automoto.ee foorumid

Täisversioon: vanadest izhidest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Lugu selline, et plaanin endale soetada mõne vanema izhi, kas siis 49, 56 või 350\'e, eesmärgiga ta võimalikult originaalilähedaselt taastada e. siis restaureerida. Planetaid ja Jupitere ei salli ma puhtalt välimuse tõttu. Probleem seisneb nüüd selles, et oleks vaja et keegi targem teeks kõikide mudelite erinevused mulle selgeks. Netis leidub päris palju vastakat informatsiooni. Mõned konkreetsed küsimused siis ka:

Esimene küs. puudutab käiguvahetussüsteemi - niipalju kui ma aru olen saanud, asub izh 49\'l ja izh 350s\'il käiguvahetushoob paagi peal. Izh 56\'l ja tavalisel 350\'l aga on tavaliselt jalakäigud?
Teine küs. puudutab istmeid - enda jaoks oleks eelistatud nö. vanakooli jalgrattasadula tüüpi istmed, jällegi puhtalt välimuse tõttu. Sellele nõudele peaksid ilmselt vastama 49 ja 350, kuid 56 puhul tekitavad paar pilti kahtlusi.
[Pilt: izh56_big1.jpeg]

[Pilt: izh56_MichalSzymkowiak.jpg]

Mõlemad väidetakse olevat 56\'d, teisel pildil aga on näha 56\'le ebaomased sadulad, kuid omased nö. küljeplekid. Mis ta siis on?

Kommenteerige nüüd, millega ma päris puusse panin ja millest ma õieti aru olen saanud, kui üldse Smile

P.S. kui keegi teab kust saada mõnda neist mudeleist, andku märku siin või aadressil mihkel@kosmonaut.ee
Täiuslik variant oleks mõni ammusest ajast kuuri vedelema jäetud võimalikult originaalilähedane ja vähesõidetud masin. Üldisest seisukorrast ma midagi head ei oota niikuinii.
niiziiz..mul ühel tuttaval on iz 56 kuskil garaazis vedelemas, ja niipalju kui mina teda näinud olen siiis on tal sadul vähemalt selline nagu selllel alumisel pildil sul. Ja peale selle läheb sinna juurde veel poolik pikk sadul. (krt mitte ei oska paremini selgitada seda sadulate süsteemiSmile teen miski aleda skeemi kha... __I--
Mis olukorras tal see on ja oleks ta nõus seda müüma? Kui oleks, tuleks vaataks ehk üle... Smile

mihkels999

sadulad on õiged siin pildil.
jap, sadulad just säänsed olidki. A selle müümise kohapealt tean ma niipalju et kevadel ta seda vel müüa ei tahtnud (tahtis arvatavasti järeltulevatele põlvedele jätta). Seisukorrast niipalju et miski paar aastat tagasi oli tal see seisma jäänd keset sõita ja sellest ajast on ta seal garaaþis vedelend. A ma võin selle venna käest kysida et äkki ta nõus nüüd müüma
IZ 350 kui esimene pealesõjaaaegne IZ on
oma olemuselt DKW 1938. aasta mudeli NZ 350
(http://www.autogallery.org.ru/dkwnz350.htm)
peaaegu üksühene koopia - tehase sisseseade
viidi reparatsioonina Venemaale (mul on
detaile hübriidrattast, kus osadel detailidel
on peal Audi märk). Väikesed
erinevused küll olid - esiporilaud oli DKWl
voolujoonelise servaga (IZil mitte) ja tuled
olid veidi teistsugused.

IZ 350 iseloomustab taga-amortisaatorite
puudumine ja rööpkülik-esihark. Sadul oli
algselt üks ja kõva kummist kattega
(pakiraamile sai paigutada teise), süütevõti
käis sadula all asuvasse elektrikarpi, raam
oli stantsitud karprauast. Käiku sai vahetada
nii paagilt kui ka jalahoovaga. 1946-51
toodeti kokku 127 tuhat IZ 350t. Korraliku
restaureeritud IZ 350 foto leiab aadressilt
http://www.unic-moto.ee/gfx/bikes/iz-350_1948.jpg,
Andrei Bogomolovi venekeelsel lehel
http://www.autogallery.org.ru/iz350-2.jpg
on minu omanduses oleva restaureerimata
isendi foto.

1951 muudeti veidi IZ 350 konstruktsiooni ja
IZ 350 järglane sai nimeks IZ 49.
Stantsitud raami tagumine osa asendus
toruraamiga ja sinna ilmusid amortisaatorid.
Esihargi rööpkülik asendati teleskoop-tüüpi
amortisaatoritega ja veidi muutus ka
silinder (ilmusid puhastusavad). Väike
õhufilter asendus suurega, mille sisse käis
õli. Kütusepaagi keskossa lisandus luuk
tööriistakasti jaoks. Ülejäänud, sh
praktiliselt kogu käiguosa jäi 350ga samaks.
Samas - vähemalt teatud osa
IZ 49-test olid varustatud pehmete
dermatiinkattega sadulatega, mis meenutas
veidi naiste jalgrattasadaulat. Oman
ühe sellise sadula vrakki.

IZ 49-t valmistati kuni 1958. aastani kokku
507 tuhat ratast. Palju fotosid leiab Andrei
Bogomolovi veebilehelt aadressilt
http://www.autogallery.org.ru/m/izh49.htm

1958 (teistel andmetel 1956) täiustati IZi
veelgi. Taha ilmusid lihtsustatud
geomeetriaga amortisaatorid (ei hakka siin
vahet seletama, fotodelt on see ilusti näha),
paagi küljest kadus käigukang ära, muutus
tagatule kuju. Porilauad muutusid
voolujooneliseks, süütelukk siirdus esitule
sisse. Ratastele ilmusid uued jämedad rummud,
kus mõlema poole kodarad on ühepikkused (IZ
350 ja 49-l on esiratta erineva külje kodarad
erineva pikkusega, tagarattal on kõik
kodarad pikad). Vähemalt esimestel 56-tel
jäi ka käega käiguvahetamise põhimõtteline
võimalus, ainult et kang oli väike ja madal
ja paiknes sarnaselt M-72ga otse mootori
küljes. Ilmus väike gondel, mis ühel pool
kujutas endast tööriistakarpi, teisel
poolel peitis ta endas akut ja releesid.
Ilmusid uue kujuga summutid. Vt.
http://www.autogallery.org.ru/m/izh56.htm

IZ-56t toodeti kuni 1962. aastani kokku 677
tuhat. Enamikel IZ 46-tel oli kõva kummkattega
sadul (hiljem, Planetade ja Jupiteride ajal
asendus ta pehme kattega kaksiksadulaga), kuid
olen näinud ka pehme kattega isendeid. Kas
need on ise ümber ehitatud või on tegu 56
viimaste isenditega, ei oska hetkel kahjuks
öelda.

Traditsiooniliste vanakooli IZide aeg sai
ümber 1961-62, mil ilmusid kõigile kindlasti
väga tuntud Planeta
(http://www.autogallery.org.ru/k/i/izhplaneta.jpg)
ja Jupiter.

Loodan, et ühe tuhinaga kirjutades olulisi
fakte kahe silma vahele ei jätnud.

Parimat,

Valdo
mis sul planeta vastu on?? maitse asi ikkagi? :mad: :???
Iz-56 tehti juba tehasest kahes versioonis. Üks oli pika sadulaga, samasugune nagu ülemisel pildil, teine aga kahe erinevaga (alumisel pildil on tagumine sadul puudu).

Mõlemad variandid on mainitud ta tehaseraamatus.

Asp
krt, Asp sai mul sõnad suustSmile

lisaks veel niipalju, et ka esimesed planetad tulid selliste variantidega, kus paremalt poolt käis väike käigukang välja (nagu 56-l). ja seda pole raske ka uusimatel planetadel teha, sest auk, mis tehasest tulles on osaliselt valu täis, on ka nende käigukastikaantes olemas.

ja sa oled vist valesti aru saanud, et kui kang on paagil, siis jalaga vahetada ei saa. mõlemad on olemas.

mul on kuhjade viisi 56-le juppe, kui selle kasuks otsustad.
Tänud kõigile abi eest, ilmselt otsustan nüüd izh 49\'t otsima hakata. Kõik kes oskavad suunata kuhugi või müüvad ise, andke märku Smile
kuulge, mis tagatuli sellel mustal soolol paar pilti ülevamal on???
Mu IZ-49 õlivarda peale on kirjutatud selges saksa keeles: füll-täida ja voll-täis.
Küsimus siis selline kas DKW NZ-il oli ka õlivarras samas kohas ja samasugune.Ise olen DKW-d ka lähemalt uurinud aga minu mäletamist tal küll sellist õlivarrast ei leidnud,või mul mälu petab?
To klaabu:

otsustades selle musta sikli pildi viite järgi, peaks tegu olema mõne poola päritolu tulega. Igatahes mitte venemaa toode.

Asp
Nii me sõpradega avastasime ümbruskaudse metsa alt ühe tsikli raami,esmavaatusel tundub et on iz49 või iz350 ,ei tea emb kumb,pildid :
nüüd mõtlen,kas tuua see metsa alt ära või mitte :???
[Pilt: PIC00855.JPG]
[Pilt: PIC00854.JPG]
[Pilt: PIC00853] selline ta on raam tundub tugev ja isegi porikad on tugevad veel Smile
[Pilt: PIC00856.JPG]
Piltide järgi hinnates arvatavasti 350 (mitte
mingil juhul 49, taga pole amorte!!). Miks
ma ütlesin arvatavasti - seepärast et
esiporilaud on kangesti DKW NZ 350 sarnane,
kui just ei ole IZ 350-le kruvitud mingi
muu isendi oma peale (vt pilte, millele
viitasin). Nii et vabalt võisid leida ka
DKW NZ 350 või selle ja IZ 350 hübriidi
jäänused. Peamine nende väline visuaalne
vahe oligi ju embleemidele lisaks
esiporilauas.

Sellist kola ei jäeta vedelema ega viida
utiili! Kui ei viitsi ise metsa alt ära
tarida, anna teada jäänuste asupaik ja mina
või keegi teine siinsetest huvilistest teeb
ise sedasama ja leiab auväärse raudruuna
säilmetele parema asukoha ja annab vast
mõnelegi selle detailile väärilise tuleviku.


Parimat,

Valdo
Suure tõenäosusega DKW militaarversioon. Otsi raaminumbrit eest esihargi kinnituse juurest. Kui see number on kuusnurkade vahel, siis on tegu DKW-ga. Kummaline, aga DKW pani oma raaminumbri just selliste juudi sümbolite vahele.

[Pilt: PICT5423.sized.jpg]

Sellele, et tegu on DKW-ga, tundub viitava ka tagumine poritiib, mis ei ole IZile omase profiiliga. Ja need rattad, mis on esimesel pildil taustaks, tunduvad olevat ka DKW omad. Esiratta tunneb ära sellega, et seal on piduritrumli välisküljel soonerd, tavalisel IZil neid ei ole.

Kui ma ei eksi, siis peaks mul kusagil olema DKW 350 mootori pooled.

DKW mootori ja raaminumbrite järgi väljalaskeaasta tuvastamine käib aga siin:

http://www.mpimg-berlin-dahlem.mpg.de/~s...ident.html

Asp
tagaistuja jala hoidja oli ka mingi geere(v) nimeline,vot ei mäleta aga tundus saksa pärane Sad igataes mitte kirillitsas Smile k aga samas tekkis mõte et kui haruldane selline kere on ? kui äkki keegi vanade tsiklite fanatt tahaks osta Wink
sest endal seda tegema hakata oleks võimatu... kust ma ülejäänud osad saaksin.. käisin siis pildistamas nüüd link on >siin< selline ta on,kahjuks ma kerenumbreid ei avastanudSad mingi jälg nagu oleks olnud plekktahvlist .. needi jalg
raami tõime metsa alt ära ja on plaan tulevikus restaureerima hakata Smile nii et ära ei müü.ise ei restaureeri aga sõber hakkab Big Grin
mina teda renoveerima ei hakka Smile selle jätan sõbra hooleks sest see on rohkem tema kui minu oma Smile
Eelpool hr.Valdo poolt koostatud IZ-ide täpsele kirjeldusele tahaks lisada, et 1956.a. hakati IZ 49-le lisavarustusena tegema ka külghaagiseid.
Lehti: 1 2