Kas kellelgi on infot või pildimaterjali nõuka aegse inva ratta kohta millel all kolm 28" ratast ja väntamine parema käega lenksuks poolik rattalenks ja istmeks vineerist iste .
Nimelt leidsin sugulase sauna tagant nõgestest sügisel sellise isendi ,lume sulades plaanis ära vedada .
Pilti kahjuks ei teinud .
Tehti neid poes või valmistati neid käsitööna ?
Kellelgi selliseid rattaid on. Tean vähemalt kahte ksf! , kellel midagi on. Illi123 kindlasti kirjutab ka, mis tal on.
"poes" neid ei tehtud, poes lõigati vorsti ja pakiti paberisse.
Mingitmoodi kodutööd või ka mingid artellid/firmad võisid mingeid partiisid valmistada.
Aga pagan teab, peale sõda oli invaliide palju, vb venemaal vms kohas mõni tehas valmistas ka midagi, ei ole andmeid.
Mul see masin enamvähem tehasekomplektuses ja hindele 4- säilivuses olemas.
(29-01-2010, 19:49 PM)oldmoped Kirjutas: [ -> ]Mul see masin enamvähem tehasekomplektuses ja hindele 4- säilivuses olemas.
Tahaks väga pilte ja infot, minu traik on mittekomplektne (rattad, porilauad,esihark tõenäoliselt vahetatud). Valmistatud on küllaltki robustselt ,võibolla tõesti poes tehtud. On olemas mingid detailid (vända osa ja esihark) vanemast isendist.
tere Riias Ma lugesin su postitus umbes ratastooli users.Its uut teavet me.Your postitus on nii hea ja informatiivne. Mulle meeldib.
Luureandmed väidavad et kunagi käsipedaalis Aegviidus üks selline punast värvi isend. Tõsi - aastat 20 tagasi kui nägin.
Ka Keilas olen sellist isiklikult näinud käsipedaalimas
Sama tädi sõidab täna elektrilise ratastooliga.
See invakäru ikke tehase töö.
Sõbra pööningul oli neid kaks tükki - vanaisa omad. Aastakäikude vahe oli suur. Oli eraldatud jälle mingi aja pärast uus sõiduk vanaisale.
Uut ei julgend alla tassida. Õhtuämaruses tõime vanema ja sõitsime sellega tänaval. Kõigil oli kange tahtmine sellise imeriistaha sõita. Juhtuski siis nii, et kellegi sõitmise ajal, jooksis minu vennas seal kõrval ja lunis ka sõita. Näpp aga juhtus kuidagi keti ja hammasratta vahele - läbi ta sealt hakkmasinast veeti.
Sõit muidugi kohe katki ja ratas pööningule tagasi. Kõik ruttu koju, nagu poleks midagi olnudki. Kodus vargsi näppu uurides selgus, et polnudki midagi hullu. Kett lõtv ja näpp väike - mahtus kuidagi sealt läbi ilma konti purustamata. Ära komposteeris küll, nagu bussipileti vanasti.
Neid kärusi tehti ka kahe või ühekangilisi. Liikus nagu laste mänguautod kepsu/väntvõlli süsteemis. Sellisel variandil oli esiratta keeramine lahendatud teistmoodu. Sellesama sõidukangi ("kolvi") küljes oli mingi pööratav käepide, mis miskitsuguse süsteemiga pööras esiratast. Pole osanud seda siis uuridagi. Mõtlesime ju, et eluaeg sellised sõidavad ja vajadusel aega uurida küll.
Ma olen kunagi aastaid tagasi näinud sellise eluka esiveolist veriooni: vänt oli lenksu küljes ja kettülekanne esirattale.
Küsimusele vastata ei oska, vastan niisama.
Vb pole Sa vaadanud, vene Mjatievi jalgrattafoorumis oli hiljaaegu teema aktiivne, keegi muidugi midagi asjalikku ei rääkinud. Lisasin sinna ksf! Mellpoisi ja Illi123 siin teemas olevad pildid, vaatajad olid üllatunud ja segaduses ning arvasid, et need on imelikud ja teistmoodi ja vist mitte nõukogude liidu toodang!?
Peaksid neid ka oma piltidega veelgi rohkem segadusse ajama, vb hargneb sealt midagi edasi.