automoto.ee foorumid

Täisversioon: Escorti hetigaasid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere siis ka.
Probleem järgmine siis, et Escort 1,6 77kw 1993 cat. ei lähe ülevaatuselt läbi.
Kolm korda juba hetigaase mõõtmas käinud, enne kolmandat korda sai masinal ära vahetatud lambda, pea käis tegemisel (klapipesad hooniti, klapisääre tihendid, kaas lihviti jne.), TPS, MAP, kõik tihendid mis tee peale jäid. Kõik voolikud asjad kontrollitud, lekkeid pole, lisaõhku ei tohiks kuskilt imeda.
Ja ülevaatuselt öeldi et probleem on selles et heitgaaside sisaldus on lahja ehk siis õhku on liiga palju ja seega co paigast. Näitajad järgmised tühikäik/pööre:
CO: 0,036/0,087; CO2: 13,36/14,16; O2: 2,96/1,83; HC: 188/34; Lambda:
1,138/1,084 ja COvrai: 0,040/0,091.
Ülevaatuse mees saatis ühe targa mehe juurde, kes ei olnudki nii tark, rääkis vaid et kunagi olevat ühel golfil sama teema olnud ja siis olevat põhjuseks olnud see, et võttis kuskilt lisaõhku aga ta ei mäletanud enam kust. Ülevaatusel öeldi ka et lambda ja cat. töötavad ideaalselt, nendes asi pole.
Nüüd siis vahetasin ära bensupumba ja bensufiltri ja ka ühe pihusti mille suhtes oli väheke kahtlust. Aga naljakas on ka veel see et mootoril on tühikäigul ja ühtlasi kõrgemaid pöördeid hoides mingi kerge luks sees, mis läks väheke paremaks nüüd peale viimaste asjade vahetust.
Jumala segane jutt aga asi kestab juba mai kuust saati ja mõistus hakkab juba otsa saama, selline tunne et osta uus mootor ja vaata mis siis saab.
Äkki kellegil on hüva nõu anda.

Ette tänades,

Alan
Kas sel mootoril oin heitgaaside tagasisuunamine? See võiks olla üks üsna tõenäoline põhjus.

Summuti leke on teine.

Ülevaatuspunkti vahetamine võib kah aidata... Näitajad on ju iseenesest korras (sõltub muidugi, palju HC tühikäigul lubatud on).
CO on ideaalne, O2 ja HC on kõrged madalatel pööretel, seega ei põle korralikult, O2 ei lähe ka pööretega eriti alla, st kuskil on leke, vaata kollektoritihend üle, säält võib välja pressida, summutitsement abiks.
Mõõda silindrisurved ära, järsku tehti remonti sitasti ja mõnes potis kompressioon lonkab.
HC saab süütevedelikuga paika, vala enne ülevaatust soojast peast üks pudel paaki, see viib CH alla.
(04-08-2009, 12:48 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Näitajad on ju iseenesest korras (sõltub muidugi, palju HC tühikäigul lubatud on).
tühikäigul on lisaks HC-le (see muidugi suht vähe - 100 vs 184 on sama suurusjärk Wink ) ka lambda "mööda". Kuna pööretega võrreldes on tühikäigunumbrid ses osas justkui teiselt masinalt ja lambda-number on suisa kole-ähvardav, siis midagi tähelepanuväärivat on siiski häda. Seega enne ÜV punkti vahetust tasuks püüda asi kontrolli alla saada. Kui seda anomaaliat poleks, siis nõustuksin, et KATga masinate heitgaasinormid on üldiselt natu vanemate masinate (mis muidu igati kenasti ja ökonoomselt vuravad) poolt vaadates üle mõistuse hullud ning kellegi teise hullusega ei pea tingimata kaasa minema...

niisiis - lambda näitab tühikäigul liig lahjat segu. Kui aga vastav andur on vahetatud ja näitaja ikka nii kole, peaks sellest ju ka masin ise aru saama ning veast tulukestega teada andma (nn check engine tuluke)? Loogiline ning nt oopli Bosch pritsete peal ka reaalne käitumine... Kui tuluke pole läbi põlenud, aga samas masin viga ei teata, siis ehk on pritsungi aju hoopis hulluks läinud?
edit: "jurkmani" viidatav summutileke (lambda ja lõpu vahel) seletaks muidugi selle anomaalia. Samuti see, et ülevaataja ei saa oma sondi normaalselt summutisse pistetud ning see puutub kokku välisõhuga...

lõin lambdanumbrite lahja vs rikas kontrolliks sõna guuglisse ning sattusin päris asjaliku jutu otsa (õpetab ka anduri-viga diagnoosima):
http://www.maitene.ee/index.php?id=6
Heitgaaside tagasisuunamine puudub.
Jah lambda on paigast ära kuna O2 on paigast ära, selle pääretel lambda 1,084
saime me väga jõhkra paarutamise peale. Proovisime ka seda et toppisime sumpsi ette kinda kui see "roigas" seal sees oli ja üks mees hoidis pööret ca 2500rpm siis saime lambda mingi 1,041, ühesõnaga nibin nabin.
Jah te oleks pidanud nägema mis 2- korra mõõtmise tulemused oli Sad, siis oli lambda 1,228/1,140.
Pea saigi saadetud tegemisse kuna teises silindris oli surve ca 3 at väiksem ja ülejäänud olid kõik samad, kui ma ei eksi siis mingi 11 kant. Pea töö on 100% korralik, käis Amper racingus. Kahjuks ei ole uuesti jõudnud mõõta aga ilmselt tuleb see ära teha. Selle sumbuti kontrollin ka VÄGA terava pilguga üle veel, kui ülevaatuse mees roomas seal ringi katsus käige kõik ühendus kohad ja asjad üle ja ei ütelnud midagi.
Sellel isendil ei ole Check engine tuld. Ei ole nagu eriti veel uurinud kuidas sellel veakoode saaks ise lugeda, cherokal saab näiteks nii et teed süütevõtmega vastava kombinatsiooni ja siis annab sulle check engine vilkumisega koodi.
Praegu siis kontrollin selle sumbuti üle. Üks kutt teadis seal üv-s rääkida ka seda et sellel mootoril see turtsumine tühikäigul ja ühtlastel pööretel pidi olema see kurjajuur mis ka heitgaasidega praegu jamab, et kui see ära kaob siis peaks ka need paika saama. Aga kuna peale pumba vahetust läks paremaks aga hea veel ei ole siis ei julge eriti pikka teed ette võtta, üv-ni mingi 70km, eelmine kord sain mendi käest sugeda aga piirdusid hoiatusega õnneks.

Alan