automoto.ee foorumid

Täisversioon: 401-420
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere,

Olen protsessis, kus püüan taastada ühte Moskvichi, tegu on 401 mis passi järgi on aastatst 1953, kuigi neid hakati tootma 1954, imalik värk selle aasta arvuga. Auto on üksipulgi lahti võetud ja köinud just liivapritsis Parila aotos , hetkel keevituses, vahepeal muidugi krunditi ka. Auto ise sai soetatud ca 10 aastat tagasi ja seisis erinevates garaazhides, nii et rooste uss on kohati kõvasti kahju teinud.

Mõni nädal tagasi oli seis selline ja praegusest olukorrast pilte pole.


Hetkel ajan siis taga originaal mootorit, kuna masin ise tuli 408 mootoriga, mille plokk oli katki, tõenäoliselt oli vesi talveks sisse jäätud, igatahes vee sisse valamisel tuli sealt sorinaga.

Peale keevitust on plaanis osaliselt värvida, mootori osa, sillad, põhi ja seest, seejärel panna kokku mootor ja värvida ülejäänud kere.

Jupid mida ma otsin praegu on:
parempoolse külje iluliistud, kapoti kumer liist, esi ja tagaukse liist, ja tagumise tiiva liist.

Igasugu soovitused ja targutused on teretulnud!
nii, mootor nüüd olemas ja auto krunditud, praegu on veel siis hädasti vaja leida rool ja küljeliistud.
Pead liistudest tegema korralikud pildid, sest vaatasin minul neid vähemalt kahte erinevat profiili. Ustele võin midagi leida. Mul umbes kaks doonorit M400 taastamiseks ja arvan et uuemat sorti liistud sellele nagunii ei sobi. Tagumised tiibade liistud on harva terved ja tean, et neid tehakse uste liistudest. Otsad vist täideti tinaga vms..
Huvitav kas sul olemas ja mis seisus tagumine tuli, võtmega ukselink, stanged, ilukilbid,kummist katted tag.tiibade otstes, iluliist küljekarbile ja kuidas sul k.karbid on installitud? Mul endal veel näiteks probleeme jagaja leidmisega.Kas el.süsteem jääb 6v.?
Tom.
(26-07-2009, 09:28 AM)väike-tom Kirjutas: [ -> ]Pead liistudest tegema korralikud pildid, sest vaatasin minul neid vähemalt kahte erinevat profiili. Ustele võin midagi leida. Mul umbes kaks doonorit M400 taastamiseks ja arvan et uuemat sorti liistud sellele nagunii ei sobi. Tagumised tiibade liistud on harva terved ja tean, et neid tehakse uste liistudest. Otsad vist täideti tinaga vms..
Huvitav kas sul olemas ja mis seisus tagumine tuli, võtmega ukselink, stanged, ilukilbid,kummist katted tag.tiibade otstes, iluliist küljekarbile ja kuidas sul k.karbid on installitud? Mul endal veel näiteks probleeme jagaja leidmisega.Kas el.süsteem jääb 6v.?
Tom.

Liistudest olen huvitatud küll, tegin täna pilte ka: http://gallery.me.com/jaak#100186&view=m...olor=white
Tagumine tuli: korpus olemas, aga klaas on eelmise omaniku poolt aretatud ja vaja leida originaal.
Võtmega ukselink olemas, link ise kroomimises Narvas.
stanged, ilukilbid: Narvas kroomimises
kummist mustad katted taga tiibade osas - pole ja võtta ka pole kuskilt, tuleb ise aretada - on kellelgi ideid?
iluliistid küljekarbile: peale liivapritsi selgus, et seal pole midagi järgi, et tuleb teha uued ja siis kroomida.
Karbid ise olid külge kruvitud, nüüdseks on nad keevitadtud ja ootavad paika sobitamist, tagasi peaksid saama kruvidega.
Elektri süsteemiga on nii, et kui ma Mosse sain oli peal 408 mootor, soetasin 401 oma ja olen dilemma ees, kas teha 12v või 6 v, kui keegi oskaks ära tuua eelised siis oleks lihtsam otsustada. 6 volidiselt on puudu ka relee ja genekas.
Minu pakkumine liistude suhtes oli tormakas. Revideerimisel selgus, et on üsna näruses seisus. Üks õitsev rool on ka üleliigne.
[Pilt: 6c40c9936825t.jpg][Pilt: 9412b52366d2t.jpg][Pilt: 11e071241bcbt.jpg][Pilt: d6e5e58956f4t.jpg][Pilt: a1720ec2016at.jpg]
Loodan, et leiad siiski korralikud liistud.
Tom.
1. august 2009,
Eile kruvisin maha karteri kaane*, vaikselt hakkab meelde tulema keskkoolis õpitu aga seal ju reaalselt näppu õliseks teha ei lastud, igatahes, leidsin sealt väntvõlli, neli kepsu jne. Väga huvitav oli, aga avastasin, et kepsud loksuvad võntvõlli peal, horisontalselt ca 2 mm, teistpidi loksu ei tundunud olevat. lisan pildid et teadjamahed võiksid öelda, kas sellest saab assja või peab ostma uue väntvõlli.
Huvitav küsimus tekkis õlipumbaga, sest kahel 401 mootoril olid need ka natuke erinevad, pumbad ka fotode hulgas.
Kui mõni mootori mees Haapsalu kandist juhtub seda lugema ja on homme nõus pool tundi raiskama, siis oled külla oodatud.
Ja kui mõni 401 mees Haapsalust juhtub lugema siis oleks kontaktsi huvitatud, et näha kuidas see auto peab välja nägema, ehitamise algusest on juba nii palju möödas, et mitte ei tule meelde, kõige suuremad probleemid tulevad salongi ridest osadega, sest sealt pole plaju säilinud.


*kui eksin terminites, siis olege head ja parandage.
Võtaks ka sõna:
Üsna heas komplektsuses M401 oled saanud, sellist asja juba annab otsida.
Ümberehitusi on minimaalselt ja see on ainult positiivne! Kiitused tegijale.
Küsin,et kas see 55 Ah vene aku veel sul alles ka on?

Liistude koha pealt ütlen,et 90% M401 on need roostes (jutt käib taastamata isenditest). Need on ka ilmselt esimesed asjad mis roostet korjama hakkavad.
Ainus võimalus on uuesit üle kroomida, paremas korras liiste on raske kui mitte võimatu leida. Kroomimise kohta on siin foorumis palju juttu, otsing peaks abiks olema.

Rooli koha peal siis: huvitav ma olen näinud enamusel M401 tumepruunivärvi roole, võin öelda,et võrreldes nt uuema Mosse (M408 jt) plastmassiga on see isegi suhteliselt vastupidavam, kuid ka kahjuks mitte igavene.
Sinu oma tundub olema must värvi? äkki foto petab ära?
Samas teadjamatele küsimus,et millal võeti M401 kasutusele uuema malli rool nagu eelpool postituse fotodes?

Mootori koha pealt raske sõna võtta, tundub olevat täiesti normaalne, sisse töötanud M401 mootor, otsustades piltide alusel. Kuid parem oleks kui saaks
ise kohapeal näha! Ehk kellegil on ka teistmoodi arvamus?
Tänud vastuse eest, unustasin mainida, et liistud on leitud ja ootavad ostmist, rooli sain päris tasuta, tänu annetajale.....
Leidsin ka poritiiva vahetihendid, kuigi nende ostuhind kerkis 150.- lt 600.-ni, ja seda peale suulise kokkulepe saavutamist hinna ja transpordi suhtes.

ootan endiselt kommentaare mootori kohta...
(01-08-2009, 21:14 PM)Maz500 Kirjutas: [ -> ]Sinu oma tundub olema must värvi? äkki foto petab ära?
Samas teadjamatele küsimus,et millal võeti M401 kasutusele uuema malli rool nagu eelpool postituse fotodes.
Värvilised roolid (sinine, pruun, valge, tumehall) tulid jaanuaris 1954a.. Seni olidki mustad väiksema signaalnupuga roolid.
Tom.
(01-08-2009, 21:18 PM)krjaak Kirjutas: [ -> ]Leidsin ka poritiiva vahetihendid, kuigi nende ostuhind kerkis 150.- lt 600.-ni, ja seda peale suulise kokkulepe saavutamist hinna ja transpordi suhtes.
Uskumatu lugu, arvestades, et Volga poes maksab tihend ca 70 krooni ringis ja postipakiteenus Selverite smart postiga jääb ka ju alla 30 krooni.
(02-08-2009, 21:33 PM)eberhard Kirjutas: [ -> ]
(01-08-2009, 21:18 PM)krjaak Kirjutas: [ -> ]Leidsin ka poritiiva vahetihendid, kuigi nende ostuhind kerkis 150.- lt 600.-ni, ja seda peale suulise kokkulepe saavutamist hinna ja transpordi suhtes.
Uskumatu lugu, arvestades, et Volga poes maksab tihend ca 70 krooni ringis ja postipakiteenus Selverite smart postiga jääb ka ju alla 30 krooni.

Loll saab kirikus ka peksaBig Grin, ja need mis ma sain on tegelikult plastikust.
Pühapäev, 2. August,

Võtsin siis teise mootori ka lahti ja mis tuleb välja, mootor mis anti kaasa autoga, originnali pähe, tuli ilma plokikaaneta, seisis siin ca 10 aastat, sai niiskust ja kõike. Seda mootorit avades ei paista sellist mootori musta õli kihti kuskil, see võib olla kuidagi kadunud aga mootor tundub kuidagi puhas seest ja veidi ka roostes.

vaata sealt kus pildi alla on kirjutatud "vänt mootor II"
Seal on siis näha kepsu osad,
mootor I kepsu ots
mootor II kepsu ots
Kolvid igatahes ei liigu, punnita palju tahad, panin täna veel õli WD40, et leotaks, kas peaks väntvõlli maha kruvima ja püüdma kolvid kätte saada. Sisuliselt on mul vaja kepse, sest kolbe on varuks ca 20 tk.

Kahest mootorist peaks kokku saama küll?
teab keegi milline võis olla originaal armattur 401 l? see pruuni rooliga on siis netist leitud ja teine on minu oma enne lahti võtmist ja SEE on praegu, selgelt liiga palju auke.
Leidsin veel ühe võimaluse, miski venemaa muuseum.
vahepeal on kerega tegeletud....
(02-08-2009, 23:17 PM)krjaak Kirjutas: [ -> ]teab keegi milline võis olla originaal armattur 401 l?

Vaata http://www.m400.ru/book/401-1955-1.pdf lk. 10 (raamatu lk. 19).
(26-07-2009, 22:28 PM)krjaak Kirjutas: [ -> ]iluliistid küljekarbile: peale liivapritsi selgus, et seal pole midagi järgi, et tuleb teha uued ja siis kroomida...


Küsimus teadjamaile: millal hakati 401-le paigaldama küljekarbiliistu? Ja missugused on kinnitused?
Igatahes 400 kataloog säärast asja ei käsitle üldse.
hea küsimus, iagatahes minuomal olid, nee don sellised 1/3 toru ja ülejäänud nagu sirge, sirge osa käis karbi alla ja sealt kruvidega kinni.
Küljeliistud olid algusest peale, kuid päris vähestel säilinud. Proovin lähiajal mõne pildi teha oma M400 karbist (1947a. kerenr. 377).
Tom.
Tervist!

Julgen hinnata, et sinu valduses on hea toormaterjal, millest ainult originaali poole püüelda!
Edu ja jaksu sulle selles raskes töös, ka priske rahakott tuleb kasuksSmile. Hindaksin seda väga kõrgelt, kui suudaksid teda võimalikult originaalis teha. Suhteliselt haruldaseks on jäänud originaali hoitud eksemplarid ja neid viimaseidki peab hindama.

Mis puudutab põhimõttelist valikut 6V ja 12V elektrisüsteemi vahel, siis soovitaksin soojalt 6V peale minekut - on raskem osi leida ja pimedam sõita, aga asi on seda väärt. Jäin ise just selle tõttu "Mustast numbrist" ilma, ent püüdlen selle suunas.
Väga raskesti leitavad on ka praeguse aja isenditel tagumise poritiiva katted (kummist), mida ise liimisin ka 4st toormaterjalist, suvalisest kummist ja kummipurust kokku, lõpptulemus rahuldas mind. Mingeid jääke on ka alles veel, kui vaja - küsi.Smile
Rooli kohta nii palju, et uuendusi tehti selle auto kallal pea iga aasta, seega on praktiliselt igal erineval aastal välja veerenud isend teistest erinev. Suuremad muutused tulid siiski 53-54a, millega vahetus ka mudelinumber 400 -> 401. Üldjoones on sinu rool 400le iseloomulik plastmass kodaratega, 401l tulid aga erivärvidega metallkodaratega. Tõsi, vahel varjeerus mõnele 401le 400 jupp külge, kui ka vastupidi.

/ Küljeliistudest tean nii palju, et minu teada olid need vaid väga esimestel (M400 ja aastaarvu poolest u 1950 ja alla selle), uuemad kataloogid seda ei näita. Kui varem kõneleja teadis öelda, et 400l ka polnud, siis võis tegu olla vaid mõne kindla aasta uuendusega (tehti neid ju küllaga)

Oman veel mitmeidki varuosi, mille võiksin ka ära anda, ainult küsi Smile.

Kui huvi, siis minu isendist võid pilte näha siit: http://www.carrating.org/car.php?14035

Jõudu ja edu tööle!
nii, kuna olen tegelenud Garaazhi ehitusega siis auto projekt ise hetkel seisab aga juba järgmine nädal lähen Narva kroomjuppidele järele ja siis saab hakata tiibu ja nina paika sättima. Kui jupid käes panen pilte juurde.
Niih, Narvast tagasi, töö kvalidediga võib rahul olla, väga kena.mõned pildid: http://gallery.me.com/jaak#100178

selgus, et üks külje liist, tagumise ukse oma, on ikkagi puudu, sest augud olid sees, nii suured, et parandada pole mõtet. 7 ilukilbist sai ka ainult 2tk teha, seega 3 tk puudu, tagavara rattale käib ikka kilp peale eks.

Kui kellelgi on pakkuda tagumise ukse liistu ja kolme ilukilpi, siis ootan teateid.

Ootan kommentaare ka töö kohta.
Parimat
Lehti: 1 2