automoto.ee foorumid

Täisversioon: DDR langemise 20aastapäev,Trabi sai legendiks.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna on käes siis müüri kukkumise aastapäev ja kõik idaberliinlased tähistavad suurt vabaduse päeva siis tekkis selle taustal mõte teha siia uus teema.
Nimelt Trabant.
Saksa keelne tõlge siis annab nimetuseks sputnik. selle samuse auks mille idaterroristid esimesena orbiidile saatsid.
Ajalugu väidab et üle kolme miljoni toodetud erineva variatsiooni.
Peale seda kui Trabid hakkasid läbi vanade kuid avatud tollipunktide läänesaksa voorima, sai ta ka lääne saksa pool iseloomustuse mis kõlas umbes nii: neljakohaline külgkorv ühe suure kiivriga! Mis on tuletatud siis tema 2 taktilisest 0,6L 2 silindrilisest mootorist ja kerepaneelimaterjalist milleks oli Duroplast. Kunagi ürgajal tehti millegist samasest ka mootorratta kiivreid. Aga kõrgelt arenenud läänesaksamaal olid need ajad ikka ammu unustatud.

Siit kohalt ka võiks arendada teemat sellest et kas on keegi ise omanud või teab veel allesolevaid Trabante Eestis. Memuaarid on vägagi sobilikud siia.
teine Auto ehk Wartburg oli siin siiski suhteliselt nähtud aga sellest pole vaja muljetada. Ikka paluks Trabandist siis!
Kel vaja Wartburgi vrakki siis tean kus üks asub. Soovijale info privasse.

NING paluks lisada siis pilte teema alla. Kõige ekstreemsemad modifikatsioonid Trabist oleks hea siin näha. Samas kui kellegil on võrdluseks tuua originaaltrabi pilt siis oleks ka see hea. Ise saksamaal kursseerides jäi ikka igasugu imelikke trabisid silma ja üllatus üllatus: isegi marokos kohtasin paari trabanti.

kõike head!
http://www.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZxh0 Wink

Kahjuks või õnneks neid eestis arvele ei saa.
nii palju mäletan, et vist tartus oli mingi firma kes neid uuena maale tõi, kas ja kui palju neid müüa suudeti ei tea, niiet põhimõtteliselt peaks leiduma eestis ka inimesi kes on olnud proffesionaalsed trabi müüjad
Umbes kuu aega tagasi nägin ühte trabi Vabaduse pst-l. Oli Kia Ceed'i poolt veetava treileri peal, suundus kesklinna poole.
Üks aastaid seisnud suhteliselt komplektne Trabant asub (või vähemalt pool aastat tagasi asus) ühe mu sõbra naabri hoovis.
(08-11-2009, 16:15 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]http://www.youtube.com/watch?v=tRX7E0yZxh0 Wink

Noh jah siis? Kui keredetailide stantsid pole täpsed, siis tuleb avatäited ikka niiviisi ette sobitada. Olen üsna kindel, et nõukogude autodega oli ses osas Trabantidega palju rohkem jamasid, kus nii lihtsalt asja korda ei saadudki.

Ja lisaks olen üsna kindel, et valdav enamik vanasõidukite taastajaid on enda auto korral samasuguse või veel suuremagi töö avatäidete sobitamisel ette võtnud. Mina oma Pobi korral igatahes nii lihtsalt ei pääsenud, kasutada tuli palju mahukamaid ja keerulisemaid töövõtteid - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15794&pid=122986#pid122986

(08-11-2009, 16:15 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]Kahjuks või õnneks neid eestis arvele ei saa.

Millisele seadusele tuginedes? Kui Trabant on toodetud enne 1974. aastat, on ta vanasõiduk. Samasugune vanasõiduk, nagu nt 1952.a. 60. Seeria Cadillac või 1938.a. MB 770 Grosser. Ja niisugune sõiduk peab vastavalt kehtivatele õigusktidele vastama valmistajatehase nõuetele, muud ei midagi.

Iseasi on, et Trabante Nõukogude Eestis uutena ei olnud, seega on ta meie oludes ja meie rahvusliku tehnikaajaloo seisukohalt vaadates "võõras" vanasõiduk. Aga minu andmetel ei tee õigusaktid seesugustel "võõrastel" ja "omadel" vanasõidukitel ju mingit vahet, nt kõik kroomiga piripardani kaetud ning läikivad Meerikamaa sõjajärgsed "laevad" on ju selles mõttes "võõrad"...

Või ma eksin?
Arvele ei saanud neid '90-date alguses (keegi tõi neid maale, mõned saadi legaalseks aga siis otsustati, et ikka ei kõlba), põhjuseks 2-taktilise mootori suur saaste. Vanemaid (25+) variante peaks teoreetiliselt saama.
Siinsamas foorumis on läbi käinud pilt mingist Võrumaa taluhoovist kus neid mingi 3-4tk seisis.
Jah tean, et nii haamriga peksmise ja vahele vägistamis meetoteid on ka kasutanud teised autotehased ja ise olen ka nii teinud, panin lihtsalt selle tehase video siia, vb keegi pole näinud mismoodi neid koostati?

Mis arvele võtmisesse puutub siis lugesin ajakirjast, et need keelati ära ja neid õnneks ei saa enam arvele.Mis siin arusaamatuks jääb?

Artikkel:
Ida-Saksamaal aastakümneid toodetuid plastkerega väikeauto Trabant aitas küll miljonitel ossidel liikuda punktist A punkti B, kuid sellega tema positiivsed küljed piirdusidki.Aeglane,suitsev ja ülimalt ohtlik avariis:auto ninas olev bensiinipaak tikkus avarii korral lekkima, samuti tungis roolisammas laubkokkupõrkel ajal odana salongi.Lisagem siia ka veel kahetaktiliste mootorite pidev õliving.Vana maantemuhk ZAZ-965 on trabandi kõrval tõeline high-tech.Jumal tänatud, et Trabrante Eestis arvele võtta ei saa!


Ei maksa iga asjapeale vererõhku lakke ajada.
(08-11-2009, 22:26 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]Jah tean, et nii haamriga peksmise ja vahele vägistamis meetoteid on ka kasutanud teised autotehased ja ise olen ka nii teinud, panin lihtsalt selle tehase video siia, vb keegi pole näinud mismoodi neid koostati?

Selle video juures on üks asjalik kommentaar. Nimelt selline, et Citroen 2CVde tootmisel olevat selliseid võtteid kasutatud veel 1980ndatelgi ning nende afiðeerimise vältimiseks ei olevat võttegruppi töötava liini juurde lastud. Täitsa usutav, arvestades asjaolu, et mudel töötati välja 1940ndatel ja vaevalt keredetailide juures seal mingeid uuendusi tehti.

Jalalöök õigesse kohta võrdub kere jaoks, muide, üsna pehme painutamisena, mis järske mõlke ei jäta.

(08-11-2009, 22:26 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]Mis arvele võtmisesse puutub siis lugesin ajakirjast, et need keelati ära ja neid õnneks ei saa enam arvele.Mis siin arusaamatuks jääb?

Nii lihtsalt see keelamise asi nüüd kaasajal ka ei käi. Kõik peab tuginema seadustele, auto tehniline seisund täpsemalt Liiklusseaduse alusel antud Teede- ja Sideministri määrusele "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded". Selle määruse § 2 lg 1 p 3 on sõnaselgelt kirjas, et selle määruse enamik nõudeid "... ei laiene enne 1. jaanuari 1984. a valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud sõidukile kuni 31. detsembrini 2013. a ning 30-aastasele ja vanematele sõidukile alates 1. jaanuarist 2014. a." Seda olenemata asjaolust, et nt 1990ndatel niisuguseid erisusi ei arvestatud ja nt Trabant seetõttu toona mitmeid toodud nõudeid ei rahuldanud.

Ehk siis - kui ma nt impordin mujalt EUst korrektsete ostudokumentidega enne 1984 valmistet Trabandi (st ma tõendan selle mingiaegset varasemat registreeritust mingis teises EU riigis ja auto juriidilist omandamist), siis ei saa ARK teha mulle takistusi selle registreerimiseks Eestis.

Võrdluseks samast "ooperist" - nt 1970-80ndatel ei olnud ilma suunatuledeta M400 ülevaatuse- ja tänavakõlbulik, nüüd aga on, kuna tehases talle suunatulesid külge ei pandud.


(08-11-2009, 22:26 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]Trabant [...] auto ninas olev bensiinipaak tikkus avarii korral lekkima...

Vanematel, 1930-40ndate aastate autodel oli enamikel bensiinipaagi tüüp-asukohaks armatuurlaua tagaosa mootoriruumi ja juhi vahel - hea mugav oli näiteks teha toitetorusid ja bensiinipumba järele vajadus puudus. Näiteks kasutas sama konstruktsiooni GAZ-AA ja "iivan", kasutasid 1930ndate MBd jt. Trabant pole paagi paigutuse osas mingiks erandiks, kuigi jah, 1950-60ndatel oli paak sealt asukohast juba lahkunud.

(08-11-2009, 22:26 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]... samuti tungis roolisammas laubkokkupõrkel ajal odana salongi.

Nn "ohutu", vaheliigendi(te)ga roolisammas on ka üsna uus leiutis. Nt nii Pobil kui ka 21sel Volgal on peal sellinesamune ohtlik jäik sammas, mis tungib laubaka korral samuti odana salongi. Ka siin pole Trabant mingiks erandiks, jällegi, kui võrrelda kümnend-paar vanemate autodega.

(08-11-2009, 22:26 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]Vana maantemuhk ZAZ-965 on trabandi kõrval tõeline high-tech.

Minu mäletamist mööda asub ka "muhul" kütusepaak veel ees, pagasiruumis. Esimesel "seebikarbil" (966) liikus ta alles tagaistme alla. (Kui ma eksin, siis las kaasfoorumlane nymmik parandab mind.) Nii et ses osas on muhk (paljuski Fiat 600 koopia) ja Trabant "samal pulgal" Smile
(08-11-2009, 19:16 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Umbes kuu aega tagasi nägin ühte trabi Vabaduse pst-l. Oli Kia Ceed'i poolt veetava treileri peal, suundus kesklinna poole.

Helesinine? Kui nii, siis oli kah au seda näha Big Grin
Paar aastat tagasi Berliinis nägin sellist trabilimut.
(09-11-2009, 12:59 PM)pppp Kirjutas: [ -> ]
(08-11-2009, 19:16 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Umbes kuu aega tagasi nägin ühte trabi Vabaduse pst-l. Oli Kia Ceed'i poolt veetava treileri peal, suundus kesklinna poole.

Helesinine? Kui nii, siis oli kah au seda näha Big Grin

Sinakashall või midagi sellist oli jah. Arvatavasti siis sama masin, palju neid siin ikka on.
Mul on jäänud mulje, et tehnilise poole pealt kujutas Trabi endast mingite sõjaeelsete DKW-de edasiarendust (2-sil 2-taktiline mootor, esivedu). Äkki mõni pädevam isik oskab kommenteerida?
(10-11-2009, 00:30 AM)Marcello Kirjutas: [ -> ]Mul on jäänud mulje, et tehnilise poole pealt kujutas Trabi endast mingite sõjaeelsete DKW-de edasiarendust (2-sil 2-taktiline mootor, esivedu). Äkki mõni pädevam isik oskab kommenteerida?

Ikka DKW F8 ehk selle sõjajärgne derivaat IFA F8 konstrueerimisel aluseks võetud, vähemalt katsemuseli P-50 juures. Aga eks hilisemad mudelid (P-70, P-601) olid sellesinase edasiarendused, kus paljut samaks jäi... Tehaski oli seesama, Zwickau linnas asunud sõjaeelne DKW/Audi tehas, mis jäi Ida poolele ja kus Trabisid vorbiti kuni 1990ndate alguseni.

Veebilehel http://epoche-3.de/trabi.php see kõik ilusas saksa keeles ka kirjas:

"Deshalb wurden drei Erprobungsfahrzeuge (Ur-P 50), auf Basis des IFA F8 (ein leicht modifizierter Nachbau des Vorkriegs-DKW F8) im Juni 1954 gebaut, die noch über eine Blechkarosserie verfügten."
Kurjad keeled räägivad, et see auto on Trabi edasiarendus:
http://www.zev.ee/index.php?id=37&id_lang=1
Ladaklubist võetud jutt ja pildid, loodan ei tule sellest pahandust...

Arvi100 - 1984 Trabant P601 L
Mootor on kahetaktine bensiinitoitega,598 cc ja 25 hj.
0-100 km/h 21 s.Mis peamine,peaaegu kogu kere on plastikust.
[Pilt: copyof001ox2.jpg]
[Pilt: copyof002ef3.jpg]
[Pilt: copyof003dg4.jpg]
[Pilt: copyof004mi7.jpg]

Logman - Trabi Eestis? Kus? Miks vedeleb? On ka omanikku?

Arvi100 - Ehe Eesti pill.Seisab sellepärast,et meie 101 tarka keelasid
Trabil Eestis sõitmise ära.Täpsemalt on ARK`ist küsimatta.
[Pilt: copyof005ld6.jpg]
Elektisüsteem 12 V,vanematel oli see 6 V.
[Pilt: copyof006iz9.jpg]
[Pilt: copyof007go7.jpg]

Ja Eestis taastamisel olev Trabi: http://www.flickr.com/photos/waasa/sets/...395217402/
Zev ei ole kindlasti Trabi edasiarendus, kuna tegu ju pesuehtsa hiinakaga.
(10-11-2009, 23:02 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Zev ei ole kindlasti Trabi edasiarendus, kuna tegu ju pesuehtsa hiinakaga.

http://www.conceptcar.ee/trabant/nt/index.html
See pidavat olema.
Lehti: 1 2