automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZ Pl. Spordi kepsuga seonduv
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Terv,
Soovin ja loodan, et pädevatest ksf!-idest Iþ Planeta Spordi omanikud valgustaksid mind natukene. Nimelt tunnen huvi Spordi kepsu mõõtude vastu. Ülevalt sõrmepuksi (nõellaagrit vist seal pole?) läbimõõt ja alumise tapi läbimõõt ka mille peal laager jookseb. Kepsu laius nii ülevalt kui alt oleks ka tore...
Silmatsentrite vahe: 150mm
Alumise tapi D: 29mm
Kolvisõrme D: 18mm
Kepsusilma laius ülal: 20mm
Kepsusilma laius all: 16mm

Kui on plaan Lääne asenduskepsu leida, siis 150mm on vägagi problemaatiline.
Pikimad enamasti 145mm kanti.
(28-01-2010, 13:05 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Ülevalt sõrmepuksi (nõellaagrit vist seal pole?) läbimõõt..

Tere,
Selline teemast välja küsimus, et kas tõesti PS mootoril ei pea olema nõellaagrit vaid on sõrmepuks? Olen elus ainult ühte PS mootorit lammutanud ja sellel igatahes oli nõellaager. Samas oli see mootor mingite meistrite poolt eelnevalt üle käidud..

Lgp ksf! Gruppen. Kui peaksite leidma mõne sobiva asenduskepsu, siis paluksin ma, et sellest siia ka teada annaksite.
Osadel siis on nõel ja osadel puks? Aastapäevad tagasi ühte Spordi väntvõlli nägin ja seal oli puks sees (või ka ise sisse topitud). Ega ma nüüd päris kindel ka pole, et ma just Spordi kepsu vajan - võib-olla hoopis midagi muud. Pakuti, et Spordi oma võiks sobida... Nüüd saan selle ülekontrollida. Igaljuhul - kui mul midagi silma- kõrva jääb, eks ma annan siia teadaWink

Kepsu mõõtude eest tänan, saan nüüd edasi mõõdistadaWink
Kunagi sai seda Emot Motorspordiga arutatud ja üsna lähedaste mõõtudega oli Ski-Doo ja KTM kepsud. Üks-ühele ei istu samas ka need. Kui õieti mäletan, siis pidi kasutama alumises laagris originaalist erineva läbimõõduga nõelasid ja tapi treima ümber.[/align]
Spordi keps on ikka üleval ka nõellaagriga, väga hilistele mootoritele pandi puks sisse. Sõrme nõellaager on samas mõõdus viiesajase tseti omaga. Ülemist laagrit oli kloostrimetsast aasta ja kaks tagasi täitsa saada.
Spordi oma igastahes jääb lühikeseks. Mul vajamineva kepsu tsentrite vahe on ~160 (+-1) mm. Ühesõnaga, läänest lootusetu? Eks tuleb siis katsuda alumine laager lihtsalt välja vahetada ja originaaliga jätkata.
Pikimad Lääne kahetaktiliste kepsud on tänapäeval 145mm (Kawasaki KX500).

160mm kepsud on nt osadel JAWA 4T söerajaratastel (nn pikakäigulised mootorid tüüp 871, 886 jne). All separaatoriga nõellaager, ülal pronkspuks, mõõte hetkel ei tea. Teoorias annaks kahetaktilisele peale aretada. Kepsu hind kuskil 200 EUR.

Kui originaalkepsu kuskilt saada pole, siis oleks vast lihtsam variant vana kepsu taastada. Eestis tegijaid ei tea, aga nt Saksas on vastavad spetstöökojad täitsa olemas. Taastamiskulud on kuskil 75-150 EUR sõltuvalt töödest/materjalikulust (nt kepsusilma puurimine/hoonimine/karastamine/ülemõõdus nõelad, või siis tsementeeritud puksi paigaldamine kui seinapaksust piisavalt ... neid lahendusi on iseenesest palju).
Kirjutan ka pisut kepsu teemal. Enda Iz PS-il lasin alumise silma ümber teha nii:
- leidsin kataloogist lähedaste andmetega rull-laagri
- kepsu ava puuriti rull-laagri välimse saale mõõtude järgi ja pressiti sisse; hiljem freesiti õlitusavad.
-treiti uus astmeline tapp (kuna rull-laagri sisemine saale oli suurema läbimõõduga. nn. astme läbimõõt vastas saale välisläbimõõdule, st sisemine saale jäi ära).
-et laager oli kepsust laiem, treiti saale kitsamaks ja rullid lühemaks.
Kogu tegevus toimus aastal 1993, täna ei võtaks sellist tööd ilmselt ükski treial ette.
Tean, et kasutaja teints on remontinud kaks PS-i kepsu ja hiljem nad väntvõllidesse ka asetanud. Lahendused mõlemal puhul erinevad, äkki viitsib siia ka kriblada Smile
Mina ostsin tavalise Planeta uue kepsukomplekti (300 kr), kuna alumine laager ja tapp täpselt samade mõõtudega kui Planeta Spordil. Sellelt kepsult pressisin välja alumise laagri välissaale ja Spordi kepsu alumise osa treisin selle saale jaoks mõõtu (õige mõõdu sain sellelt "tavaliselt" kepsult).