automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootor 1000cm3 ja üle
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas keegi aretab arendab mõnd üle liitri ratast?
Minul pooleli M72 raami peal subaru ea81 mootoriga ratas - hetkel teoksil siduri/hooratta aretamine.
Konkreetne mootor ei tule silme ette.Aga mitu kuubikut ja hobujõudu ja mis visioon projektiga on sul?

Miks ma küsin üldse.Et kes aretab, siis mul on riiulis custom Garretti GT seeria
Turbo korralik.Et kui kellegi flantsid sobivad tahaks testi anda kellegile selle ja spool up teha jne.
Turbo on ise mõeldud 1.0 -1.6 l mootori jaoks.

Kui asjal jumet ja plaanid õnnestuvad plaanis endalgi 1 ratas siis lähitulevikus ehitada
Plaanis on ehitada korviga ja korraliku pajaga emm, muud miskit Smile
Turbo mulle huvi ei paku, kuna pada niigi liialt võimas emmi käimari ja reduktori jaoks, tõenäoliselt isegi ma deforsseerin seda mootorit natuke.
Pealegi on Subarul olemas turboversioon sellest mootorist, ja seda oleks odavam saada kui teha ringi olemasolev.

Selline mootor siis, 4-sil bokser:

Specifications
* Displacement: 1781 cm³
* Bore: 92 mm
* Stroke: 67 mm
* Compression Ratio: 8.7:1
* Valvetrain: OHV Pushrod
* Horsepower: 73 bhp (54 kW; 74 PS) @ 4800 RPM
* Torque: 94 lb·ft (127 N·m) @ 2400 RPM
Found On
* 1980-1989 Subaru Leone
* 1981-1987 Subaru BRAT
Oikurjam, sellise mootoriga juba korviga igav ei hakka.Big Grin

E: et siis m72, sellel ka korvile diferentsiaal olemas?
Ma ei müügi ega pakugi turbot otseselt.Lihtsalt oleks huvitav kusagil rattal seda testida.

Aga projekt on kõva.Saaks korvi ka vedama veel.OOo jaaBig GrinMeenub aeg kui miilitsad selliste korviveoliste ratastega maad kaapisid
(07-10-2009, 20:39 PM)yllar21 Kirjutas: [ -> ]E: et siis m72, sellel ka korvile diferentsiaal olemas?

kahjuks ei oska öelda, korviveoga olen näinud ainult MV-750 ja MT16, nendel on kiigega raam ja teistsugune differ, kust kasvab välja see korvivedu.

Valisin projekti jaoks m72 raami, kuna sellel kiiget ei ole ja IMHO tuleks raami vähem pikendada, et mootor/kast ära mahutada. Samas, on olemas ka MT9, kui m72 oma ei sobi , siis ehitan selle peale.

Eks ma kunagi teen siia teema sellest projektist, kui olen siduriga üle poole saanud - praegu näen seda kõige keerulisema osana tööst, plaanis on kasutada '96 BMW r1100 hoorattast, sidurivedru ja plaate (juba olemas) koos m408 või ringitehtud emmi sidurikettaga. BMW R1100 siduriketas on muide sama diameetriga, mis emmi ja m408 oma, ainult nuudid teistsugused Smile
(08-10-2009, 12:10 PM)Daniil Kirjutas: [ -> ][quote='yllar21' pid='234263' dateline='1254937179']
E: et siis m72, sellel ka korvile diferentsiaal olemas?

kahjuks ei oska öelda, korviveoga olen näinud ainult MV-750 ja MT16, nendel on kiigega raam ja teistsugune differ, kust kasvab välja see korvivedu.

Valisin projekti jaoks m72 raami, kuna sellel kiiget ei ole ja IMHO tuleks raami vähem pikendada, et mootor/kast ära mahutada. Samas, on olemas ka MT9, kui m72 oma ei sobi , siis ehitan selle peale.

Tere.

Tundub väga huvitav projekt olema ja kindlasti oleks huvitatud, mis sellest edasi saab.
Korvivedu oli ja on ka mõnedel Urali-del ja olen näinud ka korviveoga K-650-t. Päris M-72 ei olnud minu mäletamist mööda korviveoga.
Olen kuulnud, et MT-9 raami kasutamise puhul pead nii võimsa mootori puhul tagakiige ära vahetama. Põhjus selles, et MT-9 kiige on kummipukside peal ja seda ei lubata tehnilisest kontrollist läbi. Seda saab asendada Urli tagakiigega, mis on jäikade puksidega.

Lugupidamisega
Marko
Baracus,

Ehk oskad juhatada mõne venna poole, kes rajuma mootoriga emmi on arvele saanud ARK's ? Viimati (aastake tagasi) kui ARKi helistasin sellel teemal, öeldi et kui selline mootor pole tehase poolt ette nähtud, siis võin seenele minna, kui ise nullist raami ei keevita. Samas, ei osatud öelda, kust algab piir ümberkeevitatud raami ja teiste raamide osadest keevitatud isetehtud raami vahel.

Kui siiski kannatab ARKi arvates emmi sellise paja peale ringi ehitada, nii et ARK rahul oleks, valiksin MT9 variandi, kuna 197x a. MT-9'le on mul dokumendid olemas.

Tänud,
Daniil
Kindlasti on ekspertiisi läbinud Zaz-mootoriga iseehitatud tsikkel ja ARKs ka arvele võetud.
Ümberehitatud raami peale ei vaadata hästi sellepärast,et keegi suuda kindlaks teha,väikese eelarve piires ,kas tehaseraami materjal ja iseehitatud osa materjal ka omavahel kokku jäävad.Kui see raam peaks puruks minema ja sellega mingi kahju kaasnema ja raamil on tehase number,siis tehase vastutus,aga kuidas jagada moditud raami korral.Sellest saaks lohiseva kohtuasja ja ilmselt peale seda ei registreerita Eestis enam ühtegi iseehitatud tsiklit(nagu mujal Baltikumis).
Iseehitatud ratas=iseehitatud raam=ehitaja vastutus
[quote='Daniil' pid='234338' dateline='1255096870']
Baracus,

Ehk oskad juhatada mõne venna poole, kes rajuma mootoriga emmi on arvele saanud ARK's ? ,


Enda tutvusringkonnas sellist venda ei ole aga kui vaja võin hankida kontakti, kelle rattal on "Sapika" mootor peal.
Jah, selle arvelevõtmisega on nii, et niisugune ratas võetakse arvele iseehitatuna. Emmina ei saa minuteada seda arvele võtta, kuna valmistajatehas pole nii võimsat mootorit ette näinud. Kuigi emmi raam on kahekordne toruraam ja piisavalt jäik, on nii võimsa mootori puhul ilmselt vaja mingid lisatugevdused keevitada. Kindlasti ei sobi ka emmi originaalpidurid sellist masinat ohjama.
Olen näinud mitut "Sapika" mootoriga emmi. Rääkisin viimasel Jõgevatreffil ühe kutiga ka pikemalt ja tema ütles, et ei teinudki raamile suuremat ümberehitust. Selleks, et mootor koos käimaga peale mahuks, tuli kiiget hoidvad torud lahti lõigata ja tahapoole keevitada ja muidugi vahetas ka kiige puksid ära. See kutt rääkis ka sellist asja, et masinat katsetatakse reaalselt. Pannakse mingi kaskadöör (võib öelda ka elundidoonor), muud moodi ma neid hulle nimetada ei oska, ratta selga ja see kukub väänama. Muu hulgas katsetatakse ka tippkiirust. Eelnevalt tehakse muidugi raamile elementaarsed tugevusarvutused ja kui tulemus pole rahuldav, jääb kogu ülejäänud tsirkus ära.
Üks "Sapika" mootoriga varjant jäi ka kaamera ette ja ma võin kuskile pilte saata kui huvi on, sest siia mul ei õnnestu pilte lisada ja üheski pildiserveris ma kasutaja ei ole.


Lugupidamisega
Marko
Tere.

Heade kaasfoorumlaste aavu ja pppp abiga nüüd ka pildid ühest masinast. Väga korralik töö!

Lugupidamisega
Marko
Huvitav eksemplar tõesti, tänan info eest !


Daniil
Nonii, palju lund vahepal sadanud.

Saigi käimakast mootori külge aretatud.
Esimese hooga väänasin käivitusvända kõveraks, aga peale mõningast trenni mootor siiski käivitus vändast, kolmandast matsust !


Pilte kah:

[Pilt: th_DSCF5238.jpg]

ja siin ülejäänud pildid.

http://s101.photobucket.com/albums/m41/d...od%201800/

Tahaks sel nädalal ka raami tooriku liivapritsi viia, oskab keegi head kohta soovitada Tallinnas ?

Veel on plaanis lähiajal see elukole vertikaalasendis Hitachi karbuss asendada olemasoleva Harley Davidsoni karpaga, mis peaks kogu kompoti kõrgust oluliselt kahandama.
Delinder.
Uusmaleva põik 3A
Regio abiks.
Maakeeli jääb ta 5 taha alla.Mingi asutuse territooriumil.
Esimene kord päris peavalu leida.

6617460
Neljapäeva õhtul viisin kutsuti reede hommikuks järele.Avaldasin soovi ka kahekomponentse krundiga üle teha ja esmaspäeva hommikul sain kätte.
Raha taheti 150.-