automoto.ee foorumid

Täisversioon: Autol vaiba alt põrand märg
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mida teha, targemad andke nõu. Auto on põhjas kõige madalamates kohtades ca 10 cm3 augud, mille ülesandeks peaks olema põhja koguneva vee välja laskmine. Kaetud on need plekist "korkidega", mida hoiavad kohal kaks klambrit. "Korgid" on pealtpoolt omakorda kaetud mingi suhteliselt tugeva liimiga immutatud klaaskiudu sisaldava kangaga, millele on liimitud ka vaiba alune vilt. Mujalt on põrand täiesti kuiv, ainult nende aukude ümbruses on vilt suhteliselt vettinud. Roostet õnneks esineb ainult üheainsa augu ümber ning sealgi on see suhteliselt lihtsalt lokaliseeritav.

Tundub olevat konkreetse mudeli tüüpviga, kuna niipalju, kui netis pilte olen vaadanud, on praktiliselt kõigil autodel nende aukude ümbrus roostes. Murelapseks siis '91 Firebird.

Enda idee oleks need ovaalsed augud kinni keevitada ning siis lõigata sisse kummikorgi suurune auk ning sulgeda need korkidega. Pole senimaani veel täheldanud, et igapäevaliikuril sellise lahenduse puhul oleks vesi sisse tunginud. Vaevalt teise mõttena peast läbi käinud selle plekiplätaka uue hermeetikuga tagasi toppimine asja pikemas perspektiivis parandaks...
Tere,


Kui Sa väidad, et augud on 10 cm3 suurused siis manab see minule silme ette pildi lohust, mille ruumala on 10 cm3. Arvan, et pidasid silmas siiski pindala 10 cm2.
Kui vilt on ainult augu ümbert vettinud siis võib järeldada küll, et vesi on sattunud sinna põhja alt. Sinu kirjelduse järgi saan aru, et need avad ei ole eriti hermeetilised. Minu arvates ei ole mingi probleem need kinni keevitada ja kummikorgiga katta. Kui auto on konditsioneeriga, siis ei ole probleeme ka niiskuse eraldamisega salongist.
10 cm2 jah, näpp vääratas Smile

Ei olegi päris täpselt nende aukude ülesandest aru saanud - idee võiks olla nagu see, et vesi välja pääseb, aga sissepoole ei leki, aga seda takistab see klaasriidest paik seal kohal. Ilmselt tuleb jah lihtsalt kinni keevitada ning kummikorgiga asendada.

Veel üks teemasse puutuv küsimus - ega keegi ei tea, kust võiks sellist paksemat pehmet vilti saada, nagu seal originaalis vaiba all on. Osa sellest vettinud kaltsust rändas prügikasti ning oleks sinna-tänna nüüd mõnda lisalappi vaja. Soodne hind oleks ka muidugi positiivne Smile
Need nn kingstonid, olgu nad nii väikese läbimõõduga kui tahes lasevad vett ainult sisse. Mu kogemused töölt autoteeninduses ütlevad, et kõigi masinate põrandad hakkasid roostetama esmalt kingstonide ümbrusest. Keevitage julgelt kinni!

Terv. Veteran.
Heh, nüüd sain siis teada, kuidas neid jubinaid ametlikult nimetatakse Smile

Eks siis tuleb need jah töö käigus ära kaotada.
Kingston peabki vett sisse laskma WinkWinkWink Vähemalt laevad võtavad kingstoni kaudu merevett jahutuseks jne
ma pakun ka, et keevita julgelt kinni. Meil fiati põhi nende raiskade pärast nii kähku läbi läkskiSad
Ei tea, kas on võimalik, et need on tegelikult ka üheks osaks plaanist, kuidas panna inimesi uusi autosid ostma?Sad no kui paljud sõidavad kuhugi järve sisse ja pärast loodavad, et nende aukude kaudu kõik ära kuivab jne?
See on natuke kahe otsaga asi. Ma ei kujuta päris hästi ette, millised need "kingstonid" on, ma siiani näinud tavaliste kummipunnidega autosid... Aga osa inimesi on kindlalt seda meelt, et eriti vanema auto puhul peavad kõik punnid olema ära võetud. Loogika on selles, et paratamatult saab meie kliimas vaip märjaks (roosteaugust või aknatihendi vahelt sisse lekkiv vesi, jalgadega sissetoodav lumi), nii et siis ei jää vaip nii umbsesse kohta ning vähemalt "lomp" voolab põrandalt ära. Ning kui isegi kummipunne pole, siis tuleb kõige madalamasse kohta auk puurida...

Ma arvan, et teemast väga mööda ei läinud.
Ka nende " kummipunnide " ümbruses tekib rooste, kuigi " punnid " on kohal ja kaetud veel põhja pigimatiga... Aga sellist roppust, et loigud põrandal, mille väljalaskmiseks hüüab kapten- avada kingstonid! No siis on ikka põhi juba isegi piisavalt peagi nii hõre, et...

Terv. Veteran.
Kui on võimalik, st. suuremate kummikorkide puhul soovitan neid mitte ära visata vaid terava noaga risti sisse lõigata. Sodi ei roni sisse aga vesi läheb välja küll. Nii mõnelgi automargil on pagasiruumi põhjas sellised juba originaalis.
Kas need üleüldse ongi vee ärajuhtimiseks?

Mul on mulje jäänud, et autokered käivad tehases järgemööda suurte robotite käest läbi mööda koosteliini, äkki on igasugu augud jne, mis osalt kinni temmitakse ja kummipunnidega kaetakse olnud algselt selleks, et kuskilt seespoolt midagi kruntida või mõne vidina paigaldamiseks keevituselektrood läbi susata jne jne?
(03-09-2009, 17:49 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Aga sellist roppust, et loigud põrandal, mille väljalaskmiseks hüüab kapten- avada kingstonid! No siis on ikka põhi juba isegi piisavalt peagi nii hõre, et...

Sellist roppust pole õnneks veel näinud Smile Ei saa ikkagi pihta nende "kingstonite" tööpõhimõttele - miskipärast on nad tehases ikkagi niivõrd-kuivõrd hermeetiliselt seestpoolt kaetud, seega vee väljavoolu ei toimi...
Sõnal Kingston on mitu tähendust, samamoodi kannab seda nime mitu asulat.

Kingston on Jamaica pealinn;
Kingston on linn Kanadas
Kingstoni linnaosa on Londoni linnaosa
Kingston Norfolki saare ala halduskekskus
Merenduses (laevaehituses) on kingston eriehitusega ventiil/klapp aluse veealuses osas.
Allikas:Vikipeedia
Nii et nendel kummiplönnidel ei ole kingstonitega mingit pistmist. MOTT.
(03-09-2009, 20:27 PM)Soobel Kirjutas: [ -> ]Kas need üleüldse ongi vee ärajuhtimiseks?

Mul on mulje jäänud, et autokered käivad tehases järgemööda suurte robotite käest läbi mööda koosteliini, äkki on igasugu augud jne, mis osalt kinni temmitakse ja kummipunnidega kaetakse olnud algselt selleks, et kuskilt seespoolt midagi kruntida või mõne vidina paigaldamiseks keevituselektrood läbi susata jne jne?
Tõepoolest, kuna need kummikorgid ka pigimati alla jäävad, siis kogunenud vee väljajuhtimiseks need avad mõeldud pole.

Terv. Veteran.