automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sisepõlemismootorite teemalised küsimused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Hei!
Ühesõnaga otsin vastuseid järgmistele küsimustele:

1. Teie ülesanne on välja ehitada töökoja ventilatsioon. Arvutuste aluseks on mootori heitgaasi tootlikkus minutis. Palun arvutada 13 l diiselmootori võimalik heitgaaside tootlikkus 2200 rot/min. Kas heitgaaside tootlikkuse erineb mootori töötamisel 5% koormusega 100% koormusega võrreldes. Miks?

2. Kui suur on 2, 0 l mootori õhutarve 7000 p/min? Selle parameetri abil saame valida alternatiivse õhufiltri.

3. Kuidas arvutatakse mootori võimsust?

4. Kuidas arvutatakse mootori momenti?

5. Millest sõltub kolvi poolt silindri seinale rakendatav jõud?

6. Mida mõistetakse termini – arvuti mootori mehhaanikaga kokku häälestada- all?

7. Teie autol süttib tühikäigul õlirõhu ohutuse tuli. Manomeetri näit töösooja mootori korral on 0,4 bar vajaliku 0,6 bar asemel. Kuidas olukorrast välja pääseda?

8. Miks võidusõidumootorites kasutatakse suurema viskooosusega mootoriõlisid?

9, Liugelaagri õlikiilu kandevõime sõltub laagri läbimõõdust, saale laiusest , õli viskoosusest, õlipumba survest ja laagri lõtkust. Üks oluline komponent on loetlemata. Milline? Kuidas ta mõjutab?

10. Palun loetleda Sisselaske süsteemi ülesanded.

11. Palun loetleda väljalaskesüsrteemi ülesanded.

12. Teadupärast sisselasketorustiku/kanalite pikkusest sõltub resonantsülelaadimise efektiivsus. Kuidas autotehased seda ilmingut ära kasutavad?

13. Teadupärast sisselasketorustiku/kanalite pikkusest sõltub resonantsülelaadimise efektiivsus. Kuidas autospordi insenerid seda ilmingut ära kasutavad?

14. Neljaklapitehnoloogia per silinder võimaldab parendada silindri täiteastet keskmistel ja suurtel koormustel. Kuid tänapäeval on leitud veel tehnilisi lahendusi mootori efektiivsuse tõstmiseks. Loetlege teile teadaolevad lahendused ja eesmärgid.

15. Kaasaegse ECM üks olulisemaid mõõteparameetreid on sisseimetava õhu temperatuur. Miks viimane oluline on?

16. Teie huvi on suurendada oma tänavasõiduauto mootori võimsust.

1. Millise ECM te valite (õhukulu mõõtur, Plenum rõhk, drosselklapi asendi andur)? Põhjendage.
2. Millised on lihtsamad tegevused selle eesmärgi saavutamiseks?
3. Millised tööriistad on selleks vajalikud?



17. Kaasaegse ECM üks olulisemaid mõõteparameetreid on sisseimetava õhu temperatuur. Kuidas autoinsener seda muuta/mõjutada saab?

18. Millised auto komponendid mõjutavad kapotialust temperatuuri? Tänavasõiduautol?

19. Võidusõiduautol?

20. Kui me vaatame väljalaske torustikke, siis:

* täheldame, et erinevate silindrite torud on tehtud ükepikkusteks. Miks?
* Kasutatakse süsteemi 4-2-1. Miks ja kus?
* Kasutatakse süsteemi 4-1. Miks ja kus?
* Kasutatakse süsteemi 4-0. Miks ja kus?



21. Väljalasketorustikud on valmistatud erineva lõbimõõduga võrreldes sarnaste mootoritega autosid. Mis võiks olla inseneride lähtekohad konstruktsiooni väljatöötamisel?

22. Andurid ja täiturid? Kirjeldada tööpõhimõtet ja rolli mootori töös.

23. Kuidas me saame mõjutada kütusepaagis oleva kütuse temperatuuri? Miks see oluline on?

24. Mootori nn võimsussegu on väga täpselt piiritletud. Milline see olla võiks? Teades seda füüsilist suurust palun kirjeldada oma tegevuskava mootori forsseerimisel.

25. Otto mootorit juhitakse drosselklapiga. Kuidas juhitakse Diesel printsiibil töötavat mootorit?

26. Kas Wankel mootor töötab bensiini või diesel kütusega? Miks?

27. Kas kahetaktiline mootor töötab bensiini või diesel kütusega? Miks? Milliseid lahendusi te teate. Kus neid kasutatakse?

28. Mootoris mõjuvate jõudude arvutamisel selgus , et kolb avaldab survet silindri seinale. Miks meil on oluline seda teada?

29. Mis asi on AdBlue vedelik? Miks seda kasutatakse?

Tamps
kooli kodune töö? wikipedias 90% vastustest olemas, ka eestikeelses osas mõned. Tasuks ikka ise ka väheke vaeva näha, kopipeistida oskab igaüks..
Tegelikult on mul ka enamus küsimustele vastused olemas. Võin need ka siia lisada. Tegu pole koduse tööga vaid pigem väikestviisi kordamisküsimustega. Lihtsalt tahtsin näha, kas siia tuleb veel mingeid paremaid seletusi, kui mul. Viki on ka läbi lapatud.

T.
(08-01-2010, 17:49 PM)Tambets Kirjutas: [ -> ]Viki on ka läbi lapatud.
Respekt! Ainuüksi ingliskeelses wiki-s on hetkel 3151893 artiklit.
(08-01-2010, 17:49 PM)Tambets Kirjutas: [ -> ]Tegelikult on mul ka enamus küsimustele vastused olemas.
AMF-i lugejalt võiks eeldada pooltele küsimustele korrektset vastamist ilma WIKI abita.
(08-01-2010, 17:49 PM)Tambets Kirjutas: [ -> ]Tegu pole koduse tööga vaid pigem väikestviisi kordamisküsimustega
..mõne õppeaine eksamiks
(08-01-2010, 17:49 PM)Tambets Kirjutas: [ -> ]Lihtsalt tahtsin näha, kas siia tuleb veel mingeid paremaid seletusi, kui mul.
Aga täpsusta siis, millised küsimused tunduvad olema lahtise otsaga!
Kõik su küsimused on sisepõlemismootorite kohta, pakuks veel ühe.
1. Mitu kolbi peab olema minimaalselt ühel välispõlemismootoril? Mitte segi ajada aurumasinaga.
tule minu juurde kursustele