automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ristmik. Ehk liiklusuudised vanadest ajalehtedest.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kolm Reiditundi

Tartu autojälitusmeeskonna seiklustest ja muredest oleme korduvalt kirjutanud. Nädalas korra või tehakse öine reid. Ei julge väita, et kõik tartlastest autoomanikud heidavad nüüd rahuliku südamega magama, teades, et nende sõidukitel hoitakse silma peal. Kuid tänuväärset profülaktikat teeb autojälitusmeeskond küll.

Meeldiv on kuulata raadio liiklussaadetes, et täna öösel pole Tartus ühtegi autot varastatud.

Reedeõhtul kell 10.00 kogunesid mehed jälle reidile. Aktsioonis osales 6 radiofitseeritud autot ja RAF-buss. Ekipaazid on ajapikku väljakujunenud, tavaliselt on autos inspektor kellel on relvakandmisluba. Leitnant Kalev Nilbe ja autojälitusgrupi inspektorid Kuido Kaidma (roolis) ja Vambola Vaarmets andsid minuhoolde kassetmaki.

Tiirutasime Anne sisekvartalites ja garaazide läheduses. Alustuseks peatati naakmannid, kes sõitsid kahekesi jalgrattal. Poistel tuli oma kätega õhuventiilid välja keerata. Auto salongi lage katva materjali õhuaukudesse on torgatud juba palju ventiile.

Pool tundi pistelist kontrolli. Juhi dokumendid olid kõikidel korras ja head reisi.Raadiost teatati, et tabati selle öö esimene lõhnadega juht . Autojälitusmeeskonnal on Rootsi alkomeetrid, kuid kindluse mõttes ja tüütu aktitamise pärast peab purjus juhi ekspertiisi toimetama.
Augustis tabati üle 70 roolijoodiku. Rekord püstitati 10 augustil mil tabati 19 roolijoodikut.

Sõitsime kalda teed pidi Sõpruse silla suunas. Meestel tekkis proffesionaalne huvi ühe M 412 Eratakso suhtes. Vaist ei petnud: juhil puudusid dokumendid. M412 koos juhi ja kahe kaassõitjaga toimetati jaoskonda.

Järgmine häire. Mustavärvi välismaine limusiin ei reageerinud peatumismärguandele ja põgenes Karlova suunas. Pargi sauna juures oli põgenik juba jälitusautodest ümberpiiratud. Lõbus seltskond viidi ekspertiisi. Tagaajamisi tuleb ette tihti. Korra põrutati Novgorodini välja, alles bensiinijaamas saadi poisid kätte.
Auto oli ärandatud.
Ärandajad on õige julmad ja kippuvad rammima, neil pole ju enam kaotada midagi.

Siseasjade osakonnas selgus hiljem, et kinnipeetud M412 Eratakso juht oli hiljuti kinnipidamisasutusest vabanenud, et seltskond istus võõrasse M412 juba nädal tagasi. Lasnamäelt ärandatud M412 number maeti Sakus metsa maha ja suvaliselt autolt varastatud numbrid kruviti külge, lisaks pandi pihta kuskilt takso plafoon mis samuti kahtluse hajutamiseks külge kruviti.

Järgneb,

Väinu Rozental Ajalehest Edasi 5 september 1990