automoto.ee foorumid

Täisversioon: Õli silindrites, diisel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kas keegi oskab öelda, et milles võib olla põhjus, et õli satub kolvi peale kuidagi ja sealt omakorda lööb silindritest välja läbi turbo summutisse.
Õli tuli kohe nii, et tilgub summuti liite kohtade vahelt välja.
Turbo kontrollitud ja turbo korras. Plokikaane maha võetud ja tihend tundub, et on õli kohapealt ilusti pidanud.
Kas võib olla viga rõngastes või millegis muus?

Mootor siis Perkinsi toode 4 silindrit ja asi ei ole iseenesest üldse vana. 2005 aasta ja töötunde 4000.

Mihkel.
Klapisääred on veel üks koht.
Kas surve on karteris?Kui ei on see ikka turbo viga.Pane ilma turbota käima,saad targemaks.
Turbokompressorist välja tulev toru (puhta õhu pool) peab olema seest poolt enam-vähem kuiv. Kui on märg ja õline laseb turbo läbi. Õhufiltrit tasuks ka kontrollida, kui on umbes tõmbab mootor osa õhku kolvirõngaste vahelt karterist ja paraku koos õliga.
Muidugi võiks mõõta ära kompressioonid ja karteri gaaside hulga, kui sellised seadmed olemas on.
(12-02-2010, 14:23 PM)Proff Kirjutas: [ -> ]Turbokompressorist välja tulev toru (puhta õhu pool) peab olema seest poolt enam-vähem kuiv. Kui on märg ja õline laseb turbo läbi. Õhufiltrit tasuks ka kontrollida, kui on umbes tõmbab mootor osa õhku kolvirõngaste vahelt karterist ja paraku koos õliga.
Muidugi võiks mõõta ära kompressioonid ja karteri gaaside hulga, kui sellised seadmed olemas on.

Turbo kontrollitud ja masin töötas ka ilma turbota õliselt edasi.
Siin võib viga olla pigem selles, et mootor tõmbab õli kuidagi läbi rõngaste ülespoole. Kogu see õli teema juhtus kuidagi äkki. Moment ja õli jooksis ja mootor suitses.
Täna panen plokikaane koos uue tihendiga peale tagasi ja siis vaatan, mis toimub. Kindlasti mõõdan surved ära, et saada aru, kui hästi rõngad peavad.
Õlirõngas katki või soonde kinni jäänud.
(12-02-2010, 16:47 PM)v126 Kirjutas: [ -> ]Õlirõngas katki või soonde kinni jäänud.

Aga läbi õlirõnga ei tohiks niipalju õli läbi tulla, et hakkab summutist välja ajama. Pigem põletab selle tilga kohe ära ja suitseb natukene. Aga minul lausa tilgub kollektor õlist.
Kui täielikult välistada turbo ja oletada, et (õli)rõngad on terved, siis palju variante ei jää.
Kuhu ja kuidas karterituulutus jookseb!?
Kus ja kuidas toimetab õlijahutus?
Klapisääretihendid-juhtpuksid, kaasaegsel mootoril on küll tugevamad kui omaaegsele LADA-l, aga natuke kuuma ja valu ja ongi õdak.
Diagnostiks vast parim, kui täispööretelt õnnestuks mootoriga pidurdada ja seda pikalt. Kas siis rohkem suitseb?, aga oletan, et mootor liig spetsiifilise asja peal selle jaoks.
Ja siis jäävad juba karmimad variandid, juba mainit rõngad, katkine plokikaas, jms jamad.
Volkaril jpt on näiteks diislitel kaane sisse pressitud (eel)põlemiskambrid (eraldi vahetatavad), pagana kergesti tekkivad nendesse praod ja volkaril hakkas, siis müstilisi asju juhtuma.
Ega plokikaanes pragu ei ole ?

Kunagi oli mul (mitte diisel) mootor, mis külmalt esimesed paar minutit käis korralikult ja siis hakkas pööraselt tossama, peale jahtumist jälle kõik ok. Selgus, et plokikaanes oli pisikene pragu, mille kaudu kolb õli silindrisse tõmbas,
Õlirõngas katki,pole mõtet kokku pannagi enne.Raiskad tihendi ära.[/i]
(12-02-2010, 17:42 PM)Mikel Kirjutas: [ -> ]
(12-02-2010, 16:47 PM)v126 Kirjutas: [ -> ]Õlirõngas katki või soonde kinni jäänud.

Aga läbi õlirõnga ei tohiks niipalju õli läbi tulla, et hakkab summutist välja ajama. Pigem põletab selle tilga kohe ära ja suitseb natukene. Aga minul lausa tilgub kollektor õlist.

Tuleb küll ja nii et soriseb.
Diiselmootoril ei saa vist küll õli läbi põlemiskambri summutisse sattuda.
Kui satub, siis kas põleb täielikult rõõmsa suitsuga ära (mootor ei suregi välja kütte katkestamisel) või liigse õli korral tegib hüdrolöök ja midagi puruneb: kolb, klapid vm.
Juhtum viitab ikka plokikaanest kuidagi väljalaskesse sattuva õli peale- praod vms.
Mõned aastad tagasi oli mul selline juhus, et bensiini mootor suitses nagu aurumasin, tosooli kadus meeletult. Plokikaanes oli auk, millest tosool tilkus väljalaske klapile ja sealt otse väljalaskekollektorisse.
Nii nii,
Panin plokikaane peale tagasi.
Asi töötab ja õli välja ei ajanud seni kuni panin karteri tuulutuse tagasi sinna kus ta olema pidi.
Karteri tuulutusel on nn. kinnine ring. Mingi klapp on vahel, mis peaks vist üleliigse õhu suunama õhupuhastajasse??
Kas arvan õigesti, et viga on hoopis selles klapis?

Karteri tuulutusest ei tule seda õhku nii palju, et kohe survet tekitaks aga ju siis pika peale ikka koguneb survet nii palju, et hakkab õli kusagilt alt üles pressima
Ka võib olla, see peab siis päris suur surve olema. See peaks õlimõõtevarda ka ära viskama. Eks tee see klapp korda.


Kunagi üks ''tark'' pani traktorimootori ilma õlirõngasteta kokku ja kui käima sai siis sadas päris kõva õlivihma summutajast.
Kulunud rõngastega võib õli summutist välja ajada küll. Enda DT-75 oli nii, ise arvasin ka esmalt turbo. Et õli põleks silindris ära jne., aga ikka rõngad..
Aga sai ju küsitud kas surve on karteris,see on ju näha kui punni või rõhutasandi toru küljest ära.Muidu siin soovitame igasugu asju.Keegi kunagi siin just kirutas,et remont läbi sumbuti toru.
Kui surve karteris siis on ju rõngastes viga.Vanadel traktoritel tihti korsten õline.
[/b]No kui rõhutasandis kusagil punn ees ei pea rõngad peetis olema .Rõhud tekivad ka uuel mootoril,aga kui neil pole kusagile minna hakkab kusagilt välja pressima.Tegelikult küsisingi eelnevalt valesti,sest ega korras mootoril mingit erilist auru rõhutasandist ei tule.
Töötasin masinaga täna 2 tundi ja jälgisin mootorit koguaeg.
Hommilul käivitus mootor poolest pöördest (õues -7)
Ei puterdanud ega olnud muid häireid mootori töös.
Tulemuseks arvan, et kõik on nüüd OK, sest kusagilt õli ei leki ja isegi karteri tuulutuse otsast ei tule tilkagi õli vaid üli vähesel määral auru-õhku.
Lehti: 1 2