automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ 52-04 (SAZ-3503)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Nüüdsest sellise maamajapidamises tarviliku mehhanismi omanik.
Passis kirjutatud väljalaskeaastaks 1980, algselt olnud eelmise omaniku sõnul tehnoabi masin, Vabariigi ajal ümber ehitatud praegusele kujule. Kast kallutab ja tundub, et muidu ka igati ladna masin.
Esimesed 200 kilomeetrit Võrumaalt Raplamaale tehnilisi rikkeid ning suuremaid viperusi ei esinenud.

[Pilt: gaz1.jpg]
[Pilt: gaz2.jpg]
[Pilt: gaz3.jpg]
Väga ilus masin! Meiegi suguvõsas üks selline täitsa eksistreerib. Smile
On neh ilus masinSmile

A kui palju kütet võtab?
Küttekulu kohta ei oska veel päris täpselt statistikat avaldada.
Võrus panin 60 liitrit sisse ja 210 kilti vedas igatahes ilusti ära nii, et sisse jäi rohkem kütet kui ennem oli.
Väidetavalt on karbuss timmitud ökonoomseks, kõhutunne ütleb, et mingi ca 20-25 vahel võis ta võtta küll.
Marsruut kulges nii mööda maanteed, linnatänavaid kui ka kohaliku tähtsusega suhteliselt halvasti hooldatud kruusateid (TomTomil kõige otsemat marsruuti pidi).
Palju muidu normaalne küttekulu sellisel aparaadil tühja kastiga on? Sellel masinal siis see R6 mootor.
Ikka 20 peaks ära tulema, NL oli ju kytuste osas 'inimsõbralik' Cool
Ja kui sellest orginaalvärvist peaks villand saama, siis proovi midagi reipamat, näiteks tibukollast..

[quote='Reixmees' pid='237976' dateline='1260206228']
Küttekulu kohta ei oska veel päris täpselt statistikat avaldada.
Võrus panin 60 liitrit sisse ja 210 kilti vedas igatahes ilusti ära nii, et sisse jäi rohkem kütet kui ennem oli.
Väidetavalt on karbuss timmitud ökonoomseks, kõhutunne ütleb, et mingi ca 20-25 vahel võis ta võtta küll.
Kui Sa 25-ga hakkama saad, siis on see väga hea. Tehase norm oli vist 26 ja talvine veel +10%. 20 on tühja autoga, pärituult ja allamäge.
Nädalavahetusel siis asjatasin pisut "kiisu" kallal.
Alustuseks ei tahtnud masin millegipärast hästi käima - lubas ja lubas, nagu mõni pikemat aega pappi võlgu olev asjapulk. Kui ikka mitte kuidagi ei käivitunud, tuli asuda uurima, et mis kamm on.
Esimese asjana bensupumbal voolik küljest ära, et kas ikka pritsib peale - pritsis küll.
Järgmise asjana jagaja kaan maha, seal all oli nagu kõik omal kohal, rootor isegi üsna värske väljanägemisega. Siis tuli mõte kaan ilusti ära puhastada, selle tegevuse käigus tuli välja, et osad juhtmed olid kaane küljes ausõna peal kinni, mõndadel juhtmetel olid kontaktid ära tulnud, traadid turritasid vastu kaane klemmipesa. Niisiis võtsin 5 minutit aega puhastasin ja kuivatasin jagajakaane ilusti ära, juhtmed võimalikult hästi külge.
Ja voilaa - käivitus põhimõtteliselt poolest pöördest. Siinkohal ei saa mainimata jätta, et nurrus üsna mahedalt ja ühtlaselt.
Veel sai uuritud probleemi, et miks tanklas nii hirmus kaua aega läheb (jube uimaselt nirises kütus paaki), ning tankimise käigus tiba ka kütet maha tilgub. Nagu arvta, oli paagitoru kattepleki tagune kummivoolik päris koolenud ning lömmi vajutatud olemisega. See saast sealt minema ja esialgu riidenarts ette.
Kummilulla kaasa ja nüüd on missioon Tallinnas asjalikeim pood üles otsida, kus "kassidele" vidinaid müüakse (see juhtmemajandus kapoti all pole ka kohe teps mitte sümpaatse olemisega).
Kui keegi selle varuosade poe suhtes asjalukku soovitust oskab anda, siis ärge hoidke enese teada. Kui juba pärimiseks läks, ehk keegi teab, kust saab "kasside" süütevõtme toorikuid?
Mul ainult üks postkasti võtit meenutav ilmselt originaalvõti, millel on suurelt ГАЗ peale pressitud.
Kas sellist kraami paljundab suvaline a la "Lukuekspert" Tartu maanteel? Hirmsasti tahaks ikka seda ГАЗ kirjaga võti saadaRolleyes
Aga otsi mõnelt teiselt GAZ-52'lt süütelukk võtmega. Mitte, et neid vähe oleksBig Grin
Muuseas, väike tähenärimine, aga peeglid sellel masinal on 53'lt päritSmile Kui originaali taga ajada, siis peaks need ära vahetama. Veljed ka muidugi.
(14-12-2009, 20:14 PM)Timm Kirjutas: [ -> ]Aga otsi mõnelt teiselt GAZ-52'lt süütelukk võtmega. Mitte, et neid vähe oleksBig Grin
Muuseas, väike tähenärimine, aga peeglid sellel masinal on 53'lt päritSmile Kui originaali taga ajada, siis peaks need ära vahetama. Veljed ka muidugi.

Siis peaks ukseluku ka ära vahetama, seda keerab sama võti, mis süütelukkugi.
Kuna masin sai soetatud ennekõike maal 4-5 korda aastas tarvilikuks osutuvaks kallutava kastiga töömasinaks, siis esialgu ma päris 100% orginaalsust taga ei aja. Auto soetamisel mängis ilmselt rolli ka kerge nostalgiahõng asja juures - anaoogse masinaga sai kunagi koolis õppesõitu tehtud.
Küll olen mõelnud selle peale, et praegu on see üldmulje kuidagi liiga sinine, et värviks eest võre valgeks, põrkeraud mustaks jne.
Õige. Proovi näiteks teha 'nii nagu meil, proovi teha veel paremini kui meil', nagu yks vana loosung nõudis Cool

(14-12-2009, 20:33 PM)Reixmees Kirjutas: [ -> ][
Küll olen mõelnud selle peale, et praegu on see üldmulje kuidagi liiga sinine, et värviks eest võre valgeks, põrkeraud mustaks jne.

[attachment=31771]
Huvitav millal muutus GAZ 5204 nina? Nt 1978.a masinatel on veel kitsaste ribidega ja teistmoodi kujundusega nina kui 1980.a omadel.
Osadel GAZ 5204 oli esiosa(võre) värvitud valgeks osadel aga autoga sama
värvi,kas keegi oskab seletada on see valgeks värvitud osa hilisem
omalooming või tehase poolne töö?
Samas huvitav,et see masin pole kapitaal remonti saanud seda võiks omamoodi
imeks küll pidada.
Igal juhul eduSmile masinaga.
(14-12-2009, 20:33 PM)Reixmees Kirjutas: [ -> ]Siis peaks ukseluku ka ära vahetama, seda keerab sama võti, mis süütelukkugi.

Siiamaani Gaz veoautod, mida mina elujooksul näinud ja ukselukku proovind olen käivad küll kõik ühe suvalise gaz-tüüpi võtmega lahti, mida rohkem kulund seda parem... Süüdet päris igakord sisse ei keera(lukk vähekulunud) aga ukse saab lahti küll..

Eks tegelikult see vanemate vene autode süütelukk(ilma roolilukuta väike võti nagu gaz) paras iluasi on, kel natukenegi nuppu, mõistab kuidas asi töötab...
(16-12-2009, 11:32 AM)Maz500 Kirjutas: [ -> ]Huvitav millal muutus GAZ 5204 nina? Nt 1978.a masinatel on veel kitsaste ribidega ja teistmoodi kujundusega nina kui 1980.a omadel.
Osadel GAZ 5204 oli esiosa(võre) värvitud valgeks osadel aga autoga sama
värvi,kas keegi oskab seleotada n see valgeks värvitud osa hilisem
omalooming või tehase poolne töö?
Samas huvitav,et see masin pole kapitaal remonti saanud seda võiks omamoodi
imeks küll pidada.
Igal juhul eduSmile masinaga.


Värvi erinevused on ikka tehase töö. Nina muutus tuli nähtavasti kuskil 80'date alguses... Enne seda olid ka GAZ-53'd vana ninaga. Ehk oskab herr Valdo täpse aastaga aidata?

Värvi kohalt ütleks aga seda, et oranþi ninaga ning valge võre ja kabiiniga(poolest saati ülevalt valge nt..) kooslus näeb imelikult lahe väljaBig Grin
Mingis teemas, nähtavasti "Mida kõike meil Eestimaal leidub..", oli viidatud sellise kooslusega KaVZ'ile.
(16-12-2009, 11:32 AM)Maz500 Kirjutas: [ -> ]Samas huvitav,et see masin pole kapitaal remonti saanud seda võiks omamoodi
imeks küll pidada.

Passis on tegelikult naljakalt kirjas, et esmane reg 1 apr 1980, samas on m2rkustes, et kabiini vahetus 1977. Seega ma ei ole kindel, et kap remonti pole tehtud. Ning 2003 on masin ehitatud kalluriks (SAZ=3503), enne olla olnud tehnoabi kongiga masin. Kardan, et t2ielikult tehasekonditsioonis masinat leida on ilmselt praktiliselt v6imatu missioon, pole ju tegemist s6iduautoga, millele v6is sattuda meremehest omanik, kelle auto koguaeg garaazis pukkidel oli.
Ma olen siiamaani aru saanud nii, et GAZ 52-04 on kapitaalremondi l2binud GAZ 51, millele on 53 kabiin ja midagi veel peale pandud. Parandage mind, kui eksin.
Tellisin ebayst huvi p2rast sellise raamatu ka, ehk saan pisut targemaks - GAZ 52-04 RAAMAT
S6nades see kollane GAZ nii ahvatlev m6te ei tundunudki, kui pildi peal. Ilus asi valmis tehtud. Ja see valge "grilliga" ja orantsi ninaga masin v6ib samuti huvitav lahendus olla.
Ytlen kohe 2ra, et esmaj2rjekorras suuremamahulised v2rvimism6tted on pikem pikema vinnaga ideed, mis t2hendab seda, et j2rgmine suvi seda kindlasti ette ei v6ta. Kui, siis ainult nina valgeks ja papmer mustaks.
Jõudu masinaga. Tekkis küsimus mis on märgitud kandevõimeks? Kuna on ehitatud kallajaks, siis kui keeruline oli ka luba selle jaoks saada ?
(17-12-2009, 08:53 AM)Reixmees Kirjutas: [ -> ]Ma olen siiamaani aru saanud nii, et GAZ 52-04 on kapitaalremondi l2binud GAZ 51, millele on 53 kabiin ja midagi veel peale pandud. Parandage mind, kui eksin.

Selle kohta on siin päris pikk teema http://forum.automoto.ee/showthread.php?...205&page=1
(16-12-2009, 18:30 PM)Timm Kirjutas: [ -> ]
(16-12-2009, 11:32 AM)Maz500 Kirjutas: [ -> ]Huvitav millal muutus GAZ 5204 nina? Nt 1978.a masinatel on veel kitsaste ribidega ja teistmoodi kujundusega nina kui 1980.a omadel.

Värvi erinevused on ikka tehase töö. Nina muutus tuli nähtavasti kuskil 80'date alguses... Enne seda olid ka GAZ-53'd vana ninaga. Ehk oskab herr Valdo täpse aastaga aidata?
Denisovets väidab 1984. aasta lõpu iluvõre muutuseks olema.


Reixmees Kirjutas:ardan, et t2ielikult tehasekonditsioonis masinat leida on ilmselt praktiliselt v6imatu missioon, pole ju tegemist s6iduautoga, millele v6is sattuda meremehest omanik, kelle auto koguaeg garaazis pukkidel oli.

Kaasfoorumlase "kelm"-i GAZ-52 on küllaltki originaalne, foorumist võib leida ka teema antud masina kohta.
(17-12-2009, 14:20 PM)mosseomanik Kirjutas: [ -> ]Jõudu masinaga. Tekkis küsimus mis on märgitud kandevõimeks? Kuna on ehitatud kallajaks, siis kui keeruline oli ka luba selle jaoks saada ?

Tihtipeale on m6istust vaja rohkem kui j6udu, aga t2nud k6igile sellegipoolest.
Kandev6ime on paberites ysna pisike - 2400kg.
Kui kysid auto ymberehituse loa kohta, siis ei oska kommenteerida. Samas see SAZ-3503 ongi nagu farmeriversioon GAZ 52hest, googeldades j2i silma, et nii t2histati lyhikese kastiga isekallajat - "Google link".
Loogiliselt v6ttes, kui raamid ja asjad sobivad, siis mis vahet, kas peal on kuut v6i kallutatav kast. Ei usu, et see ehituse vormistamine eelmisel omanikul v2ga suur peavalu oli.
Eelmine nädalavahetus võtsin masinal õlivahetuse ette. Olemasolevat tökatit, mis meenutas sõna otseses mõttes kohati tavotti tuli autost välja ca 2-3 liitrit. Uut õli läks sisse ca 7 liitrit. Ime, et see aparaat veel üldse liikus, kuna õli oli tal vahetatud viimati vist kolhoosiajalBig Grin
Samuti vahetasin erinevaid kummivoolikuid ja lõdvikuid, mis olid samuti pärit ennemuistsest ajast.
Peale kergemat sorti hooldustööde teostamist sai testimise mõttes 3 koormat küttepuid matsast välja veetud ja tundub, et masin ajab täitsa hästi asja äraSmile
Üks talvisem pilt ka teemasse:
[Pilt: gaz4.jpg]
Kuna olemasolev värvkate on eelmise omaniku poolt üsna hooletult pintsliga peale kantud ning pigem kehvas seisukorras, siis on plaan kevadel koduste vahenditega metsa servas masin üle võõbata.
4x4 foorumist selgus, et Hammerite on sellise idee teostamiseks paha plaan.
Idee poolest rahulduksin sellise kvaliteediga, nagu see laiguliseks võõbatud sõiduk seal 4x4 teemas on näiteks toodud. Kuna see 4x4 auto värviti plekkkatuse värviga ja värvi selga saamiseks kasutati rulli, on tulemus minu hinnangul üle ootuste hea (vähemalt eemalt ning pildi pealt vaadelduna).
Värvifirma kodulehelt vaadatuna tekkis mõte krundiks kasutada seda Rostexit ja pärast toonitud plekkkatuse värv peale.
Infoks veel niipalju, et ettevõtmise eelarve võiks oma tööd arvestamata jääda kindlasti alla 100€. Kuna plaanis on selle autoga ka edaspidi praktilisi töid teha, siis tulevased võimalikud värvkatte vigastused ei tohiks meelt mõrudaks muutaWink Seega igasugused moodsad metallikvärvid, värvikambrid ning lakikihid tuleb kõrvale jätta.
Mida kaasfoorumlased sellest ideest arvavad? On kellegil ehk kogemusi või näpunäiteid jagada?
Lehti: 1 2 3