automoto.ee foorumid

Täisversioon: Voshod 1966 175cm3
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sai ühelt vanemalt mehelt ostetud see ´66 masin. Oma aastate kohta üsnagi heas korras, käigukast ning mootor töötavad nagu ema süda.
Peale tsoss klapiga väljasuretamist läheb teise löögiga käima - silindris pole ju kütet - loogiline. Külmalt / soojalt käimaminemisel probleeme pole.
Siin - seal on roostet, nikkel (kroom?)detailidel esineb kahjustusi. Taga on Jawa amordid.

Küsimus suurele ringile - mis vohsodiga tegemist ?

On olemas masina raamat, mees on ilusasti punaseks tähtsad näitajad teinud jms. Pirka klapib kere omaga. Mootori oma pole veel leidnud (pole otsinud). Masin seisis mehel garaaþis, niiet suurt probleemi pole.

Soov on masin restaureerida - taastada vana värv ning masin võimalikult originaalilähedane hoida. Sellel suunatulesid pole, eks ? Vana oli vist midagi peale aretanud ning kogu el. süsteemi 12V peale ümber teinud - mina muidugi tegin tagasi 6v peale - originaal... Raamatu joonistega klappis kõik üks ühele.

Aega on mul teda teha u 1.3 aastat - siis saan A2 kat teha ning sellega rõõmsalt ringi kruiisida.

Kust saada 6V pirne ? Siin, Valgas poodides pole säärast defitsiiti saada, tuleb kusagilt mujalt otsida. Käin ise Tartus koolis, seega võite sealt ka poode soovitada.

Peal on tal kavrossi paagi kork - see tuleb esimesena õige vastu vahetada ning ka iste läheb nahatamisse - tahaks seda originaalset ranti ka. (Praegu on peal mingi vana kott - porolon on all terve)

Äkki on kellelgi originaalist kvaliteetset pilti, mille järgi ma teda tegema hakkan ? (Raamatus on midagi, kuid see suht mustvalge ja ähmane.

Kas Vene reg. numbriga saab masinat arvele võtta või peab selle koleda mittesobiva euronumbri peale panema ?


Pildimaterjali:

[Pilt: p8251672.th.jpg]
[Pilt: p8251674.th.jpg]
[Pilt: p8251668.th.jpg]
[Pilt: p8251666.th.jpg]
[Pilt: p8251664.th.jpg]
[Pilt: p8251663.th.jpg]
[Pilt: p8251658.th.jpg]
[Pilt: p8251655.th.jpg]
[Pilt: p8251654.th.jpg]
[Pilt: p8251660.th.jpg]
[Pilt: p8251659.th.jpg]
[Pilt: p8251657.th.jpg]
[Pilt: p8251656.th.jpg]
[Pilt: p8251669.th.jpg]

Kuna foorumis tohib vaid 15 pilti olla, jätsin mõned siia panemata - need leiab järgmisest galeriist :

http://img440.imageshack.us/gal.php?g=p8251672.jpg

Ranno.
(25-08-2009, 11:54 AM)rannooo Kirjutas: [ -> ]Kas Vene reg. numbriga saab masinat arvele võtta või peab selle koleda mittesobiva euronumbri peale panema ?
Ranno.

Õnnitlen huvitava ostu puhul, kuna endale ka see mudel Voshod üks lemmikuid on siis võin rääkida üsna palju sellest:
Tegu on lihtsalt Voshodiga mingeid lisa indekseid taga pole neid toodeti 1966-1971, endal on 71.a masinad!
Üld mulje on vägagi hea palju detaile on säilinud oma algupäras ja värv ka on
originaalne see ainult lisab positiivset muljet.
Summutite ja kroom osadega on nii,et kahjuks on nende kroomimise kvaliteet juba tehasest vilets seega kroomimise töödest ei pääse ilmselt.
Jawa tagaamorte pandi ise ka Voshodile/Kovrovetsitle vahepeal kuna alati polnud originaale käepärast ja varuosade puudus sundis ilmselt seda külge panema mida käepärast oli!
6V pirne liigub ikka kaubanduse võrgus, Tartu turupeal jalgratta poes oli ka neid saada (küll läänelikud) aga sobivad Voshodile küll.
Mootori nr otsi vasaku külje pealt, ta on kohe küljekaanest üleval pool mootori poole ääres, käivitus vända lähedal, vahest on see osa sodi täis seega puhasta lapiga ära see koht. Peaksid üles leidma küll!
Sellele masinale on Kovrovetsi kork õigem, see hüppava jänesega kork tuli alles 1971.aastast!
Istme soovitan lasta ikka üle õmmelda, originaalis on nii täiesti mustasid kui musta ja punase termatiin nahaga istmeid!
Vene registri nr ei saa enam legaalset sõita juba ammu on nad kehtetud, praegust pead selle euro nr võtma.

Jätkub..
Leidsin just mootori nr üles - klapib Wink

Kiskusin ka käepidemetelt selle sinise teibi maha - väljanägemine kohe palju parem. Võti on samuti olemaas - kahjuks ei ole kasutusel. Lukusüdamik on küll olemas kuid seal on kinnitustega midagi nii ära tehtud, et tuleb endal nuputada ning eks ma üritan tolle ka tööle saada.

Võtmehoidjaks on poodud neeger - pidi tol ajal mingi tohutu mooduvärk olema.

Teen üsna pea sellest neegrist ka pilti.

VARUOSASID tahaks Wink


Aga suured tänud vastamast, mulle meeldib antud isend väga. Nt 3m mulle üldse ei meeldi, juba see plastik spidomeetri ümber teeb ta koledaks.

Aga edu Wink
Jutu jätkuks:
*Põlvekaitsmed on originaalid, endal on musta värvi samasugused koos kinnitustega, valget värvi põlvekaitsmeid pole näinud!
Tegu detailiga , mis võeti ära kuna need purunesid kergesti asendati metallist põlve kaitsmetega.
*Birkad, tehase sildid on 1966-1971.a ühe kujundusega v.a GOST/T.Y rida
seal võib taga olla -66, -68,70 selliseid olen isiklikult kohanud!
*Esiporilaud on sul originaal, juhin tähelepanu sellele,et uuematel 71.a masinatle on ka kitsamaid esiporilaudasid olemas!
*Sinu omal pole ka sissevaltsitud soonesid porilaua ees, ilmselt ka taga.
Kusagil 1968? hakati neid sisse valtisma( foto materjali otsin ka jutu tõestuseks).Muidu esiporilaud on õige!
*Külmkäivituse hooval on tõmbamise hoovake alles! Mul kahjuks murtud, pole kohanud kusagil neid hoobasid liikumas.
*Esitulevõru on "nokaga" nagu K-750Ml, tegu originaalse tulevõruga, kuid mittekõigil Voshodidel seda pole originaalis?! Need mida olen ise kohanud on
ilma "nokata" võruga. Selliseid tulevõrusid oli ka tagavara laternatel komplektsuses. Jääb küsimus, kas tehasest on algselt kõik Voshodid selle
"nokaga" tulevõruga või ei?
*Originaalne peegel säilinud, endal ka see olemas, kuid see ka detail, mis kipub ära kaduma kergesti. Väliselt meenutab JAwa/CZ oma kuid mõõtudelt ja kujult ikka üsna teistsugune.
*Laterna hoidjad/plekid korras need väga õrnad asjad ja tihti purunevad, mõrandevad laternakinnituse kohast ära. Endal kõigil masinatel need puruks olnud või koduste käepäraste vahenditega lapitud. Korralike pole siiani saanud.
*Puudu on sul pakiraam, kui ma otsin siis 1 leiaksin sulle aga see vajab üle kroomimist!
*Paagile käivad märgid, üks puudu teine väga hästi säilinud. Paarilise leidmisega märgile,kardan on juba probleem need tihti purunesid kui masinaga kuhugi vastu sõideti või kukuti.
*summutid on üsna heas korras veel. Endal on kõik paraku selle koha pealt vähem vedanud!

Hetkel siis minu poolt sellised tähelepanekud!

NB! oleks endal huvi koopia vastu sellest tehase raamatust!
Varuosade otsmise jaoks on meil siin foorumis TuruplatsBig Grin
KUi viitsid pane foto sellest võtmest ka!
[Pilt: p8251676.th.jpg]
[Pilt: p8251675.th.jpg]
[Pilt: p8251677.th.jpg]


See siis "poodud neeger".

Kas sa soovid koopiat kujul - skännin sisse + saadan sulle ?

Pmst kui aega leian, võiks jah sisse tõmmata selle raamatu.
Ning selle pakiraami osas oleksin kindel käpp - kus linnas elad ?

Kas suunatuled on tal originaalis või ei ?
(25-08-2009, 14:12 PM)rannooo Kirjutas: [ -> ]See siis "poodud neeger".

Kas sa soovid koopiat kujul - skännin sisse + saadan sulle ?

Pmst kui aega leian, võiks jah sisse tõmmata selle raamatu.
Ning selle pakiraami osas oleksin kindel käpp - kus linnas elad ?

Kas suunatuled on tal originaalis või ei ?
Jah selline on tõepoolest Voshodi võti endal on olemas K-58 võti, almumine osa s.o siis see osa, mis süütelukku läheb on sama aga ülemine osa teistsugune. Sarnane võti peaks ka Minskil M104 olema!
Tavaline asi oli,et võti kadus ära ja kogu süütesüsteem pandi n.ö "otsevoolule" ehk s.t ,et masina käima panemiseks polnud süütelukku enam vaja.

Koopiat võib saata just nii nagu sa kirjeldasid!
Pakiraam pole mul linnas, see sai maale koos muu kolaga ära veetud.
Ise resideerun Elvas ja selle piirkonnas seega kui huvi astu läbiCool
Tohutu probleem. Tegin el. süsteemi tagasi 6v peale kuid tekkis probleem - pirnid põlevad läbi. Võtsin küll juhtmetelt igasugused takistid vahelt ära ning igasugu muud jama kuid süütepooli ei vahetanud ( Kas oleks pidanud ?)

Kui lamp pessa keerata ning lülitit anda, põleb koheselt läbi. Korra sain sealt ka voolu - justkui oleks midagi valesti ühendatud. Muidu sai kõik skeemi järgi, kardan et peajuhe, mis süütesüsteemi juurest tuleb ning läbi signaali tuledlülitisse läheb, on valesti.

pilt ka :

[Pilt: p8251678.th.jpg]

sinine läheb läbi signaali +klemmi tuledelülitisse
kollane läheb läbi pidurikonna piduritülesse (TÖÖTAB, pirni läbi ei põleta ! )(oli jäetud eelmise omaniku poolt 6v-le, polnud ümber tehtud)
punane läheb süütepooli

[Pilt: p8251674.jpg]
(antud hetkel selle skeemi järgi kõik ühendatud)

Äkki oskab keegi aidata.

Tänud, Ranno


EDIT :

proovisin just sinnasamma taha panna ka 12V -

Põles mingi aeg (5 sek) ning siis läks läbi. Järelikult mingi lühis kusagil ?
jah tuttav teema kuidagi, ühel vanakooli Voshodi mehel oli sama probleem,et
6V lõi läbi ja 12V ka lõi läbi need pidasid veidi kauem vastu. Lõpuks pidi 24V piri panema seda läbi ei löönud. Tema sõnade järgi oli viga süütemängus,et tekkis
pinge lubatust suurem kõikumine ja pinge tõusmine järsult.
Ise arvan,et lühise puhul tasuks vaadata süütemängu, samas võib ka massid ja ühendused üle vaadata igaks juhuks. Kahjuks rohkem hetkel aidata ei saa.
Ma jätaks selle masina sellesse seisu, nagu ta on...ehk peseks vaid puhtaks ja teeks samas toonis värviga kõige hullemates kohtades pintsli otsaga parandusi. Mona Lisat ei lase ju keegi liivapritsiga puhtaks, et tema asemel uute värvidega uut pilti teha.

Jawa amordid võiks ka pikemas perspektiivis välja vahetada.

Aga laadimise koha pealt oleks nähtavasti abiks külaskäik elektriku juurde, kes veneaegseid kaherattalisi ka ise noorpõlves näppinud on.

A.
Sai siis terve õhtu möllatud sellega - tulemuseks kõikides aukudes 12V ning põlevad kõik ja väga edukalt. Kuna sain kaasa masinaga ka doonormootori, sai sealt proovitud süütemängu ning täpselt sama jama... Ükspäev tuleks terve juhtmestik üle vaadata ning uurida, ega kusagil lühist pole.

Huvitav on see, et leidsin geneka pealt oma masina täpsema väljalaskeaja -

IX 1966

ehk siis september '66 ?

Genekas, mida proovisin oli vist 1978 vms... Igatahes esimese hooga käima ei läinud - puhastasin vähekene kontakte ning asi OK Wink Töötas nigu miðka.

Esi- ega tagarehv õhku kumbki ei pea - see tuleb ükskord üle vaadata. (Iga hommik pumbata on üsna niru)

Esipidurid ei tööta - tõenäoliselt klotside värk.

Kiirust sain täna hommikul sisse 100, rohkem ei olnud soovi. Vanapapit pole mõtet piinata, selle testi tegin vaid enda uudishimu rahuldamiseks.
(25-08-2009, 20:38 PM)rannooo Kirjutas: [ -> ]Huvitav on see, et leidsin geneka pealt oma masina täpsema väljalaskeaja -

IX 1966

ehk siis september '66 ?

Esi- ega tagarehv õhku kumbki ei pea - see tuleb ükskord üle vaadata. (Iga hommik pumbata on üsna niru)

Esipidurid ei tööta - tõenäoliselt klotside värk.

Kiirust sain täna hommikul sisse 100, rohkem ei olnud soovi. Vanapapit pole mõtet piinata, selle testi tegin vaid enda uudishimu rahuldamiseks.

Olen Aspelundiga nõus,et parem on seda esialgu mitte pulkadeks kiskuda,
mõnes mõttes on selline restoreerimata masin väga väärtuslik, kuna on näidis mille pealt saab alati asju täpsemalt järgi vaadata.
Mingi väiksemat sorti värviparandused võib ikka teha kuid ei tohiks siis väga silmatorkavad olla.

Väljalaske/valmistamise täpset aastat on võimalik määrata mitut moodi.
Generaatoril, signaalil,spidomeetril on 99% juhtudest mingi aasta arv sisse löödud sinu generaatori puhul nt IX 66! Vaata nood asjad ka üle.
Päris täpset aega pole võimalik määrata kuid mingeid üldisi järeldusi on võimalik teha.

Sisekummid on ilmselt kas mõranenud (auk kusagil sees)või on sul lihtsalt kehvad ventiilid.
Sise/õhukummidega pole muud kui osta uued, või kui viitsimist, lase õhukummid kusagil kummiboksis ära paigata.

Esipiduri mittetöötamiset natuke raskem kommenteerida, ehk on tagaumised
piduriklotsid ette tõstetud,kuna see ka ime pole.
Väga tavaline võte vanast ajast, paljud pidurdasid ainult tagarattaga ja seepärast esiratta pidurid kas olid või polnud ei mänginud tähtsust.
Esiratta klotse tõsteti taha ned kulusid väga harva ära kui üldse ja tagumised klotsid pandi esimeste asemele!

100 km on julge ettevõtmine nii vana masinaga, üldiselt on nad mõeldud 75-85 km/h sõtmiseks.
Aga neid kohti on ikka VÄGA palju, kust tuleks värviparandust teha. Põhimõtteliselt mõlemad küljekarbid täielikult, külgmised plekid, paagil mõned kohad. Siis tõenäoliselt kõik nikeldatud / kroomitud osad JPM.

Ma ei tea... Arvan, et tulemus oleks palju parem, kui teha asjad täielikult uuesti.

Ranno
(25-08-2009, 21:08 PM)rannooo Kirjutas: [ -> ]Aga neid kohti on ikka VÄGA palju, kust tuleks värviparandust teha. Põhimõtteliselt mõlemad küljekarbid täielikult, külgmised plekid, paagil mõned kohad. Siis tõenäoliselt kõik nikeldatud / kroomitud osad JPM.

Ma ei tea... Arvan, et tulemus oleks palju parem, kui teha asjad täielikult uuesti.

Ranno

Ära kohe tõmblema hakka, anna aega atra seada ja mõtiskle pisut.
Mul näiteks nisuke ratas, ainult mõni aasta vanem kui Sinul:
[Pilt: 165518944d20f44sm.jpg]
Tean, et olen jube laisk tüüp aga ma ei kavatse, ega tahagi talle muud teha kui ehk kunagi paagi üle värvida, see on tõesti inetu. Mujale mõned värviparandused. Peagi viiekümneaastane ratas peakski vast välja nägema nigu viiekümneaastane ratas.
Kui ma ta täna tuttuueks pusiksin, peaksin ma taas viiskümmend aastat ootama, et ta autentne välja näeks...? (siis näeks ta jällegi viiskümmend aastat noorem välja kui tegelikult on)
Pirnide läbipõlemine on tingitud generaatori halvast ehitusest juba tehasest välja tulles, kui sul Palu raamat on, siis seal on kohe kirjas mille pärast pirnid läbi põlevad, selle vastu aitab ainult uuema tüübi genekas või tõesti 12 voldised pirnid- endal ka see läbi elatud. kuigi mul 12 voldised läbi ei põlenud- neljanda käigu puhul on ainult seasilm keset teed. Aga jõudu.
Tänud. Mul jah kodus kaks A.Palu raamatut, peaks neid sirvima hakkama..
Aga aitäh!

edit:

Vähe aega möödas, uurisin ARK-st, kuidas olema hakkab. Ükspäev on vaja vana pass näppu võtta, number ka vist, siis veel tsikkel kohale ning ka ostu-müügi leping kaasa.


Saingi eelmiselt omanikult vana passi, mis tõendab, et masin tõesti on arvel olnud. 1966 ka seal sees ning asi OK.

Passi vahelt leidsin ka 2 "eesti riiklik kindlustus" vesikleepsu, aastatest 1977 ja 1978.

pilte ka :

[Pilt: img0004fpj.th.jpg]
[Pilt: img0003hnc.th.jpg]
[Pilt: img0002j.th.jpg]
[Pilt: img0001kem.th.jpg]


Ranno.