automoto.ee foorumid

Täisversioon: K-750 M, 1965, Marko
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Sean siia vanakeste ritta üles ka enda uue kaaslase.

Tükk aega olen mõlnud külgkorviga tsikli ostule ja nende kuulutusi jälginud.
24. augustil sai siis mindud vaatama ühte pilli, kuulutuse sisu oli järgmine:

On pakkuda K-750m.Tehtud sõidu rattaks.Kui soovi saab sellest ka uunikumi aretada.Peal siis,uus mootor koos kõige juurde kuuluvaga,uus käikar,differ,trossid,porikad ,uued vabriku sumbutid koos sisemise leegitoruga,nagu kiuste välimine puudu ja see jäi praegu vana. Ah jah,värv koos triipudega kah uus.Triibud tõmmatud pintsliga, ilma teibita.

[Pilt: orig_21336357_4jUr.jpg]

[Pilt: orig_21336355_tfZi.jpg]

[Pilt: orig_21336359_MPMu.jpg]

[Pilt: orig_21336361_Fg0w.jpg]

[Pilt: orig_21336497_BF0X.jpg]

[Pilt: orig_21336499_5xIq.jpg]

Meeldis see, et aparaadiga on vaeva nähtud ja hind vastuvõetav ja müüa muhe vend, mis lisas vaid kindlustunnet.

Saigi siis kaup tehtud ja hakkas tee uue kodu poole.

[Pilt: large_21344511_mWee.jpg]

Kuna tsikkel sai ostetud perekonnaliikme sünnipäeva puhul, veetis ta esimese öö sõbra valvsa silma all.

[Pilt: large_21336505_64uu.jpg]

Järgmine päev reisis oma uude koju, kus võeti teda vastu suure rõõmuga, poleks arvanud, et enamsustel nägijatel läheb suu kõrvuni ja kõigil on oma meenutus rääkida seoses sellise aparaadiga.

[Pilt: large_21344483_QYmt.jpg]

1. Septenbril sai vanake rõõmsalt uuesti arvele võetud, kuna vanad dokumendid olid haihtunud ajaloo prügikasti.

Peale seda ei jäänud käed taskus istuma vaid koheselt sai asutud vanakese tervise parandamisele.

Esmalt sai soetatud kaks uut rehvi, kuna esimene oli mõraga ja korvi oma sile nig läks tühjaks. Kaks uut tagatuld koos klaasi ja tihendiga, kuna klaasid olid mõraga ja üks tihend puudu ning puuduolev väline leegikas.
(Osad on ostetud praegu kõik siinse kasutaja AXEL käest, soovitan!)

[Pilt: large_21336427_yh2e.jpg]

[Pilt: large_21336423_fGHE.jpg]

[Pilt: large_21336421_sh6M.jpg]

[Pilt: large_21336429_LXZV.jpg]

[Pilt: large_21336435_2wVX.jpg]

[Pilt: large_21336441_Ui4d.jpg]
Uus leegikas on aga teise tootja oma ja ei sobinud 1:1, lahenduseks oli otsast ca 10mm maha saagida ja asi sobis

[Pilt: large_21336443_mUbT.jpg]

Uue leegikaga:
[Pilt: large_21336447_PwPp.jpg]

[Pilt: large_21336493_dh1Q.jpg]

Vahepeal sai leiutatud ka spidomeetri valgustus, mis algselt puudus:
[Pilt: large_21336451_cBIB.jpg]

Vana vs uus rehv:
[Pilt: large_21336457_C19K.jpg]

Kuna ratas oli nagunii juba alt ära, sai teda ka väheke puhastatud, ennem:
[Pilt: large_21336459_8BUD.jpg]

Pärast:
[Pilt: large_21336461_TGLG.jpg]

Rattaid tehes sai tõstatatud ka pidurite teema, enda harimiseks:
Pidurid
Peale puhastamist ja pealekeeramist kõik toimib kenasti.

Terve vahetades aga "solvus" tagumine ja läks puruks. Selle põhjuseks oli ilmselt niplite kaitsekummi puudumine ja katkine siselohv:
[Pilt: large_21336469_Xte2.jpg]

Selle tulemusena sai kõik rehvid uued ostud - endal kindlam tunne ja teadmine.

Vana esimene:
[Pilt: large_21336473_5WHy.jpg]

Töökõigus ikka juhtub - unus kinnikeerata korvi ratta välimine mutter mis lõppes laagri surmaga:
[Pilt: large_21336485_iUO2.jpg]

Plaanis oli nagunii üks ratas lisaks osta, kuna sellel ja ka tagavaarattal polnud enam veohambaid sees:
[Pilt: large_21336487_aiir.jpg]

Külge sai ka peegel ja sõidetud ülevaatusele, mis sai läbitud edukalt ja ülevaataja rõõmsate soovitustega. Soovitas mul minna kruusateele 80nega sõitma, tulemus pidi olema see, et korviratta kodarad lähevad puruks.
[Pilt: large_21336483_fOgT.jpg]

Vahepeal sai siis sõidetud, igalpool kõik vaatavad, naeratavad ja julgemad näitavad pöialt. Seistes tullakse juurde, uuritakse mis pill on ja kaua aega võttis ehitus. Et kui kellegil on vaja positiivseid elamusi oma ellu lisaks - ostke külgkorviga mootorratas, lööge läikima ja sõitma !

Sõit on nagu Harley Davidson´iga, peale pikemaid sõite võiks kruvisid ja mutreid pingutada.
Kuna seistes tekib alla nii bensiini kui õli laike, sa uuritud seda teemat ka siit
Õlileke
Mis jällege isestas rahu, sai lisatud käigukasti õli vastavalt soovitustele ja käik läks mõnusmaks ja mootor vaiksemaks - Nagu eelmises teemas kirjutati, läks ka mul klapiklõbin vaiksemaks.
Kohaliku kaupluse ees:
[Pilt: large_21344493_0pgV.jpg]

Praeguseks on nii, et järgmise suve ilmselt pooled päevad on broneeritud, kes kõik sõita tahavad
[Pilt: large_21344495_EJES.jpg]
[Pilt: large_21336351_ToLf.jpg]

Sõitmisest veel vahepeal niipalju, et kellel puudub eelnev kogemus ja suht kergelt satub eufooriarõõmu, siis soovitan soojalt kanister bensiiniga korvi tagavaraks panna. Mul on suurest tegemise ja arendamise rõõmust kaks korda juba otsa saanud...

Kuna tegu on hobinduse ja väikese haigusega, siis pea iga õhtu on midagi nokitsetud ostust saati. Vahepeal sai puhastatud väline silindri ots.
[Pilt: large_21336367_XclH.jpg]

Pildilt on näha ka, et uus leegikas on ära põlenud. Müüa soovitas et kui nii hakkab minema, siis tuleks süütega mängida. Ma ei hakanud seda tegema, kuna pill sõidab ilusti ja pigem arvan, et ta on lihtsalt liiga õhukese seinaga, sisemine peaks olema originaal, seinapaksus on suurem ja ka ei ole põlenud nii.

Sai ka kaablitega möllatud, peal olid nö nõuka aegne kaablirüüz, mis oli hele ja hakkas kohe silma, sai need asendatud tänapäevastega:
[Pilt: large_21336365_fHxf.jpg]

[Pilt: large_21336369_FGxb.jpg]

[Pilt: large_21336371_VA4h.jpg]

ja nüüd:
[Pilt: large_21336393_VBtK.jpg]

[Pilt: large_21336385_liB6.jpg]

[Pilt: large_21336395_jrBw.jpg]

Kui sõita enam ei kannata, läheb pill garaazi kus teen kõik üleminekud termorüüzifa üle ja kõik ülejäänud saavad ka uue rüüzi ( paagialustele ei pääse niilihtsalt ligi).

Sai lahendatud ka üks ainus peavalu mis oli esmesest päevast - pidurituled.
Nimelt ostes pidurid vajutades tuli kustus, mitte ei süttinud ja häälestades kord töötas - kord mitte. Õrnalt vajutades põles, jõuga mitte.
Lahendatud sai see lühema vedruga - nüüd kõik toimib kui kellavärk.
[Pilt: large_21336397_8jFw.jpg]

Hetkel uusim kingitus on originaalne korvikate, mis kaasajal ilmselt suht haruldus juba?
enne:
[Pilt: large_21336401_jPyV.jpg]
nüüd:
[Pilt: large_21336411_aOFY.jpg]

Ja eks ta nii vaikselt areneb ....
Teema tegin, et teiste teadmisi ja õpetusi/soovitusi kuulata, et vanake ikka kauem kestaks . Et kui keegi näeb, mis pildil valesti, julgelt võib siia kirjutada. Ise olen märaganud et esilenks on uuema oma ja ka korvi porilaud ilmselt dneprilt? Vahepeal sai ka korviporika plemised kaablipesad kaetud kummipunnidega.

Järgmise arendusena on plaan leida tagumine pikk proilaud, kuna see olemasolev porikummiga ei meeldi mulle üldse.
[Pilt: large_21336445_odEo.jpg]
Võiks olla midagi sellist:
[Pilt: orig_21344417_wDOQ.jpg]

Lisaks on puudu õhupuhastajast karburaatorisse minevad õhusuunajad, mis peaks olema ilmselt sellised:
[Pilt: orig_21344415_xtQK.jpg]
[Pilt: orig_21344413_dclt.jpg]

Vot, võibolla tuleb ka suur esiklaas vahelduseks, kuid eks seda on näha järgmine hooaeg.

Aitähh Vellole ja Uko´le, kes selle pilli tegid - vanake on heades kätes!
Ja mis muud kui maanteel kohtume!

Tervitades,
Marko
Väga ilus ratas, ei karda kriipse lakitud pinnale? Neid sellisele rattale maias tulema, kui tahtmine ka korra metsavahele marjule minna. Big Grin

Tagumine porikas ja ka lenks tunduvad olevat dnepri omad, sama ka raami, amortide ja korvi porilauaga.

Muidugi kui on nokkimistuju, võid tõmmata liiva/klaaskuulipritsiga plokikaaned üle, jäävad kui kroomitud kui käia üle ka vastava kuumusttaluva lakiga. Spidomeeter peaks (võiks) olla musta taustaga ja tagatuled ka originaalis tilgakujulised; muidu üldiselt ei ole veel näinudki nii ilusat K-750m'i pildi peal. Edu selle rattaga Cool

Kuidas kütusekuluga on (peal uuematüübiliset k-37 karburaatorid)?

E: eks need leegitorud lähevad pea kõigil natuke siniseks, tegemist suhteliselt kuuma mootoriga.
Lahe ratas ja kenasti tehtud teema. Nägin seda vist üleeile/üle-üleeile(?) vabakat pidi ka kulgemas. Pöial ei suutnud tasku jääda. Smile
Jõudu Markole.Ilmselt kusagil järgmisel hooajal siis trehvame.Praegu vaadates ja mõeldes oleks parema tulemuse pidanud saama.Uunikumi me muidugi ei soovinudki ehitada,siis poleks enam tahtnud müüa või ilmselt ei oleks ka enam saanud seda teha.Eelarve läks niigi sinna kus läks.Sellest siis ka mitte päris õiged jupid.Juppe saab alati vahetada,omanikul siis kah avastamisrõõmu ja tegevust.Mis muud kui nael kummi!
Väga ilus ratas! Sellisest külka kattest ei ütleks isegi äraSmile

Kas K750M-il ei olnud tagumine poritiib pikk, kuid hingedega, nagu K750-l?
Kui karbussi õhutorusid otsima lähed siis pea silmas, et neid on erineva läbimõõduga vastavalt karbussi tüübile. Jõudu edasipidiseks!
(12-10-2009, 22:38 PM)yllar21 Kirjutas: [ -> ]Väga ilus ratas, ei karda kriipse lakitud pinnale? Neid sellisele rattale maias tulema, kui tahtmine ka korra metsavahele marjule minna. Big Grin

Tagumine porikas ja ka lenks tunduvad olevat dnepri omad, sama ka raami, amortide ja korvi porilauaga.

Muidugi kui on nokkimistuju, võid tõmmata liiva/klaaskuulipritsiga plokikaaned üle, jäävad kui kroomitud kui käia üle ka vastava kuumusttaluva lakiga. Spidomeeter peaks (võiks) olla musta taustaga ja tagatuled ka originaalis tilgakujulised; muidu üldiselt ei ole veel näinudki nii ilusat K-750m'i pildi peal. Edu selle rattaga Cool

Kuidas kütusekuluga on (peal uuematüübiliset k-37 karburaatorid)?

E: eks need leegitorud lähevad pea kõigil natuke siniseks, tegemist suhteliselt kuuma mootoriga.

Kütusekulu on kusagil 10liitrit sajale. Olen sõitnud spidomeetri järgi 403 km ja selleks on läinud kaks paaki, paak ca 20 liirit. Manual lubab originaal karpadega kuluks 6 liitrit sajale. Ei kurda, minek on hea, edasi käib hästi ja sõita on mõnus!
Hilisematel mudelitel oligi selline raam, spido ja tagaporikas. Esimesed K-750-d (alates 1957 kuni 1962) olid nn hanejala (kiigega) esihargiga, neil olid teistsugused silindripead, väikse korpusega esituli, ilma nokata tulerõngas, musta taustaga spido, teistsugune käigukast, M-72 paak, M-72 külgkorv, "tagurpidi" eeblid lenksul, vist ka nn kalasaba summutid. Esimestel K-750M-idel (alates 1963) oli lühike raam, liigendiga tagaporikas ning plekist korpusega tagatuli, juba uus külgkorv, uuem esituli jne. Lenksu kohta ei mäleta. Enne K-650 tootmise algust pikendati raami ning muudeti tagaporikat ning tagatulesid, alates 1969 (vist, mälu järgi öeldud) tuli uus 650 ccm mootor, mõni aeg hiljem muudeti nimi Dnepriks, mudelitähiseks sai MT-9. See kõik puudutab mudeliarendust Kiievi tehases, Izevskis käis asi omarada ning tulemuseks oli Ural, kuigi mõlemas tehaseks oli arenduse aluseks M-72.
(18-10-2009, 20:24 PM)Steelrider Kirjutas: [ -> ]Hilisematel mudelitel oligi selline raam, spido ja tagaporikas. Esimesed K-750-d (alates 1957 kuni 1962) olid nn hanejala (kiigega) esihargiga, neil olid teistsugused silindripead, väikse korpusega esituli, ilma nokata tulerõngas, musta taustaga spido, teistsugune käigukast, M-72 paak, M-72 külgkorv, "tagurpidi" eeblid lenksul, vist ka nn kalasaba summutid. Esimestel K-750M-idel (alates 1963) oli lühike raam, liigendiga tagaporikas ning plekist korpusega tagatuli, juba uus külgkorv, uuem esituli jne. Lenksu kohta ei mäleta. Enne K-650 tootmise algust pikendati raami ning muudeti tagaporikat ning tagatulesid, alates 1969 (vist, mälu järgi öeldud) tuli uus 650 ccm mootor, mõni aeg hiljem muudeti nimi Dnepriks, mudelitähiseks sai MT-9. See kõik puudutab mudeliarendust Kiievi tehases, Izevskis käis asi omarada ning tulemuseks oli Ural, kuigi mõlemas tehaseks oli arenduse aluseks M-72.
Mis tagaporikal muutus?Olen näinud vabrikuvärvis K-650-et millel hingega porikas.
Mis tagaporigal muutus? Olen näinud v
Lp. Terassõitja põhjalikku juttu on kogemata lipsanud mõni viga - näit. Iþevskis selliste aparaatidega ei tegeletud, IMZ on ikka Irbiti mootorrattatehas ja "väike tulekorpus" K750-l, kas on mõeldud tagatuld..- siis vast küll..
Aga ei, jutus on "väikese korpusega esituli" - kas ikka oli K750-l ?
(19-10-2009, 09:00 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Lp. Terassõitja põhjalikku juttu on kogemata lipsanud mõni viga - näit. Iþevskis selliste aparaatidega ei tegeletud, IMZ on ikka Irbiti mootorrattatehas ja "väike tulekorpus" K750-l, kas on mõeldud tagatuld..- siis vast küll..
Aga ei, jutus on "väikese korpusega esituli" - kas ikka oli K750-l ?

Minu paha, tõepoolest Irbiti tehases.
Aga pidasin silmas justnimelt esituld. Esimese põlvkonna K-750 tuli tehasest samasuguse esitulega, nagu M-72. Veel tuleb meelde, et "vana" tüübi mootoril puudusid jahutusribid karteri alaosast ning generaatori kinnituskronstein oli teistsugune kui hilisematel masinatel. Kokkuvõttes võib öelda, et M-72H (ladina tähestikus-N) raam, sadulad, porilauad ja tagavedrustus vahetati välja, tulemuseks oli K-750, enamik ülejäänud detaile, mh külgkorv, jäi esialgu samaks. Kui tuli tootmisse mudel K-750M, siis muudeti muuhulgas ka juhtmeid, õigemini nende isolatsiooni (kapronist plastikuks). Kuna teema algataja masin näeb vägagi kena välja ning tundub ka üsna autentne, siis soovitaks vastavat (interneti)kirjandust uurida ning ka pisiasjadele tähelepanu pöörata.

Kuna minu M-i ja K projektid on paar viimast aastat seisnud ning uut ja avarat garaazi oodanud, siis kipub mälu vahepeal vimkasid viskama. Andestust desinformatsiooni jagamise eest ning jõudu edaspidiseks.
Kui tahad tähelepanu ja inimestega suhelda - osta K750!

Täna käisin poes ja bensiinijaamas tankimas ja mõlemas kohas tulid inimesed juurde uurima ja puurima ja muljeid jagama.

Et oleks mida vaadata, sai vähe visuaalset pilti silutud.

Tagavararatta kinnituse poldid said vahetatud siledate vastu.
Ennem:
[Pilt: large_21407499_GQAy.jpg]
Nüüd:
[Pilt: large_21407501_LiT8.jpg]

Ja ka porilaudade ja tagumise sadula kinnituse mutrid said vahetatud ilusamate vastu.
Ennem:
[Pilt: large_21407503_iGE2.jpg]
Nüüd:
[Pilt: large_21407505_gFMd.jpg]
Vahepeal tehtust alustaks tarkuseteraga ennekõike endale:

Ükskõik kui lühike või pikk on teekond - alati kanna õiget varustust!
Juhtus et jalg libises piduripedaalilt maha jalaraua ja silindri vahele ja lõppes see ...

[Pilt: large_21471235_qOdF.jpg]

Vahepeal, kuna ilmad suht jahedad, sai külgkorv eemaldatud ja tsikkel garaazi pandud ( koos ei mahu ümber töötama ) ja natuke jälle nokitsetud.
Kas kaasajal tohib sõita ilma korvita kui passis korv kirjas? Nõuka ajal ei tohtinud kuna "liiga võimas aparaat".

Tänu Axel´ile sai soetatud õige porilapakas taha ja olemasolev ajutine moskvita oma utiliseeritud, selle käigus sai kaotatud ka isearretatud numbrialus mille tegin kuid tänu sellele pimedas number hästi ei valgustunud.

[Pilt: large_21471231_op7x.jpg]

[Pilt: large_21471243_H9vm.jpg]

Sai ka lenksukinnituse poldi vahetatud, kuna nad käisid keerates lihtsalt vastu paaki.

[Pilt: large_21471233_UG1t.jpg]

Lõpule sai viidud ka kaablirüüzide vahetus, mille tulemusena enam heledad juhtmed silma ei hakka.

[Pilt: large_21471241_fzmi.jpg]

Tulemus on ilus ja puhas nüüd, endale meeldib.

[Pilt: large_21471247_tqWU.jpg]

Tegelesin ka "suure kütusekuluga". Istusin tsikli kõrval ja mis tuli välja - Hommikuks oli suvel iga hommik loik all paremal - ilmselt leidsin nüüd vea - nupp, kust bensiini üles pumbatakse on pidevalt pumpamis asendis. Ilmselt tuleb vahetada kui puhastus ei aita.
Vasakpoolne aga ... müstika! Ujuki kojakate oli lahti, esimene kruvi oli puhta lahti niiet kate peal loksus ( ilmselt sõitsin nii ca 10-15km ise midagi märkamata ).. ja täna veel avastasin et alt on üks mingi kruvi kadunud.. Teab keegi, milleks ettenähtud see ülemine kruvi, kus hetkel tavaline sees ? Panin ette et midagi välja ei jookseks, kõik sõidab ja toimib hetkel ka ilma originaal pika kruvita...

[Pilt: large_21471245_lfYe.jpg]


Leidsin sellise pildi, ilmselt originaal karpatega ? Neil ei ole üldse mingeid lisakurivisid, ehk peaks sellised otsima ? Ei ole lihtne pimedal ajal neid kruvisid otsida ja pingutada koguaeg.

[Pilt: large_21471323_Vm9a.jpg]

Külgepanemata on veel põlvekaitsmed, kuid ega kõike ei saa ka korraga ära teha.

Tervitades,
Marko
See kruvi on tühikäigu segu reguleerimiseks.
Ega ta ilma selle tühikäigu kruvita sul õieti tööta.Sellel vahepealsel pildil on teise poole karpa pandud,seda ei mahu reguleerima.Originaalid on ümariku siibriga.Sinu konkreetsel mootoril on küljes karpad mis olid küljes poest ostes sellel mootoril.Nii et selles mõttes on need selle mootori originaalid.Ah jah ,on olemas ka selle ratta põlve kaitsmed,saad need ka kätte.Ainult millal või kuidas seda ei oska öelda praegu.
(31-10-2009, 18:45 PM)uko Kirjutas: [ -> ]Ega ta ilma selle tühikäigu kruvita sul õieti tööta.Sellel vahepealsel pildil on teise poole karpa pandud,seda ei mahu reguleerima.Originaalid on ümariku siibriga.Sinu konkreetsel mootoril on küljes karpad mis olid küljes poest ostes sellel mootoril.Nii et selles mõttes on need selle mootori originaalid.Ah jah ,on olemas ka selle ratta põlve kaitsmed,saad need ka kätte.Ainult millal või kuidas seda ei oska öelda praegu.

Ega jah, töötab aga kohati sureb välja kui gaas maha lasta. Põlve kaitsmed on mul olemas, uued, "tehase nööriga" veel omavahel koos.

[Pilt: large_21477497_0OIU.jpg]
..Et lapiga ülekäimine üksluiseks ei muutuks, sai osta.ee vahendusel soetatud kaks karburaatorit doonoriteks, kust sai võetud kaduma läinud tühikäigu kruvi ja ujuki kaan prooviks, kuna tundub, et olemasolev lihtsalt jooksis läbi.
[Pilt: large_22526401_jge3.jpg]

Silma riivas ka karburaatori õhuvõtt, mis oli lahendatud auto lõdvikutega, lahendus sai leitud siit:
http://pilt.delfi.ee/album/148393/
[Pilt: large_22526567_LDc6.jpg]

ja küljes nad ongi:
[Pilt: large_22526393_k3s4.jpg]

[Pilt: large_22526395_YIPm.jpg]
uus vs vana.
[Pilt: large_22526399_klCd.jpg]

Ilusate ilmadega tuleb korvi ninale väike värviparandus teha mis talvekorteris kannatada on saanud, siis võib hooaeg alata vaikselt.

PS: Aitäh kõigile, kes on teemat lugenud ja hea sõnaga toetanud! Postkast on küsimusi ja toredaid soovitusi täis.

Tervitades,
Marko
Endale meelespea, et ei peaks otsima pidevalt. Külgkorviga ja korvita sõit.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...866&page=1
Uued varuosad K750
[Pilt: large_22663563_XS5e.jpg]
Küsimus targematele:

Millest teha karburaatorile tihendeid ? Olen proovinud nii ja naa aga endiselt tilgub - kohati suisa jookseb. Sõites ei ole hullu aga seisma jäädes on loik all, leegitorud bensiinides ja mootori soojendes tossupilv üleval...
Motopoodides on spetsiaalset tihendimaterjali müügil selle jaoks. Aga mina tegin vene rataste karburaatoritele tihendeid ühest vene kummipaadi kummist, mis kunagi jõe peal katki läks. Pidasid vastu küll ja läbi ei tulnud midagi.
Lehti: 1 2 3 4 5