automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tundmatud jalgrattajäänused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pilte vaadates leidsin noore sõbra Illi123 kogust tehtud fotosid, hulk mittemidagiütlevaid pilte, vb keegi vaevub vaatama kunagi ja tuleb midagi tuttavat ette

meeste ratas, inglise -tüüpi lenks/pidur ja omapärane lenksupöördepiduri mutter, Valdo peaks teadma midagi

http://i35.tinypic.com/2lwkgn4.jpg
http://i34.tinypic.com/2s843ti.jpg

Naisteratta ketiratas ja sportpedaalid (vb juhuslikult selle ratta külge kruvitud). Selliseid korralikke sportpedaale pedaale Kassid ostaksid !!!

http://i33.tinypic.com/2ns7uyr.jpg


http://i33.tinypic.com/2yun9l0.jpg

Naisteratas iseloomulike sisselõigetega muhvidega, ka sellist analoogi siin foorumis kajastatud


http://i37.tinypic.com/vgn7d2.jpg

http://i38.tinypic.com/f07pf7.jpg
http://i38.tinypic.com/14sihwm.jpg
http://i35.tinypic.com/sghb2q.jpg
http://i36.tinypic.com/1247cd2.jpg
http://i38.tinypic.com/2ze9lqu.jpg
http://i34.tinypic.com/1zoguux.jpg
http://i38.tinypic.com/10pcya0.jpg
http://i33.tinypic.com/35lhk0k.jpg
http://i34.tinypic.com/dha0ya.jpg
http://i34.tinypic.com/9kxeo8.jpg
http://i38.tinypic.com/jaifj6.jpg
http://i38.tinypic.com/2rh1yco.jpg
(10-11-2009, 18:28 PM)kass Kirjutas: [ -> ]meeste ratas, inglise -tüüpi lenks/pidur ja omapärane lenksupöördepiduri mutter, Valdo peaks teadma midagi

Võrdle neid jäänuseid minu 1926.a. Excelsioriga, kokku pandud tõenäoliselt mingi kohaliku tootja poolt Inglise juppidest. Leistang täpselt identse kujuga ja pöördepiduri hoobmutter ka täpipealt sama. Ka ülemine kahvlikoonus ja kontramutter on täpipealt identsed, kontramutter küll on peale pandud teistpidi (usun, et minu Excelsioril asetseb ta õietpidi) ning lambiklamber puudu.

Inglise tüüpi piduri hoovastik on jälle peal neil jäänustel, minu rattal aga mitte. Minu rattalt puudub ta laiskuse (aasad rattal küljes, soetamisel oli hoovastik puudu, hankisin selle hiljem, kuid seni on see nikeldamata ja külge panemata).

Et veenduda, kas see jäänus on minu Excelsioriga täpselt samasuguse ratta oma, tuleks:
a) vaadata sadula all olevat raaminumbrit (minu Excelsioril 5196) ja võrrelda selle ðrifte (fotot mul pole, aga numbriraudade kuju mäletan peast, ratas hetkel Palmses);
b) teha jäänustest korralik kaug-külgvaade, mis võimaldab raamigeomeetriat (joonmõõtmeid) võrrelda minu pea tehasevälimuses säilinud ratta mõõtmetega.

(10-11-2009, 18:28 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Naisteratas iseloomulike sisselõigetega muhvidega, ka sellist analoogi siin foorumis kajastatud

Näen esimest korda. St minu 230 ratta (ja lisaks teist samapalju irdraame ning nende jäänuseid) hulgas kindlalt sellist pole.
No näed - Valdo teadiski ! Oli omale ka kuidagi tuttav, aga väike lapergune pea ei pea kõike kinni! Muide, arvan, et eespoolnimetatud mutter on Sinu rattal siiski vale pidi (aga vb on kõigil teistel jalgratastel valesti - võta nüüd kinni! Rolleyes)

Seda alumise naisteratta sarnast pole ka minu 2 - 3 jalgratta seas.

Eks dotsent Illi123 tegeleb teemaga edasi, selle meesteratta teemaga.Cool
(10-11-2009, 19:21 PM)kass Kirjutas: [ -> ]... arvan, et eespoolnimetatud mutter on Sinu rattal siiski vale pidi (aga vb on kõigil teistel jalgratastel valesti - võta nüüd kinni! Rolleyes)

Ülejäänutel ratastel (v.a. need jäänused) peaks siiski olema õigetpidi, sh ka minu Excelsioril. Sel jäänusel aga mitte.

Olen oma järeldusis siin nii julge seetõttu, et Excelsiori kahvlilaagri kontramutri pingutamiseks tarvilikud avaused asuvad erandlikult mutri ülaosas, mitte külgedel, nagu tavaliselt. Kuidas sel jäänusel on kontramutter peale lambiklambri eemaldamist kinni keeratud, seda ma ei tea - need avaused asuvad mutrit pahupidi asetades seal igatahes tihkelt vastu koonust Wink Äkki torutangidega?

Ilmar, kui Sa vähegi viitsid, siis anna teada mulle raaminumber - mind see väga huvitab! Kui see on ikka sama ratas, mis mul, siis see number asub sadulaalusel muhvil ja on üsna nõrgalt löödud.

Minu Excelsior on välja tulnud (ca 8-9 aastat tagasi) Tallinnast Siselinna kalmistu piirkonnast, kus ta alates 1960ndatest seisnud oli kuivas ruumis.
ketiratas marsi oma ehk? silt raamil kahe horisontaalneediga
naisrattaks pakun diamantit. näinud siukest ketiratast ja sisselõikega raamimuhve diamanti küljes. ja olemas sarnane raam, ainult ketiratas erinev,
raam ja lenks samased siinnähtuga..esisildiauguvahe 53 mm.
Ilmar, kui Sa vähegi viitsid, siis anna teada mulle raaminumber - mind see väga huvitab! Kui see on ikka sama ratas, mis mul, siis see number asub sadulaalusel muhvil ja on üsna nõrgalt löödud.


Luban,et homme teen pildid ja vaatan numbri.
http://img69.imageshack.us/gal.php?g=pb120070.jpg
Ratas on vanaraua lõugade vahelt n.ö. viimasel sekundil.
(11-11-2009, 21:29 PM)seemu Kirjutas: [ -> ]naisrattaks pakun diamantit. näinud siukest ketiratast ja sisselõikega raamimuhve diamanti küljes. ja olemas sarnane raam, ainult ketiratas erinev,
raam ja lenks samased siinnähtuga..esisildiauguvahe 53 mm.

Kuna mina rumalusest ja edevusest selle teema tegin, siis ehk Illi123 kommenteerib viisakusest ka Seemu pakutud varianteRolleyes
Vabandan Seemu ees,aga ma oma kehva mäluga ei tea endal sellist jäänust olema .Põnevusega lippan homme asja uurima.
Jah 53 mm.
(11-11-2009, 02:12 AM)seemu Kirjutas: [ -> ]ketiratas marsi oma ehk? silt raamil kahe horisontaalneediga
Jah kahe horisontaalse neediga.Tänan tuvastamast.