automoto.ee foorumid

Täisversioon: veepump lekib - mida teha?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Otsisime sõbraga jahutusvedeliku lekkimis põhjust ning leidsime mootri veepuba juurest ka põhjuse. Pumba juures on auk kus tuleb ohtralt jahutusvedelikku välja. Äkki oskab keegi õelda, mis auk see on ja kuidas seda parandada?

http://www.upload.ee/image/242574/auk.PNG

Autoks on Opel Kadett 88
Ma pakuks et arvestades Opeli varuosade hindu on kõige lihtsam, odavam ja mõistlikum osta ja paigaldada uus pump. Probleemi põhjuseks on tõenäoliselt pumba võlli laagerduse eluea lõppemine.
Arvatavasti on pumba korpus katki...kas midagi on sealt seestpoolt välja tulnud või mingi välja ulatuv osa ära murdunud. Lahenduseks uus pump või lammutusest mõni kasutatud. sellist auku ei tohiks seal niisama olla. Vaatan kui täna jõuan siis piilun ühe teise sama seeria kadeti mootori pealt järgi.
Ma pakuks taalreid sõõrikute vastu, et selline auk on seal juba tehasest ja ei ole sealt midagi ära murdunud.
(28-10-2009, 15:28 PM)punaneunistus Kirjutas: [ -> ]Otsisime sõbraga jahutusvedeliku lekkimis põhjust ning leidsime mootri veepuba juurest ka põhjuse. Pumba juures on auk kus tuleb ohtralt jahutusvedelikku välja. Äkki oskab keegi õelda, mis auk see on ja kuidas seda parandada?

Ju on veepumba võlli laagri kaelustihend (simmerling) töölepingu lõpetanud, st muutunud jahutusvedelikku läbilaskvaks.

Minuteada moodsatel masinatel on see koost ühekordseks kasutamiseks, st pumbal riknenud laagreid ega ka kaelustihendeid ei vahetata, vaid vahetatakse pump tervikuna.

Parandada saab viga lihtsalt - minna Opeli esindusse või Opeli varuosadega kauplevasse ärisse ning automargi ning VIN-koodi põhjal osta uus pump. Ja vahetada riknenud pump uue vastu.
Ei leia opeli veepumbal sellist auku tehase poolt juba.Kas valuviga vms

Umbes 400 eeku ja uus olemas.Poest
Kui mootoritähist teaks saaks isegi pakkuda midagi.
(28-10-2009, 16:02 PM)MägiAivar2 Kirjutas: [ -> ]Ei leia opeli veepumbal sellist auku tehase poolt juba.Kas valuviga vms
mina mäletan (nn väikese ploki karburaator-kadetid - 1,3 ja 1,6 - millel veepumbast hammasrihma pingutatakse) aga veepumpa taolist augukest omavat. Interneti sain kah nõusse Smile
http://images.google.com/images?hl=et&so...a=N&tab=wi
mul ootab suht komplektne 1,3 (13S mototähis) mootor metallihunnikus. Sealt leiaks funktsioneeriva pumba "Aitäh" (ikka suure A-ga eelkõige mahakruvimisvaeva tõttu) eest.

jõudu,
Teet
Ikka uus pump ,rihm ja rullikud!
Selliseid pumpasid vahetanud küll ja küll kõigil sellised augud olemas.Olen kuulnud ka sellist juttu,et need augud ongi selleks et ka rumal ja kokkuhoidlik inimene vahetaks ta lõpuks ikke välja kui laagrid ja tihendid läbi ja sealt august vedelikku jookseb.
osab keegi õelda kuidas rihma pealepanemine käib?
vastavalt juhendile
Olgugi, et selle Opeli rihmavahetus on üks lihtsamaid, ei soovita hakata ise näppima, kui ei oska. Tagajärjed võivad kallimaks minna kui asjatundjale makstav raha rihma õige paigalduse eest.
Ikka võib ise proovida kui tahtmist on. Ega siis teiste vigadest õpita, ikka enda omadest !!!
õpetuse leidmine võib olla keerukas. Paneme õige kirja:
1) jõua rihmani. Võimalikud eesolevad generaatoririhmad, roolivõimurihmad, veepumbarihmad, kliimaseadme pumba rihmad ja nende kõikvõimalikud kombinatsioonid + katted jms on üldjuhul ees ning vajavad eemaldamist.
2) aja olemasoleva rihmaga väntvõlli märge ja nukkvõlli(de) märge/märked plokil-kaanel leiduvatega kokku. Seda veendumaks, et vahepealsed remontijad pole midagi oma nägemuse kohaselt kokku pannud (kogetud...). Mõnel mootoril (näide: Opeli C20XE mootor, millel 6 varianti) saab nt väntvõllil olevat märkega flantsi/rihmaseibi panna külge rohkemates variantides, kui ühel käel sõrmi - ning enamus neist võib muuta mootori töövõimetuks (ehk siis korraldada kolbide-klappide "kokkusaamise". Näitena viidatud C20XE on taoline. "Kohtumisi" nähtud...). Samuti võivad märked olla ebatäpsed, mille tulemusena võib uus rihm hiljem vajalikust hamba võrra nihkesse sattuda (kogemus: hilisem nukkvõlliasend annab nn jagajaga mootoril madalatel pööretel rohkem jõudu, s.t. võimsusgraafik nihkub ettepoole, aga tipp jääb madalamaks)
2a) kui vana rihm katkes ning mootor selle (eeldatavasti) üle elas, aja nukkvõll(id) märki ning väntvõlli puhul veendu, et 4.silinder (rihmast teisel pool asuv; kohati nimetatakse ka 1.silindriks) oleks ÜSSs (ülemises surnud seisus). ÜSSs olekut saab kontrollida nt küünlaavast kruvikeerajat sisse pistes - mõlemas suunas väntvõlli keerates vajub kolvile toetuv kruvikeeraja allapoole.
3) eemalda vajadusel väntvõllilt nt generaatoririhma (või mis iganes rihm-rihmad sealt midagi käitavad) "seib". Seda juhul, kui vana rihma seda eemaldamata maha (ja seega ka uut peale) ei saa
4) eemalda vana rihm. Püüa enne uue pealepanekut võlle mitte liigutada
5) kui ette nähtud, vaheta ka veepump ja hammasrihmarullikud. Nende olemasolu ja vahetusvajadus sõltuvad konkreetsest mootorist ning tehase poolt ettenähtu mittejärgimine vahetusel on omal riisikol: liigse kulumise korral võivad need "kokku joosta", põhjustades rihma purunemise. Ka on mõningatel veepumpadel nn tiivikuosa plastmassist ning vanaduse tõttu võib see võllist irduda - tulemuseks praktiliselt puuduva jahutusega mootor.
6) vaheta hammasrihm
7) punktid 3-2-1 just sellises järjekorras ehk siis normaalolukorra taastamine. Nr2 puhul mõistlik keerata käsitsi väntvõlli mootori pöörlemissuunas (võiks olla kellaosuti liikumissuund - aga pole kahtlust, et mõni moto võib ka teistpidi käia) 2 pööret ehk siis niipalju, et ka nukkvõllid terve pöörde teeks - ning kontrollida, kas märgid seejärel ikka paigas on. Kui mitte, siis korrigeerida. Normaalselt jaksab R4 moto puhul ca 15cm läbimõõduga väntvõlli küljes olevalt generaatoriseibist mootorit ringi keerata. Kui mingis asendis on vaja suurt jõudu tarvitada, tasub muutuda rahutuks ning uurida, kas ehk pole põhjus valest rihmaasendist tingitud kolbide ja klappide kokkusaamises. Selline kokkusaamine tähendab käivitamisel kõveraid klappe ning plokikaane remonti.
8) hoia hinge kinni ja käivita mootor Smile
9) moodsad masinad vajavad ka ehk nn kompuutri külge panekut ehk teadvustamist, et rihm on uus ja kõik on hästi. Vastav kogemus puudub.

parandamised-täiendamised on teretulnud.
(29-10-2009, 00:00 AM)Myrka Kirjutas: [ -> ]Olgugi, et selle Opeli rihmavahetus on üks lihtsamaid, ei soovita hakata ise näppima, kui ei oska. Tagajärjed võivad kallimaks minna kui asjatundjale makstav raha rihma õige paigalduse eest.
üldiselt nii on. Teisalt sobivad aga taolised opeli mootorid väga hästi "polügoniks" - üheltpoolt ei oma üldiselt "pähejooksmiskommet" (ei julge öelda, et seda ei juhtu - oleneb siiski pööretest-taustsüsteemist kah, aga selle "põlvkonna" 13S ja C16NZ moto on mul rihmakatkemised andeks andnud), teiseltpoolt on kergesti asendatavad (st levinud-odavad-leitavad).
Nagu eelpool juba mainitud, ongi see auk(samuti kohanud üsna mitmetel pumpadel, sõltuvalt tootjast ja mudelist) kontroll- e. teabeava selleks puhuks kui ta ,,otsas,, on. Ja see veepump on uuena üks odavamaid Big Grin
Ning veel-see kõrv, mis asub ülevalpool on loodud pingutamiseks, samas on vana pumpa selle abil ka kõige mugavam lahti kangutada ( ja nad on ikka päris kõvasti vahest kinni ) aga olen ka eemaldades ta ära murdnud. Nõnda ei soovita ma kindlasti vana pumbaga jantida kuid ,,kogemus on kamm mille elu kingib juba kiilaks jäänule,,.
Lp. 13 piisab on eelpool küll seletanud kenasti aga unustanud et üsna paljudel autodel ( Opelil minu mäletamist mööda oli ikka 4 polti kiksi poldist eraldi) on mõlemad rihmarattad ( vahest ka kolm ) ühe kiksi poldiga kinni. Ja see tuleb lahti saada neljas või viies käik sisse lülitades ja käsipidur peale tõmmates (kui töötab ). Aga automaatkastiga mis saab? ( ise teinud mitmeid Big Grin ).
Ja enne käivitamist uue rihmaga on ikka ohutum korra käsitsi proovida ning ka mitte suure hoo ja toore jõuga ( ka muskli jõul saab klapi kõveraks ).
Ju vaatasin pumpa vale nurga altPildil tundus kuidagi ähmane see auk, ei ole servad sirged + enda kiirustamine.

Saan ma õieti aru kui simmer jookseb siis sealt avast peaks läbijooksnud vedelik väljuma, säästa laagreid?
(29-10-2009, 01:44 AM)MägiAivar2 Kirjutas: [ -> ]Pildil tundus kuidagi ähmane see auk, ei ole servad sirged...
Selle kohta on venelastel vahva vanasõna, mille täpne tsiteerimine mul hetkel üle jõu käib, aga vihjeks nii palju et seal on juttu halvast tantsijast ja tema tegevust segavatest teguritest.

Tsitaat:Saan ma õieti aru kui simmer jookseb siis sealt avast peaks läbijooksnud vedelik väljuma, säästa laagreid?
Mis neid laagreid seal enam säästa kui pump nagunii prügikasti lendab. Pigem lihtne kaalutlus et parem see kui pump hakkab tilkuma ja omanik avastab loigu ning läheb kas teenindusse või foorumisse, kui see et pumba läbi kulunud laagrid mingi hetk lõplikult kinni jooksevad ja kogu kupatus läbi radika või kapoti laia ilma rändama purjetab.
(29-10-2009, 00:24 AM)rollfix Kirjutas: [ -> ]13 piisab on eelpool küll seletanud kenasti aga unustanud et üsna paljudel autodel ( Opelil minu mäletamist mööda oli ikka 4 polti kiksi poldist eraldi) on mõlemad rihmarattad ( vahest ka kolm ) ühe kiksi poldiga kinni.
ununes tõesti - kui "kiksipoldina" väntvõlli keskel asuvat mõtleme, siis väiksematel motodel (mis ka teemaalgatajal) oli vist tõesti vaja ka see lahti päästa. Samas mu viidatud motol ei ole seda vaja puutuda - "generaatoriseib" on kuue (6mm) poldikesega kinni Smile

eile vahetasin kaasa peugeot 307 hammasrihma - sain kinnitust arvamusele, et autotootjad teevad hammasrihmavahetuse tavakodanikule raskemaks, kasutades "asjassekuuluvate poltidena" vähemlevinud peadega polte: PSA grupi toodangu esindajal tuli rihmavahetuseks eemaldada üks mootoripadi ning see oli nii kere kui mootori küljes kinni torx50 poltidega.

niiet "rihmavahetuse õpetuse" lisaks võiks öelda: ole valmis otsima-soetama võtmeid, mida Sul ei ole ning mida "kõrvalasuvast ehituspoest" leida ei pruugi.
Torxi kasutatakse juba mingi 20 aastat, kuna seda on tööstuslikult palju kergem õige jõuga monteerida, ja vastavad võtmed ei ole juba ammu mingi imeasi, komplektid on vabamüügis.
Mis sest laagrist nii tähtsaks pidada, et seda säilitama peab? See ei maksa mitte midagi kui arvestada, et pumba omaalgatuslik lahkumine tööpostilt kõrgetel pööretel võib halvemal juhul kogu mootori tuksi keerata. Nii vanal autol ei tohiks vahetamine ka eriline probleem olla. Ma ei ole konkreetse masinaga küll kursis, aga üldiselt vanematel autodel saab asjadele päris hästi ligi.
Lehti: 1 2