima ja laadimistuli jääb põlema.Kas ta põletab järjekindlalt dioode läbi või on viga kuskil mujal.Tarbimist taha lükates langeb kõvasti ka laadimine.Harjade küljes on mingi tableti moodi asi,mida olen vahetanud st vana asemel veel vanem(võivad mõlemad vigased olla).Ehk oskab keegi nõu anda.
Ergutusmähise lühis?
Harjade küljes olev tablett vähemalt audil on pinge regulaator.
Tõenäoliselt ka Opelil, kuna ma ei usu, et kasutatakse oluliselt muud, kui Bosh-i tehnikat saksa massinail.
Aga millest üldse võtad, et ei lae?
Tuli põleb: Ok.
Aga lükka Vmeeter peale ja vaata, palju töötava genega aku peale jookseb või mõõda otse geneka klemmidelt.
Testriga mõõdangi et laeb või ei lae.Kui omaergutuse tööle saan siis laeb,kuigi tuli hakkab põlema.Kui annan kõvasti tuuri hakkab laadima või kõrvalt annan ise ergutust hakkab ka laadima(mõõtes).
Aga kontrolli siis juba need dioodid ära.
Lihtsam viis kontrollida oleks panna kontrollambi ja generaatori vahele diood.
Kui ühtpidi põleb ja teistpidi mitte,siis dioodid korras.
Kui põleb mõlemat pidi,siis lisadioodides lühis kuna vahelduvvooluga põleb sõltumata dioodist.
Dioodide riknemise põhjus on kas ergutusmähise lubatust väiksem takistus või
kontrollambi juhtme massi sattumine.