automoto.ee foorumid

Täisversioon: Suruõhu kompressori rõhu reguleerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Komplekteerisin kompressori kokku, sain ka mingi vana regulaatori,kuidas ma saaksin selle regulaatoriga juhtida tööstusvoolu?
sinna kuhu peaks juhe minema on ainult 3 klemmi, numbritega 1,2,3
kas mul on vaja mingit lisaseadet?

regulaator ise näeb välja selline
[Pilt: 19251948.jpg]
[Pilt: 19251949.jpg]

kui kellelgi on pakkuda paagile kinnituvat sutsklappi, palun pakkuge!
See rõhuregulaator on mõeldud reguleerima väikese võimsusega ühefaasilist/polaarset ahelat, nagu kirjad ka viitavad - 30 W alalist jne.
otsad 1, 2, 3 on ühe ümberlülituva lüliti otsad, st näit! otsa 2 klemm on lüliti ühes asendis ühendatud klemmiga 1 ja teises asendis klemmiga 3 (näide!!!, kuidas otsad tegelikult on, vaata kaasasolevast passist!), ehk kui rõhk on madalam etteantud väärtusest, siis koos ühed klemmid ja kui ületab etteantud rõhu, lülituvad kontaktid ümber.
3-faasilise ahela juhtimiseks (mootori) tuleb kasutada vastava võimsusega magnetkäivitit ehk kontaktorit, mille juhtahelat ehk tõmbemähist hakkab pingestama antud rõhurelee. Kas vajaliku rõhudiferentsi tagab antud kaksikrohurelee, ma ei tea, ka see peaks passis kirjas olema (st et relee antud rõhu saavutades tagastaks oma asendi rõhu langedes mingi teatud rõhuosa vähenedes, mitte ei lülituks pidevalt sisse välja, sisse välja.) Üldiselt sedatüüpi rõhureleedel peaks see funktsioon olema, st reguleeritav diferents.

Ehh, vaene on eesti keel kui poeet püüab oma mõtteid väljendadaToungue!
Kui olemas ka tavaline veneaegne rõhukell ja kaks võimsamat mitmeastmelist releed- ei ole ka mingi probleem selline asi ise valmis meisterdada, kui natuke elektroonikalist taipu on. Cool
Jääb ka arvatavasti töökindlam, kuna endal juhtus olema 2 16A vana tööstusliku pesumasina käivitusreleed, mis sai ära kasutatud nii, et rohkemate releede jaoks vajadus puudus.

Juhul kui sa enda releeaparaati tööle ei saa.

E: et kasutaja Kassi juttu natuke lihtsustada, on sul vaja sellele regulaatorile veel üht releed, mis hakkab mootorit sees hoidma ja suudab kannatada mootorit läbiva voolu tugevust.
Ma küll heebrea keelt eriti ei valda, ´aga tundub, et selle releega tahetakse kompressori rõhku reguleerida mootori sisse-välja lülimisega, seda ei saa olla, selline värk põletab mootori maha.
Rõhku on kõige lihtsam reguleerida vedru-kuulklapiga, mis on suht lihtsalt valmistatav.
(24-09-2009, 15:16 PM)jurkman Kirjutas: [ -> ]Ma küll heebrea keelt eriti ei valda, ´aga tundub, et selle releega tahetakse kompressori rõhku reguleerida mootori sisse-välja lülimisega, seda ei saa olla, selline värk põletab mootori maha.
Rõhku on kõige lihtsam reguleerida vedru-kuulklapiga, mis on suht lihtsalt valmistatav.

Eks ta ole. Ju see "sutsklapp," mida teemaalgataja soovib, see vedrukuulklapp ole.
Aga see ei kõlba rõhureguleerimiseks sel põhjusel, et siis voolab pidevalt pressõhku klapist välja ja maa atmosfäär läheb rõhualla ja ja lõpuks võib atmosfäär lõhkeda, muidugi kui tal pole omaette sutsklappi (aga seda oleks lihtne valmistada, kui oleks elektroonilist või veelparem, küberneetilist taipu! Elektrotehnilise teadmisega siin midagi ära ei tee, ma kardan).Rolleyes
(24-09-2009, 15:16 PM)jurkman Kirjutas: [ -> ]Ma küll heebrea keelt eriti ei valda, ´aga tundub, et selle releega tahetakse kompressori rõhku reguleerida mootori sisse-välja lülimisega, seda ei saa olla, selline värk põletab mootori maha.
Rõhku on kõige lihtsam reguleerida vedru-kuulklapiga, mis on suht lihtsalt valmistatav.
Teemaalgataja soovib just seda Sinu eelmainitut teha ja nii on see kõigil kompressoritel. Kui sisse-, väljalülitus intervall on liiga väike või mootor liiga nõrk õhu vastusurvel käivitamiseks, siis neil juhtudel võib mootor läbi põleda küll.

Sa mõtlesid selle vedru-kuulklapi all rõhu ühtlustamist? Selle otstarbeks on olemas vastavad reduktorid.
suured tänud, sain ka targemaks, et mul on vaja magnetkäivitit, kolme faasiline,et ma saaksin selle agregaadiga magnetkäivitit juhtida... aga suured tänud teile vastuse eest. hakkan nyyd leiutama Smile
See kuuliga ja vedruga on nagu avariiklapp jaa kui see minu väljapakutud seade tõrgub. Eesmärk on mul et 4kw mootor ei peaks koguaeg käima.Saavutatud rõhu saabudes lülitatakse mootor välja, nii on hea...



Aitähh Teile! kui valmis saan siis ehk teen pilti kaa Big Grin
Ise seda vaevalt et ehitad. Suruõhu reduktor on märksõnaks.

Näiteks sellel lehel kaks esimest sisaldavad peale õlifiltri ka reduktorit.
http://www.aircom.ee/tooted.php?lang=1&m2=3&ps=41&s1=19
(24-09-2009, 16:27 PM)silver167 Kirjutas: [ -> ]suured tänud, sain ka targemaks, et mul on vaja magnetkäivitit, kolme faasiline,et ma saaksin selle agregaadiga magnetkäivitit juhtida... aga suured tänud teile vastuse eest. hakkan nyyd leiutama Smile
See kuuliga ja vedruga on nagu avariiklapp jaa kui see minu väljapakutud seade tõrgub. Eesmärk on mul et 4kw mootor ei peaks koguaeg käima.Saavutatud rõhu saabudes lülitatakse mootor välja, nii on hea...

Aitähh Teile! kui valmis saan siis ehk teen pilti kaa Big Grin

See on elektriline on mõttetult keeruline ja ebaotstarbekas, lisaks rikub pidev sisse-väljalülimine mootorit.

Vedrukuulkalpp on paagi küljes olev toru ,mille põhjas on peenikese avaga sadul, mille peale läheb vedru, vedru surutakse mutri abil vastu kuulklappi, mis sulgeb ava. Teatud surve juures ületab rõhk vedru vastureaktsiooni, avaneb klapp ja rõhk püsib konstantsena, sest vedru vastureaktsiooni ületav rõhk voolab välja. Kui mutriga vedrut pingutada, siis sulgub klapp tihedamalt ja konstantne rõhk paagis suureneb. Enne värvimist paned paagi küljes oleva manomeetri järgi rõhu paika.

Selleks saab jah hapnikureduktorit kasutada.
(25-09-2009, 13:17 PM)jurkman Kirjutas: [ -> ]See on elektriline on mõttetult keeruline ja ebaotstarbekas, lisaks rikub pidev sisse-väljalülimine mootorit.
Ära`nd aja siin raffale kärbseid pähe.
Pidev sisse-väljalülitamine rikub tõesti mootorit.Seda seetõttu, et mootori käivitusvool on kordades suurem normaalsest töövoolust.Ja kui seda käivitusvoolu ajaliselt liiga palju saab, mõjutab see mähiste soojusreziimi, ja seda ebasoodsas suunas.
Teine aspekt kompressori käitusmootori ülekoormamise vältimiseks on masina rõhuvaba käivituse tagamine. Sellest oli siin alles hiljuti ühes teises teemas pikalt juttu.
Kui kompressor pidevalt sisse-välja plõksib, on kas kompressor liiga väikese jõudlusega või on rõhurelee valesti häälestatud või on resiiver liiga pisike.

Samas on Su jutus oma tõetera sees. Kui kompressor teeb aastas mõned tunnid tööd, siis pole tõesti mõtet sinna korralikku automaatikat paigaldada,piisab sellest ülerõhu klapist.
Aga ei maksa üldistada.Kel masin pidevas kasutuses, need tegelikult ilma automaatikata ei saa. Mugavus maksab ka midagi ja automaatika teenib oma raha energiasäästu näol kindlasti tasa.

PS. See "keeruline" automaatika on tegelikult üsna elementaarne elektrotehnika.

Kõige lihtsam viis kompressorit rõhuvabalt käivitada, samas resiivris rõhku säilitades on:
Lisa kompressori ja resiiveri vahele tagasivooluklapp ning klapi ja kompressori vahelisele torule puuri pisike (ca 0,5-1mm) auk.Targemad mehed oskavad optimaalse läbimõõdu kindlasti ka valemitesse panna, kel niipalju tahtmist pole, võivad vabalt eksperimenteerida.Smile

Värvimisel reduktori (ja filtrite) kasutamine on isegi minusuguse diletandi jaoks elementaarne.