automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mõõteriist
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mis asjaga on tegemist ja kus seda kasutatakse ?
Klapivahede reguleerimise rakis.
(18-11-2009, 23:31 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Klapivahede reguleerimise rakis.
kuidas see käib???????
Selle rakisega mõõdetakse VAZ 2101-2107 mootorite klapivahesi. kogu õpetus siin fooromis on pikk sest tegu täpismõõteriistagaaga ja sul abimees seal karbis olemas. Kuna karbil ja sisul puuduvad mootori saasta jäljed siis oletan et riist on uhiuus ja nagu pildil näha asub seal ka instruktsioon sees (mikromeetri saba all paberist ja venekeeles numbrid ühtivad eestis kasutusel olevatega)nii et leida keeleoskaja ja TÖÖLEBig Grin
(19-11-2009, 02:29 AM)kass69 Kirjutas: [ -> ]
(18-11-2009, 23:31 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Klapivahede reguleerimise rakis.
kuidas see käib???????


see ju väga lihtne, mikromeetriga mõõdad ära palju nookuri vabakäik on (nn klapivahe). Asi selles, et paljutöötanud mootoril kulub nookuri-nuka pind ebaühtlaselt ja lehtkaliiber ei näita täpset vahet. Viimane on aga mootori töö seisukohalt üsna oluline.
[Pilt: thumb4.jpg]
(19-11-2009, 13:49 PM)allah Kirjutas: [ -> ][Pilt: thumb4.jpg]

Mis õliga see mootor sõitnud on, et seest nii rokane? Tänapäeva õlidel peaks vist kõigil pesemisomadused olema.
Vana hea Ziguli õli?
Selle aparaadiga pannes ei ole klapi vahe näidikul mitte 0,15mm. Mõõdetakse teisest kohast ja mõõt ka teine.

Kui see on rokane mootor, siis Jurkman pole ROKAST mootorit näinudki. Tegelikult ei näegi sitakihi alt mootorit. Klappide reguleerimiseks tuleb ennem tükk aega noaga lõigata. Toungue
(19-11-2009, 17:43 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Selle aparaadiga pannes ei ole klapi vahe näidikul mitte 0,15mm. Mõõdetakse teisest kohast ja mõõt ka teine.
Nuki ja nookuri 0,15mm vahele vastab 0,52mm indikaatorkellal. See ja mu reguleerimiseks vajalik info on selle rakise peal kõik kirjas.

Selle mõõteriista kasutamisest on mul meelde jäänud, et mõne nookuri juures läks indikaatorkella mõõteotsik küljega nukkvõlliraami vastu (vist esimese ja kaheksanda nookuri juures). Ja teine probleem oli see, et kui nukkvõlliraami kinnitus tikkpoldid on liialt sisse keeratud siis ei ole kuskile seda mõõtevahendi raami kinnitada. Aga mina olen kahel Þigulil selle mõõteriisata abil klapid reguleeritud saanud.

Ma ei tea mis õli eelmised omanikud selles mootoris kasutasid.