automoto.ee foorumid

Täisversioon: mis 6li volkswagen golf mk2 1.8
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
niisis tere tahaks teada mis õli tuleks panna 91 aasta volkswagen golf 1,8 turbole mootorisse see on see vanem ümmarguste tuledega.ning 2 ukseline.Ning kas mingit siksi mootori 6li aitaks siisse panna ning mitu l sinna k2ib
(11-10-2009, 20:09 PM)motohull14 Kirjutas: [ -> ]niisis tere tahaks teada mis õli tuleks panna 91 aasta volkswagen golf 1,8 turbole mootorisse see on see vanem ümmarguste tuledega.ning 2 ukseline.Ning kas mingit siksi mootori 6li aitaks siisse panna ning mitu l sinna k2ib

Esiteks; ei ole sellist mootorit tehasest küll tulnud. 200% kindel et seal selline asi aiste vahel?
Teiseks; mingit siksi õli sellisesse mootorisse ei sobi kallata. Kui just kavas pole mootorile kiire lõpp teha. Turbokad ei armasta sellist õli. Isegi tavamootorisse ei soovita.
Kolmandaks; tavaliselt käib VW-i selle ajajärgu 1,6/1,8 mootorisse 4l koos filtrisse mineva õliga. Ja vähemalt poolsünti soovitaks.
see turbo l2x pisut valesti kirjutasin alguses pealkirja ka vale auto margi margiks siiski wolkswagen golf mk2 1.8 'kki kedagi oskaks t2pset mark öelda
(11-10-2009, 20:48 PM)motohull14 Kirjutas: [ -> ]see turbo l2x pisut valesti kirjutasin alguses pealkirja ka vale auto margi margiks siiski wolkswagen golf mk2 1.8 'kki kedagi oskaks t2pset mark öelda

Selle info põhjal, mis avaldatud, ei oska keegi(kui ta just selgeltnägija pole) miskit targemat öelda. Neid 1,8-id päris mitu varianti.
VW Golf Mk 2 mootorid
Algse küsimuse juurde naastes; oleneb muidugi mootori kulumusest ja kasutusotstarbest, aga kui mootor vähegi õli peab, siis soovitaks vähemalt poolsünti, 10W-40 või kui tõesti korralik asi, siis soovitaks vastu talve 5W-40 täissünti. Õlitootjaid nii palju, et võtab silme eest kirjuks. Nende vahel valimisel muidugi rahakott ka pisut määrav tegur. Ise kasutanud sellistes mootorites nii Castrol Magnateci, Teboil Diamondi, Addinoli Eco LIghti ja Eco Synthi kui ka Lotose tooteid. Kõigiga rahul olnud. Ja kindlasti häid õlisid veel ja veel.
kas 10w-40 t2issünt sobib
(12-10-2009, 15:08 PM)motohull14 Kirjutas: [ -> ]kas 10w-40 t2issünt sobib
Suure tõenäosusega ei ole 10W-40 täissünt. See selleks.
Aga igapäevasõidukile, mis väga karmi kohtlemise osaliseks ei saa, ei ole 10W-40 sünt või poolsünt kindlasti mitte halb. Enda vanem 1,6l Golf(läbisõit 370 000 teadaolevalt, ainukesed mootoris vahetatud osad on klapisääretihendid), sõidab ka praegu Lotose 10W-40ga ilma mingi probleemita. Tõsi,210 000st 320 000-ni(ostes oli ees 190 000 ja sees Addinol) sõitis see mootor Castrol Magnatec 5W-40-ga. Aga mis teha-majandussurutis sundis paraku sellisele teele.
Karmima kohtlemise(sage piirajani käimine, väga sportlik sõidustiil päris tihti, vahel ka rinkal käidud) osaliseks saav 1,8 G- laaduriga masin sõidab enda südamerahu huvides 5W-50-ga. Sellist koormust saavasse mootorisse isegi ei mõtle kehvema õli paneku peale... Ei viitsi jälle mootorit tegema hakata, muudki teha...Smile
Järgnev võib küll kuuluda kategooriasse ''naised saunas rääkisid,'' ent olen kuulnud ,et täissünt on vanale mootorile ''liiga hea.'' Nimelt pidavat too mootorisse ladestunud taaga lahti leotama ja sellega siis liiga tegema...
(12-10-2009, 17:31 PM)TOP Secret Kirjutas: [ -> ]Järgnev võib küll kuuluda kategooriasse ''naised saunas rääkisid,'' ent olen kuulnud ,et täissünt on vanale mootorile ''liiga hea.'' Nimelt pidavat too mootorisse ladestunud taaga lahti leotama ja sellega siis liiga tegema...

Ei ole see jutt nii NSR(naised saunas rääkisid) midagi. Võtab lahti küll. Endal pole siiani midagi sellist ette tulnud küll, kuigi olen ise korduvalt pannud ennem mineraali või poolsündiga sõitnud mootorisse täissündi, aga olen näinud teiste tagajärgi. Samas peab see mootor enne ikka paraja solgiga sõitnud olema, et asjal halvad tagajärjed oleks.
10W-40 sellega vaevalt hakkama saab. Kuigi ega me selle konkreetse mootori hingeelu tõesti ei tea.
(12-10-2009, 17:31 PM)TOP Secret Kirjutas: [ -> ]Järgnev võib küll kuuluda kategooriasse ''naised saunas rääkisid,'' ent olen kuulnud ,et täissünt on vanale mootorile ''liiga hea.'' Nimelt pidavat too mootorisse ladestunud taaga lahti leotama ja sellega siis liiga tegema...

Oleneb kõik sellest, mis ja kaua enne sees on olnud. Ise olen jamanud suurte diislitega, mis enne Addinoli jms odavamate asjadega liikunud. Küll läks turbo (just see sama lahtipestud saast) küll võidelnud lekkivate tihenditega.
Hetkel on 3 (vanemat)autot kasutada, diislitel väga hea poolsünt sees, bensukal hea täissünt ja pole muret. Talv tulekul, kui jälle -25 käristab, kipub mõnede tootjate 10w paksuks jääma.

ps. ikka ja jälle tasuks üle korrata, et need SAE süsteemi ühikud ei märgi õli kvaliteeti, vaid viskoosssust. Kvaliteeti näitab API klassifikatsioon.

edit: hajameelsus ja automaatne sisselogimine. Google annab kohe esimese vastuse API, ACEA jms kohta.
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/autom...sioon.html
(12-10-2009, 20:14 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ][quote='TOP Secret' pid='234437' dateline='1255357917']

ps. ikka ja jälle tasuks üle korrata, et need SAE süsteemi ühikud ei märgi õli kvaliteeti, vaid viskoosssust. Kvaliteeti näitab API klassifikatsioon. Natuke huvitavat lugemist selle kohta.

Kordamine on muidugi tarkuse ema, aga mootorisse, millele valmistajatehas nägi omal ajal ette VW 500.00 standardile vastava õli kasutamist, sobib enamus tänapäevasemaid õlisid. See 500.00 on kirjas ka kõige odavama Addinoli õli sertifikaadis. Enamuse tänapäevaste õlide pakenditelt kipub enne leidma VW 502 või 505 standardi. Vihjan sellele, et enamus neist õlidest on parema kvaliteediga kui omal ajal nõutud.
Kes keelab kasutada korralikus mootoris kvaliteetsemat õli, kui valmistajatehas omal ajal ette näinud?

Ja "huvitav lugemine" on millegipärast piiratud ligipääsuga.
(12-10-2009, 17:53 PM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]
(12-10-2009, 17:31 PM)TOP Secret Kirjutas: [ -> ]... täissünt on vanale mootorile ''liiga hea.'' Nimelt pidavat too mootorisse ladestunud taaga lahti leotama ja sellega siis liiga tegema...
Ei ole see jutt nii NSR(naised saunas rääkisid) midagi. Võtab lahti küll ...
Vanal heal vene ajal olid kasutusel pesuõlid, mis liigse sõnniku ilma suurema kahjuta eemaldasid, kas tänapäeval midagi sarnast pole?
1) Õli kvaliteet (lääne ja nõukogude õlide võrdlus): Nõukogude õli standardid lubavad liiga palju "mustust", ehk abrasiivseid osakesi: seetõttu kulub mootor Ziguli õliga ruttu ära (näiteks NLiidus Ziguli õliga sõitnud Ladade mootorid on hõredad ja heitgaasid haisevad - kuid Soomes lääne õlidega sõitnud Ladade mootorid on palju tihedamad ja nende heitgaasid ei haise nii jubedalt - see on tingitud nõukogude ja lääne õli kvaliteedi erinevustest).

Kes aga tahab mootori kiiresti ära rikkuda, siis pange veidi klapilihvimise pastat mootoriõli hulka - nii saate väga kiiresti täiesti ära kulunud mootori ja ei pea Ziguli õliga kaua mässama Smile


2) Talvel peaks tähelepanu pöörama õli külmumispunktile:

a) Poolsünteetiline 10W40 õli hangub -15 kuni -20 C juures.
b) Täissünteetiline 5W40 õli hangub -30 C kuni -35 C juures.
c) Kütuseökonoomia täissünteetiline 0W30 õli hangub -50C juures.

Paljud autod ei lähe talvel külmaga käima, kuna poolsünt õli on tökatiks ära külmunud ja starter ei jõua mootorit ringi ajada.


3) Kui panna ettenähtust parem õli, siis ei juhtu midagi halba (vaid õli sööb veidi rohkem). Näiteks oli mul aastaid tagasi VW Transporter 1.9D mootoriga (kõik ütlesid, et poolsünt on liiga hea sellise jaoks) - kuid mina sõitsin 0W30 õliga (aastaid tagasi sai 20l vaadiga 0w30 õli ostes ta 80 eek liiter kätte) ja midagi halba ei juhtunud: talvel läks diiselmootor -35C juures laksust käima ja õlivahetuse ajal oli läbitöötatud külm õli sama vedel kui uus õli (läbitöötatud külm poolsünt venib nagu tökat).



Seega võiks vastu talve mõelda ikkagi täissünt õli peale - kui hinna pärast põed, siis osta õli nn "lahtisena" (õli pumbatakse õlipoes suurest vaadist sinu 5l plastnõusse), kuna lahtine õli on palju odavama liitrihinnaga (sama raha eest saad õlipoest täissünt õli lahtisena - autopoest poolsünt õli plastnõus - tanklast mineraal õli plastnõus).
(14-10-2009, 00:16 AM)Potsataja103 Kirjutas: [ -> ]...
Vanal heal vene ajal olid kasutusel pesuõlid, mis liigse sõnniku ilma suurema kahjuta eemaldasid, kas tänapäeval midagi sarnast pole?

On, Erimell jt. müüvad, "head" nõukogude pesuõli. Ainult väike viga on asja juures... Kui terve oma eluea on mootor käinud saastaga, siis see pesuõli toob ainult muresid, lihtsam on kohe korralikku õli kasutada. Näituseks saaks tuua ühe suure turbodiisli, mida spetsialistid üritasid pesta pesuõliga. Sai ilus ja kena küll, aga 1000km pärast oli turbo jahe, õli väljalaskes ja 14k.eek kooliraha makstud.
Kasutatud autodele, mille ajalugu on teadmata, soovitaks teha esimese õlivahetuse odavama õli ja lühikese välbaga, kasvõi paar tundi, ehk mootor töösoojaks, siis värske filter ja õli.