automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas eemaldada reljeefsed kirjad tuleklaasidelt?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas on võimalik tuleklaasilt eemaldada kirjad, mis on seal reljeefselt, ulatuvad tule pinnast välja? Kas keegi on proovinud? Millega lihvida?
(04-10-2009, 21:33 PM)altraditional Kirjutas: [ -> ]Kas on võimalik tuleklaasilt eemaldada kirjad, mis on seal reljeefselt, ulatuvad tule pinnast välja? Kas keegi on proovinud? Millega lihvida?

Üldiselt klaasi lihvimisel saavutatakse matt pealispind, mitte läikiv. Tuleklaaside juures on see nagu suureks miinuseks.

Muide - mis klaasidega on tegu ja miks Sa tahad sealt midagi eemaldada, mis sinna tehases (valuvormi) on pandud?
Tööstuslikult lihvitakse klaasi lihvkivide/lihvkäiadega ja poleeritakse teemantpastadega. Kui on väiksed kirjad, siis võiks läheneda asjale näiteks Dremeli ja pisikese teemantkäiaga.
Ilmselt siin tuleklaaside all mõeldud ikka plastklaase. Nende puhul tuleb aga anda peent liivapaberit ja pärast poleerida (sobivad ka värvipoleerimispastad) ja ongi kirjad maas.
Päris klaasist tuleklaasidel väljaspool kirjeid ei ole. Neil, kui ongi, siis ainult sisemise poole peal ja nende maha töötlemine muidugi raske.
Ei, ikka klaasist klaase mõtlen. Kas keegi on ise dremeliga proovinud?

Eesmärk on, et kui lääne autole leida asendusklaas nõukogude toodangu hulgast, siis sellelt cccp ja muu temaatika maha saada.
(06-10-2009, 11:47 AM)altraditional Kirjutas: [ -> ]Ei, ikka klaasist klaase mõtlen. Kas keegi on ise dremeliga proovinud?

Eesmärk on, et kui lääne autole leida asendusklaas nõukogude toodangu hulgast, siis sellelt cccp ja muu temaatika maha saada.

kui on e märgis tuleklaasil olemas, siis ju pole vahjet kas on CCCP seal kirjas või mitte, aga kui E märgist pole, siis pole ju vahet, kas seal on CCCP või üldse midagi pole - piisavalt noorel autol peedistatakse ülevaatlusel ikka Smile
(06-10-2009, 11:47 AM)altraditional Kirjutas: [ -> ]Eesmärk on, et kui lääne autole leida asendusklaas nõukogude toodangu hulgast, siis sellelt cccp ja muu temaatika maha saada.

Ikkagi - äkki avaldad täpsemalt, mida Sa millele tahad külge panna?

Esiteks - arvesta sellega, et N.Liidus oli kuni Þigulide ilmumiseni pea ainulevinud nn ameerika hajutisüsteem, mis mujal Euroopas ammu oli hüljatud.

Teiseks - need CCCP-kirjad ilmusid tuleklaasidele üsna uuel ajal, ca 1970ndatel aastatel. Kui veidigi lahtiste silmadega ringi vaadata, siis leiab veel üsna lihtsalt 1940-50ndate nõukaaegse tuleklaasi (olid enamvähem identsed Alma-Mossede, GAZ-51del, "sahaaridel", Pobidel jne), milledel mingeid CCCP-kirju peal pole, vaid alaosas miski "A12" vms. Mõnel ei sedagi. Miski mõne aasta tagusel Kurtna laadal (umbes 1999-2000) mäletan, et keegi pakkus selliseid klaase hiigelsuure kastitäie pakendis, ca 10 kr tükk.

Ning kolmandaks - kusagil 1970ndatel läks nõuka päritolu ameerika hajutussüsteemidega tuleklaaside keskmine ruut tihedatriibuliseks. Selliseid klaase ma küll ühelegi varasemale vanasõidukile külge panna ei soovita - selline muster reedab väga kergelt nii vanuse kui ka päritolu.
Usun pigem seda, et teemaalgataja tahab lisatuledel maha saada ref. arvu. nt 37,5st teha 7,5, et mendid ei peedistaks tulede pärast.
Igasuguseid arvajaid peedipelgajaid on kokku tulnud, kuid pole mul põhjust mingit politseid või ARKi karta.

Tänud Valdole mõtete eest.