automoto.ee foorumid

Täisversioon: Esitule võru ja reflektor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mure esitulele sobiva tulevõru ja reflektori leidmisega. Kas on võimalik leida sarnast ja sobivat
Tere,

Planeta Spordi tuledega on niisugune lugu, et suurema läbimõõduga versioon oli esimestel ratastel (klemmliistud tulekorpuse sees) ja väiksema läbimõõduga hilisematel.
Sama probleem juba läbi elatud ja pean kahjuks tunnistama, et väga raske leida seda võru. Probleem algas sellega, et oli vaja venna Spordil katkine esitule korpus välja vahetada. Kõik oli ilus kuni hakkasime reflektorit paigaldama. No tee või tina aga tuli oli "paisunud". Siis hakkasime tähelepanelikult uurima ja selgus, et tulekorpustel läbimõõdud erinevad.
Tagadi restauraatorite päeval (Kurtna laat) oli üks mees kes igasugu võrusid müüs (õigemini oli müüjaid mitu aga ühel neist oli sarnane võru) ja vaatasin, et oli sama läbimõõduga olemas, kuid jäi ostmata, sest tulekorpust ei olnud kaasas, et proovida.
Selle võruga oleks kaasnenud aga kohe järgmine probleem, mis võib keerulisemgi lahendada olla. Nimelt on sinna sisse vaja ka reflektorit koos klaasiga ja seda ei ole ma ka leidnud.
Võru on ristlõike profiilis sirge mitte kumer nagu vene ratastel tavaliselt ja sinna käib mingi spetsiaalne reflektor.
Väga tõsist otsimist ei ole korraldanud aga võibolla on võimalik mingi asendus tänapäevaste tuledega.
Kopika tuled on hoopis suuremad ja ei sobi ette. Ka ei sobi GAZ 53 omad. Samuti olen proovinud ette M-72 pealt võetud võru (sama ka IZ 350), millel on läbimõõt tulekorpuse pool suurem aga reflektori läbimõõt sama mis hilisematelgi vene ratastel. See ei sobinud sinna samuti mitte.
Seega kokkuvõtteks sai vana tulekorpus tagasi kruvitud ja see seal praegugi.

Lugupidamisega
Marko
Kisub otsapidi teemast välja, aga ennesõja Hella ja Norise tsiklitulede kopsikute üks mõõte oli 176 mm (tulevõru alt). Müüakse replikaid - võru, klaas (muidugi vana mustriga ja ilma E) ja reflektor (mingi kaasaegse asja oma).
Boschi suure tule mõõt 185 (184) nagu ka vanad vene suured lambid (IÞ350/49, M72/K750). Lisaks tehakse veel igasugu mõõtu replikaid aga tavaliselt mitte selliseid, nagu oleks vaja.
Üks tegija Tðehhis näit.
www.harleymc.cz
Ümmarguste kõrvakinnitustega tulekorpustel näevad need 1:1 välja nagu mu enda vanadel japsi tsiklitel.
Võib arvata, et Jaapani variandi esitule reflektor on tollmõõdus, levinuim läbimõõt oli tollal 7". Mõõda tulekorpustel võru kohalt välisläbimõõt ära, siis saan enda omadega võrrelda, ehk sobib mõni tollal masslevinud japsi reflektor/võru peale.
Pildilt võib lugeda, et klaas on tehtud saksamaal - ilmselt siis ikka kogu tuleelement , võru, klaas ja reflektor. Hella vana hea saksa firma, tuled - viled jms .
Hella kood tundub kahtlane ... äkki on 1A7 001 140-001 siin lehel:
http://www.teiledirekt.de/index.php/cat/...ilter_id/2
(15-10-2009, 14:31 PM)Kaits74 Kirjutas: [ -> ]as ma järeldan õigesti, sealt sinu antud netilehelt, et see tulelahendus oli kasutusel mingil mersul?

Minu allikad väidavad, et tegemist Unimog-i tuledega.
(15-10-2009, 15:58 PM)Kaits74 Kirjutas: [ -> ]...
Järeldan, et see tuleteema pole ainult minu mure...

Et kui mitmel inimesel üldse sellist ratast, tänavasõidu Iz Planeta Sport, võib siin Eestimaal leiduda?

Tahaks ka klubisse, tean vähemalt 10+ tänava sporti (3 neist enda kuuris). Sporte kui selliseid peaks olema sadu kui mitte tuhandeid.
Ootaks kasutaja Klaabu kommentaari siia teemasse.
Mõõtsin tulekorpused üle, Suzukil 180mm ja Yamahal 195mm. Raske juhus.
(19-10-2009, 17:53 PM)Kaits74 Kirjutas: [ -> ]Tead sa öelda kust sellist Eestis võimalik hankida oleks?

Hella asju müüb minu teada Autoekspert, kas neilt ka siin teemas mainitud tule kätte saab, ei oska öelda.