automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 67b
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere. Sai endale muretsetud selline gaz 67b ja on plaan seda ülesse ehitama hakata. Oleks huvi teada kui palju sellest on originaali järgi, ehk siis olengi praegu kahe vahel et kas hakkata taastama originaali lähedaseks või jätkata ümberehitust ja säilitada gaz i välimust nii palju kui seda on. Igasugused pakkumised on teretulnud ja kui keegi teab et kuskil vedeleb mõni kere või midagi muud sellele autole siis kirjutage.
[Pilt: 62240901]


http://fotoalbum.ee/photos/Aigipildid/sets/899311/
Küsid nõu, et mis edasi teha? Taasta asi originaalis (või originaalilähedasena). Neid aparaate on piisavalt vähe säilinud, et asi seda väärt on. Ära palun hakka seda juba olemasolevat pornotuuningut edasi aretama, sellest ei tule MIDAGI head välja, see on enam kui kindel! Mina pole oma elu jooksul vähemalt siin selles vabariigis küll ühtegi põlve otsas tehtud "vana-aga-lahedamaks-tuunitud" - sõidukit näinud. Need kõik on täpselt sellised:"punane sportrool/lisatuled/kroomtorud"-tüüpi s_tanikerdised, mis ei kuulu lõpuks ei liha- ega kalaletti.
Aga õnneks on meil vaba maa ja inime otsustab (reeglina) ikka lõpuks ise.
Silmajärgi vaadates on originaal ehk raam, sillad, jõuallikas. Kere kallal on keegi hirmsasti vaeva näinud, et sellest miski Jeep'i kloon teha. Kapoti, radikavõre ja esitiivad ehk saab võtta. Kere põhi tundub ka algne olevat, tagavararatta kinnitus ka.

Asenduskere oleks siinkohal tõesti ehk parim lahendus. Ja eks kogu masina saatus sõltub tegelikult raami olukorrast, kui see on kapsas, on konkreetset eksemplari mõistlik juba doonorina kasutada.

Silma järgi vaadates tegu kusagil vahemikus 51 kuni 53 tehtud masinaga.

Kasutajad Veteran ja Armex oskavad ehk taastamise koha pealt nõu anda.

A.
Küsin lihtsalt kas see masin on kuskil Järvakandi kandist - midagi tuleb nagu tuttav, aga eks neid "tuunijaid " ole mujalgi
Ei mina seda Järvakandist ei ostnud. Aitäh saadetud vastuste eest. Kas keegi oskab öelda mis mootor sellel Gazil peal on ja mis autodel see veel peal oli. Kui kellelgi midagi gaz 67b`le pakkuda on, siis andke teada.
Endal ka tahtmine seda ikka võimalikult originaali sarnaseks teha, aga selle kerega ei mängi vist välja. kui oleks, et kellelgi vedeleb selline kuskil, aga seda oleks vist palju tahetud. seega, kui kuskilt neid vajalikke osasid ei leia, siis tuleb seda nn tuuningut jätkata. Sellepärast on kõik pakkumised oodatud.
Mootor, radiaator, õhupuhasti, vist ka karburaator , marki ei oskagi hetkel öelda, kõik on originaalid.
Selle masina kere pole mingi probleem uus teha. Tundub, et see ongi isetehtud, kuid mitte orig. mõõtudes, lisatud on tagaluuk ning vale esiklaasiraam.
Soovitan võrrelda mõne orig. kerega, siis on selgus majas!
Jõudu tööle!

PS Taastasin ühe sellise, lugu vaadata Vanatehnika.ee Projektid Gaz-67B ( Veteran)
(14-12-2009, 20:25 PM)taavi48 Kirjutas: [ -> ]... mis mootor sellel Gazil peal on ja mis autodel see veel peal oli.

Enda R4 mootor. Mis kattub ka GAZ-AA ning GAZ-A mootoriga ja mis on identrne Ford A ja Ford AA mootoriga.

Kui Sa vene keelt ei loe, siis Ford A mootorist on inglise keeles kirjandust võrgus masslademetes. Isendeid endid muide ka, eriti Suure Lombi taga Smile Aga ka siinmail, sest GAZ-AA/MM oli omal ajal masslademetes. Mootoreid liigub palju, kuid paljud neist on rikkiseisus, sest neil ole saaled mitte kergelt vahetatavad (a la 51 ja teised moodsad masinad), vaid sissevalatud ja keegi ei viitsi(nud) piirkulunud mootorile tavaliselt uusi saalesid valada (kuigi see on täitsa võimalik).
(14-12-2009, 21:11 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Mootor, radiaator, õhupuhasti, vist ka karburaator , marki ei oskagi hetkel öelda, kõik on originaalid.
Selle masina kere pole mingi probleem uus teha. Tundub, et see ongi isetehtud, kuid mitte orig. mõõtudes, lisatud on tagaluuk ning vale esiklaasiraam.
Soovitan võrrelda mõne orig. kerega, siis on selgus majas!
Jõudu tööle!

Jõudu tarvis. Olen seda projekti juba vaadanud ja mõelnud et endalgi võiks lõpptulemus nii hästi välja tulla. Eks selle nimel tuleb kõvasti vaeva näha.
Võibolla loll küsimus aga kas keegi oskab seletada mismoodi on 67b tagumise kereosa ülemine äär tehtud kas see on eraldi plekist keeratud ja sinna keevitatud?
(16-12-2009, 21:43 PM)taavi48 Kirjutas: [ -> ]Võibolla loll küsimus aga kas keegi oskab seletada mismoodi on 67b tagumise kereosa ülemine äär tehtud kas see on eraldi plekist keeratud ja sinna keevitatud?

Keeruline seletada. Ma usun et Enno alias ksf! Veteran nt lubab Sul oma autot vaadata. Või keegi teine, kes on asja ära restaureerinud Smile
(16-12-2009, 21:43 PM)taavi48 Kirjutas: [ -> ]Võibolla loll küsimus aga kas keegi oskab seletada mismoodi on 67b tagumise kereosa ülemine äär tehtud kas see on eraldi plekist keeratud ja sinna keevitatud?
Kerepleki ülemine äär on selliseks keeratud. Ukseava on toru külge keevitatud.
Minu poolt taastatud auto asub Võhmas. Leidke võimalus originaaliga tutvumiseks, kui enne ei õnnestu, siis suvistel üritustel on neid mõni ikka väljas.
Sai auto lahti võetud ja tekkis küsimus esisilla ja amordi kohta, et need ei sobi vist kokku, kuna sild tundub vist vanema tüübi oma ja amordi hoob kuidagi pikk. Või mis vahe on vanema tüübi raamil ja uuema tüübi omal. Tundub et see on uuema tüübi raam vist.

http://fotoalbum.ee/photos/Aigipildid/se...e=lastpage
Foto järgi tundub, et raam toodetud pärast III kv.1953. Raamil kummalgi pool üks kahepoolse amortisaatori kinnituskõrv (loe kronoloogiat, mille saatsin).
Terv.Avo
5050598
(26-12-2009, 20:57 PM)taavi48 Kirjutas: [ -> ]Sai auto lahti võetud ja tekkis küsimus esisilla ja amordi kohta, et need ei sobi vist kokku, kuna sild tundub vist vanema tüübi oma ja amordi hoob kuidagi pikk. Või mis vahe on vanema tüübi raamil ja uuema tüübi omal. Tundub et see on uuema tüübi raam vist.

http://fotoalbum.ee/photos/Aigipildid/se...e=lastpage
Kõik on õige...ainult hoobamortisaator on pandud pikema hoovaga. Neid on ka lühema hoovaga ja siis oleks pilt teine!
Vanemal mudelil oli peal 2 ühepoolselt töötavat amortisaatorit, pildil olev on kahepoolne, ainult liig pika hoovaga...
[ Kõik on õige...ainult hoobamortisaator on pandud pikema hoovaga. Neid on ka lühema hoovaga ja siis oleks pilt teine!
Vanemal mudelil oli peal 2 ühepoolselt töötavat amortisaatorit, pildil olev on kahepoolne, ainult liig pika hoovaga...
kas see pika hoovga amort ei ole mitte vanema 51 oma ? kui ei siis mille omad olid nn pikema hoovaga
Veel üks tähelepanek- Kas taastaval autol ei ole küljes originaal mehhaanilised esipidurid mida nüüd kasutatakse käsipidurina , ainult et need toimivad esisillale.
[ Kõik on õige...ainult hoobamortisaator on pandud pikema hoovaga. Neid on ka lühema hoovaga ja siis oleks pilt teine!
Vanemal mudelil oli peal 2 ühepoolselt töötavat amortisaatorit, pildil olev on kahepoolne, ainult liig pika hoovaga...
kas see pika hoovga amort ei ole mitte vanema 51 oma ? kui ei siis mille omad olid nn pikema hoovaga
Veel üks tähelepanek- Kas taastaval autol ei ole küljes originaal mehhaanilised esipidurid mida nüüd kasutatakse käsipidurina , ainult et need toimivad esisillale.
kas see pika hoovga amort ei ole mitte vanema 51 oma ? kui ei siis mille omad olid nn pikema hoovaga
Veel üks tähelepanek- Kas taastaval autol ei ole küljes originaal mehhaanilised esipidurid mida nüüd kasutatakse käsipidurina , ainult et need toimivad esisillale.
[/quote]

Gaz-51 esiamort on lühikese hoovaga, pika hoovaga on Gaz-69 ja Pobeda tagumised amortisaatorid.

Iivanid tehti õlipiduritele ringi, orig. mehaanilist osa sai kasutada käsipidurina. Antud masinal siis millegipärast esimest poolt.
(28-12-2009, 08:57 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]kas see pika hoovga amort ei ole mitte vanema 51 oma ? kui ei siis mille omad olid nn pikema hoovaga

Gaz-51 esiamort on lühikese hoovaga, pika hoovaga on Gaz-69 ja Pobeda tagumised amortisaatorid.
[/quote]

LAZ - bussil olid all esiamordid hoobadega. Aastail 74-75 sõitis see liini TAK Ülemiste filiaalis. Ei mäleta tagumisi, mis tüüpi olid, ilmselt ka hoobadega. Olid vist viimased hoobamortidega bussid tol ajal ja kanti need varsti maha ka.
Kui tahad keevitamatta (tuli liivapritsist) keret näha ,võta ühendust.
Kahjuks ei näe sinu auto kerel midagi kasutuskõlbulikku.Võib olla näed veel midagi huvitavat...