automoto.ee foorumid

Täisversioon: Miks sadul määrib?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nimelt emmilise kummist sadul. Miks ta määrib ja kas on mingisugust abinõu selle vastu. On see tingitud pikaajalisest õues seismisest või on miski muu põhjus? 72-l selline sadul pealSad, heledamate(ei pea silmas lumivalgeid) teksadega sõitmine lõpeb musta püksipersega. narr on kilekott tagumiku all kah sõita. äkki on mingit vahendit mida peale lasta vms?
Kunagi oli ka analoogne probleem. Lasin auto plastosade puhastamiseks ettenähtud kraami peale (aerosool) , mõneks ajaks oli abi küll.
(30-01-2010, 09:06 AM)sass Kirjutas: [ -> ]Kunagi oli ka analoogne probleem. Lasin auto plastosade puhastamiseks ettenähtud kraami peale (aerosool) , mõneks ajaks oli abi küll.

kas se tekitas mingi kõva kooriku sinna peale siis või? et enam ei määri. või kuidas?
Mingit koorikut küll ei tekkinud. Ei ole keemias mingi asjatundja, ei oska seletada. Vana kulunud kumm hakkas läikima ja enam ei määrinud. Kauaks seda lõbu ei olnud, mingi 2-3 nädalat ehk, siis tuli uuesti teha. Ilmselt aerosoolis olevad ained tekitasid seal mingi ühendi, mis pikapeale ära kulus. Ma arvan , et aerosool oli mingi silikoonilaadne, aga väga kindel ei ole.
(29-01-2010, 22:17 PM)kass69 Kirjutas: [ -> ]Nimelt emmilise kummist sadul. Miks ta määrib

Teadupärast sisaldab venemaal toodetud kumm täiteainena süsinikku (nim. tahmakumm). Küllap see mingi teguri toimel sealt vabaneb, nt. päikesevalgus, aeg, õlise või higise käega katsumine või happevihmad. No naabrinaise kurja silma ma välistaks.
(30-01-2010, 19:07 PM)sass Kirjutas: [ -> ]Mingit koorikut küll ei tekkinud. Ei ole keemias mingi asjatundja, ei oska seletada. Vana kulunud kumm hakkas läikima ja enam ei määrinud. Kauaks seda lõbu ei olnud, mingi 2-3 nädalat ehk, siis tuli uuesti teha. Ilmselt aerosoolis olevad ained tekitasid seal mingi ühendi, mis pikapeale ära kulus. Ma arvan , et aerosool oli mingi silikoonilaadne, aga väga kindel ei ole.
äkki tuleb meelde ikka, mis see täpselt olla võis. see, et ta seal ainult paar nädalat toimib, pole probleem. asi teda siis vahepeal sinna lisaks lasta.
Kohe kindlasti ei tule meelde. Autos oli mingi aerosool plastpindade puhastamiseks, kasutasin seda ja toimis. Kurat teab, mis selle nimi oli, ilmselt tuleb analoogsete toodetega katsetada.
Eks kumm ajapikku vananeb. Vananenud kiht on reeglina pindmine. Altpoolt tuleb korralik kiht jälle. Pese sadu korralikult harja ja seebiga puhtaks. Alles siis määri ta mingi kummihooldusvahendiga sisse. See seob ja toidab seda pindmist kihti. Siis ei määrigi mõnda aega.
Kummi hooldamiseks ette nähtud vahendid on tavaliselt samad, mis välise plastiku jaoks ette nähtud. Mine ja küsi mistahes autokeemia poest. Kindlasti neil on.
Määrimine kaob ka mingi aja pärast ise ära. Selleks peab aga palju sõitma ja mitmed püksid ära rikkuma.
Sapaka (965 vist) hooldus nägi ette aknatihendite regulaarset määrimist glütseriiniga. Säilivuse huvides, et ei praguneks vist. Ehk säilitab ka sadulat.
Nii kindel see soovitus ka pole, et julgeksin pükste keemilise puhastuse arved oma peale võtta.
Arvata on et parima lahenduse avaldas #motamees#(kummardused)kes mõistab materjalide koostist. tahma on neis piisavalt...nii nagu ussr autokummidessest nii oli MEIL kombeks lisan pildi