automoto.ee foorumid

Täisversioon: CNC freespink
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Meie maal neid ennegi tehtud. Samm-mootorid lähevad kulukaks, muu ei ole probleem.
Endal võimalus harjutada sellisega:
http://zope.eenet.ee/cnc/freespink/pink_...i_pilt.gif
töötleb puitu, plaste ja värvilisi metalle.

Masin on hea, aga kaasasolev tarkvara tekitab probleeme, seega võimalik valmistada suhteliselt lihtsaid detaile.

Midagi idamaadest:
http://vri-cnc.ru/modules.php?name=News&...=0&thold=0
Ma olen teinud mõned kalkulatsioonid ja kui jutt käib päris metallifreesist, siis igatpidi tundub parem valmis asi osta:
http://www.sieg-scandinavia.com/shop/cnc...-17c1.html

Ise ehitamine on ikka rohkem siis teema, kui su hobiks ongi CNC freeside ehitamine, kui hobiks on midagi muud, siis esimene eksemplar ei tule kindlasti väga odav ega väga hea.

Või siis alternatiiv on lihtsalt tavaline pink soetada ja käsitsi freesimine ära õppida.

Kui muidugi jutt käib mingist muust CNC masinast, näiteks graveerijast või vahulõikurist, siis on teine lugu.
Üks link ka minu poolt. Paneb ikka mõtlema, kas tasub ise ehitada...

http://www.usovo.de/shop/index.php?cat=c...hines.html
Neid Proxxone minuarust müüakse Tallinnas Estpaki ehituspoes kah, või siis mingi teise firma toodetud sarnast kraami, seega võib minna kohale ja pilgu peale visata. Igaks juhuks peab siiski ütlema et need pildid on petlikud - kõige suurem Proxxoni freespink on umbes keskmise kiirkeedukannu mõõtu, seega täismõõdus auto juures nendega suurt midagi teha pole. Mudelistidel ja muidu peenmehaanikutel on muidugi lõbu laialt.
(18-01-2010, 13:21 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ]Neid Proxxone minuarust müüakse Tallinnas Estpaki ehituspoes kah
Vaata hoolikalt, see on CNC-s moditud Proxxon. Ehituspoes on ainult vändaga.
Väikesed on nad tõesti.
Ok, minu viga, ma väga ei süvenenud jah, arvasin et need on Proxxoni enda tootevalikus.

Neid tavalise freespingi konvertimise kitte pakutakse täismõõdus kah. Kui midagi üldse ise teha, siis tõesti selline asi mis manuaalse pingi väntasid keerutab, aga mootori ja muu ise mitte tehtava raudvara hind tuleb kataloogist ühekaupa tellides võrreldes kellegi teise poolt välja mõeldud retrofit kitiga ikka piisavalt kole. Kui mootorid ja ülekanded õnnestub kuskilt kasutatutena või muidu hea hinnaga saada, siis on pointi edasi mõelda, sealt edasi elektroonika ja programmeerimine on juba koduste vahenditega tehtav, kui asi endale selgeks teha.

Võimalik muidugi, et ma ei vaata neid kõige õigemaid katalooge, võib-olla saab kuskilt Hiinast otse normaalseid mootoreid võileivahinnaga jms, ma ei pretendeeri kõiketeadja rollile, aga noh üldiselt mul on tekkinud seisukoht et see 50-100k algtaseme CNC pingi eest on täiesti põhjendatud hind, ise tehes odavamalt võrreldava kvaliteedi saamiseks peab teadma mingeid asju mida netist lugedes-uurides teada ei saa.
(18-01-2010, 13:56 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ]Võimalik muidugi, et ma ei vaata neid kõige õigemaid katalooge, võib-olla saab kuskilt Hiinast otse normaalseid mootoreid võileivahinnaga jms, ma ei pretendeeri kõiketeadja rollile, aga noh üldiselt mul on tekkinud seisukoht et see 50-100k algtaseme CNC pingi eest on täiesti põhjendatud hind, ise tehes odavamalt võrreldava kvaliteedi saamiseks peab teadma mingeid asju mida netist lugedes-uurides teada ei saa.
Vene RC-foorumid väidavad, et hiinakad, seega siis mudelistidele sobivad pingid on kuni kolm korda odavamad kui euroopa omad.
Eelmise aasta lõpus sain enda CNC freespingi valmis. Tööala mõõdud on 3400*2100*200mm, kaal ca 1,2 tonni. Kui kellegil on huvi teenuse vastu või iseehitajal küsimusi siis küsige julgelt.
Pingi ehitamise ajalugu
Ettevõtte koduleht
Ma bookmarkisin teie lehe juba ammu, aga küsimuse saatmine ununes ära - kui täpselt see pink vahtmudelit lõikab? Noh ütleme näiteks et ma tahan sellise tooli mudelit: http://www.living.ee/baaripukk-krokus-c-302.html , kas see tuleb nii puhtalt välja et võib kohe komposiite peale lamineerima minna, või tuleb välja rohkem selline karge toorik, millel lihvklotsiga servad ja nurgad maha siluda?

Mul tegelikult küll ei ole baaripukke vaja Smile, küll aga sarnase suurus-, täpsus- ja keerukusklassiga detailide positiivvorme. Käsitsi lõikumine ja lihvimine on läbikäidud etapp, kilo tolmu ja sodi on kopsudest läbi käinud, rohkem ei viitsi.
Pingi teoreetiline täpsus ( see on siis mootorite positsioneerimise samm) on 0,007mm, reaalne olenevalt lõigatava materjali tugevusest (läbipainded, vibratsioon jms) vast suurusjärgu võrra väiksem.
Vahust lõigatud mudel on üldjuhul põhimõtteliselt valmis lamineerimiseks, mitte karge toorik. Sõltub paljuski mudeli kujust ja suurusest jne jne kuid liivapaberi tööd on vähe.
Vastus baaripuki küsimusele: kui sul on pinnamudel olemas (*.sldprt, *.stl, *.igs formaat jne) siis saab tehtud.
Mis programmiga neid pinnamudeli faile saab teha. 3d joonis on Autocadis tehtud. Kas annab salvestada seda ümber?