automoto.ee foorumid

Täisversioon: Minski tagakiige eemaldamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere. Kas keegi oskab seletada, kuidas Minsk M1M tagakiiget eemaldada? Koputades ei tule, sai leotatud roostetõrjega, kuid ikka ei mingit tulemust. Kas ainus viis tagakiige raamist eraldamiseks on pildil näidatud kohtadest kinnituste ajutine lahtilõikamine ?

[Pilt: tagakiige.jpg]
Lahti lõikamine pole lahendus. Proovi ikka leotada rost off või mõne tolle analoogiga. Koputa pronksist pulgaga (vältimaks keerme kahjustamist).
Koputa tugevamini... Smile
Kui isegi pressi all ei liikunud võll millimeetritki, peab mingi konks asjal olema. Sai leotatud mitme erineva kvaliteetvahendiga, kuid tulemusteta. Samuti selliseid absurdseid kommentaare nagu " Koputa kõvemini! Smile" ei taha näha. Arvate, et ma lõin korra või kaks vasaraga vastu keeret poldiotsa pasunaks, lõin käega ja tulin siia abi paluma? Rääkigem need kellel on sarnase asjaga kokkupuude olnud.
Olen lahti võtnud ja mitte eriti kaua aega tagasi, aga üldse ei mäleta mis ja kuidas.Rolleyes Mingit probleemi küll ei olnud. Kui on kannatust oodata, siis võin mõne päeva jooksul käia asja kaemas ka kirjutada, et löö kõvemini vms. Vb isegi homme....
Kas teiseltpoolt keerasite mutri maha? Äkki käib see võll maha vaid ühele poole ? Kui ikka kiige võllil liikus ja mitte raami plaatides (noh nendes, mida lõigata kavatsesite) siis ei saa see võll nii kinni olla.

Terv. Veteran.
(06-08-2009, 07:59 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Kas teiseltpoolt keerasite mutri maha? Äkki käib see võll maha vaid ühele poole ? Kui ikka kiige võllil liikus ja mitte raami plaatides (noh nendes, mida lõigata kavatsesite) siis ei saa see võll nii kinni olla.

Terv. Veteran.

Ikka mõlemad mutrid said ära võetud ning võll käibki ilmselt ainult ühele poole- üks ots on tunduvalt jämedam kui teine. kui kiike liigutada, siis mingil määral liigub ka võll, pärast tugevat leotamist saab seda isegi käega ringi ajada. Leotasin võlli mingi tugeva roosteeemaldiga, homme proovin uuest pressi all võlli kätte saada.
Kass, see oleks küll teist väga kena.
Vahest oleks abi gaasi pitsiga kuumutamisest see kõige kindlam abimees.
Minu M1M tagakiige on nüüd minu ees ja midagi tarka ma öelda ei oska. Võll on ühtlase läbimõõduga 15,5 mm , otsad keermestatud M 12 x1? , üks ots pikem - 20 mm, sellest pool keermestatud ja pool ilma keermeta , läbimõõt 12 mm. Teine ots lühike, ainult mutri jagu , 7 mm ja mutter kinni kärnitud 3 täpiga. Raami pole käepärast, pole jõudnud selleni veel. Minu võlli otstes puuduvad tsentriaugud, kiigel puudub määrdenippel.
Kiige sees on seest ühtlane puks.
Raami pole käepärast, aga tundub, et peaks vabalt välja tulema pikemale keermestatud võlliotsale survet avaldades, mingi variant on, et see pikem võlliots on keermega raami sees (võlliotsal keeret jagub ja oleks loogiline, et nii fikseeritakse võll raami külge, et takistada selle pöörlemist raamipesades.
Vb õhtul jõuan raamini, on neid 2 tk aga läheb veel aega. Proovi võlli keerata, peenkeere küll aga ikka näha, kas ligub võll piki telge.
Sai asja uuritud ja puuritud, lõpuks painutasin kinnitust veidi ning sain aru, et antud mudelil ongi kiige kokku pandud ühes tükis kinnitustega ning käib lahti kõige lihtsamini juhi poolt vaadatuna parempoolse kinnituse mahalõikamise teel.Keermestatud otsad on mõlemad ühepalju avast väljas. Võll on ühtlase paksusega 15mm, mis on piisav, et seda ei saa kummaltki poolt lihtsalt välja lükata. Ilmselt ei hakka lõikamisega jamama ning töötlen raami üheskoos kiigega- liigub see piisavalt palju, et Dremeliga pääseb igale poole ligi, vaid tööaega kulub rohkem. Imelik tagakiik muidugi selline, mis lahti ei käi.Ilmselt pandi rõhku valmistamislihtsusele, nagu seda on ka muudelt detailidelt aru saada.
Suured kummardused foorumlasele kass, kes asjasse süvenes ning ka teistele kaasamõtlejaile.
Homse jooksul peaks raami koos tagakiigega haljaks saama ning võib vargsi hakata mõtlema värvimise peale.
Aga ega ma teid ometi niisama rahule jäta: Mis arvate sellest parempoolsest reisija jalatoest? Ilmselt vale, on esimene reaktsioon, aga mine sa tea kui hull pohmakas tootjaliini mehel oli, võib-olla keeraski sellise supi sinna kokku. Sarnast kinnitust olen näinud teise põlvkonna isenditel, jalatoele kummidetail külge ja isegi üsna viisakas välimus. Neetult raske on leida 56-57 perioodi M1Mist piisavalt head pilti, et laiskust petta ja teiste inimeste rataste pealt vaadata - igal isendil neid reisija jaoks polnudki, seega on massiliselt aretusi.

[Pilt: imgp1830.jpg]
Kuna olen saanud kiitaSmile, siis luban, et homme lähen ja vaatan oma 2 raami üle, nii selle parema külje kui ka kiige kinnituse kohalt ikkagi.
Ja veel kord väsimatult kordan, et ega neid jalatugesid minu arvates ikkagi tehase poolt ei olnud, nii et nood tuli ikkagi ise külge aretada. Seega autentsuse ja originaaliläheduse kohalt on kõik õige, mis sinna saab aretatud.
On olemas üks K-58 kataloog, vaatan selle ka tagasõitja jalatugede kohalt üle.
M1M oli mu esimene tsikkel, oli päris originaalis, nipet-näpet puudu, sellel ei mäleta ka üldse tagasõitja jalatoe liigendi kohta vasakul küljel aga vast lihtsalt pole meeles. Ei olnud tegu mingi esimese versiooniga, spido oli laternas ja summuti oli sigar, pass olemas veel aga mitte käepärast kodus, aastat ei mäleta.
Seda küll ei tahaks uskuda, et kiigepolt ei ole demonteeritav. Loodetavasti hr. Kass toob peatselt asjasse selgust.

Terv. Veteran.
(08-08-2009, 07:27 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Seda küll ei tahaks uskuda, et kiigepolt ei ole demonteeritav. Loodetavasti hr. Kass toob peatselt asjasse selgust.

Terv. Veteran.


Ilmselt kuni 57 aasta rattad erinesid uutematest ka kiige konstruktsiooni poolest. Praegu ma küll ei näe mingit varianti, kuidas kiike eemaldada ilma lõhkumata. Pildistama võlli kahjuks ei mahu.

Edit: lisan pildi vasakpoolsest jalatoest, mis minu arvates võiks ikka olla originaal Rolleyes . Pildistasin olude sunnil telefoniga ja pildid tulid oodatult viletsad.

[Pilt: jalatugi.jpg]

[Pilt: gctg.jpg]
Härra Kass käis lõpuks Garaaþis ja mis ta nägi ? Vasakpoolne kiigevõlli kinnituse auk on jämedam, ilmselt siis 15 või 15,x , teine pool peenem, ilmselt 12 mm. (ilus oleks olnud öelda läbimõõt suurem/väiksem) Seega käib võll välja vasakule poole (kui jäi õigesti meeldeRolleyes). Mingit keeret raami sees pole. Teisel raamil sama moodi, seal aga samasuguste aukude kõrval nagu esimesel raamil veel üks paar auke, alla15 mm ja üle 12 mm.
Raamidel erinesid veel tagaporilaua sadulaalused kinnitused, sumpsikronsteinid ja v-o veel nipet näpet.
Tagajalatugede kronsad ühesugused, parmpoolne poolümar kõrv raamitoru allapoole keevitatud, eesmine serv raamil vertikaalselt allatuleva toruga samal joonel. Kõrva külgpinnal sissepressitud sooni (nagu M1A-l , mis takistaksid jalatoe pöördumist ümberhorisontaaltelje) ei ole.
(segane jutt, saan ise ka aru!)
Ja ikkagi korrutan, et ega vist tehase poolt neid tagasõitja jalatugesid polnud.
Pilt liigendiga vasakpoolsest toest jah hägune ja K 58 kataloogi vaadata läks ka meelest.
St. parempoolse jalatoe kinnituskõrv selline nagu eespooltoodud fotol, vb veidi paremini keevitatud (aga nagu eelnevalt olen kirjutanud, keevitus väga jube võrreldes K-125 Kovrovi tehase omaga).
Kui tsiklid tulid ilma tagasadulateta, siis miks oleks pidanud tagasõitja jalatoed tehase poolt küljes olema ?
Sain paar päeva tagasi tehtud pildi ka lõpuks kuidagi arvutisse. Taaskord sai tõestust, et telefon on ikka rääkimiseks, mitte pildistamiseks. Pildilt näeb loodetavasti, miks minu isendil võlll ära ei käi- peale keeret läheb võll jämedamaks kui kinnituse ava ning loogiliselt võttes ei ole ühtegi võtet, kuidas seda sealt ilma lõikumata kätte saada. Mõlemad pooled on täpselt samasugused.

[Pilt: vll.jpg]